Haluan että lapseni nimi Maya lausutaan niinkuin kirjoitetaan!!
Grrr... mikä on kun ihmiset lausuvat lapseni nimen "Maija" vaikka se on MAYA y:llä! Jos olisimme halunneet että lausutaan Maija, olisimme myös valinneet tuon kirjoitusasun!
Kommentit (60)
Jos ihmiset osaisivat sanoa edes MAIA i:llä niin se olis ok, mutta EI MAIJA! Kuulostaa niin mummomaiselta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:38"]Jos ihmiset osaisivat sanoa edes MAIA i:llä niin se olis ok, mutta EI MAIJA! Kuulostaa niin mummomaiselta.
Ap
[/quote]
No itsepä olet antanut lapsellesi erikoisen nimen. Kirjota sen otsaan sit miten haluat lastasi kutsuttavan :P
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:38"]Jos ihmiset osaisivat sanoa edes MAIA i:llä niin se olis ok, mutta EI MAIJA! Kuulostaa niin mummomaiselta.
Ap
[/quote]
Täällä taas pädetään... Kahden a:n välissä i liudentuu niin, että siinä melkein väistämättä kuuluu vähän j-äännettä, kuitenkin vähemmän kuin suomalaisille tutussa Maija-nimessä. Jos väkisin lausuu i:n ilman liudennusta, muuttuu nimi kolmitavuiseksi (ma-i-a). Kaksitavuisena nimi hahmottuu joko ma-ja tai mai-ja.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:38"]Jos ihmiset osaisivat sanoa edes MAIA i:llä niin se olis ok, mutta EI MAIJA! Kuulostaa niin mummomaiselta.
Ap
[/quote]
Täällä taas pädetään... Kahden a:n välissä i liudentuu niin, että siinä melkein väistämättä kuuluu vähän j-äännettä, kuitenkin vähemmän kuin suomalaisille tutussa Maija-nimessä. Jos väkisin lausuu i:n ilman liudennusta, muuttuu nimi kolmitavuiseksi (ma-i-a). Kaksitavuisena nimi hahmottuu joko ma-ja tai mai-ja.
[/quote]
Hyvin pädetty, meinasin laittaa samaa. Sorry ap, itse olet tämän wt-sopan keittänyt.
Maayyaa..pitkillä kirjaimilla onnistuu mut maya kuulostaa ihan pöhköltä..ii.llä..miten sanot maian ilman että sinne tulee j..taidan olla puhevikanen...ei nyt taida sun toive onnistua..
Ärsyttäviä myös nimet Miikka,Riikka...Riikkalle,Riikalle..Miikkalle,miikalle..
Veikkaan että Mayan sukunimi on Romppainen tai Tölli tai joku muu Virtanen mihin se sopii tosi hyvin (kyynelnaurua) :)
Anna vielä Mayan veljelle nimeksi HenrY ja pikkusiskolle Eysimöysi,niin alatte jo olla tarpeeksi erikoisia.
Tulikin mieleeni, että taas on tänä kesänä festareilla 15 metrin jonot Baja-Mayoihin ja pöntöt tulvii.
Ap
[/quote]
Itku
Se on vitun nimi joka lausutaan joka maassa eritavalla niinkuin kaikki muutkin nimet
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:10"]
Veljelle nimeksi Keyo.
[/quote]
Keksin toisenkin: Reyo. Ole hyvä ap, nyt ei tarvii tulla palstalle kyselemään mikä nimi vauvalle kun sisaruksella on tämmönen... Rimmaa nimittäin aikas näpsästi.
Mun lapset on Raya ja Kaya, vähänkö ottaa päähän kun ne sanotaan Raijjja ja Kaijjja, suomalaiset on oikeesti niin junttei. Lol.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:11"]Sonya , Tanya ja mitä vielä
[/quote]
Tarya :D
Mä olen tosi pahoillani siitä että sun lapsellas on ihan sairaan paska nimi. Osanottoni