::: MARRASMURUJEN VIIKONLOPPU(LA-SU) :::
Kommentit (58)
Waimoke: vuomia sulle sinne osastolle! Jos se yhtään lohduttaa niin 3-alkuisilla on jo tosi hyvät ennusteet ja hienosti ei ole enää sulla kauan aikaa sinne 32 saakka! Inhan tuntusia ne supisteluja estävät. toivotaan että toimii eikä tartteis tippaan joutua. koita nyt makailla vaan. mä olen todella hengessä mukana, kun samaa rumbaa olen tässä ja etenkin edellisessä kokenut. Mutta voimia toivottelen ja kärsivällisyyttä. Sekä luottamusta siihen että kaikki käy lopulta hyvin.
Omaa napaa sen verran että järjetön limatulo jatkuu. Aamupäivällä saa vaihtaa pikkuhuosunsuojaa tunnin välein- siis ihan tajutonta. Sitä ihan lorahtelee. Musta tuntuu että aukinainen kohdunsuu koittaa kovasti kehitellä uutta limatulppaa jo lähteneen tilalle. Vetistä vuotoa ei ole ollut. Supisteluja tuntuu tulevan varsinkin iltaisin sarjoissa mutta laantuvat sitten.
Meillä on olleet appivanhemmat käymässä ja tulevat huomennakin. Alakerrassa pora huutaa... Meinasin alkaa taas kirkua kun anoppi sanoi että hei taas on nopeesti viikko mennyt... noh, hyväähän se tarkottaa.
Tiistaina mulla olis äitipoli. Keskiviikkona meillä on hieman lasten hoidostahaku-ongelma ja mietittiin miehen kanssa että jos polikäynti olis tiistaina ok niin voisin varmaan hakea lapset hoidosta! mä olen aivan täpinöissäni. Hoitoon meiltä ei ole matkaa kuin pari sataa metriä ja uskoisin että enköhän mä sen kasassa kestä. Mutta katellaan nyt sitten tiistaille.
Olen minäkin alkanut miettiä että josko sittenkin pitäisi laittaa jotain sairaalakassia valmiiksi. Ja ensi viikolla niitä vauvan vaatteita. Miehen siskolla on kuulemma aivan järjetön kasa tytölle vaatetta, joten mulla on iso urakka edessä :-)
mom rv33+1 (ja mielettömät 6 yötä jonkinasteiseen vapauteen!)
Lueskelin pinoa hieman pintapuolisesti, hirmuisesti luettavaa ja kommentoitavaakin tuli, jos vaan muistan kaiken ;-)
Vauvalle mukaan sairaalaan:
Pitkähihainen body, potkarit, sukat ja pikkuiset tumput (meillä muksut ovat syntyneet pitkien kynsien kera ja raapineet itsensä heti naarmuille), kypärämyssy, pipo, toppapuku ja villasukat vielä sitten jalkoihin, vaikka jalat punttien sisään jäävätkin. Jos ilma on todella kostea tai viileä, mitä se yleensä marras/joulukuun vaihteessa on, varaan pienelle vielä mukaan villahaalarin. Pitää todella muistaa, että vauvalla ei ole minkäänlaista lämmönsäätelykykyä omasta takaa, eli mieluummin vaatetta liikaa kuin liian vähän. Autossa voi sitten kuoria pikkuista, jos tuntuu, että vaatetta on liikaa. Turvakaukalokin on varmasti kylmä jo valmiiksi.
Atarax-lääkkeestä: Ehkäpä sen määräämisen kanssa ollaan siksi varovaisia, että lääke vaikuttaa keskushermostoon ja läpäisee istukkaesteen, eli toisin sanoen sikiön elimistön lääkeainepitoisuus nousee korkeammaksi kuin äidin. Raskauden loppuvaiheessa otettu Atarax saattaa Lääkelaitoksen selvitysten mukaan aiheuttaa vakaviakin ongelmia vastasyntyneelle (mm. keskushermoston lamaantumista, virtsaumpea, lihasvelttoutta ym. ym.) . Laitan tähän linkin, joka toivottavasti toimii. Kyseessä on Lääkelaitoksen tarkka kuvaus lääkkeen toiminnasta. Tuon mukaan sitä ei saa käyttää raskaus- eikä imetysaikana lainkaan. Toki lääkäri tekee itse päätökset siitä, mitä lääkettä määrää, mutta ihmettelen vähän kuitenkin ja ainahan lääkäreiden ammattitaitoa ja tietämystä voi kyseenalaistaa ;-) Älkää nyt kuitenkaan säikähtäkö, ei ollut tarkoitus pelotella.
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/1/113461.shtml
Omaa (.) : kävimme tänään ostamassa sen lipaston vauvan vaatteille ja olen ihan tyytyväinen. Saamme sen viikon kuluttua, joten hetken aikaa pitää vielä odotella.
Muuten päivä on ollut leppoisa. Samat vaivat ovat edelleen ongelmana, mutta niiden kanssa pärjää kyllä kun ei valita. Viime yön jälkeen totesin, että on ihan pakko kyllä yöllä käydä pissalla tästä lähtien. Jätin tänä yönä vessakäynnin väliin ja totesin siinä vaiheessa tehneeni suuren virheen, kun virtsarakko puoliksi hakeamispisteessä lyllersin aamulla vessaan...järkyn kipeä oli.
Minullakin vetää suonta tosi herkästi molemmista jaloista. Ja ne voivat olla todella kipeät pitkäänkin. Magnesiumia täällä oli ehdotettu ja sen pitäisi kait auttaa. En ole vain saanut aikaiseksi ostaa sitä apteekista.
Nyt lopettelen tältä päivältä nämä liirumlaarumini ja annan tilaa muille.
Kanelisokeri 32+0
Vau - momentti pääsee ehkä liikkumaan :) Onpa mukavaa pitkän odotuksen jälkeen :)
Itse siivosin aamulla, imuroin ja luutusin koko mökin (160 neliötä), mies ei imuroinut eilen ja olen semmoinen nipottaja että pitää imuroida joka päivä. Koirankarvoja oli joka paikassa ja ne piti saada justiinsa pois. Itkin ja konttasin pitkin nurkkia imurin kanssa. Onneksi koira lähtee kotiin TUNNIN PÄÄSTÄ kunhan Helsingin kone tulee. JIPII! Nyt olen sitten maannut koko päivän sohvalla kun on supistellut 4-6 kertaa tunnissa sen siivouksen jäljiltä. Koira on ollut ulkona koko päivän ja pahalta näyttää että alkaa satamaan ennen kuin kotiinlähdön hetki koittaa. Viime yönä seisoin koiran kanssa pihalla kun sen piti saada nostaa jalkaansa joka ikiseen pihapuuhun.. arg!!!
Laitoin eilen kestoväriä ripsiin ja kulmiin ja aika hyvin väri näytti tarttuvan sormenpäihin - ei juuri muualle :( Nyt on sormet kuin olisi sormenjälkiä otettu kun kaikkien piti päästä samaan aikaan vessaan ja piti saada väri äkkiä levitettyä ja pois.
Tiistaina olisi neuvolalääkäri ja sitten selviää " pääsenkö" takaisin töihin. Ei olisi kuin 3 viikkoa töitä joista viikko talvilomaa ja 9 päivää ylityövapaita. Eli periaatteessa ei ole kuin muutama päivä. Jos lääkäri kirjoittaa saikkua niin loma siirtyy ja ylityövapaat ei kulu ja voin sitten pyytää ylityöt rahana tai säästää ne äitiysloman perään. Tällä hetkellä näyttää etten varmaan pysty menemään töihin kun supistelee heti kun yrittää olla pystyssä ja lomiani en halua tuhlata pelkkään makaamiseen.
Jahas - taidan taas lähteä villasukan pariin katsomaan telkkaria.
MrsCruiser 30+3
Eli meidän vauveli kotiutuu tällaisessa varustuksessa:
Body+potkarit, sukat, kypärälakki, tumput ja töppöset sekä teddyhaalari, vuorellinen. Ei ihan toppahaalari, mutta kuitenkin aika paksu. Matka sairaalasta kestää autolla vartin, joten eiköhän ole ihan ok varustus... Mitään peittoja tms. en ota, ulkoilmassa vauva on kuitenkin niin tosi lyhyen aikaa, varmaan 2 minuuttia maksimissaan.
Mutta näin :)
toimivat tumppuina,ehkä niitä on muuallakin??
Tuntuu että olen vain vollottanut koko päivän :D Ensin en löytänyt mistään mun lempparihousuja jalkaan > itku. Sitten mies pesi keittiön lattian perunavedellä, eikä kuivannut kunnolla, liukastuin, säikähdin > itku.
Sitten esikoinen sottasi ruokapöydän totaalisesti kaatamalla välipalansa pitkin pitäjää, siivosin sotkua > itku. Sitten mies lähti äitinsä asioille ulos ja mun oma suunniteltu hengähdystauko peruuntui > itku. Sitten olen kiukunnut sitäkin kun en missään välissä saanut sen vertaa aikaa että olisin suihkuun päässyt, hikeä vaan pukkasi pintaan ja olo paheni hetki hetkeltä pahemmaksi > itku. Sisko ja äiti oli käymässä ja kun he lähtivät sain molemmilta kunnon halit ja ymmärrykset siitä että ei tämä kauaa enää kestä, raskaushormonit hypityttää mua miten sattuu. Että koitahan nyt tyttö kestää :D Sain mä tänään yhden asian tehtyä ilman itkuakin, pesin vessan. Ja onhan tuossa tullut pestyä vaatteita ja tiskejäkin.
Nyt istun tässä, selkä huutaa leipää, supistelee ja mieli on hieman väsynyt.
Osittain sitten itkut ja kiukut johtui myös siitä että olin koko päivän palvellut muita mutta itse olin unohtanut totaalisesti syödä. Muiden masujen täytteet muistin huolehtia mutta en omaani...
Parempi mieli tuli heti kun sain ruokaa suuhuni. Miten se menikään...
HYVÄ RUOKA, PAREMPI MIELI! :D
Kunhan mies tulee ulkoa, saa hän ottaa loppuillasta vastuun. Mulle riittää vähäksi aikaa, haluan istua edes hetken sohvalla! Pyydän miestä ostamaan suklaata, ainut joka auttaa itkuiseen oloon :D
Swehina rv 32+6
Kuuluukohan tuo ihan viikkoihin kun itse olin ihan samoissa tunnelmissa jokunen päivä sitten (pari päivää sua edellä olen). Koita jaksaa, kyllä se ohi menee. Ja syö suklaata se auttaa aina. Ellei sulla ole diabetes ;-)
Kiitos kaikille vinkeistä suonenvetoon.Pohj on hieman rauhoittunut ja sain nukuttua jopa pikku päikkärit.Kipu kävellessä on kuitenkin sellanen etten ole ulkona tänään käynytkään. On vähän sellanen masentunut olo koko ajan. Pitäis ja pitäis mut kun vaan ei pysty.
Mieli on mullakin ailhtelevainen ja tuntuu jotenkin tosi tärkeältä nyt päästä lukemaan muidenkin kohtalotovereiden tuntemuksia ja todeta eti oo yksin tän homman kans.
Waimokkeelle voimia. kiva kun pystyt siletä sairaalasta lukemaan marrasmurujen kuulumisia, kyllä se aika sielläkin varmaan välillä tulee pitkäksi. Toivon sulle kaikkea hyvää. Ollaan melkein samoilla viivoilla, mulla nyt viikkoja kasassa 31+5.
Mulla kohdunkaulan tilanne edelleen se 2 cm ja ulkosyrjä oli nyt pe hieman auki. Kaikki nostelu, rehkiminen, yhdyntä, uiminen ym mullakin kielletty.Supistelut on onneks vähentyny kun en oo ton jalankaan kans muuta pystyny kun makaan ja murjottaan.
Oon kanelisokerin ja muiden kans samaa mieltä ettei vauvalle toppahaalari ole marraskuussa todellakaan liikaa. Vastasynytynyt on aina vähän kylmissään koska ei pysty säätelemään vielä lämpöään. J a tietty matkan pituuskin määrää ja auton kylmyys. Meillä ei oo mitään tallia et auto on periaattessa kylmä.
Minä laitan vaavin tulemaan: pitkähihainen body, potkarit, sukat,kevyttoppa-asu(jos pakkasta) muuten joku ohuempi plyysiasu,toppahaalari, töppöset, tumput ja hattu, pakkauksesta. Mulla on kirpparilta ostetttu 2005 setti tai sit löytyy muitakin haalareita riippuen mikä sukupuoli on.
Mut yritetään taas huomiseen jaksaa kaikki!
Täällä kaikki ennallaan...
Huonosti saan nukuttua ja pissalla hyppään ihan koko ajan...
Supistaa kipeästi päivittäin... Närästää ja itkettää ajoittain...
Masuasukki tosi vilkas ja mies ihmettelee potkuja = ).
Ensi viikolla seuraava neuvola ja seuraavalla viikolla lääkäri...
Mekin haettiin sitten eilen uusi (-98) auto eli Volkkarin Transporter bussi. Nyt mahtuu koko kööri lapsineen ja koirineen. Ihanaa!
Mies tuo tänään pinnäsängyn kotiin. Eikun patjan ostoon ja petivaatteet päälle = ).
Kotiintulovaatteet on jo pojalle katsottuna kaapissa: puolipotkarit ja body, fleece pöksyt ja takki, huppuhattu ja villahaalari. Sitten mulla on kaukalossa se lämpöpussi. Itselle on shampoo ja hoitoaine, harja, hammasharja ja tahna sekä dödö. Lukemista täytyy vielä varata.
Galluppeja oli muitakin... Me on leikkimielisesti parin kaverin kanssa (joilla la lähekkäin) sovittu, että mennään synnyttämään 26.10! Tuo siis olkoon arvaukseni...
5 ihaninta:
1.Potkut
2.Ylpeät isoveikka -ja sisko
3.Mieheni
4.Kotona oleminen
5.Uusi auto
5 kurjinta:
1.Raha-asiat
2.Miehen työ (poissa viikot)
3.Lasten uhma
4.Siivoaminen
5.Koirien sähläys ja sotkut
Tällä hetkellä taas nautiskelen ylhäisestä yksinäisyydestä! Mies on lasten kanssa ulkona ropaamassa tätä uutta autoamme. Koirat nukkuu ja elämä hymyilee!
Effica ja Pyry-Aapeli 34+3
Ajattelin vielä tiedustella:
1. Minkälaisia äippärahapäätöksiä olette saaneet.
Mulla kaupunki maksaa sen 72 päivää täyttä palkkaa ja sit saan 56 ja risat ¿/kk lopun aikaa. En oo koskaan saanu näin hyvää, mutta nyt on tullu hieman ikälisiä ja lomarahojakin et kertyi enemmän.
Eipä silti onpa tässä kova asuntolaina ja opintolainatkin vielä maksamatta.
Tiukkaa tulee oleen varsinkin sit jos hoitovapaalle aion jäädä niinkun varmaan aionkin.
2. Kuinka moni aikoo jäädä kotihoidontuelle vielä ens syksynä?
Eli koska töihin takaisin?
Itse oon suunnitellu alustavasti et menisin 2008 kesäkuussa töihin. Koskaanhan ei tiedä mitä elämässä tulee, mut näin nyt ainakin alustavasti.
Terveisn The_ Kirsikka
mulla tosi inhottava tilanne kun saan tästä päivästä saakka vain minimi-ä.rahaa ja on kohta viisi lasta.. Summa on kuussa 380 euroa. Onneksi saan ensi vuoden huhtikuulle asti hieman kotihoidontukea myös kun yksi tytöistä on vielä alle 3v. Huhtikuusta elokuulle ollaankin sitten tosi köyhiä. Hoitolisää saan n. 150 euroa tuon 380 euron lisäksi.
Minä oikein odotan että pääsen eroon ä.lomasta ja takaisin hoitovapaalle,tulot nousevat tuntuvasti!Täällä Espoossa saa toivottavasti vielä ensi vuonna Espoolisää.
oon erityisäitiysvapaalla. saan 50% siitä mitä tienasin ennen. tosin nyt saan kiinteetä summaa, töissä palkka vaihteli kk, riippuen tunneista ja vuorolisistä. parhaimmillaan sain kk 1000e enemmän kuin nyt! hanurista. kotihoidon tukea en ole edes ajatellut. miehellä ei ole niin hyvät tulot että me voitais pelkästään sillä elää. oon suunnitellut alustavasti niin että elokuun 14 kun vanhempainrahat loppuu alotan opiskelun, koitan saada opparin. muussa tapauksessa etsin jotain muuta kuin vanhaa työtä. kurjaa kun tietää rahojen menevän tiukalle jo kahdestaan saati sit vauvan kanssa. pahalle se varmaan tuntuu työntää vauva hoitoon niin vauvana mut pakkohan se on kun ei rahaa ole.
erityisäitiysraha on sama ollut siis toukokuusta ja jatkuu elokuuhun 07. 700e ei paljoo juhlita.
musta on ÄLYTÖNTÄ!!! että äitiysloma rahoista joutuu maksaa veroja vähintään 20% !!!!! onneks mulla oli niin pieni veropro. etten joudu kuin vaan sen 20 maksaa!
PÖH !!!
Itse olen nyt ollut helmikuusta asti tähän kuuhun taas vaihteeksi hoitovapaalla..tiukkaahan tuo on tehnyt, joten tuntuu luksukselle saada ihan oikeesti palkkaa! Mulla verotus sen suhteen aika hyvä- olen maksanut enemmän koko ajan, ettei vaan tule mätkyjä- hoitorahalla kun sekin mahdollista....joten olisi veroprossa ollut nyt loppuvuoden 0,5. Mutta nostin kyllä 10, ihan sen takia että jos vaikka kuin kunnes olisi joku sieltä unohtunut. Varman päälle. Ensi vuonna tähän aikaan kun ei kiva maksaa taas niillä suurilla tuilla ;). Äitiysrahapäätöstä ei vielä ole tullut, saan sen kun työnantaja toimittaa paperit kelalle. Ei sinänsä kiire, koska saan sen palkan. Siis hakemus toki sisällä, mutta palkkatodistukset ei. Ei tosin ole noussut viime kerrasta, haen saman mukaan kuin kuopukselta- enhän töissä ole ollutkaan.
Tuo on juuri hassua kun puhutaan että Suomessa on NIIN hyvät tuet että ihan kolmivuotiaaksi kannustetaan hoitamaan kotona. Mutta jos olet töissä ennen tuota, niin eipä nuo tulot kyllä nousemaan pääse. Joten ei se 300 nyt niin hyvä tulo ole, että kannustaa ainkaan minua. Mutta jos minimillä niin ehkä sitten jo on eri asia. Näitä kun ei saisi sekoittaa.
Itse olen ajatellut olla kotona ehkä jopa vielä sen kolme vuotta. Kun tuo kolmen lapsen hoito ei ihan halpaa, eikä oma työ mikään suurituloinenkaan. Ja meinaan tässä haalia jos mitä kurssia avoimesta yms. Vähän sivistystä siis lomailun lomassa. Loma...heh! Kaikkea muuta.
Niin ja ne talvihaalarit- ei ne varmaan liian paksut ole, varsinkin jos vain ne laittaa. En kyllä itse ajatellut sinne mitään välihaalaria- tuskin on kauheasti pakkasta vielä silloin. Kyllä niillä ja potkareilla mennään ;). Lämmin sitä varmasti on.
Nyt iltapalalle...
tuntuu ettei oo mitään syytä. Mies tulee kysymään, että mikä on, mutta kun ei osaa sanoa. Tänään kyllä väsyttää jotenkin oudosti, ei sillai, että pitäis nukkua... muuten vaan täysin voimaton olo. Sitten kun esikoinen virkkuna pyörii ympärillä, ollen välillä niin herttainen ja toisena hetkenä kiusankappale... itkuhan siinä tulee... kai sitä kokee itsensä niin turhautuneeksi voimattomuudessaan.
Mukavaa lauantai-illan jatkoa!
Meillä on onneksi niin hyvä tilanne, että mies tienaa todella hyvin, joten vaikka joudunkin olemaan pienemmillä tuloilla, emme kuole todellakaan nälkään. Saan palkan 72 päivältä, eli äitiysloman ajalta ja helmikuussa sitten piirua vaille 50e/pv miinus verot...eli ei meidän perheessä elettäisi minun tuloillani...
Jos pääsen opiskelemaan nyt tämän syksyn haussa, olen yhden lukuvuoden ajan poissaolevana, eli ainakin ensi vuoden elokuusta-joulukuun loppuun olen hoitovapaalla (tammikuussa -08 alkaisivat opinnot). Mikäli en pääse tämän tai seuraavan syksyn haussa opiskelemaan, olen sitten hoitovapaalla pidemmän aikaa. Joka tapauksessa takaisin kolmivuorotyöhön en suostu palaamaan, muuten kuin opintojen harjoittelujaksojen niin vaatiessa. Opiskellessa taitaa olla pakko tehdä joitakin viikonloppuja töissä, jotta pärjää...
Waimokkeelle minunkin piti toivotella jaksamista. Ainakin olet hyvissä käsissä siellä sairaalassa, jos jotakin äkkinäistä tapahtuu.
Mistäköhän sitä löytäisi sellaisen tilaston, jossa olisi marras/joulukuun keskiarvolämpötilat usean vuoden ajalta? Voi olla, ettei tuolloin ole vielä luntakaan, mutta monesti on käynyt niinkin, että ensilumi on satanut jo lokakuussa ja muutamina viime vuosina tuulet ovat olleet todella voimakkaita ja kylmiä...Muistan pukeneeni esikoiselle (tammikuussa - 98) kotiutumispäivänä sen äitiyspakkauksessa tulleen kevyemmin topatun välihaalarin ja sinne alle villahaalarin ja ihan hyvin pärjättiin, tosin meillä oli max 10min matka kotiin lämpimässä autossa ja ulkona oli pikkupakkanen, eikä tuullut juuri lainkaan, pieni, kevyt lumihuntu oli tullut maahan niiden parin sairaalassaolopäivän aikana.
Kanelisokeri
Kirjotan nyt toiseen kertaa nää mun jutut, ku onnistuin näköjään hävittämään sepostukseni.
Kivat pinot ootte saaneet aikaiseksi. Oli kiva lueskella.
Piinille tervetuloa joukkoon ja kiitos Mokkapalareseptistä. En ole koskaan noita mleiponut, mutta meinaan ny kokeilla.
Ootellaan ihmetteli, mihin ensikertalaiset on hävinneet... No tässä yksi, jolla ennestään vain 2 koiraa.
Efficallakin oli koiria... Onkos ne millasia? ja miten suhtautuvat lapsiin?
Waimokkeelle JAKSUJA! Swehinalle myös. Sulla tosi kurja päivä, mutta toivottavasti oot saanu suklaata ja asiat näyttää paremmalta; )
Mulla oli nla to. Kaikki hyvin. Painoa kertynyt 13kg!! Sf 32.
Pe kävin synnärillä tarkastu-käyrillä. Vauvan syke oli hyvä, n. 140, Supistuskäyrällä oli sen verran elämää, että kätilö meinasi, että 2 viikon päästä syntyy!!
Sairaalakassia en ollut ajatellu pakata lähiaikoina, mutta tuo kätilön kommentti laitto vähän miettimään. Josko huomenna pakkailis vähän.
Synnytystapa-arvio mulla aikaistettiin ja se on reilun viikon päästä (35+3). Joku kyseli painoarvioista. Mulla viikolla 33, 2000g .
Terveisin: Olivi@78 & Mönkiäinen 34+1
tilastokeskus? foreca? jostain tollasista saattaa saada tietoa keskilämpötiloista. tosin nythän on kovasti puhuttu kuinka lämmin syyskuu on ollut. mitä on ollut keskilämpötila aikasemmin niin se on nyt yölämpötila.
toppahaalarin alle en meinannut ottaa mitään välitoppahaalaria.
nyt iltapalaa ja kohta bb:tä :)
vauvaa varten vai löytyykö muitakin " etanoita" ??? Itse en ole edes mietiskellyt sairaalakassin sisältöä tai mitään muutakaan, mies kävi sentään ostamassa ja kasasi lipaston vauvan vaatteita varten (äitiyspakkaus saatiin eilen). La:han tuntuu olevan vielä ikuisuus (loppupuolen marraskuisia eli 26.11.) ja eilisen äitipolitsekkauksen jälkeen en enää itse usko vauvan tulevan etuajassa, vaikka neuvolalääkäri niin " pelottelikin" . Mulla on nuo edelliset 2 raskautta menneet niin reilusti yliaikaisiksi, että en osaa vielä yhtään asennoitua tavaroiden järjestelyyn. Pitäis varmaan...
Galluppia oli; kotona toivoisin voivani olla ainakin syksyyn 2008. Riippuu, miten tuo talous antaa myöden. Olen ihan kypsänä kelalle, kun selvisi, että tästä kolmannesta en sitten vanhempainrahakauden jälkeen saakaan kotihoidon tukea, koska 2 vanhempaa lasta saavat siinä vaiheessa yksityisen hoidon tukea. Saman perheen lapsilla pitää kuulemma olla sama hoitomuoto. Menee kyllä yli mun hilseen, miten voivat rinnastaa 5-vuotiaan ja 9kk:n ikäisten hoivan, pikkasen ovat eri kehitysvaiheissa ja tarpeet erilaiset... Eli ilmeisestikin sitten ä-loman jälkeen mulla ei ole mitään tuloja (ja toisaalta, mitään toimeentulotukeakaan ei voi hakea, kun vakituinen työsuhde voimassa ja käskisivät vain palata töihin. En suostu nuorimman ollessa vasta 9kk ikäinen). Että näin. No, murehditaan sitten sitten vuoden päästä.
Nyt unten maille, päivä on ollut sanalla sanoen rasittava. 2,5vuotiasta kakkosta ei saa millään enää päiväunille (ei auta vieressä nukuttamiset, lahjomiset, kiinnipitämiset...) ja puoli kuudesta lähtien ilta onkin sitten yhtä h---tiä. Onneks sentään nukahtaa yöunille ennen kasia, mutta mulla kyllä menee koko ilta pilalle oman ketutuksen laskemista odotellessa.
siilivaimo 30+6
kaikin puolin muuten kunnossa mutta meillä on vielä muutto edessä. se taitaa mennä lokakuun loppuun, la 3.11 kivaa !!! =/
vauvan vaatteet tosin on pesty ja lipastoon valmiiksi laitettu, kaikki tavarat kunnossa, hoitopöytää en enkä anna miehenkään koota ennen kun tullaan sit kotiin vauvan kanssa tai ollaan muutettu,sama koskee pinnaria. stressaavaa ku odottaa päivästä toiseen että puhelin soisi ja tarjottais asuntoa, ei oo vaan kuulunut :( uus iska saa sit hommailla kun tullaan kotiin, jos ei uutta asuntoa ole kuulunut. harmittaa. olis niin kiva laittaa jo sänky ja hoitopöytä ja kaikki valmiiksi.
NYT sitä bb.tä ja terveellistä iltapalaa, rannareita ja naurettavii nakkei :))
toppahaalari liian kuuma? se on ainoa sopiva ulkoilu vaate jonka voin edes kuvitella pukevani vauvalle. äippäpakkauksen tavarat ku on niin isoja. ja parempi kai liian kuuma kuin kylmä. voihan sitä sit avata sitä haalaria, tais alia niin sanoo?
tutti ei oo ees käynyt mielessä. pitää varaan kotiin sellanen ainakin hommata, kumpa vaan tietäisin kumman värisen, vaikka poikaa toivonkin.
neuvolalääkäristä kysyi joku. mä oon käynyt raskauteni aikana kerran lääkärin luona, sillon kuulimme sydänäänet ekaa kertaa, tais olla viikkoja 11-12? ja kerran keskustelin puhelimessa lääkärin kanssa joka määräs lääkkeitä virtsatientulehdukseen. siinä se. oisin halunnut lääkärin luokse juttelemaan mm lääkityksestä joka pitää alottaa ennen synnytystä.
täällä meijän neukkarissa on lääkäri pula joten mun lääkäri viikolla 36 tulee olemaan mies.. joka siis tekee sen jonku tarkastuksen, en tiiä nimeä..
.. no kai tässä vielä ehtii pohtii ..