Ystävän moraali
Miettinyt pitkään ex-ystäväni moraalia.
Miksi?
Ystävältäni kuoli puoliso vajaa vuosi sitten ja olin tukena surussa.Myös mieheni ja poikani tutustuivat häneen paremmin kesän aikana.
Teimme kesäkuussa yhteisen lomamatkan.
Oli kivaa yhteistä aikaa.
Syksyllä kerroin ystävälleni parisuhteeni haasteista ja hän tuli minua,kunnes kuukausi sitten kuulin tämän ystäväni pyytäneen miestäni lasilliselle keskustelemaan parisuhteessamme ja täysin selkäni takana.
Nyt kuukausi sitten 18-vuotta kestänyt suhteemme päättyi ja mies asuu ex-ystäväni luona.
Olemme lapseni kanssa vieläkin shokissa ja eletään päivä kerrallaan.
En voi ymmärtää missä on moraali ihmisiltä?
Kommentit (13)
Miksi ap kyseenalaistaa vain ystävän moraalin?Entäpä puolison moraali?
Minua tuossa tilanteessa ihmetyttäisi enemmän se miehen moraali.
Olen pahoillani puolestasi. Selviät kyllä. Kannattaa hakea ammattimaista keskusteluapua.
Ei kaikilla ole moraalia tai edes sama usko. Hyvä että pääsit kerralla 2 ihmisestä eroon, jotka eivät olleet luottamuksesi arvoisia alkuunkaan. Nyt voitkin etsiä luotettavia ihmisiä ja eri arvomaailmalla. Sinä yritit parhaasi ja olit luotettava itse, voit kiittää itseäsi siitä onnistumisesta. Hienoa että sinulla on lapset ja uusi hyvä elämä tulossa. Eron saa kenties joskus käsiteltyä, mutta vaikeita asioita. Voi jutella joidenkin luotettavien ihmisten kanssa tuosta, jos se vaivaa, ajan myötä tulee uusia näkökulmia.
Hyväksy asia, suhteet päättyy eri syistä, ei kukaan suunnittele etukäteen kehen rakastuu.
Ap voi olla vähän jopa vahingoniloinen, sun ex ystävä ja mies joutuu jatkossa koko ajan pelkäämään, että iskeekö toinen nyt jonkun ystävän tai ystävän miehen 😊
Vierailija kirjoitti:
Hyväksy asia, suhteet päättyy eri syistä, ei kukaan suunnittele etukäteen kehen rakastuu.
Ei niin, elämä on sellaista poukkoilua tunteiden perässä. Ensi viikolla yksi rakastuminen, sitten seuraavalla viikolla toinen. Aina tulee niitä parempia eikä mitään syytä pysyä siinä entisessä kun on tarjolla aina vain parempaa
Joo ei mitenkään kovin yllättävää, että mies alkaa lohduttelemaan vaimon leskeksi jäänyttä ystävätärtä. Usein sitä ihmiset alkaa tuntemaan sympatiaa etenkin leskiä kohtaan jotka ovat joutuneet olosuhteiden pakosta jäämään yksin. Lesket ovat kovaa valuuttaa sinkkumarkkinoilla. Niistä ajatellaan lähtökohtaisesti, että ovat varmasti ihania ja sydämellisiä ihmisiä jotka elivät kuten lupasivat puolisolleen (kunnes kuolema) erottaa. Ystävättärelle uusi seurustelukumppani oli varmasti tervetullut. Surullista tässä on se, että halusit olla tukena ja halusit myös perheesi mukaan tähän, mutta se koituikin sinun turmioksi. Toisaalta sinun oli hyvä saada selville ystävättäreni ja miehesi moraali ja ansaitset parempaa ehdottomasti. Löydät vielä itsellesi hyvän elämänkumppanin ja aitoja ystäviä. Olen pahoillani puolestasi. Älä silti ikinä luovu auttamisen halusta ja koveta itseäsi vaan ole avoin ja oma itsesi myös jatkossa. Kaikkea hyvää sinulle.
Moraali on vain mielipide.
Ystäväsi toimi oikein ja teki itsensä Onnelliseksi. Sinä itse olet vastuussa Omasta Onnellisuudestasi.