Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ettei huutavaa lasta osata viedä hääkirkosta pihalle?

Vierailija
08.06.2015 |

En vain voi ymmärtää vanhempia jotka antavat sen s**tanan pilttinsä rääkyä toisten tärkeää juhlahetkeä piloille. Uskomatonta törkeyttä ja ajattelemattomuutta.

Muutenkin rasittaa huonosti kasvatetut lapset, joita vanhemmat eivät millään saa istumaan hiljaa paikallaan edes sitä puolta tuntia.

Ja sitten marttyyrinä vingutaan että häät ovat perhejuhla ja KYLLÄ PITÄÄ MINUN RAIJA-MANNENI VÄÄRIN ADHD:KSI DIAGNOSOIDULLE, KASVATUKSEN VIRHEISTÄ JOHTUVALLE SILKALLA V*TTUMAISUUDELLE OLLA TEIDÄN HÄISSÄNNE TILAA. Huh. Todellakin pidän lapsettomat häät.

Kommentit (357)

Vierailija
201/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:19"]

Kauan tässä menikin ilman Ranska-korttia. Kannattanet läpsäisyjäkin?

[/quote]

Mieluummin yksi läpsäisy kuin monen tunnin lässytys.
[/quote]
Mies-/naisystäväsi saa kaiketi myös läpsiä sinua, jotta vältätte konfliktin?

Vierailija
202/357 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:33"]

Jos kukaan ei vie, niin kunnon suomalaiskansalliseen tapaan koko kylä ignooraa ja paheksuu jälkeenpäin niin pirusti.

[/quote]

Tämähän se on ollut tapana. Mutta sitä ainutkertaista juhlatilannetta ei saa enää koskaan takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa maissa lapsi opetetaan käytös- ja pöytätavoille esim. sunnuntaipäivällisellä kotona, kun katetaan vähän nätimmin, tai pienimuotoisissa perhejuhlissa tai lasten synttäreillä. Lapsi osaa käyttäytyä asiallisesti kiljumatta ja osaa pöytätavat joten hänet voidaan viedä isompiin juhliin kuten häihin tai hautajaistilaisuuteen, tai yleiseen ravintolaan.

Suomalaiset kuvittelee että lapsi oppii pöytätavat samalla kun se viedään ekaa kertaa ravintolaan, jolloin tilanne on lapselle vieras, lapsi turhautuu kun joutuu odottamaan ruokaa ja istua paikoillaan, puhumattakaan kun annetaan aterimet eikä niiden käyttöä hallita ennestään niin tilanne on nolo vanhemmille joilla ei mitään tilannetajua mutta pahin niille muille maksaville asiakkaille jotka joutuvat kuuntelemaan sitä rääkymistä.

Vierailija
204/357 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa. Itsekin jäin joskus ihan tarkoituksella lapsen kanssa taakse mahdollisimman lähelle ovea, kun oli mahdollisuus että lapsi alkaa huutaa kesken toimituksen.

Vierailija
205/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:25"]

Olen kyllä samaa mieltä ap:n kanssa. Olen itse ollut häissä, jossa oli paljon vauvoja ja valehtelematta koko vajaan tunnin esityksen ajoin joku vauvoista huusi ja kovaa. Tuntui todella pahalta hääparin ja sen vanhempien puolesta. Itsekään en vieraana kunnolla edes kuullut koko puhetta siltä huudolta. Olisi fiksua mennä lapsen kanssa ulos kirkosta. Ei vauva keskity esitykseen, eikä myös lastaan rauhoittava äiti. Heillä menee kaikki energia toisiinsa. Mutta vieraat ja ennen kaikkea hääpari kuulevat sen itkun ja huudon. Ei oikein sopivaa mielestäni...

[/quote]

Esitykseen? Mikä esitys siellä häissä oli? Vai onko vihkiäiset nykyään "esitys"?

[/quote]

ne jotka sijoittavat häihin rahaa, ottavat sinne usein myös tunnettuja esiintyjiä. eikö heidän ohjelmanumeroaan voi kutsua esitykseksi?

Vierailija
206/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:04"]

Muistan, kun olin n. 4-5-vuotias ja olimme tätini häissä. Ei tullut mieleenkään alkaa huutaa missään tilanteessa, vaikka olikin tylsää. Vanhemmat olivat opettaneet jo noin nuorelle lapselle, että muiden ihmisten tärkeitä tilaisuuksia kunnioitetaan ja ollaan hiljaa. Muistan että kirkossakin istuttiin aina hiljaa, vaikka kuinka tylsää oli. Joskus kun olen äidin kanssa tästä puhunut, hän on sanonut että kun olin aivan pieni, kuskasi minut heti pois jos aloin huutaa (ihan vauvaikäisenä siis). Ei se voi olla noin hankalaa opettaa lapselle kärsivällisyyttä ja muiden kunnioittamista. - 15v

[/quote]

15v.... my ass.... :D Hei jotain rajaa nyt, tämä on ilmiselvästi se mamma, joka uhkailee lapsiaan.

Vierailija
207/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:02"]

Muissa maissa lapsi opetetaan käytös- ja pöytätavoille esim. sunnuntaipäivällisellä kotona, kun katetaan vähän nätimmin, tai pienimuotoisissa perhejuhlissa tai lasten synttäreillä. Lapsi osaa käyttäytyä asiallisesti kiljumatta ja osaa pöytätavat joten hänet voidaan viedä isompiin juhliin kuten häihin tai hautajaistilaisuuteen, tai yleiseen ravintolaan.

Suomalaiset kuvittelee että lapsi oppii pöytätavat samalla kun se viedään ekaa kertaa ravintolaan, jolloin tilanne on lapselle vieras, lapsi turhautuu kun joutuu odottamaan ruokaa ja istua paikoillaan, puhumattakaan kun annetaan aterimet eikä niiden käyttöä hallita ennestään niin tilanne on nolo vanhemmille joilla ei mitään tilannetajua mutta pahin niille muille maksaville asiakkaille jotka joutuvat kuuntelemaan sitä rääkymistä.

[/quote]

Ja tokihan muut asiakkaat ovat innoissaan kun se pirjopetteri ravaa vieraissa pöydissä kyselemässä joutavia ja länkyttämässä tyhjänpäiväisiä. Jos muut maksavat häirityt asiakkaat, joilla on oikeus ruokailla rauhassa, huomauttavat asiasta, yhtäkkiä heistä tuleekin niitä jotka eivät osaa käyttäytyä. Mielenkiintoista sinänsä.

Vierailija
208/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:54"]

En muuta tiedä, mutta lapsi (siis pieni) ei tosiaankaan huuda vittumaisuuttaan. Lapsi on syytön ap siihen, jos ei häntä viedä ulos, tms

[/quote] Ymmärrätkö sen että olipa kenen syy tahansa se huuto niin se haittaa silti? Miksi haluat pilata vieraiden kokemuksen ja puolisoiden herkän ja elämänsä ehkä tärkeimmän hetken? Minä itse ainakin v*uuntuisin ihan äärettömästi jos joku olisi niin törkeä ja ajattelematon. Vihkimisestä ei muistella jälkeenpäin papin kaunista puhetta vaan sitä miten se yksi ei tajunnut vielä lastaan pois ja antoi sen huutaa koko toimituksen ajan.

Vierailija
209/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 09:42"] Itse en henkilökohtaisesti käsitä, miten voi oppia, jos ei harjoittele.  Siis että joskus vain ollaan eikä leikitä. Piste.  Iästä riippumatta.  [/quote] Kuka väittää, ettei tuollaista harjoitella? Jokainen ateria on ainakin meillä tällainen tilanne: pöydässä istutaan kunnes kaikki ovat syöneet. Meluamatta ja nätisti paikallaan. Minä en itse voi ymmärtää niitä vanhempia, jotka ottavat harjoittelupaikaksi jonkun toisen häät. Edes silloin voisi miettiä vähän pidemmälle ja niitä lapsiaankin, joku kirja mukaan esimerkiksi. Minun mielestäni on todella typerää mennä häiriköimään (anteeksi, siis opettelemaan käyttäytymistä) toisen häihin/ristiäisiin/hautajaisiin, kun se meluava lapsi ehtii meluta hyvän aikaa ennen kuin se saadaan sieltä kirkosta ulos. Ja johan se koko/osittaisen perheen poistuminenkin aiheuttaa hälinää ja häslinkiä. Kaikki lapsiperheet eivät mahdu takapenkkiin edes siellä suurimmassa kirkossa. Ja sitten vielä pitää häpäistä se lapsi... voi herranjumala mitä ääliöitä tässä maassa asuu... Menkää opettelemaan sitä hiljaa paikallaan olemista sunnuntaisin normikirkkoon tai harjoitelkaa sitä kotona/kirjastossa, mutta ei toisen häissä. Kukaan ei ihan satavarmasti myöskään pahastu, vaikka jäisitte häistä pois mahdollisesti meluavien kullanmurujen kanssa. Näille "meidän lapset ovat kyllä oppineet ilman porkkanaakin (lue: niitä kirkkoleluja) käyttäytymään" - jokainen oppii ennemmin tai myöhemmin. Pointti lienee kuitenkin siinä, että jollakin toisella metodilla tällaiset häiriökäyttäytymiset voidaan estää silloin, kun niistä on erityistä harmia ja lapsi oppii olemaan hiljaa paikallaan jo ennen kouluun menoa. Jokainen tilanne ei ole sovelias opetustilanteeksi, vaikka se teidän lapsenne onkin maailman napa. Kummallisia kasvatusmetodeita teillä on, jos pelkästään käytätte keppiä. Ja haluaisin todella nähdä sen äidin, joka saa puolitoistavuotiaan uhmiksen päähän taottua ennen lähtöä: "Nyt Mussu-Yarica, me mennään ihastelemaan morsiamen pukua ja kirkossa pitää olla hiljaa, tai joudut autoon häpeämään sillä aikaa kun äiti ihastelee sitä mekkoa lisää...".    [/quote] Jollakin kolahti se, että toiset saa kasvatettua lapsensa pienestä pitäen hyväkäytöksiseksi ;) veikkaampa, että näissä perheissä lapsien nimet muistuttaa ennemmin Elisabehtiä kuin sinun Nico-Yannicaa. Jos lapsi tuntee häpeää tehtyään virheen, olet onnistunut kasvatuksessa. Ei se ole lapsen HÄPÄISYÄ, jos toruessa lapsi ymmärtää virheensä. En voi käsittää, kuinka täällä väännellään ihmisten sanomisia ja vähä-älyiset puolustelevat omia, huonoja metodejaan haukkumalla kasvatuksessa onnistuneita.

[/quote]

Miksi lapsen pitäisi tuntea häpeää, siis jonkun puolitoistavuotiaan, siksi että tämä ei jaksanut istua kirkossa hiljaa? Mä luulen et jollakin kolahti vähän hermoon kun syytetään lastensa henkisestä pahoinpitelystä. :D

Vierailija
210/357 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:53"]Sama pätee muihinkin tilaisuuksiin, koulujen kevät- ja joulujuhlat yms.
[/quote]
Niin pätee. Olin yksissä koulun vihkimisjuhlissa jotka pidettiin illalla. Niin mitäs siellä olikaan: Huutavia pitkin liikuntasalia joka paikassa juoksevia penskoja joidenka vanhemmat vain katseli että on se meidän Yacmin ja Yami niin reippaita että. Eipä saanut juhlapuhujan puheista selvää.

Vierailija
211/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:04"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:25"]

Olen kyllä samaa mieltä ap:n kanssa. Olen itse ollut häissä, jossa oli paljon vauvoja ja valehtelematta koko vajaan tunnin esityksen ajoin joku vauvoista huusi ja kovaa. Tuntui todella pahalta hääparin ja sen vanhempien puolesta. Itsekään en vieraana kunnolla edes kuullut koko puhetta siltä huudolta. Olisi fiksua mennä lapsen kanssa ulos kirkosta. Ei vauva keskity esitykseen, eikä myös lastaan rauhoittava äiti. Heillä menee kaikki energia toisiinsa. Mutta vieraat ja ennen kaikkea hääpari kuulevat sen itkun ja huudon. Ei oikein sopivaa mielestäni...

[/quote]

Esitykseen? Mikä esitys siellä häissä oli? Vai onko vihkiäiset nykyään "esitys"?

[/quote]

ne jotka sijoittavat häihin rahaa, ottavat sinne usein myös tunnettuja esiintyjiä. eikö heidän ohjelmanumeroaan voi kutsua esitykseksi?

[/quote]

Tokko esiintyjä kirkossa tuntia hoilottaa tai soittaa tai mitä tekeekään. Hääthän ovat sitten aivan eri asia kuin vihkiminen, johon taas ei tarvita kirkkoa lainkaan.

Vierailija
212/357 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:35"]

Jos kukaan ei vie, niin kunnon suomalaiskansalliseen tapaan koko kylä ignooraa ja paheksuu jälkeenpäin niin pirusti.

[/quote]

Tämähän se on ollut tapana. Mutta sitä ainutkertaista juhlatilannetta ei saa enää koskaan takaisin.

[/quote]

Hääpari stressaa itsensä lataamoon hääkarkkeja värkkäämällä, mutta ei tajua värvätä kaasoa, bestmania tai muuta reipasta apulaista järkkäriksi? Huonosti järjestetyt häät!!

Vierailija
213/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sanontahan kuuluu, että: ''Häät ei ole häät ilman lapsen itkua!'' :))))

Vierailija
214/357 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:35"]

[/quote]

[/quote]

Niinpä. Aivan käsittämätöntä, että tuota ei ajatella. Häät ovat hääparille yksi elämän suurimmista kohokohdista, joihin on yleensä satsattu todella paljon. Vauvan äidille vieraana ollessa häät eivät ole mitenkään iso juttu. Miksi se toisten hetki pitää pilata, kun kirkuvan vauvan kanssa ulos voi kävellä kirkollisen toimituksen ajaksi? Ja hyvässä lykyssä vielä hääkutsussa on ollut toive lapsettomista häistä. Tämäkin on koettu...

Vierailija
215/357 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:32"]

En vain voi ymmärtää vanhempia jotka antavat sen s**tanan pilttinsä rääkyä toisten tärkeää juhlahetkeä piloille. Uskomatonta törkeyttä ja ajattelemattomuutta.

Muutenkin rasittaa huonosti kasvatetut lapset, joita vanhemmat eivät millään saa istumaan hiljaa paikallaan edes sitä puolta tuntia.

Ja sitten marttyyrinä vingutaan että häät ovat perhejuhla ja KYLLÄ PITÄÄ MINUN RAIJA-MANNENI VÄÄRIN ADHD:KSI DIAGNOSOIDULLE, KASVATUKSEN VIRHEISTÄ JOHTUVALLE SILKALLA V*TTUMAISUUDELLE OLLA TEIDÄN HÄISSÄNNE TILAA. Huh. Todellakin pidän lapsettomat häät.

[/quote]

Sut on sitten kasvatettu hyvin, niinkö?

Ei siinä, totta kai huutava lapsi viedään kirkosta ja muistakin vakavista tilanteista ulos rauhoittumaan. Itse ainakin vein aina. 

Mutta ap:n melttoaminen on paljon oudompi juttu kuin pikkulapsen itku. Ap on kaiketi (?) aikuinen ihminen sentään.

Vierailija
216/357 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kertoi että hänen lapsensa sylikummin oma 5v poika oli saanut mustasukkaisuus kohtauksen kesken ristimisen. Oli huutanut että näytät äiti hirveän rumalta tuo vauva sylissä ja oli huutanut suoraan huutoa eikä ollut lopettanut. Mitä teki pojan isä? Ei mitään katseli vain. Oli ollut ikävät ristiäiset.

Vierailija
217/357 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:54"]

En muuta tiedä, mutta lapsi (siis pieni) ei tosiaankaan huuda vittumaisuuttaan. Lapsi on syytön ap siihen, jos ei häntä viedä ulos, tms

[/quote]

Eipä :D 

Vierailija
218/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:12"]

Mutta sanontahan kuuluu, että: ''Häät ei ole häät ilman lapsen itkua!'' :))))

[/quote]

Joku sun oma sanonta?

Vierailija
219/357 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöistä se sitten on, kun vapaan kasvatuksen hedelmät jättää lapset kasvattamatta. Syyttäkää vanhempia, he eivät ole osanneet kasvattaa lapsiaan, joten mitä heiltäkään voi vaatia?

Vierailija
220/357 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:52"]

Tuollaiset paskavanhemmat pitäisi raahata hiuksista ulos ja paiskata alas kirkon portaita.

[/quote]

Mun mielestä huomattavasti fiksumpi toimintatapa on, että joku menee iloisesti ja kohteliaasti opastamaan vesselin vanhempineen vaikka kirkon eteiseen välittömästi,  kun meteli alkaa. Muualla maailmassa tämä kyllä onnistuu ilman puukkohippoja ja berserkkiraivoa.