Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Jokaiselle rokottamattomalle puhelu, kirje tai tekstiviesti – THL tukee STM:n ideaa

Vierailija
02.02.2022 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f9521056-82b0-410c-a233-650e2b6ca…

"STM haluaa, että jokaiseen vailla koronarokotusta olevaan täysi-ikäiseen suomalaiseen otettaisiin yhteyttä soittamalla, kirjeitse tai tekstiviestillä.

Harkinnassa on, että tartuntatautilakiin lisättäisiin uusi 45 a pykälä ”Oikeus saada tieto rokottamattomista ja ottaa näihin yhteyttä”, jonka perusteella kuntien tartuntatautiviranomaiset voisivat ottaa suoraan yhteyttä rokotesuojansa laimin lyöneisiin ihmisiin."

Näin meillä. Mitä järkeä?

Kommentit (599)

Vierailija
501/599 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa vaikuttamaan niin poliisivaltiolta tämä touhu!

Vierailija
502/599 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa että edelleen lässytetään siitä kun ärokottamattomat ruuhkauttaa sairaalat ja joutuvat teholle. Harmi vaan ettei niitä tilastoja enää saada ulos, kun jostain kumman syystä Apotti potilastietojärjestelmä ei niitä enää anna. Eikö olisi tärkeämpää kaivaa ne esille ja tilastoihin, kuin se kuinka monta rokotetta kukanenkin Terve ihminen on saanut tai ollut saamatta?

Miksi? Miten se vaikuttaa rokotustilanteeseen? Miten se vaikuttaa suhun?

Siten että saadaan ajankohtaista dataa siitä ketä siellä sairaalassa on ja jos näyttää siltä että rokottamattomia suuri enemmistö, niin luulisi kannustavan sinne piikille paljon paremmin kuin jotkut soittelet ja listan kerääminen rokottamattomista. Niin ja miten se vaikuttaa suhun ettei jollain ole rokotteita. Kaikki tartuttaa ja voi saada tartunnan ja voi joutua sairaalaan ja tehohoitoon. Ja jos ei ole dataa millä rokotusstatuksella siellä porukka on hoidossa, niin mikä kannustaa sen paikan ottamaan? Eikö se pointti pitänyt olla vaarallisen tautimuoto estäminen? No millä todistat että miten se sen estää jis ei siitä enää edes näyttöä anneta?

Sitä dataa annettiin ihan riittävästi, menitkö silti rokotettavaksi? Mua ei kiinnosta muiden rokotteet. Olkoon rokottamaton, jos haluaa, keitisoin vain ja ainoastaan sitä tapaa, jolla kaikki mahdollinen saadaan näyttämään painostukselta, salailulta tai tappohalulta. Kun resursseja ei ihan kaikkeen ole, kaikkea ei ole tarpeen koko ajan seurata, niin se ei ole keltään pois, jos painopistettä muutetaan.

Siihen on kuitenkin resursseja että hoitajia irrotetaan työstään käymään ihmisten terveystietoja läpi, että saadaan joku lista rokottamattomista? Tietääkseni ainoastaan hoitajat tai lääkärit voivat niitä tietoja luvan kanssa katsoa? Vai säädetäänkö nyt laki että ihan kuka vain voi tsekata tän korona"pandemian" turvin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/599 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa että edelleen lässytetään siitä kun ärokottamattomat ruuhkauttaa sairaalat ja joutuvat teholle. Harmi vaan ettei niitä tilastoja enää saada ulos, kun jostain kumman syystä Apotti potilastietojärjestelmä ei niitä enää anna. Eikö olisi tärkeämpää kaivaa ne esille ja tilastoihin, kuin se kuinka monta rokotetta kukanenkin Terve ihminen on saanut tai ollut saamatta?

Miksi? Miten se vaikuttaa rokotustilanteeseen? Miten se vaikuttaa suhun?

Siten että saadaan ajankohtaista dataa siitä ketä siellä sairaalassa on ja jos näyttää siltä että rokottamattomia suuri enemmistö, niin luulisi kannustavan sinne piikille paljon paremmin kuin jotkut soittelet ja listan kerääminen rokottamattomista. Niin ja miten se vaikuttaa suhun ettei jollain ole rokotteita. Kaikki tartuttaa ja voi saada tartunnan ja voi joutua sairaalaan ja tehohoitoon. Ja jos ei ole dataa millä rokotusstatuksella siellä porukka on hoidossa, niin mikä kannustaa sen paikan ottamaan? Eikö se pointti pitänyt olla vaarallisen tautimuoto estäminen? No millä todistat että miten se sen estää jis ei siitä enää edes näyttöä anneta?

Sitä dataa annettiin ihan riittävästi, menitkö silti rokotettavaksi? Mua ei kiinnosta muiden rokotteet. Olkoon rokottamaton, jos haluaa, keitisoin vain ja ainoastaan sitä tapaa, jolla kaikki mahdollinen saadaan näyttämään painostukselta, salailulta tai tappohalulta. Kun resursseja ei ihan kaikkeen ole, kaikkea ei ole tarpeen koko ajan seurata, niin se ei ole keltään pois, jos painopistettä muutetaan.

Siihen on kuitenkin resursseja että hoitajia irrotetaan työstään käymään ihmisten terveystietoja läpi, että saadaan joku lista rokottamattomista? Tietääkseni ainoastaan hoitajat tai lääkärit voivat niitä tietoja luvan kanssa katsoa? Vai säädetäänkö nyt laki että ihan kuka vain voi tsekata tän korona"pandemian" turvin?

Kumpaan luulet menevän enemmän aikaa, rokotusstatuksen tsekkaamiseen vai potilastietojärjestelmästä listan ulosajo? Ja eikös niitä muihin töihin siirrettyjä hoitajia sun mukaan ollut 30000?

Vierailija
504/599 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs on tietosuojan kanssa?

Kyllä tuo STM:n Kiuru on varsinainen hirviö. Ennen nämä asiat on THL päättänyt ja hoitanut, nyt Kiuru esikuntineen.

Sanon tämän taas kerran uudelleen: tämä on vallanhimoisten poliitikkojen pandemia, mokomat kiusaajat.

Vierailija
505/599 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tuli ilmoitus, että kuuden viikon sisällä tulee linkki, josta voi varata ajan kolmanteen rokotukseen. Linkkiviesti tulikin jo muutaman tunnin kuluttua. Avasin linkin ja siellä luki, ettei minulle ole varattu yhtään ainoata rokotusaikaa!

Vierailija
506/599 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin tuli ilmoitus, että kuuden viikon sisällä tulee linkki, josta voi varata ajan kolmanteen rokotukseen. Linkkiviesti tulikin jo muutaman tunnin kuluttua. Avasin linkin ja siellä luki, ettei minulle ole varattu yhtään ainoata rokotusaikaa!

Niin? Et ollut varannut aikaa. Miten siellä olisi voinut olla sulle aika?

Vierailija
507/599 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista tämä rokottamattomien etsiminen kieltämättä on... Onneksi on näitä protesteja muuualla maailmassa joita vain ei haluta Suomen mediassa näyttää... Kai se kannattaa katsoa jokaisen itse miltä tämä upea Kanadan koronarokotteiden vastainen protesti näyttää, se ei ole ollut pelkästään trukkikuskien protesti enää vaan ympäri Kanadaa ihmiset liittyivät mukaan ja kun  youtube videoita on julkaistu Kanadassa näiden kommenteista voi lukea että joka puolelta maailmaa tulee tukea protestille... tältä se näyttää, riittävän massiivinen minun mielestäni... yksi kaupunki kuvassa...

Ei tästä enää saa puhua koronakapinana! Ne vastustaa öljyn hintaa. 😅🙄

Ja muutenkin mitä tuo nyt sun mielestä kertoo tai hyödyttää? Porukka rynnii kaduille ja kuvittelet, että se nyt sit kertoo jotain rokotteista tai pandemiasta?

Taitaa olla siellä valtamedian edustaja antamassa kommenteja :)

Vierailija
508/599 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
509/599 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi purkaa myösvrajoitukset pian ja ruotsi on valmis poistamaan koronaviruksen yleisvaarallisten tautien listalta.

Koronavirus on muuntunut ei vaaralliseksi virukseksi ✌️

Vierailija
510/599 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin virheellisesti, siellä lukee, ettei minulle ole aikoja varattavissa.

Vierailija
511/599 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska siitä linkistä pystyi kuuden vkon päästä varaamaan ajan.

Vierailija
512/599 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, toivottavasti soittavat pian mulle! Mulla on piiiitkä lista kysymyksiä, joihin vaadin vastauksia. Toivottovasti soittelija on varautunut, että pitää osata vastata faktatiedolla, eikä sillä perusmainoshömpötyksellä, jota nämä piikkipellet yleensä käyttävät. Lisäksi nauhoitan puhelun. Oikein odotan soittoa!

Vierailija
513/599 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa on että osa ihmisistä - ikävä kyllä minä mukaan lukien - uskovat tietävänsä asiat paremmin kuin asiantuntijat, lääkärit; mikä tahansa taho joka on tutustunut työkseen asiaan, saanut siihen koulutuksen jne.

Perusteena se hajanainen "tieto" jonka on löytänyt internetin välityksellä tai muiden ihmisten kautta. Päätelmät on tehty tietämättä yhtään paljonko sellaista olennaista tietoa on jäänyt saamatta joka olisi vaikuttanut päätelmien tekoon ja koska taustalla on vielä omat valmiit uskomukset asiasta niin mielipide onkin valmis.

Se että uskoo johonkin ei tee asiaa todeksi. Itselleni muistutan välillä että: Älä usko kaikkea mitä ajattelet. 

Vierailija
514/599 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Nyt et taida ymmärtää lukemaasi! Varauslinkki tarkoittaa sitä, että sillä voi varata ajan heti, kun sen on saanut.

Vierailija
515/599 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että, toivottavasti soittavat pian mulle! Mulla on piiiitkä lista kysymyksiä, joihin vaadin vastauksia. Toivottovasti soittelija on varautunut, että pitää osata vastata faktatiedolla, eikä sillä perusmainoshömpötyksellä, jota nämä piikkipellet yleensä käyttävät. Lisäksi nauhoitan puhelun. Oikein odotan soittoa!

nauhoita vaan. myös toinen osapuoli nauhoittaa puhelin.

Vierailija
516/599 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Nyt et taida ymmärtää lukemaasi! Varauslinkki tarkoittaa sitä, että sillä voi varata ajan heti, kun sen on saanut.

Se olet nyt sinä, joka ei ymmärrä suomea. Sori.

Vierailija
517/599 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingissä. En ole rokotettu. Sain jo viime viikon torstaina HKI SOTElta tekstiviestin: Hei, koronarokotteen saa helposti ilman ajanvarausta rokotuspisteiltä muun muassa Messukeskuksessa ja Jätkäsaaressa sekä Kampin ja Itiksen kauppakeskuksissa. Katso kaikki rokotuspisteet ja niiden aukiolot osoitteessa hel.fi/rokotukseen. Voit halutessasi myös varata rokotusajan osoitteessa koronarokutusaika.fi tai soittamalla  numeroon.... Lopussa Ystävällisin terveisin, Helsingin sosiaali- ja terveystoimi. 

Saiko tämän viestin mukamas kaikki? Vai vaan ne, joita ei ole rokotettu? Vähän tuntuu, että tämä rokottamattomuus on Helsingissä jo kaivettu esiin. Onko se edes ollut edes laillista? 

Myös Espoossa viestin saatiin viestejä viime viikolla. Minä ja toinen rokottamaton saimme. Kolme rokotettua ei saanut. Muilta en kysynyt asiasta. 

Vierailija
518/599 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottavaa on että osa ihmisistä - ikävä kyllä minä mukaan lukien - uskovat tietävänsä asiat paremmin kuin asiantuntijat, lääkärit; mikä tahansa taho joka on tutustunut työkseen asiaan, saanut siihen koulutuksen jne.

Perusteena se hajanainen "tieto" jonka on löytänyt internetin välityksellä tai muiden ihmisten kautta. Päätelmät on tehty tietämättä yhtään paljonko sellaista olennaista tietoa on jäänyt saamatta joka olisi vaikuttanut päätelmien tekoon ja koska taustalla on vielä omat valmiit uskomukset asiasta niin mielipide onkin valmis.

Se että uskoo johonkin ei tee asiaa todeksi. Itselleni muistutan välillä että: Älä usko kaikkea mitä ajattelet. 

Krista kiltti, mammalomaile ilman tätä palstaa pliiiis.

Vierailija
519/599 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en vastaa yhteenkään nroon muutenkaan joita ei ole tallennettuna.

Vierailija
520/599 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rokotteet menossa vanhaksi vai mikä pakko noilla on yrittää vielä jakaa ihmisille rokotuksia?

Kuitenkin samalla uutisoidaan että rokote ei estä virusta leviämästä ja että korona muuttuu kausiflunssan kaltaiseksi?

Mitä eroa esimerkiksi sillä edes on onko kahdesti vai kolmesti rokotettu?