Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meinasin ajaa pyörällä jalankulkijan päälle

Vierailija
09.06.2015 |

siis ei ollut mun syy, kävelijä ei kattonut eteensä. vähänkö säikähdin tilannetta. Mua kyllä niin rasittaa jalankulkijat, pysyisivät omalla puolellaan. Varsinkin keskustassa bussista poisjäävät voisivat katsoa sivuilleen kun jäävät bussista pois. Pitääkö sieltä kirmata ulos niin nopeesti! Huh, onneksi selvittiin säikähdyksellä. Tekis kyllä mieli seuraavan kerran vaan antaa jäädä jalkoihin tai tahalleen ajaa tosi läheltä. Oppisivat... Muita, joita ärsyttää kävelijöiden keekoilu?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä pelkään näitä nopeita pyöräilijöitä, jotka eivät piittaa mistään säännöistä tai hyvistä tavoista. Taas katsoin hämmästyneenä, kun ajotiellä pyöräillyt ohittaa liikennevaloihin pysähtyneet autot oikealta puolelta (kummasti mahtui sinne reunaan, kun taas valojen ollessa vihreät, pyöräili melkein keskellä ajotietä), koukkaa sitten eteeni suojatielle ylittääkseen risteyksen jalankulkijoiden kanssa, joille oli vihreät ja jatkaa sitten ajotietä eteenpäin tukkien jälleen liikennevaloihin pysähtyneiden autojen reitin (olivat siis jo kertaalleen tämän pyöräilijän ohittaneet). Kaikki tämä tietysti pätkääkään hidastamatta ja kaikkien muiden eteen tunkemalla.

Inhoan pyöräilijöitä juuri siksi, että eivät piittaa yhtään muista. Itse saavat rikkoa kaikkia mahdollisia sääntöjä mutta auta armias, jos joku pieni lapsi tietämättömyyttään säntää eteen. Siinä lentää sitten sellainen sanasto, että huh! Viimeksi koululainen tuli sivutieltä pyörätielle hitaasti vempottaen ja pyöräilijä joutui jarruttamaan ja karjui lapselle aivan mielipuolisesti. Pyöräteillä pitäisi olla nopeusrajoitus, koska erityisesti lapsipyöräilijät eivät pysty kuvittelemaan, miten nopeasti jotkut suhahtavat siitä ohi eivätkä osaa varautua.

Vierailija
22/22 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:03"]

Naiset seilaavat yleensä tien väärää puolta (eli vasemmalla) ja eivät koskaan väistä (paitsi toisia naisia). Nuorilla naisilla on yleensä vielä se katse koko ajan siinä kännykässä. Koiranulkoiluttajat menevät myös yleensä väärää puolta, jos se väärä puoli on mukavampi koiralle.

[/quote]

Minun kokemukseni mukaan pahempia vasureita ovat miehet. Johtunee siitä, että he ajavat yleensä autolla ja tuntevat enemmän sen puolen liikennesääntöjä. Maantiellähän jalankulkijan oikea puoli on vasen. Tätä miehet sitten soveltavat kevyenliikenteenväylälläkin, myös pyörällä liikkuessaan.

Valitettavasti jalankulkijalla on oikeus kulkea kumpaa puolta vaan, mikä aiheuttaa sekavuutta ja vaaratilanteita. Mutta väistää pitäisi osata sentään oikealle. Sitä ei osata, eikä väistää ylipäätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi