IL: Jokaiselle rokottamattomalle puhelu, kirje tai tekstiviesti – THL tukee STM:n ideaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f9521056-82b0-410c-a233-650e2b6ca…
"STM haluaa, että jokaiseen vailla koronarokotusta olevaan täysi-ikäiseen suomalaiseen otettaisiin yhteyttä soittamalla, kirjeitse tai tekstiviestillä.
Harkinnassa on, että tartuntatautilakiin lisättäisiin uusi 45 a pykälä ”Oikeus saada tieto rokottamattomista ja ottaa näihin yhteyttä”, jonka perusteella kuntien tartuntatautiviranomaiset voisivat ottaa suoraan yhteyttä rokotesuojansa laimin lyöneisiin ihmisiin."
Näin meillä. Mitä järkeä?
Kommentit (599)
Vierailija kirjoitti:
Soittakoon ihan vapaasti itse Nohynek tai Rämet niin sanon kyllä valitut sanat miten tämä 2 vuotta ovat toilailleet ja suhmuroineet.
Phitzerin rokotetta en ota edelleenkään, omikron menee suurella todennäköisyydellä koko kansan läpi eikä vanhaa rokotetta enää edes käytetä kolmosannoksen jälkeen. Täysin järjetöntä ottaa se ensimmäisen version koronarokotte enää tässä vaiheessa. Jos jotenkin selviää sairastumatta niin Novavax sitten keväällä.
Ja se Novavaxko on 100% ja haitaton? Jos ne nyt on sun perustelut.
Vierailija kirjoitti:
itsensä perusterveeksi julistaminen on vähän kuin katsastaisi oman autonsa. Ihan kunnossa se on tietääkseni :D
Miten niin? Kyllä mulle lääkäri kirjoitti että täysin perusterve 50v. nainen ja kaikki arvot täysin kunnossa. Katsottiin maksamaksa-arvot, kolesteroli jne. jne. Olen hoikka ja kuntoilen. Ja olen kaksi piikkiä saanut ettei tarvitse siihen kenenkään hysteerisen puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Jos alaikäinen päättää ottaa rokotteen niin kuka on vastuussa jos tulee paha haitta?
Ei alaikäisen ole pakko ottaa rokotetta. Etkö ymmärrä sanamuotoa suositellaan? Ja alaikäisestä on juridisesti vastuussa vanhempi/vanhemmat, sekään asia ei ole muuttunut mihinkään viime vuosina.
Vierailija kirjoitti:
seuraava ns. argumentti alas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asian voisi ratkaista sillä että rajoitukset poistettaisi ja rokottamattomat joutuisivat maksamaan koronasta johtuvan tehohoitonsa itse. Tai jos paikat ylittyvät niin sitten ei vaan yksinkertaisesti pääse hoitoon ja hyväksyy itse aiheutetun kuolemansa. Varmasti suurin osa rokottamattomista olisi valmis sen tekemään oman vakaumuksen vuoksi.
Täh? Joutuuhan rokotetutkin teholle! Heillekin maksulappu käteen vaan! Ei heillä ole "parempaa" koronaa kuin muillakaan - sama rangaistus siis kaikille, ketkä kehtaavat ottaa itselleen jostakin koronan ja joutua teholle!
Paitsi että tehohoitoon joutuvat lähes yksinomaan rokottamattomat, ja juuri siitä syystä, ettei heillä rokotesuojaa.
Vielä siis löytyi joku, joka on ajastaan pahemman kerran jäljessä. Mutta en voi sille mitään, kun et ymmärrä. Nolaat itsesi.
Toteaa foliohattu.
Vierailija kirjoitti:
Soittakoon ihan vapaasti itse Nohynek tai Rämet niin sanon kyllä valitut sanat miten tämä 2 vuotta ovat toilailleet ja suhmuroineet.
Phitzerin rokotetta en ota edelleenkään, omikron menee suurella todennäköisyydellä koko kansan läpi eikä vanhaa rokotetta enää edes käytetä kolmosannoksen jälkeen. Täysin järjetöntä ottaa se ensimmäisen version koronarokotte enää tässä vaiheessa. Jos jotenkin selviää sairastumatta niin Novavax sitten keväällä.
Vai että valitut sanat :) ihanan kiihkomielistä.
Vierailija kirjoitti:
No miten sä sen novavaxin uskallat ottaa kun ei oo testattu riittävästi?
Vierailija kirjoitti:
Hehe, oikein jo odotan tuota puhelua. Nauhoitan sen myöhempää käyttöä varten. Oikein miellelläni keskustelen jonkun tyhjäpään kanssa näistä injektioista, veikkaan että ei osaa vastata yhteenkään kysymykseeni.
Hehhe, toivottavasti eivät todellakaan tule kiinnittämään kunnassa yhtään henkilöä siihen että käyttävät työaikaa jauhamaan kaiken maailman ongelmia teidän kanssa. Minä en halua rahoittaa veromaksuillani sellaista henkistä tukea kaiken maailman teoreetikoille.
Milloin se ISn reportteri tulee tänne palstalle hakemaan juttusisältöä? ” kirjekampanja sai ihmiset tuohtumaan ja sanomaan valitut sanat!”
R sää vaan hiihdät. Päiväkirjoista paljastuu kaikki sun törky.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tämän yhteydenoton idea olisi? Kertoa minulle, että olen rokottamaton? Niin, tiesin sen jo. Haukkua minut huonoksi ihmiseksi koska en ole ottanut rokotetta?
Tätä minäkin jäin miettimään. Mikä on yhteydenoton tarkoitus?
Informoida mahdollisuudesta ottaa rokote ja ehkä yhteystiedot, miten varata aika?
Ehkä tämä olisikin tarpeellinen vierakieliselle väestönosalle, joka on suureslti rokottamatta. Heitä on myös sairaalahoidossa huomattavasti enemmän kuin meitä kantapeikkoja.
Toki silloin tietoisku pitäisi antaa heidän omalla kielellään.
Viimeisessä uutisissa oli että tehohoitopotilaat ovat vähentyneet puoleen .
Huippu on selvästi laskusuuntaan.
oikeisiin töihin leikkimästä.
Innolla odotan kirjoitti:
Voi miten odotankaan tuota soittoa👍👏
Etukäteen jo säälin soittajaparkaa.
Minäkin säälin niitä jotka joutuu teille soittelemaan. Itse en jaksaisi vaihtaa sanaakaan kanssanne.
Sain jo tekstiviestin Espoossa. Olisin halunnut vastata, mutta ei onnistunut.
Nyt on virallisesti tilastoituja tapauksia 501 152 tartuntaa eli puolen miljoonan raja meni rikki!
https://www.koronatilastot.fi/fi/
Puoli miljoonaa suomalaista on nyt sairasatanut covidin. Mitä olen lukuja seurannut, niin on tullut ainakin parisataatuhatta lisää nyt joulun jälkeen. Kun rokotetut eivät enää pääse testeihin, ainakaan kaikilla paikkakunnilla tai ei tarvitse mennä, ovat nämä uudet tapaukset todennäköisesti nimenomaan rokottamattomia. Rokottamaton myös todennäköisemmin sairastuu oireiseen tautiin, niin heidän tapauksensa tilastoidaan.
Nyt sadoillatuhansilla rokottamattomilla on jo luontaisia vasta-aineita. Kuinka paljon on enää niitä, jotka realistisesti voisivat sairastua vakavaan tautiin?
Vanhimmilla ikäluokilla on ainakin korkea rokotekattavuus.
Sain jo tekstiviestin Espoossa. Olisin halunnut vastata, mutta ei onnistunut. Sairastin silloin juuri koronaa.
Koronapassia ei tule takaisin koska rokotetteet ei estä tartuntaa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0d437a2c-aef1-4ae9-8ad6-bd9e11ea3…
Eli siis kuka enää hakee yhtään rokotetta hihaan kun koronapassia ei tulekkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pim uusi laki sinne ja pim uusi laki tänne. Samalla murretaan palasia perustuslaista, minkä oli tarkoitus suojella ihmisiä vallasta hulluuntuneen hallituksen korruptoituneelta touhulta
Foliohattujen takia perustuslakia joudutaan muuttamaan. Sen vuoksi Suomi on myös holhousyhteiskunta. Rokottamattomat eivät jostain syystä ymmärrä, että heidän vuokseen rajoituksia on edelleen. Silti he ovat kovimpia arvostelemaan mm. jo ikivihreäksi muodostunutta huutoa ”Suomi Oy menee konkkaan” rajoitusten takia.
Mitä ihmettä sinä selität? Viitsitkö katsoa rokotuskattavuutta ja muistella että sanottiin että KUN 80% OTTAA ROKOTTEEN NIIN RAJOITUKSISTA LUOVUTAAN!
Ja olettekos älynnyt sitä, että sitä mukaa kun näitä 2 ja 3 rokotettuja vanhuksia kuolee niin ROKOTEKATTAVUUS LASKEE!
Oletko tullut ajatelleeksi, että tiedot olivat sen hetkisiä ennusteita? Ihminen ei hallitse luontoa ja tilanteet muuttuvat. Turhaa mä tätä yritän tuulitunnelille selittää…
Ai niin.. "tämän hetkisen tieteellisen tutkimuksen mukaan rokote ei aiheuta haittoja..."
Mutta jos tiede on väärässä ei kukaan ole vastuussa...
Miten niin ei ole? Tottakai on ja Suomessakin on maksettu korvauksia jo nyt. Sä uskot, kun joku väittää, että lääkeyhtiön vastuuvapautus tarkoittaa ettei korvauksia saa. Ei kannattaisi uskoa aivopesua.
Hohhoijakkaa.
"Haittavaikutuksista korvauksia saaneet ovat pääosin terveydenhuollon henkilökuntaa, jotka on rokotettu ensimmäisten joukossa. Korvausten suuruus on ollut 600–2 000 euroa."
Vaaauuu.... ja psst nuo rahat menee veronmaksajien taskusta....
https://www.laakevahinko.fi/koronarokotteet/#
"Korvauskäsittelyssämme on ruuhkaa ja tämän vuoksi käsittelyaika on tavanomaista pidempi. Ilmoitukset käsitellään saapumisjärjestyksessä."
No mitäs ne pitäisi olla? Haitta kuin haitta miljoona €? Mitä sä luulet, että ne olisi olleet lääkeyhtiön kautta?
Tokihan siitä pitää saada ainakin 10k, että menkat oli sekaisin 4 kk. Puhumattakaan siitä, että päätä jomotti päivän. Vakavaksi sen kuitenkin ilmoitti.
Vierailija kirjoitti:
Koronapassia ei tule takaisin koska rokotetteet ei estä tartuntaa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0d437a2c-aef1-4ae9-8ad6-bd9e11ea3…
Eli siis kuka enää hakee yhtään rokotetta hihaan kun koronapassia ei tulekkaan?
Koronapassia ei tule, koska se ei estä tartuntaa. Ja rokotteet on otettu ihan muusta syystä. Ainakin ne, jotka ajattelee päällään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos alaikäinen päättää ottaa rokotteen niin kuka on vastuussa jos tulee paha haitta?
Ei alaikäisen ole pakko ottaa rokotetta. Etkö ymmärrä sanamuotoa suositellaan? Ja alaikäisestä on juridisesti vastuussa vanhempi/vanhemmat, sekään asia ei ole muuttunut mihinkään viime vuosina.
12v on suomessa tässä k-rokotuksessa päätösvaltainen itse.
No mitäs ne pitäisi olla? Haitta kuin haitta miljoona €? Mitä sä luulet, että ne olisi olleet lääkeyhtiön kautta?