Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Netflixiin on lisätty ruotsalainen jännäri 80luvulta,ei siitä sen enempää mutta jestas mikä nostalgiannälkä tuli! Ikävä lapsuuden kesiä,äitiä, Anttilan kuvastoja, perunaa ja ruskeaa kastiketta.. kaikkea!

Tuijavaan
16.07.2023 |

Tunnen itseni tuhatvuotiaaksi.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen jännärin nimi on?

Vierailija
2/29 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sen jännärin nimi on?

En ole ap mutta kyseessä on varmaan tämä netflixiin vasta lisätty elokuva Besökarna

https://fi.flixable.com/title/besokarna/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just katoin näkyiskö Skavabölen pojat areenassa ku tuli ikävä lapsuutta. Mut eihän se näy.

Vierailija
4/29 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta :) vaikka mulla alkaakin muistot enimmäkseen ysärin puolelta.

Vierailija
5/29 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jammu-setää, kylmää sotaa, lamaa, sitä että kaikki oli kiinni juhlapäivinä ja telkkarista tuli suunnilleen vain jumalanpalvelus ja presidentin puhe, sitä että lauantaitanssit oli viikonlopun television huippuhetki, että vaimoa sai hakata ja raiskailla mennen tullen ja lapsiakin sai hakata niin että käsi puutui, joka paikassa sai polttaa tupakkaa kuin suodattimeton tehtaan piippu ja tehtaat laskivat jätevetensä suoraan vesistöihin, Lievestuoretta ja muita ympäristörikoksia, sitä että kaikki arvokas rakennuskanta jyrättiin matalaksi ja korvattiin neukkukuutioilla ja betonilla...

Vierailija
6/29 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jammu-setää, kylmää sotaa, lamaa, sitä että kaikki oli kiinni juhlapäivinä ja telkkarista tuli suunnilleen vain jumalanpalvelus ja presidentin puhe, sitä että lauantaitanssit oli viikonlopun television huippuhetki, että vaimoa sai hakata ja raiskailla mennen tullen ja lapsiakin sai hakata niin että käsi puutui, joka paikassa sai polttaa tupakkaa kuin suodattimeton tehtaan piippu ja tehtaat laskivat jätevetensä suoraan vesistöihin, Lievestuoretta ja muita ympäristörikoksia, sitä että kaikki arvokas rakennuskanta jyrättiin matalaksi ja korvattiin neukkukuutioilla ja betonilla...

Tässäpä se. Ei ole ikävä sinne. Ei todellakaan.

Vierailija
7/29 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OletteSAATANANmielenterveysongelmaisia eli hulluja.

Vierailija
8/29 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puretaanpas tuo avautuminen tähän :

Lama = 1990 -luvulla

Kolmostelevisio aloitti 1987

Ja kaapelilla näkyi SKy yms

Kaupat toki kiinni sunnuntaisin

Tupakkalaki oli tullut jo 1978 joten ei nyt enää joka paikassa  röbötelty

Lievestuoreet on 1960-luvulta, eka ympäristöministeri aloitti jo 1983

eli ei nyt ihan osunut.

Vierailija
9/29 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin myös kaltaisesi sekopäät saivat sähköshokkihoitoa.

Vierailija
10/29 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kasarinostalgia kiinnostaa, katso Munkkivuori.

Vierailija
11/29 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikävä kasarilta muutakuin musiikkia ja nuoruutta.

Vierailija
12/29 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ollut mahtavaa olla 2kymppinen ihan kasarin alussa.

Vierailija
13/29 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ikävä kasarilta muutakuin musiikkia ja nuoruutta.

Mulla on ikävä saksalaisia poliisisarjoja ja niitä ensimmäisiä ulkomaanmatkojani etelään.

Vierailija
14/29 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä hyviä puolia oli, mutta ei elämä silloinkaan ollut helppoa.

Vierailija
15/29 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sellainen huvittava anekdootti mun 70+ äidistä. Joku hänen ystävänsä oli suositellut jotain tosi hyvää jäätelöä hänelle. Hän muisteli, että nimi on Jammu. Sanoin, että sellaista jäätelöä ei ole Suomessa olemassakaan ja täytyisi olla melko päästään vialla oleva yrittäjä, joka sellaista yrittäisi tuoda markkinoille. Kävi ilmi, että äiti rakas ei ole ikinä kuullutkaan Jammu-sedästä, vaikka minä olen samana vuonna syntynyt kuin Jammun uhrit. Oikea jäätelö kuitenkin löytyi: Jymy. 

Vierailija
16/29 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli viikonloppuna kanssa joku ihme lapsuusnostalgiahetki, kun teki hetken ajan mieli pullaa ja sen kanssa lasillinen maitoa. En ole juonut maitoa... ties koska, siitä on vuosia.

En lähtenyt hakemaan pullaa ja maitoa sen vuoksi, mutta ehkä myöhemmin tänä kesänä.

Vierailija
17/29 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, joku huikee yritysidea, iso laina, sitten 90-luvun konkurssi ja isot velat niskaan, ja itsari. Ihanaa.

Vierailija
18/29 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, joku huikee yritysidea, iso laina, sitten 90-luvun konkurssi ja isot velat niskaan, ja itsari. Ihanaa.

*haukotus* mikä hemmetin pakkomielle sulla on noihin asioihin? Todella rasittavaa jankutusta. Minä olisin halunnut olla aikuinen ja oman elämäni alussa että olisin saanut nauttia täysin rinnoin kaikesta uudesta mitä tuo vuosikymmen toi.

Vierailija
19/29 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*haukotus* mikä hemmetin pakkomielle sulla on noihin asioihin? Todella rasittavaa jankutusta. Minä olisin halunnut olla aikuinen ja oman elämäni alussa että olisin saanut nauttia täysin rinnoin kaikesta uudesta mitä tuo vuosikymmen toi.

Tuo rasittava jankutus oli joidenkin ihmisten todellisuutta. Ja luulen, että oot saanut nauttia ihan riittävästi täysin rinnoin kaikesta uudesta, mitä sen jälkeiset vuosikymmenet ovat tuoneet.

Vierailija
20/29 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan anttilan kuvastoja kotiin kannettuna. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi