Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronan sairastamisen vaikutus kuukautisiin?

Vierailija
02.02.2022 |

Onko kellään kokemusta? Voi olla tietysti myös vaihdevuodet mutta ikää vasta 44v. Sairastin koronan marraskuun lopulla eikä sen jälkeen ole tullut kuukautisia. Sairastin rajuna vaikkakin kotona. Onko kellään ollut vastaavaa? Kaksi rokotusta mutta niistä en saanut mitään oireita eivätkä vaikuttaneet kuukautisiin.

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan vahvistusharhaa. Ap ei ikinä ole vahdannut menkkojaan yhtä innolla kuin nyt.

44 v on jo sitä ikää, että munasarjat hiipuvat.

Vierailija
22/144 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin alkuviikosta koronaan (virallinen testi). Tänään alkoi menkat normaalisti 32pv edellisistä. Katsoo nyt miten vaikuttaa seuraaviin. Ei todellakaan kivaa kärsiä rajusta flunssasta ja menkoista samaan aikaan :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis sinä olet stressaantunut

:D 

Pitää ottaa kiireesti se kolmas että stressi laukee!

Vierailija
24/144 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tinnutus on todettu jälkitaudiksi niin miksipä ei tuollainenkin.

Vierailija
25/144 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ikää 43, ja menkat olleet aina ihan kellonlyömällä säännölliset. Nyt sairastin koronan (lievänä, ei rokotuksia), ja mun menkat on myöhässä jo pian kaksi viikkoa. En ole raskaana. 

Vierailija
26/144 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miessukupuoli kyllä selittäisi päättömät väitteet.

Vierailija
27/144 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Ikää 43, ja menkat olleet aina ihan kellonlyömällä säännölliset. Nyt sairastin koronan (lievänä, ei rokotuksia), ja mun menkat on myöhässä jo pian kaksi viikkoa. En ole raskaana. 

Paljon alkanut olla näitä setiä, joilla on kuukkarit.

Vierailija
28/144 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan vahvistusharhaa. Ap ei ikinä ole vahdannut menkkojaan yhtä innolla kuin nyt.

En vahtaa, en edes laita niitä ylös koska tulevat niin säännöllisesti. Munasarjat toimii, kävin elokuussa gynekologilla, kaikki ultrattiin. Raskaana en ole, sterilisaatio tehty 12 vuotta sitten.

ap

Vierailija
29/144 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan sairastaneilla naisilla on ollut kuukautishäiriöitä. Aiheuttaja on todennäköisesti sama kuin rokotteessa, mutta taudin sairastamalla vaikutus on rajumpi. Ihan sama juttu muiden oireiden kanssa.

Itse olen saanut kuukautishäiriöitä rokotteista. Ensin mietin, että onkohan minulla vaihdevuodet, mutta kuukautiset palautuivat normaaliksi 4 kk 2. rokotteen jälkeen.

Ensi viikolla saan 3. rokotteen.

Vierailija
30/144 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellinen tauti. Ja ihmettelen ettei tästä sairastaneiden kohdalla puhuta, vain rokotetuilla on nostettu esiin kuukautishäiriöt.

ap

Vierailija
31/144 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona on hengitystieinfektio. Ellet hengitä sen alaröörin kautta, niin ei ole mitään tekemistä koronan kanssa.

Ei ole pelkkä hengitystieinfektio, vaan monielinsairaus, joka aiheuttaa muutoksia veren hyytymistekijöihin.

Rölli voisi päivittää edes perustiedot kuntoon.

Naisväki; ihminen on kokonaisuus. Tietenkin paha sairastaminen vaikuttaa, mutta niin vaikuttaa nosebokin. Onko tämä kuukautishysteria jokin uusi juttu, kun minulle opetettiin jo 1970-80-luvuilla, että kuukautiskiertoon vaikuttaa ihan kaikki, jopa valon määrä, painonvaihtelu ja stressi. Eikö teille kerrottu? Ettekö ole itse kiertoanne seuranneet?

Tähän ikään olen päässyt ja ikinä ennen ei ole jäänyt yksikään kierto väliin, kuukautiseni ovat aina olleet kellon tarkat. Ja aina sama määrä vuotopäiviä samanlaisella rytmillä. Myöskään stressi ei ole muuttanut mitään ennen koronan sairastamista. Jos ei ole vaihdevuodet niin en keksi muuta syytä kuin koronan.

ap

Sangen harvinaista ja epäuskottavaa näin gynekologin näkökulmasta.

Mulla oli joskus nuorena, mutta nyt on jo vuosikausia ollut tasainen kierto 27-29 päivää (kalenterissa kaikki merkittynä). Eikä sitä hetkauta mikään vaikka olen voinut todella huonosti ja kärsinyt unettomuudesta, stressistä ja vaikka mistä. Korona sen sijaan aiheutti kierron pidentymisen yli viikolla.

Vierailija
32/144 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän taas keskustelee itsensä kanssa.

Vierailija
33/144 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

piikkihaittoja. näistä on ollut paljon juttua, mutta sensuroidaan nopeasti. samat ihmiset omistaa massamedian kuin lääketehtaatkin ja poliitikot.

Vierailija
34/144 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan sairastaneilla naisilla on ollut kuukautishäiriöitä. Aiheuttaja on todennäköisesti sama kuin rokotteessa, mutta taudin sairastamalla vaikutus on rajumpi. Ihan sama juttu muiden oireiden kanssa.

Itse olen saanut kuukautishäiriöitä rokotteista. Ensin mietin, että onkohan minulla vaihdevuodet, mutta kuukautiset palautuivat normaaliksi 4 kk 2. rokotteen jälkeen.

Ensi viikolla saan 3. rokotteen.

Mikähän ilmiön aiheuttaa?

ap

Vierailija
35/144 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi puhua paskaa 💩 Se haisee ikävästi

Vierailija
36/144 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittitutkimus ainakin löytyy aiheesta. Koronaan sairastaminen vaikuttaisi sen tutkimusten mukaan kuukautisiin ja kieroon.

Vierailija
37/144 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellinen tauti. Ja ihmettelen ettei tästä sairastaneiden kohdalla puhuta, vain rokotetuilla on nostettu esiin kuukautishäiriöt.

ap

Kyllähän siitä puhuttiin v. 2020 kevät talvena ja myös Suomessa ja monessa muussa maassa pyydettiin, että naiset välttäisi raskaaksi tulemista, kun ei tiedetty koronan vaikutuksia.

Jotain kansainvälisiä tutkimuksia löytyy aiheesta.

Vierailija
38/144 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona on hengitystieinfektio. Ellet hengitä sen alaröörin kautta, niin ei ole mitään tekemistä koronan kanssa.

Kansainväliset tutkimukset kyllä kertovat muuta, koronaan sairastuminen joillakin vaikuttaa hormoonitoimintaan, niin naisilla kuin miehille, mutta pitkäaikaiset vaikutuksista ei kukaan tiedä. Tarvitaan lisää tutkimuksia.

Vierailija
39/144 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi vaikuttaa joillakin? Onhan joillakin naisilla menneet kuukautiset sekaisin koronarokotteesta joten miksi koronavirus ei aiheuttaisi samaa?

Vierailija
40/144 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin syksyllä suht rajuna (oireet kesti kuukauden) ja kuukautiset jäi pois noin 3 kuukaudeksi. Nyt alkoivat, mutta hyvin niukat. Ennen ollut aina säännölliset eikä ennestään vaihdevuosioireita.

Ilmeisesti liittyy immuunipuolustukseen ja kropan stressireaktioon sairaudesta.

N40