Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronan sairastamisen vaikutus kuukautisiin?

Vierailija
02.02.2022 |

Onko kellään kokemusta? Voi olla tietysti myös vaihdevuodet mutta ikää vasta 44v. Sairastin koronan marraskuun lopulla eikä sen jälkeen ole tullut kuukautisia. Sairastin rajuna vaikkakin kotona. Onko kellään ollut vastaavaa? Kaksi rokotusta mutta niistä en saanut mitään oireita eivätkä vaikuttaneet kuukautisiin.

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sairastin koronan helmikuussa ja seuraava kierto oli reilun viikon normia pidempi, mutta vuoto ihmetytti eniten kun se oli aivan kumman väristä, sellaista hailakkaa ja "laihaa" ja ihan kuin kuivunutta verta, ruosteenruskehtavaa. Hankala selittää, mutta siis ei normaalia ollenkaan. Sitten seuraavat olikin taas ihan ajallaan eli kierto oli sen viikon normaalia lyhyempi ja voi apua sitä vuodon määrää jollaista ei ole ollut ikinä.

Nyt sitten jännittää millaiset menkat seuraavaksi tulee.

Vierailija
82/144 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rokotus tai sairastettu korona vaikuttaa naisten kuukautiskiertoon? Ei ole syytä olla huolissaan
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008604362.html?cs

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan heti ekassa aallossa, mutta sillä ei ollut vaikutusta kuukautisiin. Sen sijaan kaikki rokotukset ovat sotkeneet kierron muutamaksi kuukaudeksi, sen jälkeen on palautunut normaaliksi.

Vierailija
84/144 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan lievänä helmi-maaliskuun vaihteessa. Kierto on ollut aiemmin tasan 28 vrk. Koronan jälkeen ensimmäinen kierto oli 32 vrk ja toinen 33 vrk.

Vierailija
85/144 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikuttanut mitenkään, sairastin Koronan kahden päivän nuhana kuukausi sitten, yhdet menkat on tulleet ihan normaalisti. Rokotteita ei ole ja ikää 48.

Vierailija
86/144 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastin tammikuussa todella lievän koronan, eikä mulle ole tullut menkkoja sen jälkeen. Tähän saakka on ollut säännöllinen kierto. En voi olla raskaana. 

Mulla osui koronatartunta tammikuussa niin kivasti, että samana päivänä alkoi sekä menkat että koronaoireet. Ja sitten jäikin kahden seuraavat menkat väliin, mutta vain vuodon osalta ja sen tilalle tuli menkkakivut joita on ollut viimeksi joskus teininä kun menkat alkoi. Eikä se silloinkaan ollut tällaista vaan nyt olin aivan julmetun kipeä pari päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa sekä sitten sen aikaa kun niiden olisi pitänyt olla. Ja siis normaalisti menkat ei oireile särkynä eikä oikeastaan tunnu miltään. Nyt sitten tosiaan tuntui ja kunnolla, kun koko alavatsaa ja lantiota juimi ja särki sekä kipu säteili reisiinkin, mutta vuoto jäi tulematta. Lopulta sitten kolmannet menkat tuli ihan ajallaan ja tuon saman menkkakivun kera. 
Ei paljon naurata jos tämä jäi nyt pidemmäksikin aikaa. 

Mulla on ollut tuollaista. Siis että siihen aikaan kuusta kun menkkojen pitäisi alkaa, niin on ihan todella kovat kuukautiskivut alavatsalla, selässä ja tosiaan reisissäkin mutta vuotoa ei vain tule. Samoin pms oireet tulee todella pahoina. Tosi omituista. 

Mulle tuli korona noin viikkoa ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa tammikuussa. Edelliset menkat mulla on siis ollut joulukuussa...

t. lainaamasi vastaaja

Vierailija
87/144 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
88/144 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, sairastin koronan ja sen jälkeen ei ole kuukautiset olleet ennallaan. Koko ajan tiputtelua eikä loppua näy. Ja sen verran paljon että täytyy pitää sidettä. Ärsyttää kun rokotehaitoista jaksetaan murista, mutta mulla ainakin korona vaikuttanut kuukautisiin paljon haitallisemmin. 😡 Ja miehet vois pysyä pois keskustelusta älyttömine kommentteineen. Ketuttaa muutenkin ihan tarpeeksi.

Kuinka pitkän ajan koronan jälkeen sinulla tuota tiputtelua ym. ollut?

Vierailija
89/144 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku käynyt lääkärissä näiden koronan jälkeen tulleiden kuukautishäiriöiden vuoksi, todettiinko lääkärissä mitään poikkeavaa vai oliko kaikki muuten kunnossa vaikka vuodot sekaisin?

Vierailija
90/144 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
91/144 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
92/144 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikeistä johtuu.

Vierailija
93/144 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan maaliskuussa. Sen jälkeen menkat tuli etuajassa ja olivat oudot. Nyt oottelen menkkoja. Muutaman päivän myöhässä. Yksikään koronapiikki ei ole vaikuttanut kiertoon. Mutta nyt sitten korona. Kierto on aina ollut todella säännöllinen.

Vierailija
94/144 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minulla on ollut kellontarkat kuukautiset aina. Otin koronarokotteen menkkojen lopulla ja rokote aiheutti sen, että menkat eivät loppuneetkaan, vaan vuoto jatkui vielä viikon- kirkasta verta. Tiesin heti, että rokote aiheutti sen. Toisesta rokotteesta ei tullut mitään, mutta sitten sairastuin koronaan ja kierto meni sekaisin siten, että ensin menkat olivat toista viikkoa myöhässä ja sitä seuraavat menkat alkoivat kaksi viikkoa etuajassa, heti ovulaatiosta. Nyt siis vuodan aivan kirkasta verta - neljättä päivää, eikä siteet meinaa riittää, koska vuoto on niin voimakasta.

Kierto on ollut aina kellon tarkka 29/29, eikä välivuotoja ole ilmennyt. Kuukautiset alkoivat 11v ja ikää mittarissa 49v. Ehdin jo ajatella, että vaihtari ne siellä, mutta nyt todellakin kallistun siihen, että kierron sekoilu johtuu koronasta. Vielä on vauvahaaveita, sillä suvussa vaihtarit on tulleet myöhään, vasta 55-59v paikkeilla.  

N49

Vierailija
95/144 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan lievänä helmikuun lopulla.

Ei rokotuksia

Siitä alkaen erittäin säännölliset kuukautiset ( 4 viikkoa kierto ) muuttui 6 viikon kierroksi

Karseat vuodot ja kivut

Että en oikein usko että vaihtarit olisi alkaneet juuri taudin jälkeen

Ikää 48

Vierailija
96/144 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
97/144 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuukautiset 10 päivää myöhässä ja vuoto paljon niukempaa koronan jälkeen

Vierailija
98/144 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteiden(2kpl) jälkeen kuukautisten väli on pidentynyt noin 10 päivää. Vuoto on ollut normaalia tai niukkaa. Välillä kuitenkin vuoto kestänyt normaalia pidempään.

Vierailija
99/144 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaihdevuodet, ja menkat loppuneet jo monta vuotta sitten. Sairastin keväällä koronan, jonka jälkeen on ollut pientä vuotoa. Olen käynyt gynellä juuri ennen koronaa, ja ainakin silloin oli kaikki ok.

Olen kuullut muistakin, joilla on tullut vuotoa joko koronasta tai rokotteesta.

Vierailija
100/144 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermo menee, vaikka vasta toiset kuukautiset sairastetusta koronasta. Tai no, ensimmäiset alkoi koronan viidentenä päivänä viikon etuajassa ja nyt tuli ajallaan (uuden kierron mukaan) mutta vuoto vaan jatkuu ja jatkuu jo 7. päivää kun yleensä kestänyt 2-3.

Onko teillä parissa kuukaudessa helpottanut? Ei tämä varmaan lääkäriä vaadi eikä osaisi mitään tehdäkään... Ärsyttäähän tämä kesällä varsinkin. Niin ja ikää on 42.