Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lomalla ja nukkuu vain.. :(

Vierailija
08.06.2015 |

Mies on tosiaan lomalla nyt toista viikkoa ja nukkuu päivät pitkälle iltapäivään. Illat ja yöt notkuu pelaten tietokoneella.
Ei tässä muuten mitään, mutta minä touhuan päivät kahden alle 3v lapsemme kanssa.. eilen mies ei nähnyt lapsiaan kuin tunnin ja se ei häntä tuntunut edes haittaavan.
Eilen pyysin miestäni nousemaan kanssamme aamulla ja nyt kävin jo rukoilemassa suunnilleen, mutta mies kääntää vain kylkeä..kukkui aamukolmeen viimeyönä :(
Nyt tsempatkaa mua jättämään tuo sika; en tajua miten mun mies muuttui noin kun toinen lapsemme syntyi.. ennen olin onnellinen :( keskusteluyritykset eivät ole johtaneet mihinkään..

Ja olemme kolmikymppisiä, yhdessä lähes 10 vuotta ja mies kevyessä toimistotyössä; minä ä-vapailla sh:n työstä. Terveitä.. ainakin luulisin niin.. vuokralla asutaan, mutta omistusasuntoa etsitään (tosin nykyään vain minä etsin.. miestä ei kiinnosta).

Joo antaa tulla; haukkukaa. Ehkä saan voimat laittaa eron vireille..

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna toisen nukkua. Nukkuva mies on maailman suloisin näky. <3

Vierailija
22/35 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 22:03"]Sinä kotiäitinä kaipaatkin lepoa , kotona loisiessasi? Miehesi käy töissä ja kantaa rahaa, sinä painelet pesukoneiden nappeja? Onpa raskasta.
[/quote]

Ei tässä ollut kyse siitä että mies ei saisi rentoutua ja lomailla. Olen kotiäiti (vielä hetken) mutta mies töissä, toki hoidan kodin ja lapset pääasiassa.
Pointti oli tuo että mies ei osallistunut lomallaan perhe-elämään paria iltaa lukuunottamatta yhtään. Ja se ei ole millään mittapuulla reilua.
Lomailkoot mutta jos on perhe niin ei vain voi nukkua miten huvittaa ja unilääkkeillä tuo kierre saatiin kuntoon. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:38"]Minäkin olen iltavirkku mutta vasta nyt toteutan, kun lapset on teinejä ja myös iltavirkkuja. Pienet lapset herää aamulla aikaisin niin silloin vanhempien pitää mennä nukkumaan aikaisin ja se koskee myös isää.
[/quote]
Onneksi mun lapsi on aina ollut iltavirkku, vauvasta asti. Nukkumisaika oli klo. 23/00-9/10. Varmaan aikaisin mitä on herännyt kouluaamuja lukuunottamatta on klo.8.30 tällöinkin on jotain vaivaa ollut, kuumetta, oksennustauti yms..

Vierailija
24/35 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:50"]Vaikka mikä olis, koita jaksaa vain pari vuotta. Kummasti ne asiat selviää kun lapset on vähän isompia, tuo ikä on just se pahin. Unohda vaikka parisuhde ja anna vain olla. Kun lapset on pieniä on tyhmää tehdä mitään päätöksiä parisuhteesta. Kumpikin on taas enemmän oma itsensä parin vuoden päästä.
[/quote]

Tätä mä oon koittanut jankuttaa itselle. Nyt en tunne miestä kohtaan kuin halveksuntaa, noinkohan se siitä muuttuu. Harmittaa niin vietävästi että mies ei voi yhtään yrittää. En haluaisi lapselle eroperhettä. T. Se toinen jonka mies ei lomallaan osallustu

Vierailija
25/35 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla asennusta. Turhautunut ja väsynyt ainakin on, jos ei jaksa kiinnostaa perhe eikä perheen asiat.

en mä jättämään suosittele. Apua hakemaan ennemmin.

Vierailija
26/35 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin heti

Vierailija
27/35 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissi ohjaimeen. Irroita ensin konsolista.

Vierailija
28/35 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies valvoo yöllä kolmeen, viettää omaa aikaa lukien ja katsoen sarjoja tai elokuvia. Ei ole osallistunut kuin ehkä 5-prosenttisesti lasten aiheuttamaan univajeeseen yö- ja aamuaikaan. Nousee puolilta päivin ja osallistuu perheen ja kodin asioihin ja antaa mulle omaa aikaa sitten kun tarvitsen. Mutta väsymys on mun niskassa. Miehellä on ylirasitusta ja sen käytös muuttuu sietämättömän vittumaiseksi mulle, jos joutuu olemaan univajeessa. Paska nakki, mutta mistä tuotakaan tiesi ennen lapsia?

Vierailija
29/35 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta! Kun minä olin kotona lapsen kanssa, niin mies tuli töistä eikä voinut hoitaa lasta kun oli niin väsynyt työpäivän jälkeen. Ihan sama vaikka minulla olisi ollut 39 astetta kuumetta ja pää kainalossa. Viikonloppuisin ja lomalla piti saada nukkua. No mies jäi hoitovapaalle. Kun tulin töistä, piti miehen saada levätä kun oli ollut niin rankkaa lapsen kanssa. Kotitöitä ei muuten tehnyt edes sen pyykkikoneen napin painamisen tai omien sotkujen siivoamisen verran ja lapsi söi eineksiä ja mäkkiruokaa, eikä ulkoillut. Viikonloppuisin ja lomalla piti saada nukkua, kun se koti-isyys on niin rankkaa.

Vierailija
30/35 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 06:57"]Meilläkin mies valvoo yöllä kolmeen, viettää omaa aikaa lukien ja katsoen sarjoja tai elokuvia. Ei ole osallistunut kuin ehkä 5-prosenttisesti lasten aiheuttamaan univajeeseen yö- ja aamuaikaan. Nousee puolilta päivin ja osallistuu perheen ja kodin asioihin ja antaa mulle omaa aikaa sitten kun tarvitsen. Mutta väsymys on mun niskassa. Miehellä on ylirasitusta ja sen käytös muuttuu sietämättömän vittumaiseksi mulle, jos joutuu olemaan univajeessa. Paska nakki, mutta mistä tuotakaan tiesi ennen lapsia?
[/quote]

Voi kun olisikin voinut tietää miehen käytöksestä ennen kuin alkoi lastenhankintaan. Vaihtoon olisi mennyt heilahtaen. Jos kääntää asetelman toisin päin, eli itse olisin lomalla ja mies koti-isänä en edes kehtaisi nukkua joka aamu myöhään. Sen verran ajattelen aina toista ihmistä että vähintään pari kertaa viikossa olisin antanut nukkua. Mutta tämä pässi ei sitä tajunnut vaikka useaan kertaan mainitsin asiasta. Kuinka voi olla noin ilkeä toista kohtaan? Lapsensa äitiä vieläpä. Joskus tekis vaan mieli lyödä vaikken väkivaltainen olekaan.
T: ei ap vaan se toinen valittaja

Vierailija
31/35 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:44"]Olen iltavirkku. Minunkin vuorokausirytmini kääntyy myös lomalla heti luonnolliseen asentoonsa. Kolme tai neljä on mnulle sopiva nukkumaanmenoaika. Minulle on tärkeää, että ainakin muutaman viikon vuodesta pystyn elämään sellaisessa rytmissä, joka ei vaadi jatkuvaa kamppailua väsymystä ja nukahtamisvaikeuksia kohtaan. Aamuvirkkujen tyrannian ehdoilla mennään sitten muu osa vuodesta. [/quote] Joo, mutta entä lasten hoito? Monesti lapset on aamuvirkkuja ja toisen pitää herätä

[/quote]

No etkös sinä herää? Kun lapsesta tulee iltavirkku, mies on varmasti mielellään hänen kanssaan. Vuorokausirytmihän kääntyy viimeistään murrosikäisenä muistuttamaan enemmän miehen rytmiä. Se on normaali kehitysvaihe.

Muista, että te aamuvirkut ette välttämättä näe omia etuoikeuksianne, kun olette niihin tottueet ja pidäte niitä täysin luonnollisina.

[/quote]

minäkin olen illan virkku, mutta lomalla nousen viimeisatään klo 10.00 aikaan ja jos jonnekin menoa pakotan nousemaan itseni aiemmin. 

Vierailija
32/35 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:44"]Olen iltavirkku. Minunkin vuorokausirytmini kääntyy myös lomalla heti luonnolliseen asentoonsa. Kolme tai neljä on mnulle sopiva nukkumaanmenoaika. Minulle on tärkeää, että ainakin muutaman viikon vuodesta pystyn elämään sellaisessa rytmissä, joka ei vaadi jatkuvaa kamppailua väsymystä ja nukahtamisvaikeuksia kohtaan. Aamuvirkkujen tyrannian ehdoilla mennään sitten muu osa vuodesta. [/quote] Joo, mutta entä lasten hoito? Monesti lapset on aamuvirkkuja ja toisen pitää herätä

[/quote]

No etkös sinä herää? Kun lapsesta tulee iltavirkku, mies on varmasti mielellään hänen kanssaan. Vuorokausirytmihän kääntyy viimeistään murrosikäisenä muistuttamaan enemmän miehen rytmiä. Se on normaali kehitysvaihe.

Muista, että te aamuvirkut ette välttämättä näe omia etuoikeuksianne, kun olette niihin tottueet ja pidäte niitä täysin luonnollisina.

[/quote]

minäkin olen illan virkku, mutta lomalla nousen viimeisatään klo 10.00 aikaan ja jos jonnekin menoa pakotan nousemaan itseni aiemmin. 

Vierailija
33/35 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 23:50"]

Vaikka mikä olis, koita jaksaa vain pari vuotta. Kummasti ne asiat selviää kun lapset on vähän isompia, tuo ikä on just se pahin. Unohda vaikka parisuhde ja anna vain olla. Kun lapset on pieniä on tyhmää tehdä mitään päätöksiä parisuhteesta. Kumpikin on taas enemmän oma itsensä parin vuoden päästä.

[/quote]

Eli toinen saa odottaa sitä helpompaa arkea löhöillen, kun toinen hoitaa kaiken, kokee kaikki rankat ajat yksin, ilman toisen apua, tukea ja osallistumista.

ai kun kiva kulta kun kasvatit lapsemme, nythän he osaavat mennä nukkumaan nätisti, syövät itse ja nätisti, ei uhmaa enään, heitä ei tarvi koko aikaa valvoa vaan osaavat jo leikkiä pihassa yksin, no kyllä minä nyt osallistun ja olen hyvä vanhempi, kun minä voin nauttia lapsista, eikä niin että joudun vain antamaan lapsille, omaa aikaa vaikka rääkyvät.

Vierailija
34/35 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten tälläisille miehille tulee yllätyksenä ero...

Vierailija
35/35 |
26.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mikä olis, koita jaksaa vain pari vuotta. Kummasti ne asiat selviää kun lapset on vähän isompia, tuo ikä on just se pahin. Unohda vaikka parisuhde ja anna vain olla. Kun lapset on pieniä on tyhmää tehdä mitään päätöksiä parisuhteesta. Kumpikin on taas enemmän oma itsensä parin vuoden päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi