IL: Jokaiselle rokottamattomalle puhelu, kirje tai tekstiviesti – THL tukee STM:n ideaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f9521056-82b0-410c-a233-650e2b6ca…
"STM haluaa, että jokaiseen vailla koronarokotusta olevaan täysi-ikäiseen suomalaiseen otettaisiin yhteyttä soittamalla, kirjeitse tai tekstiviestillä.
Harkinnassa on, että tartuntatautilakiin lisättäisiin uusi 45 a pykälä ”Oikeus saada tieto rokottamattomista ja ottaa näihin yhteyttä”, jonka perusteella kuntien tartuntatautiviranomaiset voisivat ottaa suoraan yhteyttä rokotesuojansa laimin lyöneisiin ihmisiin."
Näin meillä. Mitä järkeä?
Kommentit (599)
Vierailija kirjoitti:
Itse kanssa huvittuneen järkyttyneenä luin tuota uutista, siis ihanko tosissaan tuohonkin turhuuteen tuhlataan veronmaksajie rahoja???
Aivan varmasti jokainen on tuota piikkipropagandaa saanut niellä kyllästymiseen asti, jokainen joka on jättänyt koronainjektion ottamatta on varmasti tietoinen mahdollisuudesta tuo injektio ottaa, he vain ovat tehneet henkilökohtaisen päätöksen olla ottamatta.
Itse lyön todennäköisesti luurin korvaan jos tuo täysin järjetön resurssien ja yhteiskunnan varoje tuhlaaminen toteutetaan.
Toisaalta: tuolla ehkä saadaan työllistettyä niitä hoitajia, jotka eivät rokotetta ole ottaneet, puhelimitse se kai vielä ei tartu :D
Mä käännytän sen soittajankin sille kannalle että rokotuksista ei ole hyötyä 😁
Ne on ne rokotteet, jotka ovat vaikuttaneet päättäjien ajatteluun, päättelykykyyn ym.
Eihän koululaisille olisi tilattu miljoonia koronatestejä, jos päättäjillä olisi pää kunnossa. Näillä testeillä ei tee yhtään mitään, vanhenevat varastossa.
Minä alan puhumaan rivouksia sille soittajalla ja huudan aaah aaah Aaaaaaaaaaaaaah
Pera 42
Hoitaja voi kertoa miten hoidin koronasairasta lastani eristyksessä ja sain ainoastaan pientä lämpöä pariksi päiväksi, että onko se syy ottaa mitään rokotteita. Luulisi että minulla on vielä oikeus päättää mitä sairastan. Tulevaisuudessa luultavammin saan jonkun syövän, todennäköisemmin leukemian ja silloin tuskin kukaan käy soittelemassa ja kieltämässä minua valitsemasta vaikkapa kuolemaa hyvänä vaihtoehtona raskaiden hoitojen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse kanssa huvittuneen järkyttyneenä luin tuota uutista, siis ihanko tosissaan tuohonkin turhuuteen tuhlataan veronmaksajie rahoja???
Aivan varmasti jokainen on tuota piikkipropagandaa saanut niellä kyllästymiseen asti, jokainen joka on jättänyt koronainjektion ottamatta on varmasti tietoinen mahdollisuudesta tuo injektio ottaa, he vain ovat tehneet henkilökohtaisen päätöksen olla ottamatta.
Itse lyön todennäköisesti luurin korvaan jos tuo täysin järjetön resurssien ja yhteiskunnan varoje tuhlaaminen toteutetaan.
Toisaalta: tuolla ehkä saadaan työllistettyä niitä hoitajia, jotka eivät rokotetta ole ottaneet, puhelimitse se kai vielä ei tartu :D
Luitko pienellä painetun tekstin. Kaikille rokottamattomille pitää soittaa parhaiten osaamallaan kielellä. Tarkoitus on kaunistaa tilastoja ja saada sankaritarinoita lehtiin kuinka somalinkielinen ja darinkielen taitaja työllistyy sotealalle.
Vierailija kirjoitti:
Mistä terveydenhuollossa riittää väkeä häiriköimään ihmisiä puhelimitse, kun sitä ei riitä vastaamaan ajanvarausnumeroon soittaville ihmisille? Eikö olisi paljon tärkeämpää pitää huolta siitä, että sairaat ihmiset saavat varattua itselleen ajan terveyskeskukseen?
Tämä, tämä ja sata kertaa tämä!
Vai nytkö annetaan terveystietojen käsittely niille varusmiehille? Missä tietosuoja?
Minulle tuli tekstiviesti, miten ihmeessä joku saa kaivella terveystietojani ja lähettää minulle tekstiviestin? Miten saan eston tällaisiin.
Soittaispa joku, edes virkamies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä terveydenhuollossa riittää väkeä häiriköimään ihmisiä puhelimitse, kun sitä ei riitä vastaamaan ajanvarausnumeroon soittaville ihmisille? Eikö olisi paljon tärkeämpää pitää huolta siitä, että sairaat ihmiset saavat varattua itselleen ajan terveyskeskukseen?
Vai nytkö annetaan terveystietojen käsittely niille varusmiehille? Missä tietosuoja?
Tähän taisi liittyä nyt se omakannan tietosuojamuutos vuodenvaihteessa että tietoja saa nyt luovuttaa 3.osapuolelel?
Ok, eli saan turhan puhelun, koska olen rokottautunut ulkomailla. V*ttu mitä pelleilyä taas.
Vierailija kirjoitti:
"Merkittävä osa rokottamattomista on ihmisiä, joilla ei itse ole osaamista tai jaksamista varata rokotusaikaa oma-aloitteisesti."
Mä en nyt oikein usko tuota väitettä. Kyllä ihan varmasti kaikki joilla on halua ottaa rokote, ovat sen saaneet haettua.
Kivaa propagandaa. Rokottamattomat on nyt leimattu jo kouluttamattomiksi, vähä- älyisiksi, laiskoiksi, mt-ongelmaisiksi... Yrittääkö nää nyt saada keskimääräisen rokottamattoman näyttämään niin luu serilta että kaikille tulee kiire rokotukseen? :D "EN MINÄ AINAKAAN OLE TUOLLAINEN!!!"
Ei muhun ainakaan tehoa. Hyvä yritys. ;D
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jotenkin aivan pimeää. Silloin kun olin psyykkisesti sairas, niin epäiltiin että minulla on hypokondria koska epäilin eräitä sairauksia ( selvisi myöhemmin että oireet johtui psyykelääkkeistä) ja nyt sitten päässäni olisikin vikaa jos en kuvittele olevani koroaan sairastunut? Kuka tässä nyt on se joka on sekaisin päästään? Minulla on nykyisin psyykkisesti terveen ihmisen paperit, pitäisikö nyt muiden käydä myös tsekkaamassa päänsä
Tämä, niin vit un tämä. Lähivanhemmallani oli mielenterveysongelmia lapsuudessani, ja hän joutui suljetulle osastolle paljon pienemmästä hypokondria-vouhotuksesta, kuin mitä nyt pidetään normaalina. Väisteli ihmisiä kaupassa ja desinfioi käsiään joka välissä. Nyt se onkin normaalia ja jopa kannustettavaa menoa kaikille. Ollaan kasvatettu yksi sukupolvi lapsiakin hypokondriaan.
Omakannassa voi estää tiettyjen tietojen luovutuksen asiaa hoitaneen laitoksen ulkopuolelle. On piilossa, mutta vaikka kaiken saa estettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako ne varusmiehet muka somalia, daria, persiaa ja arabiaa? Suojatyöpaikkoja tässä ollaan luomassa.
Jos tämäkään keino ei tehoa, niin alkavatko kiertämään ovelta ovelle. Onhan se nyt pöyristyttävää jos rokote ei kelpaa. Nih.
Vierailija kirjoitti:
Omakannassa voi estää tiettyjen tietojen luovutuksen asiaa hoitaneen laitoksen ulkopuolelle. On piilossa, mutta vaikka kaiken saa estettyä.
Se on kohdassa "tietojen käytön hallinta" kävin meinaan tarkastamassa ja minulla on kielto tietojen luovuttamiseen. Jos kielto on voimassa tämä on suurella varoituksella etusivulla :) Tuli hyvä mieli, kun näin varoituksen, en muuta asetusta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kohdassa "tietojen käytön hallinta" kävin meinaan tarkastamassa ja minulla on kielto tietojen luovuttamiseen. Jos kielto on voimassa tämä on suurella varoituksella etusivulla :) Tuli hyvä mieli, kun näin varoituksen, en muuta asetusta :)
en ole käynyt ikinä omakannassa , onko tietoni siellä silti ?
Soittakaa vaan. Mulla kyllä riittää paljon turhaakin asiaa puhuttavaks sinne langan päähän. Voidaan aloittaa vaikka ensin kesä -86 ja siirtyä siitä sitten vähitellen etiäpäin.
Vierailija kirjoitti:
Olisit otttanut sen piikin niin ei tarvitsisi veronmaksajien rahoja (sinun eläkkeen ohella) tähän tuhlata
Millä varmistetaan, että viestin vastaanottaja saa viestin ymmärtämällään kielellä? Vai ajattelitteko laittaa viestit suomeksi ja ruotsiksi?