Mitä kaikkea teet yleensä aamulla ennen aamiaisen syömistä?
Mä nousen ylös. Käyn vessassa. Siivoan keittiönpöydän. Siistin vähän paikkoja ja petaan sängyt. Joskus laitan vielä pyykkikoneen päälle.
Sitten vasta istahdan aamiaiselle. :D
Kommentit (62)
Käyn pissalla
Juon sitruunanmehu - viherjauhedrinkin ja vettä.
Käyn kuntosalilla tai kävelemässä
Katson lapsille vaatteet, kun ne syö yleensä jo aamupalaa kun kotiudun..
Syön aamupalan
Aitan lapsia pukemaan ja vien hoitoon
Aloitan työt
Nousen ylös ja menen vessan. Pesen siellä kasvot, pisuttelen, pesen hampaat, laitan kasvovettä, seerumia ja päivävoiteen. Riisun pyjaman ja puen päälleni rintsikat ja farkut (ne lojuvat yleensä kylppärissä).
Kylpyhuoneesta tultuani puen päälleni paidan, haen kännykän ja kaadan maitoa kahviini. Mies nimittäin nousee hieman aiemmin ja on keittänyt kahvin valmiiksi sekä kaatanut sitä kuppiin, ja yleensä myös voidellut meille myös leivät. Laitan seuraavaksi juustoa ja kurkkua/tomaattia leivälleni sekä otan jääkaapista Skyrin. Otan myös lasillisen vettä ja istun pöytään aamupalalle.
Nousen, puen, pesen hampaat, harjaan hiukset. Herätän kaksi pienintä ja huolehdin että pukevat.
Harjaan hampaat kahdelta pienimmältä ja herätän ne koululaiset jotka lähtevät kasiin. Laitan aamupalaleipiä koululaisille ja pakkaan itselleni mukaan yhden.
Vien pienimmän tarhaan ja toiseksi pienimmän eskariin. Ajan töihin, vaihdan duunivaatteet ja alan annostella päiväkotilaisille puuroa. Sitten kun kaikilla lapsilla on annos edessään, istun pöytään syömään aamiaista.
Arkisin käyn tupakalla, herätän lapset, petaan sängyt, sitten teen aamupalan ja syön samalla kun hoitelen muita aamurutiineja.
Vapaapäivinä rennommin; saatan touhuta vaikka pari tuntia kaikkea muuta ennen aamiaisen syömistä.
Herään, luen sähköpostin ja selaan instagramin, käyn vessassa, menen suihkuun ja pesen hiukseni, kuivaan ja rasvaan itseni, meikkaan, föönaan hiukseni ja teen kampauksen, pesen hampaani, puen, suihkautan hajuvettä, tarkistan päivän agendan, juon kupillisen espressoa ja nappaan aamupalasmoothien jääkaapista, istun autoon ja motarilla ajaessa juon aamupalani.
Käyn vessassa,pesen kasvot ja hampaat.Levitän voiteet kasvoille,keitän espressoa ja teen hedelmä-soija-savi-spirulinajuoman.Syön ehkä leivän.Espressoa juon meikatessa,kuuntelen aamun uutiset samalla.Puen.Jos aikaa,niin selaan nettiä tai katson postit.Tunti heräämisestä lähden juna-asemalle tai bussille ja kouluun/töihin.
Työaamuna pistän kahvit tippumaan ja juon ensin ison lasillisen vettä. Pesen kasvot. Syön aamiaista samalla kun meikkaan ja laitan hiukset
Pukeudun, käyn koiran kanssa ulkona, laitan koiran ja oman aamupalan.
Jos mies sattuu olemaan kotona, se käy koiran kanssa aamureissun eli mä sit vaan laitan meille aamiaiset.
Meen töihin, avaan tietokoneen ja istun alas aamiaiselle nettiä selaamaan. (ja toki käyn suihkussa ja puen päälleni jo kotona).
Laitan meikit naama, vaatteet päälle ja pyöräilen töihin, avaan koneen ja syön aamiaisen
Nousen ja puen jonkun paidan, käyn vessassa ja syön tai vaihtoehtoisesti ennen syömistä käyn hölkkälenkillä.
vessaan, hampaitten ja naamanpesu. sit heti aamupala, herään melkein aina nälkäisenä:D töissä sitten toinen aamupala parin tunnin töiden jälkeen
Nousen sängystä, haen vauvan meidän sänkyyn syömään, sitten köllötellään hetken aikaa tai otetaan vielä torkut. Ylösnousemisen jälkeen vaihdan vaipan ja laitan puuron. Siinä samalla kun syötän puuroa teen sitten itselleni aamupalan.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 13:24"]Aika harva tuntuu lähtevän töihin / opiskeluihin? [/quote] Aika moni varmaankin tekee sen vasta aamupalan jälkeen. Loppupeleissä aika harvassa työpaikassa on mahdollista aloittaa työpäivä aamupalaa syömällä..
[/quote]
No minä teen syön aamupalan vasta työskenneltyäni parisen tuntia. Työpäivä alkaa klo 7 ja aamupalan aika klo 9 tai hieman sen jälkeen miten milloinkin ehtii. Jos on iltavuoro niin syön "aamupalan" vasta puoliltapäivin.
nousen ylös. käyn pissalla. otan lääkkeet. otan kahvia kuppiin. herään hitaasti. teen itsestäni suht ihmisen näköisen esim. pesen hampaat, rasvaan naaman, laitan tukan nutturalle. lähden töihin. murahdan miehelle jotain.
olemme vela-pariskunta. dinkkuja. siis.
Juon lasin vettä, ulkovaatteet päälle, koiran kanssa lenkille, (koiran pesu), koiralle ruoka, käsienpesu, olovaatteet päälle, kahvi tippumaan ja AAMUPALA! :)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 11:41"]
- herään joskus ekana. Aloitan aamun käsitöillä.
- Käyn vessassa, haen 2 lasta sängyistään, pissatan/ vaipatan heidät. Vaihdan heille päivävaatteet päälle.
- Syötän ja juotan molemmat, mittaan toiselta verensokerit, annan heille lääkkeet.
- Tallennan joitakin lastenohjelmia samalla kun katsovat muita kanavia.
- Tyhjennän ja täytän tiskikoneen, samoin pesukoneen. Järjestelen paikkoja.
- Käytän lapset uudelleen vessassa.
Kun on kulunut noin 3h, hommat alkavat olla sillä mallilla, että vaihdan itse päivävaatteet ja syön itse aamupalan. Sen jälkeen alan tehdä lounasta ja tyhjentää taas tiskikonetta ja pesukonetta.
- Nyt onkin lounasaika. Syötän tässä ohessa toista ja avasin samalla tietokoneen.
[/quote]
Miksi olet tehnyt sairaita lapsia? Maksathan itse kaikki heidän kulunsa?
Nousen, käyn kusella ja pesen hampaat. Sen jälkeen ehkä suihkuun tai sit ei jos oon käynyt edellisiltana. Sitten ihanimpaan: puristan kokonaisen sitruunan tuopilliseen vettä, johon oon myös sekoittanut MSM-jauhetta. Kurlaan samalla alas myös muutamat vitamiinit, jonka jälkeen laitan kahvin tippumaan. Sitten päivästä riippuen pyöräytän smoothien, munakkaan, leivät tai puuron ja alan nautiskelella rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 11:41"]- herään joskus ekana. Aloitan aamun käsitöillä.
- Käyn vessassa, haen 2 lasta sängyistään, pissatan/ vaipatan heidät. Vaihdan heille päivävaatteet päälle.
- Syötän ja juotan molemmat, mittaan toiselta verensokerit, annan heille lääkkeet.
- Tallennan joitakin lastenohjelmia samalla kun katsovat muita kanavia.
- Tyhjennän ja täytän tiskikoneen, samoin pesukoneen. Järjestelen paikkoja.
- Käytän lapset uudelleen vessassa.
Kun on kulunut noin 3h, hommat alkavat olla sillä mallilla, että vaihdan itse päivävaatteet ja syön itse aamupalan. Sen jälkeen alan tehdä lounasta ja tyhjentää taas tiskikonetta ja pesukonetta.
- Nyt onkin lounasaika. Syötän tässä ohessa toista ja avasin samalla tietokoneen.
[/quote]
Lapset katsoo tvtä koko päivän? Ei ulkoilua?
Mikset syö lasten kanssa?
Teen yleensä kaikki kotityöt ja käyn lenkillä, sitten syön lounaan. aamupala ei vain mene alas. Ei millään. Pitää olla ollut hereillä ainakin neljä tuntia ennenkuin voin harkitakaan syömistä. Vesi on aamulla tärkeämpää, sitä tuleekin juotua aamulla litran verran.
Töihinkinmenen vasta lounaan jälkeen, joten ei ole jaksamisesta puutetta. Ei,en napostele myöskään. Ja ei en ole anorektikko tai, palstan sanoin: järkyttävä läski.