Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raivostuttavia asioita, joita puolisosi tekee?

Vierailija
02.02.2022 |

Minä aloitan.

Kun mieheni osallistuu pyykkihuoltoon, hän ei käännä pesusta tulevia vaatteita, vaan laittaa ne nurinpäin kuivumaan. Ja jos hän on se, joka viikkaa kuivat kaappiin, ne päätyvät sinne nurinpäin.

Mies räpsii perässäni päälle laittamiani valoja pois päältä sähköä säästääkseen.

Mies siivoaa paperilaskut ja muut tärkeät paperin jonnekin laatikkoon piiloon, ennen kuin ehdin huomioida ne, josta seuraa niiden unohtuminen. Myös mainoslehdet karkaavat kierrätykseen, ennen kuin ehdin niitä katsoa.

Jos jätän esim villatakin sohvan reunalle, että puen sen kohta ylläni alkaessa viluttaa, mies kiikuttaa villatakin sen huomatessaan makuuhuoneeseen.

Mies menee joka paikkaan kollarit jalassa, myös töihin. Treffeille tmv fiinimpään paikkaan mennessä vaadin häntä laittamaan edes farkut jalkaan, jolloin hän pitkin hampain tähän suostuu.

Näitä voisi keksiä enemmänkin. Ja mikään ei siis muutu, vaikka asiasta huomauttaa. Olen oppinut suhtautumaan huumorilla mieheni kotkotuksiin, mutta välillä pistää ärsyttämään.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ookkeeei, sensuuri nielaisi tämän jännittävän tarinan :DDDD kokeillaas uusiks

Vessapaperirullan laitto väärinpäin - oppinut tämän jo kotoaan, jossa myös aina vessapaperirulla väärin päin. me kaikki tiedetään, kumpi on väärin päin :D

Kun mies vie roskat, hän menee roskikselle jo ulkovaatteet päällä ja nappaa täyden roskiksen mukaansa - muttei laita koskaan uutta pussia, vaan lähtee siitä suoraan roskis kädessä kotoa. Kun mulla on kädet täynnä roskia ja avaan roskiksen, joudun heittämään kaikki roskat käsistä ympäriinsä että kädet vapautuu roskapussin laittamiselle. Tää on se pahin mistä kuppi lentää nurin kun on tarpeeks kauhee päivä :DD

Meilläkin on tapahtuu noin roskisten kanssa ja vaikka se ärsyttää, tavallaan ymmärrän. Sellaista pohjasta kostunutta biojätepussia ei vaan tee mieli laskea mihinkään siksi aikaa, että laittaisi uuden pussin, vaan sen haluaa kiikuttaa ulos mahdollisimman nopeasti. Ja kun siitä jatkaa matkaa töihin, eipä sitä enää kotiutuessaan muista.

Vierailija
82/117 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykki käännetään oikein perin ennen kun se on kuivaa. Eli narulle laittaessa. Kuivana kääntäessä sen pyykin tuoreus, se puhdas tunne hiukan katoaa kun sitä hieroo ja pyörittelee.

Voi jumalauta ja pyykin katoava tuoreus!

Luojan kiitos en asu kenenkään kanssa, kyllä palaisi hermot alta aikayksikön jos joku alkaisi kontrolloimaan milloin pyykki pitää kääntää ympäri (kas kun ei menosuuntaan :D).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ookkeeei, sensuuri nielaisi tämän jännittävän tarinan :DDDD kokeillaas uusiks

Vessapaperirullan laitto väärinpäin - oppinut tämän jo kotoaan, jossa myös aina vessapaperirulla väärin päin. me kaikki tiedetään, kumpi on väärin päin :D

Kun mies vie roskat, hän menee roskikselle jo ulkovaatteet päällä ja nappaa täyden roskiksen mukaansa - muttei laita koskaan uutta pussia, vaan lähtee siitä suoraan roskis kädessä kotoa. Kun mulla on kädet täynnä roskia ja avaan roskiksen, joudun heittämään kaikki roskat käsistä ympäriinsä että kädet vapautuu roskapussin laittamiselle. Tää on se pahin mistä kuppi lentää nurin kun on tarpeeks kauhee päivä :DD

Meilläkin on tapahtuu noin roskisten kanssa ja vaikka se ärsyttää, tavallaan ymmärrän. Sellaista pohjasta kostunutta biojätepussia ei vaan tee mieli laskea mihinkään siksi aikaa, että laittaisi uuden pussin, vaan sen haluaa kiikuttaa ulos mahdollisimman nopeasti. Ja kun siitä jatkaa matkaa töihin, eipä sitä enää kotiutuessaan muista.

Jep, ymmärrän tän kanssa ja oon myös hyvin kiitollinen että mies vie roskat - mä jostain syystä vihaan roskien vientiä ihan naurettavan paljon joten mies hoitaa tän aina täysin oma-alotteisesti. Kiroonkin tätä miehen tapaa hiljaa mielessäni tai ääneen jos mies ei oo kotona ,en oo viittinyt ääneen nillittää :D

-Sama

Vierailija
84/117 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykki käännetään oikein perin ennen kun se on kuivaa. Eli narulle laittaessa. Kuivana kääntäessä sen pyykin tuoreus, se puhdas tunne hiukan katoaa kun sitä hieroo ja pyörittelee.

Luojan kiitos en asu kenenkään kanssa, kyllä palaisi hermot alta aikayksikön jos joku alkaisi kontrolloimaan milloin pyykki pitää kääntää ympäri (kas kun ei menosuuntaan :D).

No en minä ainakaan haluaisi että pyykit laitetaan väärinpäin saati ryppyisenä kaappiin. Ihan sama mitä omille vaatteilleen tekee, mutta yhteiset pyykit ainakin pitää hoitaa yhdessä ihan asiallisesti. Ei se ole kontrolloimista.

Ohis

Vierailija
85/117 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää käyttämänsä tavarat lojumaan keskelle lattiaa/pöytiä/tasoja pahimmillaan jopa kuukausiksi (kyllä, olen testannut). Kuorsaa. Ei suostu luopumaan mistään tavaroista, vaikka ei koskaan käyttäisi niitä tai edes muistaisi niiden olemassaoloa mutta ostelee silti jatkuvasti uusia tavaroita. Kuvittelee ilmeisesti, että ne vain maagisesti mahtuvat jonnekin. Kyllä, meillä on aika ahdasta. 

Vierailija
86/117 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minä ainakaan haluaisi että pyykit laitetaan väärinpäin saati ryppyisenä kaappiin. Ihan sama mitä omille vaatteilleen tekee, mutta yhteiset pyykit ainakin pitää hoitaa yhdessä ihan asiallisesti. Ei se ole kontrolloimista.

Ohis

Se on kontrolloimista jos haluaa pakottaa toisen tekemään jonkin asian omalla tavallaan, vaikka kummassakaan tavassa ei lopulta ole mitään oikeaa tai väärää.

Ei kukaan puhunut tässä mistään ryyppyisenä kaappiin pistämisestä, mutta oikeasti se on ihan sama kääntääkö pyykin ympäri märkänä, kuivana vai meneekö vaate väärinpäin viikattuna kaappiin ja se käännetään kun se laitetaan päälle. Se on aivan yksi ja sama, mikään "pyykin tuoreus" ei siinä kärsi.

Vierailija
87/117 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja asun mieheni sisustamassa kodissa. Molemmat sotketaan mutta kumpikaan ei valita.

Vierailija
88/117 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annan hänen siivota pöydän ruokailun  jälkeen, niin jotenkin ihmeellisesti hän kykenee täyttämään molemmat pesualtaat ja vielä jää jotain tiskipöydällekin.

Jos on käytetty kattilaa, niin senhän voisi pestä heti pois ja panna tiskikaappiin kuivumaan, mutta jollen minä sitä tee niin kattila saattaa lojua tiskeissä jopa yön yli ihan turhaan.

(Meillä on vanha talo jonka keittiöön ei mahdu tiskikonetta.)

Vierailija
89/117 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ukkoni pesee välillä vessaa/lattiaa/jotain viemärin takana olevaa paikkaa jollain räjäyttää-lian-pois -aineella. Tähän asti ok.

Mutta sitten hän huuhtelee sen rätin pikaisesti hanan alla ja heittää pyykkikoneeseen - siis heittää sen meidän suuren edestä täytettävän pyykkikoneen takanurkkaan, jonne se jää haisemaan ja kuivuu.

Sitten kun minä tulen sinne illalla hämärässä ja heitän nopeasti jonkun pehmeän angoraneuleeni sinne erittäin hienoon käsinpesuohjelmaan ja laitan pesuaineeksi kolme pisaraa luomu-merkillisiä yksisarvisen kyyneliä, ettei rakas neuleeni mene pilalle, saan hetken päästä huomata että se neuleeni on pyörinyt koneessa ammoniakilta ja kloorilta haisevan liasta ruskean p*skarätin kanssa!

Selitys on aina, että se rätti oli likainen ja hän laittoi sen koneeseen jotta se muistetaan varmasti pestä.

Vierailija
90/117 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Se on kontrolloimista jos haluaa pakottaa toisen tekemään jonkin asian omalla tavallaan, vaikka kummassakaan tavassa ei lopulta ole mitään oikeaa tai väärää.

Ei kukaan puhunut tässä mistään ryyppyisenä kaappiin pistämisestä, mutta oikeasti se on ihan sama kääntääkö pyykin ympäri märkänä, kuivana vai meneekö vaate väärinpäin viikattuna kaappiin ja se käännetään kun se laitetaan päälle. Se on aivan yksi ja sama, mikään "pyykin tuoreus" ei siinä kärsi.

Takerru nyt siihen kommenttiin pyykin tuoreudesta. Se nyt vaan on fakta, että vaatekaappi tai vaatehuone on epäsiisti, jos tuotteet ovat siellä nurinkurin. Kääntämällä ne oikeinpäin kuivumaan laittaessa ne saa myös paremmin suoristettua (varsinkin vaatteet, joissa koristelua). Etkä myöskään näe, onko vaatteeseen mahdollisesti jäänyt vaikka tahra, mikäli käännät sen vasta päälle laittaessasi. Mutta oikeassa olet joo, silloin se on aivan sama, jos henkilö ei välitä estetiikasta tai ulkoisesta olemuksestaan. Ja jokaisella kyllä pitäisi olla oikeus kontrolloida sitä, miten omia tekstiilejä käsitellään.

Vierailija
91/117 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ukkoni pesee välillä vessaa/lattiaa/jotain viemärin takana olevaa paikkaa jollain räjäyttää-lian-pois -aineella. Tähän asti ok.

Mutta sitten hän huuhtelee sen rätin pikaisesti hanan alla ja heittää pyykkikoneeseen - siis heittää sen meidän suuren edestä täytettävän pyykkikoneen takanurkkaan, jonne se jää haisemaan ja kuivuu.

Sitten kun minä tulen sinne illalla hämärässä ja heitän nopeasti jonkun pehmeän angoraneuleeni sinne erittäin hienoon käsinpesuohjelmaan ja laitan pesuaineeksi kolme pisaraa luomu-merkillisiä yksisarvisen kyyneliä, ettei rakas neuleeni mene pilalle, saan hetken päästä huomata että se neuleeni on pyörinyt koneessa ammoniakilta ja kloorilta haisevan liasta ruskean p*skarätin kanssa!

Selitys on aina, että se rätti oli likainen ja hän laittoi sen koneeseen jotta se muistetaan varmasti pestä.

Anteeksi, mutta nauroin ääneen luomu-merkkisille yksisarvisen kyynelille :D

Vierailija
92/117 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhden keksin/karkin/purkan politiikka. Jättää jokaiseen mahdolliseen pussiin/purkkiin/ rasiaan yhden, jotta välttyisi tältä äärettömän suurelta vaivalta heittää pakkaus pois.

Vierailija
93/117 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tämä on ex mutta muuttui kavereidensa seurassa aivan äärijuntiksi ja sovinistinen "läppä" alkoi lentää. Joku kaverinsa valitteli se ksin puutetta niin exän oli pakko karjaista "onneks meillä ei oo noin, eukko makaa v*ttu pystyssä 24/7" Ja nauroi päälle röhkivää naurua. Muutenkin kuvaili seksielämäämme yksityiskohtaisesti. "Katja kiihtyy ottuu siitä kun puristelee rintoja ja vetää hiuksista" Vaikka oikeasti kaikki mainitsemansa jutut ällöttivät minua.

Vierailija
94/117 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tämä on ex mutta muuttui kavereidensa seurassa aivan äärijuntiksi ja sovinistinen "läppä" alkoi lentää. Joku kaverinsa valitteli se ksin puutetta niin exän oli pakko karjaista "onneks meillä ei oo noin, eukko makaa v*ttu pystyssä 24/7" Ja nauroi päälle röhkivää naurua. Muutenkin kuvaili seksielämäämme yksityiskohtaisesti. "Katja kiihtyy ottuu siitä kun puristelee rintoja ja vetää hiuksista" Vaikka oikeasti kaikki mainitsemansa jutut ällöttivät minua.

Hyi stna, onneksi pääsit tuosta siasta eroon. 

Vierailija
95/117 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen lukenut kommenttinne niin huomaan totuuden olevan joko te kaikki ämmät olette ihan toivottoman paskamaisia tai teillä ei ole oikeaa kumppania. Itse ollut mieheni kanssa 10 buotta eikä hänessä mikään ärsytä, ei kuorsaus eikä hammastahnan puristaminen yms. Se toisen kuorsaaminenkin on ihan mukavan kuulosta jos on oikea kaveri löytynyt mutta kyllä se aiemmassa elämässä otti kupoliin, ei enää

Vierailija
96/117 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Takerru nyt siihen kommenttiin pyykin tuoreudesta. Se nyt vaan on fakta, että vaatekaappi tai vaatehuone on epäsiisti, jos tuotteet ovat siellä nurinkurin. Kääntämällä ne oikeinpäin kuivumaan laittaessa ne saa myös paremmin suoristettua (varsinkin vaatteet, joissa koristelua). Etkä myöskään näe, onko vaatteeseen mahdollisesti jäänyt vaikka tahra, mikäli käännät sen vasta päälle laittaessasi. Mutta oikeassa olet joo, silloin se on aivan sama, jos henkilö ei välitä estetiikasta tai ulkoisesta olemuksestaan. Ja jokaisella kyllä pitäisi olla oikeus kontrolloida sitä, miten omia tekstiilejä käsitellään.

Kommentoin pyykin tuoreutta siksi, että lainaamassani viestissä nimenomaan väitettiin, että pyykin "tuoreus" katoaa, jos sen kääntää väärässä kohtaa kuivausprosessia. Tämä on kuitenkin kyseisen kirjoittajan täysin oma päähänpinttymä, eikä kukaan todellakaan pysty sanomaan kadulla vastaantulijasta, missä vaiheessa hän on paitansa ympäri kääntänyt.

Sinä saat toki kontrolloida omien vaatteittesi pyykkihuoltoa, mutta silloin sinun tulee pestä pyykkisi itse. Ei ole mitään perusteita vaatia puolisoa noudattamaan itsekeksimiään sääntöjä, jotka eivät vaikuta lopputulokseen mitenkään. Olen esimerkiksi vieressä seurannut, kun kaveri nalkutti puolisolleen, että lattian moppauksessa vedot menivät hänen mielestään väärinpäin. Lopputulos oli sama: hyvin pesty lattia - joten mitä väliä sillä on vetääkö moppia oikealta vasemmalle vain päinvastoin? Mutta nämä säännöt ovat tiukkaan pinttyneet nalkuttajan päähän.

Vaatekaappi näyttää ihan yhtä siistiltä, oli vaatteet sitten viikattu mitenpäin vain. Vaatteet myös kuivuvat ihan yhtä suoraan olivat ne narulla oikein- tai väärinpäin. Tämä on siis täydellinen esimerkki turhasta asiasta, josta mäkättämällä saa kyllä suhteen kuin suhteen näivettymään.

Vierailija
97/117 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykin kääntämisestä. Kai te EDES pussilakanat kuivaatte nurinpäin kuten kuuluu?

Jos jollekin mysteeri voin selittää.

1. Pölyt kulmista irtoaa.

2. Sen saa nopeammin peiton päälle kun se on nurin päin. Tietysti epäesteettistä säilyttäessä mutta so what.

Vierailija
98/117 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa kaikki paketit mistä sattuu PAITSI siitä kohtaa, missä lukee "avaa tästä" tai on selkeä repäisykulma/sauma. Sitten ihmettelee "miksi tää juusto/leipä on näin kuiva, miten nää karkit leviää tästä pussista minne sattuu, eihän tästä jäätelöpaketista saa enää mitään irti"

Vierailija
99/117 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis MIKSI vaatteet pitäisi kääntää oikeinpäin ENNEN kuivattamista? Paljon mukavampi ne on kääntää oikeinpäin kuivina ennen kaappiin laittamista.

Tässä varmaan eri mieltymyksiä ihmisillä. Omasta mielestäni helpompi kosteana kääntää, suorastaan liukuvat oikeinpäin pienellä vaivalla. Pääasia toki olisi, että tulisivat käännetyksi edes jossakin vaiheessa ennen kaappiin laittoa.

Miksi ne pitää kääntää ennen kaappiin laittoa? En mä ainakaan välttämättä käännä edes siinä vaiheessa. Mitä eroa siinä on onko ne siellä kaapissa oikein vain nurin? Käännän sitten jos laitan ko. vaatteen päälle.

Itse tykkään kääntää vaatteet nurinpäin pesuun just kulumisen vuoksi. Jossain vaiheessa lopetin niiden kääntämisen kuivumaan laitettaessa, sillä eihän siinä ole iso vaiva, kun vaatteen kiepsauttaa oikeinpäin pukiessa. Mies kiukutteli, kun paidat oli väärinpäin ja hän joutui ne kääntämään. Enää en miehen paitoja kääntele, mutta ne kääntyy joskus pyykkikoneessa. Joudun edelleen vakuuttamaan miehelle, että minä en sinun pyykkejäsi käännä mihinkään päin.

Vierailija
100/117 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis MIKSI vaatteet pitäisi kääntää oikeinpäin ENNEN kuivattamista? Paljon mukavampi ne on kääntää oikeinpäin kuivina ennen kaappiin laittamista.

Tässä varmaan eri mieltymyksiä ihmisillä. Omasta mielestäni helpompi kosteana kääntää, suorastaan liukuvat oikeinpäin pienellä vaivalla. Pääasia toki olisi, että tulisivat käännetyksi edes jossakin vaiheessa ennen kaappiin laittoa.

Helpointa on kun kukin kääntää vaatteensa oikein päin ennen pesukoriin laittoa, näin pyykinpesijän on helpompaa.

Vaatteet nimenomaan käännetään nurinpäin pesuun laitettaessa, etteivät värit, kuosit ynnä muut kulu.

Minä käännän vaatteet oikeinpäin ennen pesua, etenkin sukat, koska muuten niiden sisään jää nöyhtää. Oikeaoppista olisi pestä vaatteet nurinpäin ja ne ois myös helpompi viikata kaappin nurinpäin kun saumat on suoremmat sillon.