Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronan sairastamisen vaikutus kuukautisiin?

Vierailija
02.02.2022 |

Onko kellään kokemusta? Voi olla tietysti myös vaihdevuodet mutta ikää vasta 44v. Sairastin koronan marraskuun lopulla eikä sen jälkeen ole tullut kuukautisia. Sairastin rajuna vaikkakin kotona. Onko kellään ollut vastaavaa? Kaksi rokotusta mutta niistä en saanut mitään oireita eivätkä vaikuttaneet kuukautisiin.

Kommentit (144)

Vierailija
141/144 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan korona selittää minunkin tilanteeni. Koronan sairastin melko voimakkain oirein viime marraskuussa. Sen jälkeen kahdet kuukautiset tulivat normaalisti, mutta nyt jo yli viikon myöhässä. Minulla on säännölliset kuukautiset edelleen vaikka olen jo 46.

Normaalit pms-oireet vaan jatkuu, rinnat huomattavan kipeät olleet jo viisi päivää. Pari päivää sitten oli hieman kuukautistyyppistä tuntemusta alavatsalla, mutta se meni ohi, vaan kuukautiset eivät alkaneet. Nyt jo kp36. Rinnat yhä kipeät. Eilen hoksasin alkaa mitata lämpöä ja sekin koholla kuten aina luteaalivaiheessa, ennen kuukautisia. Mutta ne eivät vain ala.

Erikoista kuitenkin, että minulla koronan jälkeen ehti jo tulla kaksi normaalia kiertoa, mutta nyt näin.

Tämä vaivaa niin paljon että varaan lääkäriajan maanantaina jos tilanne ei ole normalisoitunut. Voihan olla vain jotain esivaihdevuosijuttuja tai sitten johtuu viiveellä tosta koronasta.

Päivitystä: tänään kuukautiset vihdoin alkoivat eli kierron pituudeksi tuli 37. Täysin epätavallista minulla. Kierto on normaalisti aina 27-28.

Vierailija
142/144 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ollut korona. Ei vaikuttanut menkkoihin. En ottanut ollenkaan rokotteita.

Puoli vuotta koronan jälkeen tuli raudanpuutosoireita ja aloin epäillä myös vaihdevuosien tuloa, mutta useamman rautakuurin jälkeen ei enää tunnu siltä, että olisi ihan vielä vaihdevuodet tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/144 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menkat loppuneet jo joku vuosi sitten käytännössä kokonaan. Korona sairastettu 03/2022, jonka jälkeen tuli yllättäen pitkästä aikaa vuotoa ihan normimenkkojen lailla. Nyt toinen korona sairastettu 11/2023, ja noin kk sen jälkeen oli rinnat aivan järkyn kipeät ja nyt perjantaina alkoi taas vuoto. Olen ottanut koronarokotteet mutta ne ei vaikuttaneet menkkoihin tai niiden puuttumiseen mitenkään. Mietin, että oloni on ollut nyt kuutisen viikkoa vielä puolikuntoinen, niin puhdistuuko loppukin taudista nyt kun menkat alkoi taas? Ja tosiaan minun menkat on jo vuosien ajan olleet käytännössä loppuneet.

Mulla sama vika. En ole ottanut yhtään k-rokotetta. Mutta viime syksynä marraskuussa sairastin flunssan, joka tosiaan saattoi olla korona. Mulla on ollut nyt säännölliset kuukautiset sen jälkeen! Vaikka ehdin jo ajat sitten huokaista helpotuksesta, kun ei ollut enää kuukautisia. Nyt täytyi oikein käydä ostamassa suojia taas. Ja vaikka vuotoa tulee suht paljon, niin ei toki tule sellaisia isoja klönttejä kuin joskus nuorempana. Tää on ihan perseestä, sillä elämä oli tosi helppoa ilman kuukautisia, enkä todellakaan ala enää syömään mitään e-pillereitä vuodon kontrolloimiseksi.

Vierailija
144/144 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sairastettu korona, lievä, siirtänyt kuukautisia yli 10 vrk seuraavassa kierrossa. Samoin kävi ainakin kerran rokotuksen jälkeen. Harmittaa kun ei tullut kirjattua tarkkaan ylös. Normisti kierto 23-26 vrk, koronan jälkeen kierto ollut noin 40 vrk. Palautunut sitten aina.