Helsinkiläiset hoi! Ahdistaako muita...
Se että kun astut metroon, ainakin täällä itäisessä osassa niin tuntuu kuin olisit ulkomailla, sekä joka kerta metrovaunussa on ainakin yksi päihdeongelmainen tai avohoitopotilas.
Minua ahdistaa. Ennen ei ahdistanut, nyt jotenkin olen havahtunut tähän.
Tänään olin eräällä metroasemalla n. 12 aikoihin ja vastaan tuli ainakin 5 juoppo/narkkari seuruetta.
Kommentit (63)
Joo haju on kauheeta ihan suomalaisillakin naisilla, jotka lykkii muksujaan:). Siksipä juuri kun ukko on pubissa... Mutta totttahan se on, että ei värillä väliä, jos pahalle haisee. Hygienia on aika jees. Minä matkustan myös duunimatkani ratikalla ja joskus haisee ja hemmetisti. Myös suominaisia näissä haisuleissa.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 15:49"]
Ei ahdista mutta vähän ärsyttää. Tai eniten ärsyttää se, kuinka helppoa on matkustaa metrolla ilman lippua ja sit siellä on just tota kansaa. Kaikkien muiden maiden metroissa on ne lippuportit, miksei Helsingissä edes harkita sellasta. Mut kaikki oudoimmat ja syrjäytyneimmät jää aina pois Sörnäisissä :D
[/quote]
tän takia käytän pääasiassa busseja, niihin ei maksamatta pääse :)
ei mua kyllä ulkomaalaiset häiritse, juopot ja nistit on vähän pelottavia mut menee nekin kunhan pysyvät omissa oloissaan.
Havemin käytän metroja, muut kulkuvälineet on helpompia ja nopeammin saavutettavissa minulle.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:31"]
Helsingin metro on yllättävän levoton esimerkiksi Berliinin metroon verrattuna. Perjantai/lauantai-iltana on aivan varmasti "säpinää", joka helposti käy ongelmaksi täysin sivullisillekin. Ei miellyttävää. Jotenkin tuntuu, että suomalaiseen kulttuuriin kuuluu alistuminen ja häiriköinnin salliminen pois katsomalla.
[/quote]
Nyt on pakko vastata. Mieheni sai turpaan Berliinin metrossa. Asuimme siellä 5 vuotta, mutta kai sitä missä vaan on haisevia ja väkivaltaisia ihmisiä. Meni muuten juttu oikeuteen ja hän sai 3 tonnin korvauksen. Tekijä oli ihan perus-Horst.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 15:49"]
Ei ahdista mutta vähän ärsyttää. Tai eniten ärsyttää se, kuinka helppoa on matkustaa metrolla ilman lippua ja sit siellä on just tota kansaa. Kaikkien muiden maiden metroissa on ne lippuportit, miksei Helsingissä edes harkita sellasta. Mut kaikki oudoimmat ja syrjäytyneimmät jää aina pois Sörnäisissä :D
[/quote]
tän takia käytän pääasiassa busseja, niihin ei maksamatta pääse :)
ei mua kyllä ulkomaalaiset häiritse, juopot ja nistit on vähän pelottavia mut menee nekin kunhan pysyvät omissa oloissaan.
Havemin käytän metroja, muut kulkuvälineet on helpompia ja nopeammin saavutettavissa minulle.
On paljon helpompi olla köyhä rikkaiden seassa, kun rikas köyhien.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 15:28"]
Kiitos kuuluu mamuttajille, eli vihreille ja vasemmistolle.
[/quote]
Eiköhän ne Persut ole siellä hallituksessa, joiden takia köyhät köyhtyy entisestään. Lieveilmiöt lisääntyy köyhyydessä, se on todistettu fakta. Itä-Helsingin alueella on korkea työttömyysaste ollut toista vuosikymmentä, eikä Persujen tekemä takinkääntö varmasti helpota tilannetta. Leipäjonot pitenee ja mielenterveysongemat näkyy entistä selvemmin katukuvassa.
[/quote]
Leipäjonot ei pitene, päinvastoin.
Elintarvikejakelun järjestäjän mukaan jono siirrettiin uuteen paikkaan Myllypuron Liikuntamyllyn julkisivuremontin vuoksi.
Jonossa olevien ihmisten määrä ei ole noussut – päinvastoin.
– Viime vuoteen verrattuna on laskua. Elintarvikkeiden hakijoiden määrä on ollut tänä vuonna 600–850 välillä. Aiempina vuosina kävijöitä oli yleensä yli 1 400, huippuaikoina parituhatta, kertoo Myllypuron elintarvikeapu ry:n toiminnanjohtaja Sinikka Backman .
En kulje julkisilla em. syystä lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:30"]
Ahdistaa. muutenkin metrot, joissa ei voi katsella ulos ikkunasta, joten ihmiset katselevat toisiaan.
[/quote]
Kyllä Helsingin pötkylässä voi aikas paljon katsella uloskin. Maan päälläkin mennään.
[/quote]
Ja nimenomaan idän puolella.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:31"]
Helsingin metro on yllättävän levoton esimerkiksi Berliinin metroon verrattuna. Perjantai/lauantai-iltana on aivan varmasti "säpinää", joka helposti käy ongelmaksi täysin sivullisillekin. Ei miellyttävää. Jotenkin tuntuu, että suomalaiseen kulttuuriin kuuluu alistuminen ja häiriköinnin salliminen pois katsomalla.
[/quote]
Nyt on pakko vastata. Mieheni sai turpaan Berliinin metrossa. Asuimme siellä 5 vuotta, mutta kai sitä missä vaan on haisevia ja väkivaltaisia ihmisiä. Meni muuten juttu oikeuteen ja hän sai 3 tonnin korvauksen. Tekijä oli ihan perus-Horst.
[/quote]
Onko Horst yleisin miehen nimi Saksassa? Siis Hoorrst.
No voi vee jos ahdistaa niin hanki auto!!!!!! Itse en ahdistu, näen mielelläni vähän elämää ja erilaisuutta.... En myöskään ole kovin herkkä ihminen pelkäämään muita ihmisiä. Joskin opit ymmärtämään näitä alkoholisteja ja narkomaaneja niin kaskummaa eipä enään tarvitse ahdistua . Itse ahdistun niistä ahdasmielisistä pikkusnobeista , yritän välttää paikkoja jossa nämä pikkuporvarit ovat.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 15:33"]
No menkää landelle jos ette kestä erilaisia ihmisiä. En varsinkaan ymmärrä miksi jotain haittaisi ulkomaalaiset. Ja spugeistakaan ei ole mitään henkilökohtaista haittaa mulle mutta ymmärrän että jotain toista ne voi häiritä kun haisevat ja örisevät.
[/quote]
Kyllä afrikkalaiset nuorten miesten notkuvat porukat ovat ärsyttäviä. Notkuvat kaupungilla, ja perheensä kuulemma jättävät yksin, eivät lapsiaankaan mitenkään kasvata.
Oletteko pistäneet merkille, että miksi kaikki afrikkalaiset äidit lykkivät lastenvaunujaan lähes poikkeuksetta yksin? Siksipä juuri, että niiden miehet jättävät ne.
[/quote]
Olet rassisti!!!! !
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:54"]
En kulje julkisilla em. syystä lainkaan.
[/quote]
En minäkään. Liikun omalla autolla, yksin. Prolet menee julkisilla.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 15:31"]Kyllä, todella ärsyttävää. Koskee sekä päihteiden väärinkäyttäjiä että valtavan kaaoksen aiheuttavia mamuja. Eilenkin lipuntarkastajat joutuivat väittelemään zoomalin kanssa siitä että matkalippu pitää nyt vaan olla.
[/quote]
Mä törmäsin samanlaiseen tilanteeseen jossa lipuntarkastaja ja kantasuomalainen taisteli aiheesta.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 15:24"]
Se että kun astut metroon, ainakin täällä itäisessä osassa niin tuntuu kuin olisit ulkomailla, sekä joka kerta metrovaunussa on ainakin yksi päihdeongelmainen tai avohoitopotilas.
Minua ahdistaa. Ennen ei ahdistanut, nyt jotenkin olen havahtunut tähän.
Tänään olin eräällä metroasemalla n. 12 aikoihin ja vastaan tuli ainakin 5 juoppo/narkkari seuruetta.
[/quote] ei ahdista koska oon ollut maailmalla metroissa mm Pariisissa, Lontoossa, Nykissä
[/quote]
Noihin verraten helsingin metro on aika leppoisa ja siisti
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:10"]
Ei ahdista eikä pelota, asiat ovat menneet koko ajan parempaan suuntaan. Totta kai joskus Sörkässä sattuu samaan vaunuun joku mt-spurgu, mutta aika rauhassa saa myöhäänkin illalla kulkea.
[/quote]
10v Kurvissa, Sörnäisissä asuneena toteen, että täysin rauhallista Kallio/Sörkkä alueella on. Juopot sen yleisempiä kun muissakaan lähiöissä.
[/quote]
Kurvi/Kallio lisäksi arvoaluetta, jossa on miljoonakämppiä. Kovin spurgu mesta, Hehheh.
[/quote]
Sama pätee Itä-Helsinkiin.
[/quote]
Itä-Helsinki on Helsingin halvinta aluetta. Jostain Meri-Rastilasta et löydä yhtään miljoonakämppää.
[/quote] Meri-Rastilan takaa löytyy läheltä merta muutama loisto asunto johon sulla ei oo varaa
[/quote]
Aika pieni osa itä-helsinkiä.
Viddu mitä rasisteja olette!!! Sekä erittäin pelokkaita ja herkkiä... Mutta juuu niinhän teistä suomalaisista puhutaan että olette kuin sokerista tehty :D xD . Kateeksi ei teitä rasisti ahdasmielisiä vellihousuja käy. Ahajahhhhhh u are sometimes ill people...
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:23"]Viddu mitä rasisteja olette!!! Sekä erittäin pelokkaita ja herkkiä... Mutta juuu niinhän teistä suomalaisista puhutaan että olette kuin sokerista tehty :D xD . Kateeksi ei teitä rasisti ahdasmielisiä vellihousuja käy. Ahajahhhhhh u are sometimes ill people...
[/quote] omg... Olet täysin oikeassa ahdasmielisten mielensäpahottajien vellihousujen kansa .... Ps. Olen itsekin suomalainen, mutta en rasisti .
Heh ap, menepä vaikka Pariisiin asumaan muutamaksi kuukaudeksi, niin takaan ettei enää Sörkan assan pari päihtynyttä haisusetää ahdista. :D
No harvase päivä menee riehumiseksi
Mä kuljen autolla, saa olla rauhassa