Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaako lähipiirisi kaiken irti ammatistasi?

Vierailija
08.06.2015 |

Tunnen oloni hyväksikäytetyksi. Olen ammatiltani hieroja ja siitä kyllä ottaa ystävät ja sukulaiseni kaiken irti. Pitäisi opetella sana EI.. :( Olisi kiva joskus nähdä ystäviä ihan kuulumisien vaihtamisen merkeissä mutta aina pitää olla kipeitä lihaksia vääntelemässä. Muita?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlatarjottavia pyydetään tekemään. En suostu enää hyväksikäytettäväksi, otan kunnon korvauksen. Tietyt ihmiset halusi käyttää hyväkseen mutta tein siitä lopun. Röyhkeimmät maksaisivat vain tarvikkeet ja sen lisäksi kympin tai kaksi.

Olen kuullut muutaman kerran "sinultahan se käy niin kätevästi ja teet tosi hyviä .... ". Niinpä niin, käy kätevästi ja teen hyvää olenhan ammattilainen.

Vierailija
22/55 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei siinä kauan menisi".

"Ihan äkkiä vaan, laitat vaan sillain ettei tarvi niin hienosti."

"Tässä olisi vaan tällainen pikku juttu..., kun tarttisin tätä vielä kuule tänä iltana."

"Olen tässä ihan lähellä ja aattelin että tulisin nyt samalla käymään kun mulla sattuu olemaan toi rkkinäinen kenkä nyt mukana ja jos sää sen äkkiä korjaisit kuule mä olen tässä kohta jo sun ovellas, pimpom."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen välillä tehnyt tietokone hommia tutuille mutta minulla menee perfektionistina hommaan kuin hommaan viikko vähintään. Tosin teen hommat sen verta hyvin ettei ne sitten tule vuosiin kyselemään mitään. (tai sitten siksi kun meni se viikko)

Vierailija
24/55 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onneks ammatti jossa en saa tehdä mitään sukulaisille tai ystäville. Yleisesti neuvoa voin ja kyllä neuvon ihan mielelläni, aika harvoin kukaan kysyy.

Vierailija
25/55 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuahuttua! Kun hoidin itse lapseni, oli lähinaapureiden lapset siinä samassa. Parhaat tuli esim koulusta suoraan. Opiskelin lasten vartuttua hierojaksi, perustin yrityksen. Ei oo juhlaa,ei tilaisuutta, etteikö joku sukulainen/tuttava kinua hierontaa....jos ihan vaan pikkuisen kokeilet miten kireä on niska/hartia / käsi. Mutta maksavina asiakkaina vastaanotolla heitä ei näy. Yksi ystävätär kyläillessään hierottaa hartioitaan ja kun sanon että se olis sit tasaraha 20e,niin nauraa vaan,pitää vitsinä. Mökkiä ruinuavat käyttöönsä,kun ' Ettehän te yrittäjinä siellä ehdi koskaan olla" Vievät polttopuut lähtiessään,valittavat ku sattu huono keli mökille, vittuilevat että hyvä teidän on kun on mökit ja pelit, minne voi millonvaan mennä.Ratkaisu oli että kovetin hyväntahtoisen itseni ja lopetin hyväntekeväisyyden.... Loppui kyl myös monta ystävyyttä ja sukulaisvierailua. Eipä muuttunut elämä ainakaan huonommaksi

Vierailija
26/55 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:58"]

No joo. Olen sairaanhoitaja. Tai en mä tiedä ottaako ne nyt niin irti mitään. Ihan itse yleensä lupaan poistaa ompeleet, vaihtaa haavasiteet, tarkistaa lääkelistan tai suomentaa lääkärin tekstit tai katsoa läpi labravastaukset. Mun ja miehen sisarukset usein soittaa jos on jotain lastentautijuttua tai joku ensiapuluonteinen asia (niinkuin vaikka pitääkö ampiaisen piston takia mennä lääkäriin tms.). Onhan se kaikille mukavampaa, ettei tarvii kuormittaa päivystysjonoa. 

Ja omasta puolestani saan kyllä aina apua sukulaisilta ja tuttavilta, jos heidän ammattiosaamistaan tarvitsen.

[/quote]

Ei tuollaiseen hoitajaa tarvita, itse teen aina nuo pikkuhommat.

Vierailija
27/55 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin melkein oman vastaanoton pystyttää pelkille sukulaisille ja ystäville.. 

Vierailija
28/55 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta osaan myös vetää rajat. Autan ihan mielelläni, jos minulla on aikaa.

Vierailija
29/55 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta osaan myös vetää rajat. Autan ihan mielelläni, jos minulla on aikaa. Olen ammatiltani opettaja. Autan monia nuoria oppiaineessani ihan ilmaiseksi, ja hoidan kesällä usein muidenkin lapsia. 

Vierailija
30/55 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun verran joo. Olen yrittäjä ja ilmoitan aina normaalin tuntihinnan, osa haluaa käyttää palveluksiani ja osa ei. Muutaman kanssa ollaan vaihdeltu osaamista päikseen, se sopii kaikille osapuolille.

Vierailija
31/55 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Vähän päästä pitäis olla jotain mekkoa tai verhoja tai muuta ompelemassa ja suunnittelemassa. Ja "Siis sähän et ota tästä ku jonku ihan nimellisen summan kun ollaan sukua?". Sit loukkaannutaan, kun kerron että en tee hääpukua neljällä kympillä vaan normi taksani mukaan ompelimoni nimissä, kun se on niin iso homma, etten ala sitä vapaa-ajallani tekemään. ARGH!!!

Vierailija
32/55 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maatalouslomittaja, appiukkoni pyytelee jatkuvasti tuuraamaan navetalleen rehunteoksi. Käyn joskus jonkun päivän jos on pidempää vapaata, mutta en koko kesälomaani viitsi tuhlata ruokapalkalla navetassa.

Vierailija
33/55 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No arvaappa vaan. :D t kampaamoyrittäjä

Vierailija
34/55 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otti irti. Töitä riiti aamusta iltaan, yöllä vielä paperihommia. Sukulaisista ei ikinä mitään apua, mutta ilmaisia palveluksia aina jaksoivat pyytää, vaatia, tuppautuivat kyselemättä. Kun eivät halunneet kuulla, että en ehdi tai jaksa puolen tunnin raossa tai jonain yönä ottaa heitä vastaan, niin nokat meni nyrpylle. Sittemin sanoin morjens koko omaan-napaan-tuijotus-suvulle. Työt ja asiakkaat tuovat iloa, suku ei.

Vierailija
35/55 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm alkoi kiinnostamaan mikä on ammattisi nro 3?

Vierailija
36/55 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ammattiosaamista lähipiiri tarvitsee sen verran harvoin, että ihan ilokseni autan, kun joskus tilaisuus tulee. (Olen kääntäjä.)

Vierailija
37/55 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan. Pitäs antaa maitoa ilmaseksi, miehen tulla vähän väliä käymään traktorilla muiden pihassa että saavat jonkjn pikkuhomman tehtyä. Naapurin penikat lykätään meillä ilmaseen päivähoitoon ja päästävät sitten vasikat irti, sotkevat paikat, koko ajan saa pelätä ettei aja päälle. Eivät usko vaikka sanon.

Vierailija
38/55 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä hommat (tutkija) ei onneksi hyödytä lähipiiriä mitenkään. 

Vierailija
39/55 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ammattini puolesta, mutta omistan Pohjois-Suomessa 4 lomamökkiä joita vuokraan, kummasti ottaa lähipiiri yhteyttä aina kesäisin ja hiihtolomaviikkoina. 

Vierailija
40/55 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa, että ei, mutta yllättävää kyllä, minulta kysellään aivan jatkuvasti neuvoa ja lykätään etenkin ongelmaiset lapset hoidettavaksi. Olen lastensuojelutyössä ja erikoistunut perhetyöhön. Kyllä tiedän tuttavien tuttavienkin nuorten huumekokeilut ja perheväkivaltatilanteet. Luulisi, että olen aika viimeinen ihminen, jolle halutaan kertoa, onhan minulla ihan viran puolesta velvollisuus tehdä ls-ilmoitus.