Raivostuttavia asioita, joita puolisosi tekee?
Minä aloitan.
Kun mieheni osallistuu pyykkihuoltoon, hän ei käännä pesusta tulevia vaatteita, vaan laittaa ne nurinpäin kuivumaan. Ja jos hän on se, joka viikkaa kuivat kaappiin, ne päätyvät sinne nurinpäin.
Mies räpsii perässäni päälle laittamiani valoja pois päältä sähköä säästääkseen.
Mies siivoaa paperilaskut ja muut tärkeät paperin jonnekin laatikkoon piiloon, ennen kuin ehdin huomioida ne, josta seuraa niiden unohtuminen. Myös mainoslehdet karkaavat kierrätykseen, ennen kuin ehdin niitä katsoa.
Jos jätän esim villatakin sohvan reunalle, että puen sen kohta ylläni alkaessa viluttaa, mies kiikuttaa villatakin sen huomatessaan makuuhuoneeseen.
Mies menee joka paikkaan kollarit jalassa, myös töihin. Treffeille tmv fiinimpään paikkaan mennessä vaadin häntä laittamaan edes farkut jalkaan, jolloin hän pitkin hampain tähän suostuu.
Näitä voisi keksiä enemmänkin. Ja mikään ei siis muutu, vaikka asiasta huomauttaa. Olen oppinut suhtautumaan huumorilla mieheni kotkotuksiin, mutta välillä pistää ärsyttämään.
Kommentit (117)
Mikään mitä puolisoni tekee ei raivostuta minua. Näin ei toki aina ole ollut. Olemme kuitenkin käyneet yhdessä läpi niin vaikeita aikoja, että olemme molemmat ymmärtäneet, että tällaisilla asioilla mitä tässä keskustelussa luetellaan ei kertakaikkiaan OLE MITÄÄN VÄLIÄ.
Vierailija kirjoitti:
Se ärsyttää, että aina kun lattiakaivo tai lavuaari on tukossa, syynä on puolison hiusten kertyminen niihin ja minä olen se joka nämä haisetvat tukokset joutuu avaamaan. Tosin mielummin kaivelen pitkiä hiuksia viemäristä kuin katselen kanatukkaa...
Lattiakaivoon saa sellaisia verkkoja, joihin hiukset jää. Suosittelen. Ei tarvitse ronkkia auki niin usein, riittää että vaihtaa verkon.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on aina kiire, vaikka oikeasti ei olisi kiire mihinkään. Jos kävelemme kauppaan,hän kävelee tosi nopeasti ja aina paljon minua edellä, kaupassa ostokset pitää tehdä hirveällä vauhdilla. Käyn useimmiten yksin kaupassa että saa rauhassa käydä. Onneksi se olen minä joka meillä ajaa autoa, muuten varmaan aina ajaisi ylinopeutta.
Minulla ja vaimollani on sama ongelma.
Kaupassa hän painelee aina puolijuoksua, ja minä lykkään kärryä aina 10 metriä hänen perässään. Sitten hän juoksentelee edes takaisin kuskaten kaikkea mahdollista kärryyn, vaikka normaalisti kävelemällä ja ostokset normaalisti valitsemalla pääsisi samassa ajassa.
Hänellä on myös hyvin raskas kaasujalka. Asetan itse pitkillä matkoilla vakionopeudensäätimen aina pikkuisen sallittua nopeutta pienemmäksi (tyyliin 2-3 km/h). Hänen mielestään pitäisi toimia päinvastoin, eli esim. satasen alueella pitäisi aina ajaa vähintään 110 km/h. Lisäksi hän marisee koko ajan hidastelustani ja nynnyttelystäni. Itse pelkään hänen kyydissään, kun hän kaasuttaa renkaat sutien joka kerta liikennevaloista lähtiessä ja ohittaa ennen moottoritien liittymää väkisinkin vielä sen yhden rekan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen tuntui, että alan itkeä. Oli kuin olisin syönyt lapsen kanssa: hän kuorrutti ruokansa (kinkkukiusaus) ketsupilla, joi ruokajuomana piimää ja kaiken huipuksi puhalsi ruokaan aina ennen kuin vei sitä suuhun.
Aikuinen, korkeasti koulutettu mies. Tuli taas sellainen tunne, että syököön eineksiä. Mitä suotta tekemään kotiruokaa, jos kaikki maistuu vain ketsupille ja/tai sinapille.
Ei pahalla, mutta en itse valittaisi, jos puolisoni käyttäisi ketsuppia kinkkukiusauksen kaltaisen gourmet-herkun kanssa.
Mitä ihmeen vikaa on piimän juomisessa ruokajuomana? Tai (kuumaan) ruokaan puhaltamisessa, ilmeisesti kotioloissa?
Maito(juomat) kuuluu vasikoille, ei ihmisille eikä varsinkaan aikuisille ihmisille. Olen hyväksynyt, että mieheni juo piimää, joten en hänelle valita asiasta mutta tässä ketjussa sai valittaa. Aikuinen ihminen puhaltamassa kuumaan ruokaan on todella lapsellisen näköinen. Vaikka nyt teki sitä vain kotona, niin joudun ravintolassakin tönimään häntä muistuttaakseni, ettei sellainen kuulu hyviin tapoihin.
Ja ketsupista kysyjälle: kuten sanottu, tekisi mieli antaa hänen syödä jatkossa vain eineksiä, jos sillä kerran ei ole mitään merkitystä, miten ruoka on maustettu vaan se kuorrutetaan sokerilitkulla.
Anna mun kaikki kestää... Varsinainen pirttihirmu siellä.
Voi ei, näitä kun lukee; mun mieheni on ihan täydellinen! Ei vain keksi hänestä mitään kielteistä sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on aina kiire, vaikka oikeasti ei olisi kiire mihinkään. Jos kävelemme kauppaan,hän kävelee tosi nopeasti ja aina paljon minua edellä, kaupassa ostokset pitää tehdä hirveällä vauhdilla. Käyn useimmiten yksin kaupassa että saa rauhassa käydä. Onneksi se olen minä joka meillä ajaa autoa, muuten varmaan aina ajaisi ylinopeutta.
Kaupassa hän painelee aina puolijuoksua, ja minä lykkään kärryä aina 10 metriä hänen perässään. Sitten hän juoksentelee edes takaisin kuskaten kaikkea mahdollista kärryyn, vaikka normaalisti kävelemällä ja ostokset normaalisti valitsemalla pääsisi samassa ajassa.
Hänellä on myös hyvin raskas kaasujalka. Asetan itse pitkillä matkoilla vakionopeudensäätimen aina pikkuisen sallittua nopeutta pienemmäksi (tyyliin 2-3 km/h). Hänen mielestään pitäisi toimia päinvastoin, eli esim. satasen alueella pitäisi aina ajaa vähintään 110 km/h. Lisäksi hän marisee koko ajan hidastelustani ja nynnyttelystäni. Itse pelkään hänen kyydissään, kun hän kaasuttaa renkaat sutien joka kerta liikennevaloista lähtiessä ja ohittaa ennen moottoritien liittymää väkisinkin vielä sen yhden rekan.
Eli sinä olet se s****nan m****u joka varastaa aikaani ja vaarantaa liikenteen lisäämällä ohitustilanteita ihan turhaan. Kaltaisesi ovat alinta pohjasakkaa ja minä en huolisi noin huonoa kuskia mieheksi, tai ei tuollainen mielestäni edes ole mies. Vanhukset, uudet kuskit, yms. ovat asia erikseen, mutta terve aikuinen mies, tai nainen, ei vain saa ajaa alinopeutta.
Huitelee menemään välittämättä lopputuloksesta.
Kaikki astiat suoraan pöydästä koneeseen kaapimatta ruuantähteitä pois. Siitä seuraa se, että tiskikone on koko ajan täynnä kaikenlaista ruuantähdettä ja astiat ei puhdistu kunnolla. Siitä huolimatta laittaa ne kaappeihin. kerran ei ollut yhtäkään kahvimukia jossa ei olisi kuivunutta ruokaa sisäpuolella. Niitä saa sitten liotella ja tiskata käsin ja koko ajan olla putsaamassa sihtejä ja suodattimia.
Sama mentaliteetti ihan kaikessa remppaamisesta siivoamiseen. Tekee vaikka mitä, mutta lopputulos on sellainen, että mieluummin olisi tekemättä. Rempassa jää aina suojaukset tekemättä ja sitten jälkien siivoukseen menee enemmän aikaa kuin varsinaiseen remonttiin ja lopputulos muutenkin sellaista juosten k-----stua.
En ole löytänyt 10 vuoden yhteiselon jälkeen tapaa miten tästä voisi sanoa niin, että ei hermostuisi ja oikeasti muuttaisi käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo kuulostaa ikävältä. En voi sietää ylinopeutta ajavia. Sellaisten ihmisten järjenjuoksu, kuten vaimosikin, vaikuttaa vajaalta.
Vierailija kirjoitti:
Huitelee menemään välittämättä lopputuloksesta.
Kaikki astiat suoraan pöydästä koneeseen kaapimatta ruuantähteitä pois. Siitä seuraa se, että tiskikone on koko ajan täynnä kaikenlaista ruuantähdettä ja astiat ei puhdistu kunnolla. Siitä huolimatta laittaa ne kaappeihin. kerran ei ollut yhtäkään kahvimukia jossa ei olisi kuivunutta ruokaa sisäpuolella. Niitä saa sitten liotella ja tiskata käsin ja koko ajan olla putsaamassa sihtejä ja suodattimia.
Sama mentaliteetti ihan kaikessa remppaamisesta siivoamiseen. Tekee vaikka mitä, mutta lopputulos on sellainen, että mieluummin olisi tekemättä. Rempassa jää aina suojaukset tekemättä ja sitten jälkien siivoukseen menee enemmän aikaa kuin varsinaiseen remonttiin ja lopputulos muutenkin sellaista juosten k-----stua.
En ole löytänyt 10 vuoden yhteiselon jälkeen tapaa miten tästä voisi sanoa niin, että ei hermostuisi ja oikeasti muuttaisi käytöstään.
Ällöttävää. Mahtaa teillä olla eläintarha kaapeissa, kun siellä on hyvät ruokatarjoilut. Ehkä teillä sinun kannattaisi hoitaa tiskaaminen tästä lähin ja ostaa siivous- ja remonttipalvelut. Miehesi tekee sitten jotain mihin kykenee, vaikka kustantaa enemmän tuota lystiä.
Kotiin tultuaan ottaa hikiset sukat pois ja jättää ne sohvalle/lattialle. Ei vahingossakaan suoraan pyykkikoriin :D Muutenkin jättää vaatteita lojumaan, mikä itseä häiritsee. Ruokaa laittaessaan saa kolme kertaa niin paljon tiskiä aikaiseksi kuin minä ja muutenkin keittiö on ihan pommin jäljiltä.
Lähinnä noi kyllä huvittaa. Huonona päivänä ketuttaa
Kattilaa ei osaa koskaan laittaa likoamaan ruuanlaiton jälkeen. Mutta osaa sentään laittaa itselleen ruokaa, eli kolikolla on kääntöpuoli.
Toinen on se että murahtelee jotain juuri kun olen nukahtamassa. En ymmärrä miksi kauppalistaa tarvitsee miettiä juuri ennen unia.
Onpas typerä ja negatiivinen keskustelunavaus. Eri asia jos olisi edes huumorilla tehty.
Vierailija kirjoitti:
Onpas typerä ja negatiivinen keskustelunavaus. Eri asia jos olisi edes huumorilla tehty.
Voihan se olla huumorilla tehty. Ei kaikki huumori suinkaan ole samanlaista. Lisäksi itse sain sen kuvan että ap on muuten oikein tyytyväinen puolisoonsa. Niin itsekin olen, mutta kyllä jotkut asiat ovat välillä rasittavia rakkaassakin puolisossa.
- Jättää kaikki ovet auki, on jopa jättänyt ulko-oven raolleen lähtiessään
- Jos olen saanut vihdoinkin aikaa ottaa päikkärit, mies tulee jossain vaiheessa makkariin ja kysyy “NUKUTSÄÄ?” melkein huutaen. Joo, nukuin mutta en enää :D
- Jättää vaatteita lojumaan ympäri lattiaa
Miehen mielestä mun ärsyttäviä tapoja:
- Jätän teemukeja ympäri kämppää ja se teepussi lojuu vielä mukissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla huumorilla tehty. Ei kaikki huumori suinkaan ole samanlaista. Lisäksi itse sain sen kuvan että ap on muuten oikein tyytyväinen puolisoonsa. Niin itsekin olen, mutta kyllä jotkut asiat ovat välillä rasittavia rakkaassakin puolisossa.
On kyllä ihan huumorilla tehty. Hauskuuttani tein aloituksen kuullakseni, mitä älyttömyyksiä muiden puolisot tekevät. Kaikilla meillä on tapoja, jotka voivat ärsyttää kanssaelijää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihan huumorilla tehty. Hauskuuttani tein aloituksen kuullakseni, mitä älyttömyyksiä muiden puolisot tekevät. Kaikilla meillä on tapoja, jotka voivat ärsyttää kanssaelijää.
Nykyään taitaa olla niin, ettei osa ihmisistä ymmärrä huumoria ilman kasaa nauravia hymiöitä.
Pitää kovaa meteliä syytellen muita kun kerrankin tekee jonkun kotityön. Ei laita kaikkia likaisia astioita tiskikoneeseen. Pesee parhaat pitsipaitani 60 asteessa kysymättä. Tällaiset ärsyttävät.
Kerrotko vielä, miten tavanomainen peruna-sipulisekoituksesta ja kinkkusuikaleista valmistettu kinkkukiusaus eroaa laadullisesti mistä tahansa einesruoasta ;D