Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkosta eroaminen jatkuu, kiitos Päkä

Vierailija
02.02.2022 |

Aina kun Päivi Räsänen päästetään julkisuuteen jäsenkato ev.lut kirkosta kiihtyy. Mekin, jotka olemme ihan vaan heteroita kavahdamme hänen rakkaudetonta omahyväisyyttään. Muistutan, että Räsäsen homovastaiset mielipiteet eivät ole kirkon virallisia kantoja.
"Pitkän julkisen uransa aikana Päivi Räsänen on onnistunut luomaan virheellistä mielikuvaa siitä, että hänen seksuaalivähemmistöihin liittyvät kannanottonsa ovat kirkon tai sen jäsenten enemmistön kantoja."
https://www.kotimaa.fi/artikkeli/paakirjoitus-tulkinta-raamatusta-vasta…
* niinpä:
"...merkitseekö uskonnonvapaus vapautta harjoittaa uskontoa vai merkitseekö uskonnonvapaus sananvapautta ilmaista halventaviksi koettuja käsityksiä eri ihmisryhmistä."

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkitystä kirkolla on sulle ap? Miksi sinua kommentoiduttaa kun ihmisiä eroaa, etkö haluaisi sitä? Ja jos, niin miksi et? Selitä uskovaiselle, kiitos!

Olen mihinkään kirkkoon tai seurakuntaan kuulumaton kristitty. Kristinuskon ydinsanoma on minulle tärkeä ja yritän elää Vuorisaarnan opetusten mukaan. AP

Ok. No mutta sittenhän sulle ehkä on sama, mitä muut tekee, eikö?

Eli kiitos Päkä tai "kiitos" Päkä oli vain huomionhakua?

Ei ole minulle sama, mitä muut tekevät. Kristitylle ei ole samantekevää, miten ihmisiä kohdellaan. AP

Tarkoitin tietenkin kirkkoon kuulumisen osalta samantekevää. Mitä väliä sinulle, kuka kuuluu ja kuka eroaa, Päivin tai muiden syiden takia? 

Vierailija
42/61 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuit rakkaudettomasta omahyväisyydestä, en osaa liittää tätä Päiviin kyllä mitenkään. Täytyy sanoa, että viha häntä kohtaan saa monen keksimään kaikenlaista ikävää ihmisestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuit rakkaudettomasta omahyväisyydestä, en osaa liittää tätä Päiviin kyllä mitenkään. Täytyy sanoa, että viha häntä kohtaan saa monen keksimään kaikenlaista ikävää ihmisestä. Onko vörttiä, demonisoida ihminen joka tarkoittaa vain hyvää?

Vierailija
44/61 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin jännää on se, että Päiviä saa haukkua täälläkin monta kertaa pahemmilla ilmaisuilla vapaasti kuin mitä hän itse käyttää eri mieltä hänen kanssaan olevista henkilöistä... Eivätkä Päivin haukkujat näe itse siinä mitään ihmeellistä...

Vierailija
45/61 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkitystä kirkolla on sulle ap? Miksi sinua kommentoiduttaa kun ihmisiä eroaa, etkö haluaisi sitä? Ja jos, niin miksi et? Selitä uskovaiselle, kiitos!

Olen mihinkään kirkkoon tai seurakuntaan kuulumaton kristitty. Kristinuskon ydinsanoma on minulle tärkeä ja yritän elää Vuorisaarnan opetusten mukaan. AP

Ei ole minulle sama, mitä muut tekevät. Kristitylle ei ole samantekevää, miten ihmisiä kohdellaan. AP

Ihanaa, kannat varmasti huolta siis myös siitä, miten Päiviä kohdellaan. Hän voisi nostaa useita syytteitä, sen verran paljon on solvattu, halveksittu että kiihotettu häntä vastaan. Ihminen hänkin.

Tiesitkö ap, että Päivi saa jatkuvasti tsemppipostia myös homoseksuaaleilta? Osa on jopa samaa mieltä, mutta isoin osa kertoo olevansa eri mieltä, mutta kokevansa Päivin kohtelun maalittamisena ja kiusaamisena eli eivät hyväksy. Ainakaan eivät koe että Päivi on käyttäytynyt rikollisesti. 

Vierailija
46/61 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mä jaksan huvittua näistä jotka eroaa kirkosta Räsäsen takia, miten ihmeessä kirkon toiminta liittyy Päivin mielipiteisiin? Ihan sama jos joku K-kaupan kassa ei miellytä niin porukka ei enää ikinä käy K-kaupoissa. Tai jos työkamu on ärsyttävä niin otan loparit. Ja sitten kuvitellaan jotta K-kauppa tai työpaikka jotenkin itkee ja vaikeroi. Ei jestas näitä tolvanoita.

Vierailija
47/61 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, kannat varmasti huolta siis myös siitä, miten Päiviä kohdellaan. Hän voisi nostaa useita syytteitä, sen verran paljon on solvattu, halveksittu että kiihotettu häntä vastaan. Ihminen hänkin.

Tiesitkö ap, että Päivi saa jatkuvasti tsemppipostia myös homoseksuaaleilta? Osa on jopa samaa mieltä, mutta isoin osa kertoo olevansa eri mieltä, mutta kokevansa Päivin kohtelun maalittamisena ja kiusaamisena eli eivät hyväksy. Ainakaan eivät koe että Päivi on käyttäytynyt rikollisesti. 

Missä julkaisuissa Päivi Räsästä on kiusattu, solvattu ja kiihotettu häntä vastaan? Linkkejä, kiitos. Jos sellaista on esiintynyt, niin haastetta vaan käräille. AP

Vierailija
48/61 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuorisaarnan mukaan?

Oletko muuten lukenut muutakin kuin Vuorisaarnan? Esim. Paavalin kirjeet. Miksi hylkäät niiden opetukset?

Vierailija
49/61 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä julkaisuissa Päivi Räsästä on kiusattu, solvattu ja kiihotettu häntä vastaan? Linkkejä, kiitos. Jos sellaista on esiintynyt, niin haastetta vaan käräille. AP

Vaikkapa nyt ekana Vauva-palsta... On kyllä ihan virallisia kolumnejakin, mutta ei niistä tarvitse välittää, koska Päiviä saa haukkua, niin monien mielestä. 

Ei näitä kannata oikeasti käräjille viedä, ihmisillä on sananvapaus. Kaikkea typerää käytöstä maailmassa ei saada mitenkään karsittua, vaikka kuinka muuta toivoisimme. Mutta käräjät ei ole oikea paikka setviä henkisiä loukkaantumisia, siellä ei ehdittäis muuta enää tuomitakaan jos sille linjalle lähdettäis.

Vierailija
50/61 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoseksuaaleista levitetään edistyksen nimissä paljon kuvottavampia väitteitä ja nimityksiä kuin Pärtsä koskaan. Homoseksuaalisuutta voi sanoa valinnaksi ja kulttuurisesti muokattavissa olevaksi ja homoseksuaaleja saa nimitellä genitaalifetisisteiksi ja painostaa heteroseksiin ilman sanktioita. Peniksestä kieltäytyviä lesboja nimitellään vulvafanaatikoiksi ja transfoobikoiksi. Ja vihervasemmisto sen kuin taputtaa ja ylistää genderjumalaansa.

Nykyajan eheyttäjät ovat ovelia:

"Mitä ihmettä selität? Naisella voi olla penis. Hän voi olla lesbo. Toinen lesbo voi haluta häntä. Mitään pakottamista tähän ei tarvitse liittyä."

https://twitter.com/TTuppurainen/status/1453985806230634497

Vierailija
51/61 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuorisaarnan mukaan?

Oletko muuten lukenut muutakin kuin Vuorisaarnan? Esim. Paavalin kirjeet. Miksi hylkäät niiden opetukset?

Olen lukenut Raamatun takuulla useampaan kertaan kuin sinä. Kotona ei lapsena saanut tehdä sunnuntaisin mitään muuta kuin käydä kirkossa ja lukea pyhiä kirjoituksia, kuten Raamattua. AP

Vierailija
52/61 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikkapa nyt ekana Vauva-palsta... On kyllä ihan virallisia kolumnejakin, mutta ei niistä tarvitse välittää, koska Päiviä saa haukkua, niin monien mielestä. 

Ei näitä kannata oikeasti käräjille viedä, ihmisillä on sananvapaus. Kaikkea typerää käytöstä maailmassa ei saada mitenkään karsittua, vaikka kuinka muuta toivoisimme. Mutta käräjät ei ole oikea paikka setviä henkisiä loukkaantumisia, siellä ei ehdittäis muuta enää tuomitakaan jos sille linjalle lähdettäis.

Kierrät näppärästi pyynnön linkittää, vaikka olet ilmiselvästi seurannut aihetta tarkasti. Miksi? Uhriutuuko Päivi Räsänen ja kannattajansa siis tyhjästä, kun ei faktoja edes löydy?

Vierailija
53/61 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika säälittäviä ja älyvapaita ne, jotka eroavat kirkosta yhden ihmisen mielipiteiden takia. Varmaan samoja, jotka tämänkin palstan ketjuissa ovat vaatineet Räsäselle ankaraa tuomiota. Täytyy olla heikko mieli, jos ei kestä toisenlaisia mielipiteitä.

Vierailija
54/61 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkosta eroajia ei pitäis haudata hautausmaalle vaan niiden ruhot jättää rottien syötäväksi.

Kannatan myös yksityisten hautausmaiden perustamista.

Juuri katselin systerin perunkirjoitusta ja seurakunnan lasku oli lähemmäs tuhatta euroa.

Muutamasta neliöstä joutomaata.

Törkeää rahastusta,

Hautasin muutama vuosi sitten kissani pieneläinten hautausmaalle salaa ja lasku 0 euroa.

Hautausmaat pitäisi yksityistää.

Tee sinäkin joskus jotain äläkä vain piekse suutasi. Perusta itse oma hautausmaasi. Osta maata ja järjestä omat hautajaisesi. Rahalla saat juuri sellaisen kalmiston itsellesi kun tahdot.

Vierailija
55/61 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi Räsänen on vain kirkon rivijäsen kuten me muutkin. Se mitä hän sanoo ei vaikuta mitenkään minun jäsenyyteeni kirkossa. Minulla on omat syyni olla kirkon jäsen. Hänellä omansa. Mitä se minulle kuuluu tai hänelle kuuluu minun jäsenyyteni?

Vierailija
56/61 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija Tuomas Aivelo tuomitsee peniksestä kieltäytyvät lesbot, kehottaa tarkastelemaan arvoja:

"...siinä ei ole mitään vikaa, että ei halua harrastaa seksiä tietyn ihmisen kanssa. Jos sen sijaan sulkee pois esimerkiksi kaikki transihmiset, tummaihoiset, lihavat, vammaiset tai niin edespäin, on hyvä tarkastella hieman omia arvojaan.

On iljettävää, että seksiin liittyvää vapautta valita käytetään transihmisiä vastaan."

Aivelon mielestä seksuaalisuutta voidaan muokata kulttuurisesti irti genitaalifetisismistä:

"...mitään tällaista hyvin tarkasti määräytynyttä seksuaalista kiinnostusta ole, ja seksuaaliseen kiinnostukseen voidaan kulttuurisesti vaikuttaa."

Peniksestä kieltäytyvä lesbo on transfoobikko:

"...ehkä pääsen vähän kiinni terf-lesbon ajatusmaailmaan. Jos hänen mielestään transnaiset eivät ole naisia, niin ei hän varmasti myöskään halua harrastaa seksiä transnaisten kanssa. Tässä ei tosin kyse ole biologiasta, vaan transfobiasta."

https://www.tiede.fi/blogit/kaiken-takana-loinen/syrjintaa-ei-kannata-k…

Miksi Tuomas Aivelo ei ole käräjillä? Hänen turautuksensa edistyksen kaapuun verhottua eheytysretoriikkaa ja homofobiaa. Ilmeisesti tällaista on sopivampaa laukoa kuin mummun Raamatun jakeet.

Vierailija
57/61 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transyhdistyksen puuhahenkilöt Panda Eriksson ja Julia Peltonen leimaavat homoseksuaalit vulvafanaatikoiksi ja genitaalifetisisteiksi ja homoseksuaalisuuden poisopittavaksi preferenssiksi.

Panda Eriksson:

"Pointti on se, että nainen ja vulva eivät ole synonyymeja. Jos sulla on genitaalipreferenssi, tämä on täysin OK (joskaan en ymmärrä tarvetta kertoa sitä kaikille jatkuvasti). Jos sulla on fetissi, sekin on ok (kunhan et toteuta sitä niin, että muut kärsivät siitä)."

"Jos tosin olet kiinnostunut naisesta muuten, mutta kiinnostus lopahtaa kuin seinään, kun näet hänen alapäänsä, niin voit ehkä miettiä vaihtoehtoisia tapoja toteuttaa itseäsi. Oma käsi on yleensä aina saman mallinen, ei liiemmin variaatiota. #transfobia"

"Se, mikä tässä on ongelma on se, että ei osata hyväksyä sitä tosiasiaa, että kaikilla naisilla ei ole samanlaiset värkit. Jos on vulvafanaatikko, go ahead, mutta miksi yleistää omia preferenssejään?"

https://twitter.com/panda_eriksson/status/1275770908918067207

Julia Peltonen:

"Otetaan esimerkiksi se ikuinen kysymys genitaaleista Kyllä, on ok omata genitaalipreferenssi Ja kyllä, genitaalipreferenssisi mitä todennäköisimmin on transfobian aiheuttamaa"

"Suuri osa genitaalipreferensseistä aiheutuu siitä, että kokee viehätystä binäärisukupuolta kohtaan ja yhdistää siihen odotuksen genitaaleista. Tämä on transfobista sekä myös interfobista"

"Yksilötasolla transfobista on taas kiistää transihmisten sukupuoli omien seksuaalipreferenssien perusteella Samoin transfobista on kategorisesti kieltäytyä transihmisten kanssa seurustelusta ainoastaan sillä perusteella että he ovat transsukupuolisia"

"Ja älä nyt ihan joka paikassa huuda genitaalipreferensseistäsi, vähän creepy"

https://twitter.com/vastaanjulia/status/1275778081765167104

Miksi tällaista voidaan turautella kenenkään älähtämättä, mutta herneenpalko sujahtaa nekkuun uskovaisen isoäidin vuosikymmenten takaisesta pamfletista?

Vierailija
58/61 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaakohan ihmiset kirkosta jos naapuri sanoo jotain joka ei itseä miellytä? Erikoista.

Vierailija
59/61 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kierrät näppärästi pyynnön linkittää, vaikka olet ilmiselvästi seurannut aihetta tarkasti. Miksi? Uhriutuuko Päivi Räsänen ja kannattajansa siis tyhjästä, kun ei faktoja edes löydy?

A) Teen töitäkin tässä aina välillä ohessa ;)

B) En muista kuka on kirjoittanut pahasti eli etsimiseen menisi kohtuuttoman kauan

C) Päivi ei uhriudu vaan nimen omaan kääntää toisen poskensa, tai ainakin pistää toisesta korvasta ulos.

D) Itsekö et ole nähnyt/et muista kenenkään kirjoittaneen Päkästä ikävästi?

Mutta aina joku loukkaantuu jostain. Sille tielle ei tänä aikana kannata mennä.

Vierailija
60/61 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.seurakuntalainen.fi/blogit/rasasen-mustamaalaamiskampanja-e…

""Kansanedustaja Päivi Räsäsen oikeudenkäyntiin liittyy yllättävä piirre, joka on tyypillinen propagandan levittämiselle ja tietyn tahon mustamaalaamiselle. Räsäsen ajatuksista ja jopa henkilöstä on aktiivisesti tuotu julkisuuteen harhaanjohtavaa tietoa eli disinformaatiota. Väärän tiedon avulla on pyritty vaikuttamaan niin oikeudenkäyntiin kuin yleisön asenteisiinkin. Tämän hyökkäyksen purkaminen ja transparentti käsittely ovat Suomessa vielä täysin tekemättä", kirjoittaa Timo Eskola Seurakuntalaisen blogissa."

Syyttäjä voisi itse saada syytteet siitä, että  syytti Päiviä aina neljästä tapatumattomasta asiasta. Eikö hänen olisi pitänyt tehdä työnsä kunnolla ja edes vilkaista läpi,  mitä Päivi todella sanoi?