Mies jättää pienet lapset yksin kotiin ja käy kaupassa
Itse olen töissä, mies kotona lasten (1 v 1 kk ja 3 v) kanssa. Mies on nyt useita kertoja töissä ollessani jättänyt lapset yksin kotiin ja mennyt käymään kaupassa. Kauppaan on matkaa n. 300 m, on viipynyt arviolta reilut 10 min. Lapset kuulemma ovat sillä välin katsoneet lastenohjelmaa, pienempi lattialla turvakaukalossa vöillä kiinnitettynä. Itse olen tästä menettelystä närkästynyt, en itse todellakaan jättäisi noin pieniä lapsia yksin. Kauppareissulla voi sattua viivästys. Isompi lapsi voi saada jotain päähänsä, esim. yrittää tuupata turvakaukalon kumoon (vaikkei koskaan niin ole tehnytkään). Mitä mieltä palstalaiset ovat?
Kommentit (101)
Mies haluaa minimoida kauppaostoksiin käytetyn ajan käymällä itse kesken päivän kaupassa. Jos minä menisin töiden jälkeen, kuluisi aikaa enemmän eikä mies pääsisi vapaalle lastenhoidosta. Ja todellakin näytän ketjun miehelle. -Ap
Miksei mies ota lapsia mukaan??? Ap, tiedät itsekin että tuo on lastensuojeluasia, teroittaa nyt miehelle että noin ei voi tehdä.
Nyt kun tiedät asiasta, vastuu on myös sinulla. Jos mies ei tekee noin, sinun pitää hankkia lapsille päivähoitopaikka.
Ei noin voi tehdä. Voihan se pienempi tunkea vaikka suuhunsa jotain mitä 3-vuotias on antanut ja tukehtua. Muutenkin 3-vuotias on aivan liian pieni olemaan "vastuussa" nuoremmasta. 10min. ehtii tapahtua vaikka mitä. Jos lapsilla on joku paniikki päällä se on pitkä aika. Kuka laittaa oman mukavuuden lastensa turvallisuuden edelle? Jos jotain sattuisi, niin miten sitten elää itsensä kanssa. Eikö kaupassa voi käydä illalla seuraavaa päivää varten? Ihan organisointi kysymys, toi on vaan silkkaa typeryyttä!
24 pahoittelee kirjoitusvirheitä, puhelimen automaattikorjaus asialla...
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:07"]
Mies haluaa minimoida kauppaostoksiin käytetyn ajan käymällä itse kesken päivän kaupassa. Jos minä menisin töiden jälkeen, kuluisi aikaa enemmän eikä mies pääsisi vapaalle lastenhoidosta. Ja todellakin näytän ketjun miehelle. -Ap
[/quote]
miksei ota lapsia mukaan? Tai osta kerralla enemmän? Kai teillä jääkaappi on, ettei tartte hakea purkkia kerrallaan? Ja mitä mies tekee sit, kun tulet kotiin? Lähtee pois?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:07"]
[/quote]
Jos miehen kauppaostoksiin matkoineen menee 10 minuuttia, ei kyseessä ole mikään huima ajansäästö. Joo, kaupassa on hiljaisempaa päivällä, mutta toisaalta ap on jo valmiiksi liikkeellä, joten matkoihin menee todennäköisesti vähemmän aikaa.
Vastuuton mies, miten annat tuon tapahtua, ap?
Tämä ei edes taida olla provo, ikävä kyllä. Miehesi on täysin edesvastuuton. Noin pieniä ei jätetä yksin kotiin edes sängynjalkaan sidottuna. Kuten täällä on todettu, mitä tahansa voi tapahtua silmänräpäyksessä - sellaista joka johtaa kuolemaan ja konka olisi voinut estää olemalla paikalla. Miettikää sitä syyllisyyden määrää! Ja syytteet päälle.
Meillä myös mies jättää lapset yksin kauppareissujen ajaksi. Lapset 7 v ja 3 v. Koskaan ei ole käynyt mitään mutta eihän sitä tiedä. 7 v voi toki jo jäädä kotiin, mutta 3 v minusta liian pieni. Mies ei usko. Mitä muut mieltä?
Turvallisuuden lisäksi lapsille voisi myös olla mukavaa ja hyödyllistä vaihtelua päästä sieltä ruudun äärestä kauppaan.
Turvallisuuden lisäksi lapsille voisi myös olla mukavaa ja hyödyllistä vaihtelua päästä sieltä ruudun äärestä kauppaan.
Minun kaupassakäyntiin menee aina kauemmin aikaa, koska vertailen hintoja, tutkin tarjouksia ym. Mies lähtee omiin harrastuksiinsa pari kertaa viikossa, kun tulen töistä. Usein hän käykin samalla kertaa myös kaupassa. Aamullakin saattaa piipahtaa tuossa lähikaupassa ostamassa esim. puuroryynejä, ennen kuin lähden töihin. Kesken lastenhoidon tapahtuvat kauppapiipahdukset saavat nyt kuitenkin loppua. -Ap
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:19"]Meillä myös mies jättää lapset yksin kauppareissujen ajaksi. Lapset 7 v ja 3 v. Koskaan ei ole käynyt mitään mutta eihän sitä tiedä. 7 v voi toki jo jäädä kotiin, mutta 3 v minusta liian pieni. Mies ei usko. Mitä muut mieltä?
[/quote]
Vahinkoyläpeukku!
Äläkä edes kysy mitä mieltä ollaan! On jotkut äiditkin niin uusavuttomia että hirvittää!
Vain mies voi olla näin itsekeskeinen. Pieni lisäys omaan turvallisuuteen menee lasten turvallisuuden edelle. Ja tuurilla pelataan, kun ei ole ennenkään mitään sattunut.
Millä tavalla tässä on kyseessä "erittäin hyvä isä"? Jaksaa hetken silloin tällöin peuhata niiden kanssa ja ruokkia?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:24"]Vain mies voi olla näin itsekeskeinen. Pieni lisäys omaan turvallisuuteen menee lasten turvallisuuden edelle. Ja tuurilla pelataan, kun ei ole ennenkään mitään sattunut.
Millä tavalla tässä on kyseessä "erittäin hyvä isä"? Jaksaa hetken silloin tällöin peuhata niiden kanssa ja ruokkia?
[/quote]
...omaan *mukavuuteen*
En voi sanoa että nämä "lapsi voi vaikka tukehtua" yms. Kommentit ovat jotenkin vääriä, mutta jos vaikka tekee ruokaa eikä vahdi lasta silmää räpäyttämättä voi silloinkin jotain tapahtua. Ja niin asiaa. Itse en jättäisi lastani (just täytti 4) yksin tai 1 vuotiaan kanssa. Jos kuitenkin rauhalliset ja kiltit lapset niin ehkä.
Vaikka lapset olisivat turvassa niin mitä jos miehelle käy jotain eikä kukaan tiedä kotona olevista lapsista? Mä olen miehen työn takia viikot yksin pienen vauvan kanssa joka ei pysty vielä liikkumaan. Vien roskat vauvan nukkuessa mutta silloinkin laitan tekstarin miehelle tai äidilleni ihan lyhyesti, tyyliin "roskat" ja hetken päästä "kotona", siltä varalta että jos vaikka kaadun tai mitä vaan niin joku tietää vauvan olevan kotona yksin. Vähän hysteeriseltä kuulostaa, tiedän, mutta ahdistaa ajatus että minut viedään vaikka sairaalaan ja kukaan ei tiedä vauvastani!
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 21:53"]
Ei voi jättää noin pieniä keskenään. Roskikseen voi viedä tai postilaatikolla käydä. Itsestä tuntuu hieman arveluttavalta sekin kun jätän 5- ja 6-vuotiaat kotiin 12-vuotiaan kanssa, tosin mun kauppareissuun menee aikaa enemmän kuin 10 min.
[/quote]No ei todellakaan voi viedä roskista tai käydä postilaatikolla! Nyt hei taas jotain rajaa!
"Erittäin hyvä isä", koska muuta moitittavaa hänestä isänä ei tule mieleen. Tuolla siivoilee lasten sotkuja. Nyt saa lukea kommentit, kiitos niistä. -Ap
Tottakai mies voi käydä kaupassa, mutta lapset on otettava silloin mukaan. Naiset onnistuu sen tekemään, joten miten se miehellä voi olla ylipääsemättömänä esteenä?