Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kauheeta on lestadiolaisissa?

Vierailija
08.06.2015 |

Miksi se olis niin hirveetä olla lessu?Kun meille tuli 4 lapsi rupes kaikki kyseleen että ette kai te vaan oo lessuja?Ja kauhisteltiin että on se hirveetä kun PM on nyt lessu!

Meillä naapurin lessulapset on huomattavasti kohteliaampia ja mukavampia kun "tavan" lapset ja en ymmärrä mikä siinä kauhistuttaa?

..vastasin että ei taideta olla lessuja mutta en kyllä tiä miten sellaisia ollaankaan..

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että ei lessuna ja neljän lapsen äitinä,jumalaan uskovana ihmisenä ei tossa hommassa mitään niin kamalaa ole että kauhistelisin.kapakeissa ja muussa hömpässä ei ole mitään hyvää ihmiselle minunkaan mielestä.

Ihmisen tarkoitushan on kuitenkin avioitua,hankkia lapsia,asua ja elää ja koittaa käyttäytyä kunnolla ja kohteeliaasti muita ihmisiä kohtaan.Ja jos otettaisiin yhtään oppia ihmisiltä jotka kuitenkin onnistuvat kasvattamaan monta lasta kunnon kansalaisiksi voitas oppia paljon..ei ois ehkä niin paljon hätää maailmassa.

Kyllä kun on lukenut näistä "taviksien"lapsisurmista ja perhesurmista voi vaan ihmetellä miten ihmiset kuvittelevat että heidän elämäntapansa on oikea.

Ja noi lessut kenet tunnen..niillä on 14 lasta ja komea iso talo,lapset on tyytyväisiä,rahaa näyttäs olevan ja kyllä toi elämän asenne et jumala johdattaa vapauttaa ne monesta turhasta stressistä.

Vierailija
2/32 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:19"]

Saan olla Jumalan hellässä huomassa, eikä mulla tarvitse huolehtia mistään, kun kaiken tarvittavan mä saan, se on luvattu. 

[/quote]Ja Jumalan hellään huomaan luotat ne lapsetkin, kun eihän niistä tarvitse itse huolehtia. Sitten ne menee ja hukkuu tai jää auton alle, mutta sehän olikin vain Jumalan tahto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sinulla sitten kapea yleissivistys. Toisaalta tuo ulosanti ei kyllä muuta anna olettaakaan.

Vierailija
4/32 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kapea yleis-sivistys?Mitä pitäs ny tietää?Onks tää nyt jotain salatiedettä?

Vierailija
5/32 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se, jos et edes sen vertaa tiedä, että he letittävät kainalokarvansa :O

Vierailija
6/32 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi nainen sanoi minulle, että heillä on yhdeksän lasta, ja lisäsi heti, että me ei kyllä sitten olla mitään lestoja. Mitäpä minä siihen. Jokainen saa puolestani tehdä lapsia niin paljon kuin kykenee itse kasvattamaan ja elättämään.

Ehkä ihmisiä jurppiikin se, että lestoilla on isot perheet. Ei ole yhtään niin kamalaa, jos on iso perhe ei-lestalla?

Vierailija
7/32 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et viitsisi leikkiä tyhmää. Uskonnollinen ryhmittymä, joka on päättänyt, että sen oman lahkon normit menevät lain ja esimerkiksi lasten edun edelle, ei ole terve eikä kuulu demokraattiseen sivistysvaltioon. Lestadiolaisen yhteisön synti ei ole se, että siellä on tapahtunut pahoja asioita, vaan että niiden on annettu tapahtua, vaikka niistä on tiedetty, niitä on suojeltu ja niiden on annettu kasvaa ja levittyä ja vahingoittaa yhä uusia sukupolvia. Se on aktiivista ja tietoista toimintaa, jossa maallisen vallan, ystävyyssuhteiden ja rahan ja maineen vuoksi on uhrattu viattomia ihmisiä.

Vierailija
8/32 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei noi tossa naapurissa nyt mitenkään kauheen rikollisilta vaikuta!Ihan normaaleja ihmisiä.Uskovat jumalaan ja no se on varmaan ainoo outo puoli että luottavat paljon jumalan päätökseen..En vois mitenkään sanoa että noi ois jotenkin erilaisia..ja ei toi meidän PM.mmä nyt miltään mafiosolta vaikuta.

Ette nyt vaan ois vähä harhasia?

Vierailija
9/32 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestoilta ei saa kunnon panoja.

Vierailija
10/32 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:01"]On se, jos et edes sen vertaa tiedä, että he letittävät kainalokarvansa :O
[/quote]Kiitos vitsistä! Itse kyl sheivaan kainalokarvat, näin olen toiminut aina.
Makuasia, kaikki toimii miten tykkää.VL

Vierailija
11/32 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainalokarvat ja panot ja yks väittää että niillä on joku salaliitto ja omat lait ja ne kiusaa lapsia..vähä nyt kaiken kirjavaa..Ette siis osaa sanoa..

Vierailija
12/32 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen minäkin ihmetellyt. Joukkoon mahtuu kuitenkin monennäköistä ihmistä... Sitten nostetaan parin ihmisen negatiiviset kommentit koko lahkon jokaisen jäsenen kommentiksi.

Vierailija
13/32 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan musta hirmu harmillista että ihmisillä on tälläsiä ennakkoluuloja ja ne vaikuttaa asumiseen ja elämiseen..ja just pääministerin lestadiolaisuus sit tekee siitä jotenkin kamalan ihmisen ja huonon PM.n

Ollaan itse tääläisiä ryyppäämättömiä ja lapsilla siunattuja ja omissa oloissamme viihtyviä ei lessuja mut tuntuu hassulta että meitä luullaan lessuiksi ja kaiken lisäks se olis paha asia..

Vierailija
14/32 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lasten hyväksikäyttö ja tekijöiden suojelu, näin yhtenä esimerkkinä, on kuitenkin julkisesti tunnustettua toimintaa. Se on ihan vaan fakta, ei mitään ihmisten vainoamista.

Lestadiolaisen liikkeen paradoksi just on, että se paha, minkä piti tulla niistä jotka eivät usko oikein, tulikin niistä uskonveljistä ja siskoista joiden piti olla tuki ja turva tässä elämässä. 

Vierailija
15/32 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:01"]On se, jos et edes sen vertaa tiedä, että he letittävät kainalokarvansa :O [/quote]Kiitos vitsistä! Itse kyl sheivaan kainalokarvat, näin olen toiminut aina. Makuasia, kaikki toimii miten tykkää.VL

[/quote]

Minkälaista musiikkia sinulla on lupa kuunnella tai laulaa?

Vierailija
16/32 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onks se totta että musiikkia ei saa kuunella eikä saa edes ottaa tanssi askelia?Pidättekö meitä muita huononpina ihmisinä?AP

Vierailija
17/32 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä saa kuunnella musiikkia, joka ei ylistä tai kiitä Jumalaa, ei mitään maallista. Eikä saa laulaa liian kevyellä tyylillä vaikka viesti olisikin uskonnollinen (negrospirituaalit esim). Ei yhtään tanssia! Ei tästä ole kauaa, kun suurin osa soittimistakin oli kielletty, samoin kuorolaulu moniäänisesti. ohis

Vierailija
18/32 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksnaamasia, etenkin lapset. Pienemmät lapset sysätään vanhempien lasten hoidettavaksi. Ja joo, toki lapsiin sekaantumiset..

Vierailija
19/32 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhyys ja muiden tuomitseminen...
Typeriä ihmisiä.

Vierailija
20/32 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestat antaa hyvää kyytii

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme