Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ettei huutavaa lasta osata viedä hääkirkosta pihalle?

Vierailija
08.06.2015 |

En vain voi ymmärtää vanhempia jotka antavat sen s**tanan pilttinsä rääkyä toisten tärkeää juhlahetkeä piloille. Uskomatonta törkeyttä ja ajattelemattomuutta.

Muutenkin rasittaa huonosti kasvatetut lapset, joita vanhemmat eivät millään saa istumaan hiljaa paikallaan edes sitä puolta tuntia.

Ja sitten marttyyrinä vingutaan että häät ovat perhejuhla ja KYLLÄ PITÄÄ MINUN RAIJA-MANNENI VÄÄRIN ADHD:KSI DIAGNOSOIDULLE, KASVATUKSEN VIRHEISTÄ JOHTUVALLE SILKALLA V*TTUMAISUUDELLE OLLA TEIDÄN HÄISSÄNNE TILAA. Huh. Todellakin pidän lapsettomat häät.

Kommentit (357)

Vierailija
181/357 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuta tiedä, mutta lapsi (siis pieni) ei tosiaankaan huuda vittumaisuuttaan. Lapsi on syytön ap siihen, jos ei häntä viedä ulos, tms

Vierailija
182/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena, mutta muistan omasta lapsuudestani kuinka jo pelkkä olemassaoloni hävetti juhlissa kun koko ajan sai olla varomassa ettei äidin vain tarvitse hävetä jos vaikka aivastan samaan aikaan kun aikuinen puhuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:03"]

Tätä minäkin hain viestilläni, mutta kyseinen kasvatustyyli on selvästi väärin. Lapsia ei saa opettaa tavoille tai kehittää, heidän tulee antaa vain leikkiä, eikä lapsille tarvitse opettaa "aikuisten" tapoja. N28

[/quote]

Ranskassa lapset kasvatetaan aikuisten tavoille ja hyviin käytöstapoihin todella pienenä ja siksi heistä tulee sosiaalisesti päteviä ja oppivat ajattelemaan omilla aivoillaan ja tekemään fiksuja päätöksiä, sen sijaan että oppisivat suomalaisen kasvatustyylin että se saa aina ensin huomiota joka huutaa eniten tai hajottaa eniten leluja.

Ranskalaislapset menestyvät hyvin koulussa eikä heillä ole käytöshäiriöitä eikä add/adhd-tapauksiakaan juuri ole.

Siksi se ranskalainen lastenkasvatusopas on ollut bestsellerilistoilla kaikissa muissa länsimaissa ja pohjoismaissa, paitsi Suomessa. Sen kyllä huomaa.

Vierailija
184/357 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kävi sukulaispojan rippijuhlissa. Joku lapsi alkoi huutaa ja äiti vaan sanoo pari kertaa "noniin pasi birgitta, haluatko olla hiljaa :)))" ja sitte vaan ottaa puhelimen esiin. Ei siinä, mää kävin taluttamassa sen lapsen pois kirkosta ja se oli ihan hyvällä tuulella :D

Vierailija
185/357 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:54"]

En muuta tiedä, mutta lapsi (siis pieni) ei tosiaankaan huuda vittumaisuuttaan. Lapsi on syytön ap siihen, jos ei häntä viedä ulos, tms

[/quote]

Aivan, lapsi on syytön mutta vanhempi on ääliö.

Vierailija
186/357 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:54"]En muuta tiedä, mutta lapsi (siis pieni) ei tosiaankaan huuda vittumaisuuttaan. Lapsi on syytön ap siihen, jos ei häntä viedä ulos, tms
[/quote]onko joku väittänyt että se olisi lapsen vika? Typeristä vanhemmistahan tässä on puhuttu

Vierailija
187/357 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:50"]

No ei minua kirkossa haittaisi ääntä pitävä lapsi, koska sillä papin jorinoilla ei ole väliä. Mutta ekaluokan tiedotustilaisuudessa yhdellä valopäällä oli vauva mukana, eikä tajunnut mennä ulos. Ei kuullut mitään rehtorin ja muiden puheesta!

[/quote]

No ei minua koulussa haittaisi ääntä pitävä lapsi, koska sillä rehtorin jorinoilla ei ole väliä.

Vierailija
188/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan tässä menikin ilman Ranska-korttia. Kannattanet läpsäisyjäkin?

Vierailija
189/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:03"]

Tätä minäkin hain viestilläni, mutta kyseinen kasvatustyyli on selvästi väärin. Lapsia ei saa opettaa tavoille tai kehittää, heidän tulee antaa vain leikkiä, eikä lapsille tarvitse opettaa "aikuisten" tapoja. N28

[/quote]

Ranskassa lapset kasvatetaan aikuisten tavoille ja hyviin käytöstapoihin todella pienenä ja siksi heistä tulee sosiaalisesti päteviä ja oppivat ajattelemaan omilla aivoillaan ja tekemään fiksuja päätöksiä, sen sijaan että oppisivat suomalaisen kasvatustyylin että se saa aina ensin huomiota joka huutaa eniten tai hajottaa eniten leluja.

Ranskalaislapset menestyvät hyvin koulussa eikä heillä ole käytöshäiriöitä eikä add/adhd-tapauksiakaan juuri ole.

Siksi se ranskalainen lastenkasvatusopas on ollut bestsellerilistoilla kaikissa muissa länsimaissa ja pohjoismaissa, paitsi Suomessa. Sen kyllä huomaa.

[/quote]

Tuo opas pitäisi olla pakollisena luettavana yläasteella 9-luokalla kaikille opiskelijoille. Siitä essee. Olisi ainakin jotain pohjaa valmiina, jos ja kun vanhemmuutta ennemmin tai myöhemmin harkitsevat. Kaikilla ei ole kotikasvatus ihan raiteillaan ja nuori saisi terveen tiedon myötä näkemystä mikä on oikein ja mikä on väärin.

Vierailija
190/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:19"]

[/quote]

Mieluummin yksi läpsäisy kuin monen tunnin lässytys.

Vierailija
191/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:19"]

[/quote]

Mieluummin yksi läpsäisy kuin monen tunnin lässytys.
[/quote]
Tässäkö se oikea ja väärä kulminoituu?

Vierailija
192/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:03"]Tätä minäkin hain viestilläni, mutta kyseinen kasvatustyyli on selvästi väärin. Lapsia ei saa opettaa tavoille tai kehittää, heidän tulee antaa vain leikkiä, eikä lapsille tarvitse opettaa "aikuisten" tapoja. N28

[/quote]

Nimenomaan pitää opettaa ja antaa taitojen kehittyä, mutta on jollain tavalla melko arveluttavaa että siihen hyödynnetään näitä muiden usein kovallakin työllä, vaivalla ja suurillakin kustannuksilla järjestettyjä juhlia, oli sitten kyse häistä tai hautajaisista tai mistä tahansa siltä väliltä. Ne ovat mielestäni ennemminkin näytön paikka sille, että vanhemmat välittävät, ovat pohjustaneet näitä asioita ja lasta on jo opetettu ja että tilaisuus otettaisiinkin kuin näytön paikkana niille jo aiemmin opituille taidoille eli käytöstavoille ja toistenkin huomioon ottamiselle, taidoille joista lapsi voi itsekin olla ylpeä kun saa niistä kiitosta.

Vierailija
193/357 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä samaa mieltä ap:n kanssa. Olen itse ollut häissä, jossa oli paljon vauvoja ja valehtelematta koko vajaan tunnin esityksen ajoin joku vauvoista huusi ja kovaa. Tuntui todella pahalta hääparin ja sen vanhempien puolesta. Itsekään en vieraana kunnolla edes kuullut koko puhetta siltä huudolta. Olisi fiksua mennä lapsen kanssa ulos kirkosta. Ei vauva keskity esitykseen, eikä myös lastaan rauhoittava äiti. Heillä menee kaikki energia toisiinsa. Mutta vieraat ja ennen kaikkea hääpari kuulevat sen itkun ja huudon. Ei oikein sopivaa mielestäni...

Vierailija
194/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Todellakin pidän täysin vieraattomat häät.

Vierailija
195/357 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä itkevien/meluavien lasten vanhemmat eivät kunnioita juhlatilannetta, juhlan isäntiä ja muuta juhlaväkeä

Vierailija
196/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:50"]

No ei minua kirkossa haittaisi ääntä pitävä lapsi, koska sillä papin jorinoilla ei ole väliä. Mutta ekaluokan tiedotustilaisuudessa yhdellä valopäällä oli vauva mukana, eikä tajunnut mennä ulos. Ei kuullut mitään rehtorin ja muiden puheesta!

[/quote]

Kerro lisää, itsestäsikin, valopää.

[/quote]

Olen lapseni koulunkäynnistä kiinnostunut vanhempi ja halusin kuulla tärkeää infoa ekaluokan ja koko koulutaipaleen aloituksesta. Meni vain suurin osa tämän valopää-äidin takia sivu suun. Vauva ei kerta kaikkiaan kuulu tuollaiseen tilaisuuteen, jossa on tarkoitus jakaa tietoa. Hääkirkossa ei jaeta mitään tietoa.

Vierailija
197/357 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräissä häissä vanhapiikanainen tohkeissaan motkotti hääparille, että olipa huonosti käyttäytyvä äiti ja vauva kirkossa kun eivät osanneet olla hiljaa. (Vauva 4kk ikäinen.) Kyllä mun kävi niin teitä sääliks kun tollasia kakaroita pitää kirkkoon raahata eikä älytä pitää niitä hiljaa. Tähän sulhanen totes, että ei heitä heidän lapsensa itku haitannut ollenkaan...

Vierailija
198/357 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä pitäisi saada vakiinnutettua suomalaiseen tapakulttuuriin se, että voisi sanoa melko nopeastikin huudon alettua sille vanhemmalle että veisitkö lapsesi pois, jos hän ei itse välittömästi nouse penkistä ja poistu lapsen kanssa.

Ja tämä siis ilman, että se olisi kamala kauhistelun aihe ja sosiaalinen itsemurha. Lasten itku vain reippaasti tabuksi arvokkaissa juhlatilanteissa!

Vierailija
199/357 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei vie, niin kunnon suomalaiskansalliseen tapaan koko kylä ignooraa ja paheksuu jälkeenpäin niin pirusti.

Vierailija
200/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:25"]

Olen kyllä samaa mieltä ap:n kanssa. Olen itse ollut häissä, jossa oli paljon vauvoja ja valehtelematta koko vajaan tunnin esityksen ajoin joku vauvoista huusi ja kovaa. Tuntui todella pahalta hääparin ja sen vanhempien puolesta. Itsekään en vieraana kunnolla edes kuullut koko puhetta siltä huudolta. Olisi fiksua mennä lapsen kanssa ulos kirkosta. Ei vauva keskity esitykseen, eikä myös lastaan rauhoittava äiti. Heillä menee kaikki energia toisiinsa. Mutta vieraat ja ennen kaikkea hääpari kuulevat sen itkun ja huudon. Ei oikein sopivaa mielestäni...

[/quote]

Esitykseen? Mikä esitys siellä häissä oli? Vai onko vihkiäiset nykyään "esitys"?