Apua! Miehen pakkomielteinen tapa ”käydä yhdellä” baarissa vähintään kerran viikossa
Koronarajoitusten takia baarissa käyminen on tietysti ollut vähäisempää, mutta ulkomailla työmatkoilla käy joka ikinen ilta ”yhdellä oluella,” vaikka tietää mitä ajattelen asiasta. Nyt pelkään, että tilanne riistäytyy käsistä kun tulee kevät ja baarit aukeaa. Normaalisti kevät-kesäaikaan miehen on pakko päästä ”yksille” vähintään 2 krt viikossa. Itse ei näe tässä mitään pahaa, eikä ole koskaan antanut aihetta epäillä että pettäisi tms. Saan esim. vapaasti lukea miehen kännykkää ja tietokonetta ja hän vastaa yleensä aina puhelimeen ja viesteihin ja kertoo missä on, saan myös aina lähteä baariin mukaan jos haluan (yleensä en). Silti tuntuu ettei tämä voi olla ihan normaalia käytöstä parisuhteessa olevalta. Meillä siis eka lapsi syntymässä kesällä ja parisuhde muuten kaikin puolin hyvä, tämä baarissa hyppääminen on ainoa asia mikä hiertää.
Kommentit (91)
Siis tarkoittaako tuo "yksi" nyt sitä että onkin räkä poskella pilkkuun asti vai miksi nuo lainausmerkit.
Jos nyt oikeasti käy vain yhdellä, niiin sinä olet sairas nipo, josta toivottavasti mies tajuaa ottaa eron asap.
Minkä ihmeen takia "pitää lukea miehen kännykkää". Olet sekopää.
Kyllä nyt rukoilen täällä että tuo mies ottaa sinusta perkeleestä eron.
Minulla on tuollainen mies. Oppi tavan, kun asui vuosia Saksassa.
Hän kuluttaa alkoholia paljon, mutta ei hän alkoholisti ole. Ei tule kotiin kännissä, ei peru lupauksiaan sen takia. Tietty onhan se huolestuttavaa, kun tarvii yhdet rentoutuakseen. Siinä on aina vaara luisua syvemmälle.
Mutta sanon kuitenkin, että älä stressaa. Huolehtiminen ei auta mitään. Vaatiminen taas tappaa rakkauden.
Niin siis tarkoittaako tuo "yksillä", että useammilla? En itse näe siinä mitään erikoista, jos käy juomassa oikeasti jonkun yhden hyvän erikoisoluen työkaverin kanssa tms. Jos taas se yksi tarkoittaa miehelle yksitoista, niin silloinhan kyse on ihan alkoholismista...
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoittaako tuo "yksi" nyt sitä että onkin räkä poskella pilkkuun asti vai miksi nuo lainausmerkit.
Jos nyt oikeasti käy vain yhdellä, niiin sinä olet sairas nipo, josta toivottavasti mies tajuaa ottaa eron asap.
Tämä. Jos ap:n mies riipaisee kunnon kännit kerran kaksi viikossa, niin ymmärrän että tilanne ei näytä hyvältä. Toisaalta en kyllä ymmärrä miksi ap haluaa lisääntyä tuollaisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ”yksi” on 2-5 kaljaa, harvemmin pilkkuun asti missään roikkuu.
Näköjään vika on siis minussa…
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia "pitää lukea miehen kännykkää". Olet sekopää.
Sanoinko että luen? En, sanoin että saan lukea (jos siltä tuntuu, yleensä ei).
Terveisiä reissumiehen exältä.
Reissumiehillä hyvin tavallista, ja joko on jo alkoholismia tai hyvää vauhtia johtamassa siihen.
Itse olet nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa? Parisuhteessakin saa olla jotain omaa ja kehoitan sinua hankkimaan myös jonkun harrastuksen tai muuta sosiaalista toimintaan.
Tämä olikin hyvä idea pistää kysely tänne, tuli vähän perspektiiviä asioihin. Taitaa olla kriittisen itsetutkiskelun paikka tässä minulla, kiitokset teille rehellisista kommenteista! :)
Se on varmaan miehen harrastus. Hyväksyisitkö, jos hän kävisi laulamassa kuorossa tai pelaamassa jääkiekkoa? Lapsi varmaan muuttaa dynamiikkaa, mutta älä oleta että mies jättää rentoutumistapansa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on varmaan miehen harrastus. Hyväksyisitkö, jos hän kävisi laulamassa kuorossa tai pelaamassa jääkiekkoa? Lapsi varmaan muuttaa dynamiikkaa, mutta älä oleta että mies jättää rentoutumistapansa kokonaan.
Äläkä jää itse vain sinne kotiin. Anna miehelle ja lapselle tilaa. Harrasta, tapaa kavereita, jne.
Känni kerran viikkoon on paha teki sen baarissa tai kotona. Sen sijaan vaikka kolme olutta viikossa ei ole paha.
Sekin on hyvä ettei ole kotona juoja, vaan haluaa sosiaalisen ympäristön. Yksin törpöttelijöistä tulee juoppoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuollainen mies. Oppi tavan, kun asui vuosia Saksassa.
Hän kuluttaa alkoholia paljon, mutta ei hän alkoholisti ole. Ei tule kotiin kännissä, ei peru lupauksiaan sen takia. Tietty onhan se huolestuttavaa, kun tarvii yhdet rentoutuakseen. Siinä on aina vaara luisua syvemmälle.
Mutta sanon kuitenkin, että älä stressaa. Huolehtiminen ei auta mitään. Vaatiminen taas tappaa rakkauden.
Sori, mutta jos on pakko säännöllisesti saada alkoholia, on alkoholisti. Se määritelmä on nimenomaan se riippuvuus, ei määrä.
Lisäksi, he valehtelevat määrän. Kokenut ryyppääjä näyttää melko selvältä tai vain vähän päihtyneeltä, vaikka on vetänyt juuri pullon viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ”yksi” on 2-5 kaljaa, harvemmin pilkkuun asti missään roikkuu.
Näköjään vika on siis minussa…
Alkoholiongelma voi olla, vaikkei kiskoisi itseään umpihumalaan. Oma eksä oli tällainen, mitään kivaa ei ollut ilman, että olut liittyi siihen jotenkin. Yksi lähemmäs 10-prosenttinen erikoisolut piti korkata lähes joka ilta kotona töiden jälkeen, viikonloppuisin pari. Aina kun kavereita näki, oli pakko mennä oluelle. Aina kun hän oli stressaantunut, kulutus lisääntyi. Välillä sanoin hänelle siitä, että iltaisin juotu yksikin olut heikentää unta ja pahentaa väsymys/stressikierrettä. Hän ei halunnut vähentää, vaikka se väsytti ja teki hänestä huonotuulisen. Jos hänellä oli kausia, että olutta kului vähemmän, oli selkeä ero mielialassa ja kyvyssä olla läsnä. Nyt olen kumppanin kanssa, joka ei välitä alkoholista muuten kuin kavereiden kanssa mökkireissuilla tms. Alkoholi ei kuulu arkeen ollenkaan, ja ero entiseen on iso. Ei ole sitä jatkuvaa pientä väsymystä, kärttyisyyttä ja erikoisoluiden maanista hamstraamista.
2-5 annosta kahdesti viikossa on kyllä tosi paljon, VARSINKIN jos olette hankkimassa nyt lasta. Minun isäni oli myös reissutyössä, lopulta joi itsensä hautaan. Eli miehesikin kannattaa varmaan miettiä, millaisen elämän haluaa ja keitä siihen kuuluu.
Lisään vielä edelliseen: toisen puhelimen ja tietokoneen kyttääminen, jatkuva viesteillä ja puheluilla pommittaminen ei kuulosta terveeltä myöskään. Aloituksen perusteella mahdoton sanoa, onko ongelma miehen jatkuva tissuttelu vai mustasukkaisuutesi, jota hän pakenee baariin. T. 19
Ja ihan pakko oli kuitenkin tehdä lapsi? No, onnea matkaan.