Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtaisitko nimeäsi, jos muuttaisit (melko) pysyvästi ulkomaille ja

Vierailija
09.06.2015 |

etunimesi tarkoittaisi paikallisella kielellä jotain todella törkeää? 

Olen muuttamassa yhteen maahan syksyllä kolmeksi vuodeksi ja sikäläinen esimies ystävällisesti kertoi minulle, mitä etunimeni paikallisella kielellä tarkoittaa. Ajatteli varoittaa, ettei tule sitten ihan yllätyksenä syksyllä. Kysyi, laitetaanko etunimeni firman nettisivuille, painetaanko esitteisiin ja kaikkiin mahdollisiin nimikyltteihin jne. vai haluanko miettiä, millä nimellä haluan itseäni kutsuttavan.

Laittoi vielä synonyymejä etunimelleni: asshole, dickhead, cunt ja dork. Että varmasti ymmärrän.

En kerro etunimeäni, enkä kohdemaata, mutta kysyn hypoteettisesti: vaihtaisitko kutsumanimesi vai kokisitko, että se on paikallisten ongelma, jos ulkomaalaisen nimi kuulostaa hassulta tai jopa kiusalliselta?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:56"]

Vaihtaisin nimeni, vaikkei olisi tuollaista syytä. Säästössä 700e katoamisen varalle (saan kk rahaa 50e, siitä olen säästänyt). t. 16v

[/quote]

Öö mitähäh?

Vierailija
22/34 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Oli kiva kun eivät osannet lausua sukunimeäni ja se väänty vaikka miks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin ulkomaalaisten miesten munaa sisuksiini minkä kerkiäisen niin kuin kaikki nuoret naiset ulkomailla. nimeä en vaihtaisi

Vierailija
24/34 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, ei sitä nimeä virallisesti tarvitse mitenkään muuttaa. Ihan sosiaalisten syiden takia käyttäisin muuta nimeä.

Vierailija
25/34 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:56"]

Vaihtaisin nimeni, vaikkei olisi tuollaista syytä. Säästössä 700e katoamisen varalle (saan kk rahaa 50e, siitä olen säästänyt). t. 16v

[/quote]

Öö mitähäh?
[/quote]

Muutan suomesta pois heti, kun ikä riittää ja on tarpeeksi rahaa siihen. Täysi-ikäisenä se on ihan ok, mutta alaikäisenä poliisit lähtisivät etsimään minua. Haluan vain aloittaa täysin alusta jossain ihan muualla. Muutan toiseen maahan, vaihdan nimeni ja kaikki uusiks. Ihan kaikki. Kaksi vuotta pitää kuitenkin vielä kestää ja olla Suomessa.

Minulla on btw ulkomaalainen kaveri, jonka nimi tarkoittaa suomeksi huoraa. On nyt vaihtamassa sitä johonkin neutraalimpaan.

t. 16v

Vierailija
26/34 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti Anu. Sinuna ottaisin toisen nimen käyttöön, etenkin jos sukunimesi alkaa S-kirjaimella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/34 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja sisaruksilla on kansainväliset nimet. Näin siksi, että vanhemmat ajattelivat, että tulevaisuuden maailmassa heidän lastensa ei tarvitse olla sidottu Suomeen. Asuimme ulkomailla osan lapsuuttani. Ihanat vanhemmat :)

Vierailija
28/34 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisipähän nimi mieleen kerralla.

Ajatelkaa, jos olisi kiinteistövälittäjä Raimo Vittu. Varmasti sana leviäisi ja nettisivuillakin katsottaisiin, että "on se Vittu". Ei tuollaista julkisuutta voi ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/34 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin. Ottaisin jonkin simppelin kansainvälisen nimen kahden etunimeni eteen. Vaikka Maria. Olen nyt asunut yli kaksi vuotta ulkomailla ja sopeutuminen on ollut niin työlästä että yhden etunimen lisääminen tuntuu pikkujutulta. Ylipäänsä " maassa maan tavalla" asenne helpottaa merkittävästi sopeutumista, sen olen oppinut kantapään kautta. 

Vierailija
30/34 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:06"]

Mulla ja sisaruksilla on kansainväliset nimet. Näin siksi, että vanhemmat ajattelivat, että tulevaisuuden maailmassa heidän lastensa ei tarvitse olla sidottu Suomeen. Asuimme ulkomailla osan lapsuuttani. Ihanat vanhemmat :)

[/quote]

Kyllä kasvatuksessa on jotain vikaa, jos nimi sitoo tiettyyn paikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/34 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaihtaisin. En todellakaan haluaisi olla Espanjassa Lumia, vaikka se on nätti nimi Suomessa. Myös sukunimi menisi vaihtoon. Liikaa ääkkösiä. Oikeasti minulla on onneksi ihan kansainvälinen etunimi.

 

Vierailija
32/34 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkosuomalainen ja lapsillani on kansainväliset nimet. Minullakin on ja siihen olen tyytyväinen vaikka jotkut Suomessa pitävätkin tyttönimeäni hassuna, Angela Hirvi. Ulkomailla on toiminut, eivät ole osanneet vaatia "angelan" pariksi ruotsalaista sukunimeä.:DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/34 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimen saa vaihtaa kerran maksuttomasti. Voithan takaisin muuttaessasi vaihtaa sen takaisin alkuperäiseksi, jos enää haluat.

Itse olen vaihtanut muuttaessani Suomesta. 

Vierailija
34/34 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanny?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän