Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset hoi! Ahdistaako muita...

Vierailija
08.06.2015 |

Se että kun astut metroon, ainakin täällä itäisessä osassa niin tuntuu kuin olisit ulkomailla, sekä joka kerta metrovaunussa on ainakin yksi päihdeongelmainen tai avohoitopotilas.

Minua ahdistaa. Ennen ei ahdistanut, nyt jotenkin olen havahtunut tähän.

Tänään olin eräällä metroasemalla n. 12 aikoihin ja vastaan tuli ainakin 5 juoppo/narkkari seuruetta.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:08"]Mä kuljen autolla, saa olla rauhassa
[/quote]

Ei noita ongelmia ole useimmissa liikennevälineissä. Esimerkiksi raitiovaunuissa ainut ongelmallinen linja on 8.

Vierailija
2/63 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekavasti käyttäytyvä henkilö pelottaa missä tahansa liikennevälineessä. Sporissakin näkee joskus jännää porukkaa. Metrossa useimmiten on onneksi sen verran tilaa, että tarvittaessa voi vaivihkaa vaihtaa paikkaa, jos ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tänään taas mannet aivan ympäripäissään mellunmäen metrossa. Humppa soi puhelimesta. 

Ja tosissaan tänään on vasta tiistai..

Vierailija
4/63 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tiedostava punavihreä ja asun tottakai kantakaupungissa puutaloalueella. Sinne teidän junttien läävään en tulisi kuin aseella uhaten, eli ei ahdista.

Vierailija
5/63 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne ihmiset on sulle tehneet? Vähän ehkä pitää kovempaa ääntä vrt. hissukat työmatkalaiset ja voi haiskahtaa vaikka miltä, mutta harvemmin niistä muuta haittaa on. Suurin osa vielä varmasti uhan mukavia ihmisiä. Itse joskus metrossa istuin vastapäätä paria laitatienkulkijaa, jolla toisella ili paha haava jalassa, jota kenkä hiersi. Tarjosin laastaria ja sain niin hälle kuin itsellenikin hyvän mielen.

Vierailija
6/63 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 15:31"]Kyllä, todella ärsyttävää. Koskee sekä päihteiden väärinkäyttäjiä että valtavan kaaoksen aiheuttavia mamuja. Eilenkin lipuntarkastajat joutuivat väittelemään zoomalin kanssa siitä että matkalippu pitää nyt vaan olla.
[/quote]
Mä törmäsin samanlaiseen tilanteeseen jossa lipuntarkastaja ja kantasuomalainen taisteli aiheesta.
[/quote]

Niin varmasti. Mutta ilman lippua matkustavista länsimaalaisista yli 95 % hoitaa tilanteen rauhallisesti ja asiallisesti, kun taas jos zoomali jää kiinni liputta matkustamisesta, alkaa aina hirveä kaaos.

Vierailija
7/63 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:14"]

Joo tohon hajuun myös minä yhdyn.

itäkeskuksen netroaseman tuoksu kello 4 :)))

[/quote]

Mitä sä siellä neljän aikaan teet? Eihän metrotkaan kulje siihen aikaan.

Vierailija
8/63 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee vain jos menee riehumiseks ja tappeluks. Ei ahista suht normaalisti käyttäytyvä narkomaani, juoppo tai avohoitopotilas.

Vierailija
9/63 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen metrossa vain Kalasataman länsipuolella, ja silloin on ainakin ihan turvallisen tuntuista matkustaa. Onneksi kotiin Länsi-Helsinkiin pääsee suoralla bussilla keskustasta.

Vierailija
10/63 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sörkän asema mun mielestä pahin, eli narkit.

t. itäkeskus - rautatientori - itäkeskus

Vierailija
11/63 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, moni näköjään tarrautui nyt mamuihin, mutta enemmän minä kuitenkin pelkään päihdeongelmaisia ja noita mainitsemiani selkeitä avohoitopotilaita...

mamut ovat harmittomia mutta ne saavat minut miettimään että ollaanko menty vähän turhan monikulttuurisiksi täällä itä helsingissä :) 

Vierailija
12/63 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, todella ärsyttävää. Koskee sekä päihteiden väärinkäyttäjiä että valtavan kaaoksen aiheuttavia mamuja. Eilenkin lipuntarkastajat joutuivat väittelemään zoomalin kanssa siitä että matkalippu pitää nyt vaan olla.

Vierailija
13/63 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menkää landelle jos ette kestä erilaisia ihmisiä. En varsinkaan ymmärrä miksi jotain haittaisi ulkomaalaiset. Ja spugeistakaan ei ole mitään henkilökohtaista haittaa mulle mutta ymmärrän että jotain toista ne voi häiritä kun haisevat ja örisevät.

Vierailija
14/63 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ne mamut ovat suurempi ongelma. Ovat vielä kuin maailman omistajia, ylimielisiä etuilijoita. Arrghh kyllä tönäisen takaisin jos vähänkin rynnii esim metroon sisään.

Vierailija
15/63 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, olen koko ikäni asunut helsingissä,mennaio muuttaa pois tämän asian vuoksi :D jotenkinnkuvittelinkin että tälläinen kommentti tulee vastaan, taisi osua omaan nilkkaan ;) kenties sinä olit se raukka eilen metrossa liian isot sandaalit jalassa, tukka kynittynä, takki väärinpäin ja paskat housussa. 

Vierailija
16/63 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 korjaa, en meinannut*. 

Vierailija
17/63 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummatkaan asiat eivät minua ahdista mutta olen kyllä huomannut kuinka erilaisista mielenterveysongelmista kärsiviä liikkuu päivisin idän alueella (varmasti kyllä muuallakin). Pistää miettimään avohoidon tilaa.

Vierailija
18/63 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ne mamut ole koskaan häirinneet metrossa, vaikka en muuten Afrikan mamujen ja Lähi-Idän porukan tänne ottamista kannatakaan (koska jäävät suuri osa sosiaalitukia nostamaan). Mutta valitettavan usein kyllä tulee joku känninen tai aineissa oleva tai mt-ongelmainen häiritsemään. Toisinaan ovat pelottaviakin. 

Vierailija
19/63 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 15:36"]8, olen koko ikäni asunut helsingissä,mennaio muuttaa pois tämän asian vuoksi :D jotenkinnkuvittelinkin että tälläinen kommentti tulee vastaan, taisi osua omaan nilkkaan ;) kenties sinä olit se raukka eilen metrossa liian isot sandaalit jalassa, tukka kynittynä, takki väärinpäin ja paskat housussa. 
[/quote]
Millä tavoin osui omaan nilkkaan? Olen ihan tavallinen 21-vuotias helsinkiläinen nainen.

Vierailija
20/63 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 15:28"]

Kiitos kuuluu mamuttajille, eli vihreille ja vasemmistolle.

[/quote]

Eiköhän ne Persut ole siellä hallituksessa, joiden takia köyhät köyhtyy entisestään. Lieveilmiöt lisääntyy köyhyydessä, se on todistettu fakta. Itä-Helsingin alueella on korkea työttömyysaste ollut toista vuosikymmentä, eikä Persujen tekemä takinkääntö varmasti helpota tilannetta. Leipäjonot pitenee ja mielenterveysongemat näkyy entistä selvemmin katukuvassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan