Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ei saa perustaa suurta perhettä?

Vierailija
05.07.2015 |

Miksi kaikki on sitä vastaan? Miks anoppi, äitini, sukulaiset pitävät hulluna kaikki joilla on väh. neljä lasta? Jos ne ei itse tykkää lapsista ja jaksa niitä hoitaa miksei ne ymmärrä että joku toinen jaksaakin erittäin hyvin?

Sossun rahoilla me ei eletä ja tulot on 8000e/kk yhteensä. Löytyy iso talo yms. Silti anoppi kyselee vähän väliä että ette kai enää lapsia hanki?! Neljä lasta on tällä hetkellä. Ja viidennettä vielä kaipaisin. Ja itse olen lapset hoitanut. Anoppi ei kertaakaan ja äitini pari kertaa. Esikoinenkin on jo 10.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kertoa syyn että miksi? Ei kiitos pelkkää alapeukkua!

Vierailija
2/5 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte tottakai hankkia ison perheen jos kykenette elättämään sen palkka- ja pääomatuloillanne ja jaksatte hoitaa ilman kunnallisia palveluja. Jokainen vastaa itse omasta perheestään, eri asia sitten että jos elämä heittää ja tulee oikeasti ongelmia, joita ei ole itse aiheuttanut. Sitten on perusturvan paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:47"]

Voisitko kertoa syyn että miksi? Ei kiitos pelkkää alapeukkua!

[/quote]

Ison perheen vanhimpana lapsena voisin kehottaa sua miettimään niiden lasten elämää isossa perheessä, millaista se on niille, eikä vaan sun omia haluja.

Lue vaikka netistä lasten kokemuksia siitä millaista on kasvaa isossa perheessä, niin ymmärrät miksi ihmiset paheksuvat; ne ajattelevat niiden lasten tulevaisuutta, henkistä ja fyysistä hyvinvointia, toisin kuin sinä.

Vierailija
4/5 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki lestadiolaiset, kun näin tuntuvat kaikki isoa perhettä vastustavan? Miksi juuri suurten perheiden pitäisi tulla toimeen ilman yhteiskunnan palveluja, mutta sen sijaan yhden ja kahden lapsen perheille niitä pitäisi kyllä olla tarjolla?

Muistuttaisin mammoja siitä, että todellakin useimpien omat kokemukset suuressa perheessä kasvamisesta ovat joko lestadiolaisperheestä tai ajalta ennen aborttilakia, jolloin kymmenpäiset lapsiparvet eivät olleet mitenkään harvinaisia. Silloin ei tosin ollut subjektiivista päivähoito-oikeutta eikä muitakaan nykyajan palveluja.

Vierailija
5/5 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollana matkusteltu neljän lapsen kanssa ympäri maailmaa. Jokaisella lapsella on omat huoneet. Harrastuksia. Mikä niillä on huonosti?