Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lomalla ja nukkuu vain.. :(

Vierailija
08.06.2015 |

Mies on tosiaan lomalla nyt toista viikkoa ja nukkuu päivät pitkälle iltapäivään. Illat ja yöt notkuu pelaten tietokoneella.
Ei tässä muuten mitään, mutta minä touhuan päivät kahden alle 3v lapsemme kanssa.. eilen mies ei nähnyt lapsiaan kuin tunnin ja se ei häntä tuntunut edes haittaavan.
Eilen pyysin miestäni nousemaan kanssamme aamulla ja nyt kävin jo rukoilemassa suunnilleen, mutta mies kääntää vain kylkeä..kukkui aamukolmeen viimeyönä :(
Nyt tsempatkaa mua jättämään tuo sika; en tajua miten mun mies muuttui noin kun toinen lapsemme syntyi.. ennen olin onnellinen :( keskusteluyritykset eivät ole johtaneet mihinkään..

Ja olemme kolmikymppisiä, yhdessä lähes 10 vuotta ja mies kevyessä toimistotyössä; minä ä-vapailla sh:n työstä. Terveitä.. ainakin luulisin niin.. vuokralla asutaan, mutta omistusasuntoa etsitään (tosin nykyään vain minä etsin.. miestä ei kiinnosta).

Joo antaa tulla; haukkukaa. Ehkä saan voimat laittaa eron vireille..

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin!

Vierailija
2/35 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSJP!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iltavirkku. Minunkin vuorokausirytmini kääntyy myös lomalla heti luonnolliseen asentoonsa. Kolme tai neljä on mnulle sopiva nukkumaanmenoaika. Minulle on tärkeää, että ainakin muutaman viikon vuodesta pystyn elämään sellaisessa rytmissä, joka ei vaadi jatkuvaa kamppailua väsymystä ja nukahtamisvaikeuksia kohtaan. Aamuvirkkujen tyrannian ehdoilla mennään sitten muu osa vuodesta.

Vierailija
4/35 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:44"]Olen iltavirkku. Minunkin vuorokausirytmini kääntyy myös lomalla heti luonnolliseen asentoonsa. Kolme tai neljä on mnulle sopiva nukkumaanmenoaika. Minulle on tärkeää, että ainakin muutaman viikon vuodesta pystyn elämään sellaisessa rytmissä, joka ei vaadi jatkuvaa kamppailua väsymystä ja nukahtamisvaikeuksia kohtaan. Aamuvirkkujen tyrannian ehdoilla mennään sitten muu osa vuodesta.
[/quote]

Joo, mutta entä lasten hoito? Monesti lapset on aamuvirkkuja ja toisen pitää herätä

Vierailija
5/35 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehesi nauttia lomasta! Sano hänelle, että olisi kiva kuitenkin yhdessäkin mennä jonnekin / tehdä jotakin. Voisit myös lähteä pariksi päiväksi lasten kanssa vaikka mummolaan. Ehkä sitten miestä alkaisi teidänkin seura kiinnostaa? Ruikuttaminen ei toimi miesten kanssa.

Vierailija
6/35 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle, että tämä viikko on sitten sinun lomaasi ja lupaat ehkä tunnin päivässä lirkutella pienokaisille.

Vierailija
7/35 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika vastuutonta käytöstä. Ei kyllä toimis meillä. Itseasiassa en ole valvonu kello 23 myöhempään ekan lapsen syntymän jälkeen kuin uutenavuotena. Ja täällä puhuu mies.

Vierailija
8/35 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi toimia noin perheessä. En sietäisi yhtään.

Vierailija
9/35 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:44"]Olen iltavirkku. Minunkin vuorokausirytmini kääntyy myös lomalla heti luonnolliseen asentoonsa. Kolme tai neljä on mnulle sopiva nukkumaanmenoaika. Minulle on tärkeää, että ainakin muutaman viikon vuodesta pystyn elämään sellaisessa rytmissä, joka ei vaadi jatkuvaa kamppailua väsymystä ja nukahtamisvaikeuksia kohtaan. Aamuvirkkujen tyrannian ehdoilla mennään sitten muu osa vuodesta. [/quote] Joo, mutta entä lasten hoito? Monesti lapset on aamuvirkkuja ja toisen pitää herätä

[/quote]

No etkös sinä herää? Kun lapsesta tulee iltavirkku, mies on varmasti mielellään hänen kanssaan. Vuorokausirytmihän kääntyy viimeistään murrosikäisenä muistuttamaan enemmän miehen rytmiä. Se on normaali kehitysvaihe.

Muista, että te aamuvirkut ette välttämättä näe omia etuoikeuksianne, kun olette niihin tottueet ja pidäte niitä täysin luonnollisina.

Vierailija
10/35 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti lapsiperheessä ei voi olla vapaamatkustajia. Lasten ehdoilla mennään ne muutamat vuodet. Isällä ei ole oikeutta olla perheen kuvioista ulkopuolella. Aikuinen, joka pelaa yökaudet? Miten han syö, osallistuu kotitöihin?

Kyllä meillä on koko perhe elänyt lasten rytmin mukaan. Toinen on voinut nukkua vaikka yhdeksään joskus. Nyt tätä tarvetta ei enää ole, koska teinit nukkuu pitkään. Joskus nuorena minäkin olin iltaihminen, mutten ole enää. Elämä opettaa. Kun herää lasten kanssa ja käy töissä, muuttuu väkisinkin.

Kenenkään ei kannata olla parisuhteessa, jossa toinen on vapaamatkustaja ja ulkopuolinen

Vierailija
11/35 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muu perhe ei mukaudu isän vuorokausirytmiin?

Vierailija
12/35 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätä se sika!

Vierailija
13/35 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten takia ei kannata luovuttaa vielä.

Vierailija
14/35 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:44"]Olen iltavirkku. Minunkin vuorokausirytmini kääntyy myös lomalla heti luonnolliseen asentoonsa. Kolme tai neljä on mnulle sopiva nukkumaanmenoaika. Minulle on tärkeää, että ainakin muutaman viikon vuodesta pystyn elämään sellaisessa rytmissä, joka ei vaadi jatkuvaa kamppailua väsymystä ja nukahtamisvaikeuksia kohtaan. Aamuvirkkujen tyrannian ehdoilla mennään sitten muu osa vuodesta. [/quote] Joo, mutta entä lasten hoito? Monesti lapset on aamuvirkkuja ja toisen pitää herätä

[/quote]

No eikös äiti ole äityisvapaalla töistä hoitamassa niitä lapsia? Vai pitääkö miehen tehdä duunia ja sitten herätä vapaallakin heti aamusta hoitamaan lapsia, kun hoitovapaalla töistä oleva äiti ei sitä halua tehdä? Mitä jos vaan antaisi miehen nukkua pitkään nyt lomalla ja töistä hoitovapaalla oleva jos kykenisi bvaikka iltapäivään hoitamaan lapsia, jonka jälkeen mies hoitaa kunhan herää?

Vierailija
15/35 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin jo parin kkn takainen ketju mutta meillä nyt sama homma. Neljä viikkoa lomaa takana ja minä olen joka ikinen aamu noussut lapsen kanssa. Tekisi mieli jättää koko idiootti mutta lapsen takia koitan vielä hetken jaksaa.

Vierailija
16/35 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mites tää homma mener sitten kun ollaan molemmt töissä ja koittaa kesäloma? Kuka silloin herää?!?!

Vierailija
17/35 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen iltavirkku mutta vasta nyt toteutan, kun lapset on teinejä ja myös iltavirkkuja. Pienet lapset herää aamulla aikaisin niin silloin vanhempien pitää mennä nukkumaan aikaisin ja se koskee myös isää.

Vierailija
18/35 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nosti mun ketjun.. joo. Mies ei muutu, koko lomansa tuli ja meni ja varsinkin nukkui miten sattuu.. no..emme olleet paljon kotona, anoppilassa pääasiassa ja nukkui sielläkin (:D) äitinsä oli ihan järkyttynyt ja vei poikansa johonkin psykologin vastaanotolle (alalla myös) nyt miehellä unilääkkeet ja elämä kohtuu tasaista. Eroa en nyt ainakaan vielä. Ap

Vierailija
19/35 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen mies on just painajainen epäaktiivinen pelihullu. Parempia on kyllä olemassa.

Vierailija
20/35 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tulit kommentoimaan ap, mietinkin miten menee. Meillä tuskin unilääkkeitä tarvitaan, eiköhän tuon rytmi korjaannu kun aloittaa työt. Itse en vaan saanut yhtään levätä lomansa aikana, no eipä tarvitse enää elätellä turhia toiveitakaan nukkumisesta kun loma nyt loppuu. Tällä hetkellä tunnen miestä kohtaan pelkkää inhoa, miten sen pitikin tämä vauvavuosi näin mokata. Tämä ei siis ole ainoa ongelmamme. Tästä päästäänkin taas ikuiseen kysymykseen: miksi miehet on niin tyhmiä? Väitän että 90% eroista johtuu miehen käytöksestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä