Häävieraat eivät ymmärtäneet kutsussa olevaa lahjatoive "runoa"
"Kun matkalle lähdemme, voit lahjan kuoreeseen laittaa".
Eli saimme kahvia, teetä, pyyhkeitä, astioita... tms. Rahaa tuli sen verran, että saadaan nyt kaupassa käydä. Monen haaveena onkin lähteä häämatkalle kauppaan...
Kommentit (782)
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa rahat kuoreeseen, jotta pääsemme Thaimaaseen. Emme tarvitse tavaraa kaappiseen.
Tämä olisi ollut selkeä toiveruno. Ei kannata arvuutella, vaan pitää puhua, kuten parisuhteessakin.
Ap on varmaan jo eronnut, koska mies ei ole telepaatti.
Vierailija kirjoitti:
Ap on varmaan jo eronnut, koska mies ei ole telepaatti.
Olen aina halunnut teletappimiehen.
Mua jokseenkin ärsyttää nämä hääparit jotka pistävät tilinumeron hääkutsuun. Ja kun moni vieras ei kehtaa laittaa vähempää kun 100€ seteliä niin voi asn arvata kuka ne häät itse asiassa kustantaa. Eli vieraat maksavat vähintään sen satasen päästääkseen häihin. Ystävän lapsi meni naimisiin ja hääkutsussa oli laitettu tilinumero tulevaa häämatkaa varten..no eivät koskaan menneet häämatkalle, vieraat taisivat kustantaa sekä häät että käsirahan asuntoon..
Me laitoimme häätkutsuun jotain siitä, että jos haluaa jonkun lahjan meille antaa, niin toivomme rahaa häämatkaa varten ja sitten perässä oli tilinumero. Kaikki kutsutut laittoivat jonkun summan rahaa tilille. Sillä sitten kustansimme häämatkamme.
Vierailija kirjoitti:
Mua jokseenkin ärsyttää nämä hääparit jotka pistävät tilinumeron hääkutsuun. Ja kun moni vieras ei kehtaa laittaa vähempää kun 100€ seteliä niin voi asn arvata kuka ne häät itse asiassa kustantaa. Eli vieraat maksavat vähintään sen satasen päästääkseen häihin. Ystävän lapsi meni naimisiin ja hääkutsussa oli laitettu tilinumero tulevaa häämatkaa varten..no eivät koskaan menneet häämatkalle, vieraat taisivat kustantaa sekä häät että käsirahan asuntoon..
Puolisoni täti taisi laittaa meille häämatkaa 20 euroa eli kyll'ä sitä ainakin jotkut kehtaa laittaa vähemmän. Eikä meitä toi summa haittaa. Ei kenekään ollut edes pakko antaa mitään, mutta kun ihmiset haluavt jotain antaa mutta ei haluta mitään tavaraa, niin toivottiin mieluummin rahaa matkaa varten.
Harvaa kiinnostaa kustantaa jonkun toisen matkaa.
Tämä on tätä nykyaikaa, että ollaan keksitty laittaa häämatkan kustannukset vieraitten maksettavaksi.
Kun kerran olit vain rahaa vailla niin mikä siinä oli vaikeaa sanoa siinä kutsussa että mikään muu kuin raha ei kelpaa lahjaksi?
Onhan se mukavaa kun sitten mitään näkyvää jää muistoksi kun ennen oli astiastot tai jopa pöytähopeat.
Vierailija kirjoitti:
Kuoreeseen?
Miksi aina pitää ruveta saivartelemaan ja tarttumaan tällaisiin toissijaisiin asioihin, kuten johonkin sanamuotoon. Kyllä nyt jokainen tajuaa, että mitä tuo sana tässä kohtaa tarkoittaa. Miksi ei voi vain kommentoida, että mitä mieltä on aloituksen pointista ylipäätään?
Hääkuva. Sanokaatten MUIKKU!
T: Urpo
Minä olisin leiponut 50e kuoren sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuoreeseen?
Miksi aina pitää ruveta saivartelemaan ja tarttumaan tällaisiin toissijaisiin asioihin, kuten johonkin sanamuotoon. Kyllä nyt jokainen tajuaa, että mitä tuo sana tässä kohtaa tarkoittaa. Miksi ei voi vain kommentoida, että mitä mieltä on aloituksen pointista ylipäätään?
Mutkun tämä oli koko aloituksen pointtinen 😉
Kuoreeseen:)En olisi edes tullut häihin, joiden järjestäjät ei taida kielioppia. Ellette sitten ole maahanmuuttajia, se on sitten eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuoreeseen?
No, jos vieraat eivät ymmärtäneet runoa, siinä oli varmaan jotain vikaa. Jotkut ei vaan osaa ajatella asiaa toisen kannalta. Se ei ole hyvä merkki.
Jotkut ei vaan tajua että voisi puhua tai kirjoittaa niin että normaalijärjellä varustettu vastaanottaja ymmärtäisi.
Omalla kohdalla on hyvä esimerkki. Minuun kohdistuneesta rikoksesta ja poliisin mokaamasta tutkinnasta piti tehdä valitus. Isäni kirjoitti sen. Meni puoli vuotta sitten tuli takaisin "Ei aiheuta toimenpiteitä". Silloin luin isäni kirjoittaman valituksen. En ymmärtänyt siitä mitään. Isäni vaan yritti olla hienostunut ja kirjoittaa älykkäästi ja kiemuraisesti. Tyhmä juntti.
En edes menisi kenenkään pellehäihin, jossa pakotettaisiin tietty lahja. Joo ja kaikilla ei ole rahaa. Ei millään joten pitäkää häät pikkuporukassanne, jos rahan keruun vuoksi pidätte juhlat
Vierailija kirjoitti:
Harvaa kiinnostaa kustantaa jonkun toisen matkaa.
Tämä on tätä nykyaikaa, että ollaan keksitty laittaa häämatkan kustannukset vieraitten maksettavaksi.
Kaikilla kodit joko pursuavat valmiiksi tavaraa tai sitten ne on konmaritettu tyhjiksi kaikukammioiksi - lahja häämatkarahan muodossa on tervetullut. Ennen oli toisenlaista.
Miksi muiden pitäisi kustantaa ap:n lomailu?
Jokainen tienatkoon itse omat rahansa.
Ja sitten nämä veeteet menee naimisiin ja eroaa kerran vuoteen, että saa taas kinuttua "ystäviltä" ilmaisen läskiloman.
No ymmärsin, että lähditte matkalle eli olitte jo duunanneet sen ja sitten halusitte jotain pientä joka mahtuu kirjekuoreeseen niin laitoin ne leffaliput.