Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

::: MARRASMURUJEN VIIKONLOPPU(LA-SU) :::

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies toi viittä eri sorttia suklaata (kun ei tiennyt mitä mun teki tarkalleen mieli) ja sain valita sitten niistä mieleiseni jotka söin sitten piristääkseni itseäni. Se auttoi :D Mutta heh, neuvolassa nähdään miten nuo suklaat vaikutti :) (söin kaksi patukkaa yhdessä illassa) Mutta päivä oli jotain sanoinkuvaamatonta, nyt jo hieman hävettääkin että sillälailla tihrustelin. Mutta huomenna on varmasti parempi päivä...

Nyt toivoton oikein HYVÄÄ YÖTÄ kaikille ja painan pääni tyytyväisenä tyynyyn :)

Swehina (huomenna viikot tasan 33)

Vierailija
42/58 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä heräilin jälleen ennen klo:6.00...

Ei vaan osaa nukkua pitempään.

Osittain tuohon heräämiseeni vaikuttaa myös se että vauva ei koko yönä potkiskellut...

Joten herättelin sitäkin tässä aamulla nyt kun mulla pitää ne liikkeet saada laskettua välillä.

Nyt sitten heräsi hieman potkutteleen ja ilmoitteleen olemassa olostaan...

Eilen pesulle mennessä huomasin että mulla on jotain ihottumaa melkein koko kroppa täysi ja maanantaina menen heti klo:8.00 tienoolla neuvolaan sopiin noista kuunteluista niin pyydän samalla lääkäriä käymään tarkistamassa tuon ihottuman.

Melkein kuin rakkuloita olis rinnat ja maha täynnä.

Saa nähdä joudunko sitten siitä seurantaan taysiin...

Aikaisemmissa odotuksissa tämmöistä ihottumaa ei todellakaan ole tullut edes sen hepatoosin iskiessä.

Sitten kauhulla odotan että leviääkö myös kasvoihin kun muuallakin sitä tuntuis jo olevan.

Että kaikenlaista se nyt mulle täälä yrittää tehdä tää odotus,no onneksi tämä on meidän viimeinen vauveli.

Mutta nyt vuoroa seuraaville tän päivän kuulumisien kirjoitteluun!

Rv 31+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, näinpä sellaista unta, että synnytin 6 kg painavan vauvan.... Todellisuus toivottavasti toista :):) Minkäs painoisia muuten teidän ed lapset oli? Mulla esikoinen 4120g/50cm ja toinen oli 3770g/51cm (molemmat tyttöjä).

Ja äitiyspäivärahoista. Itse olen ollut hoitovapaalla 2002 ja 2004 syntyneiden lapsien jälkeen ja saan nyt saman verran (en muista summaa mut ihan hyvin) rahaa kuin kuopuksen kohdalla. Oli se uusi sääntö, että jos seuraava lapsi syntyy ennen kuin ed 3v saa saman verran rahaa kuin aik lapsen kohdalla (ymmärsittekö...). Eli onneksi on näin, muuten tulis huonosti rahaa. Kotona aion olla mahdollisimman pitkään. Töissä kerkesin olla yli 10v ja työvuosia jäljellä reilu parikymmentä. Ajattelen sen näin, että lapset vain kerran pieniä ja töissä kerkiän olla kauuuan. Mulla vielä työpaikka hesassa eli uuden duunin etsiminen edessä omalla paikkakunnalla sitten joskus. Niin ja taloudellisesti kotona olo mahdollista kun ei ole mitään velkaa.

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa ja tsempit sängyssä loikoileville :):)

Vilma 33+1

Vierailija
44/58 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti viemään siskoaan töihin ja esikkokin heräsi. Katselee tuossa Luonto-ohjelmaa töllöstä...

Ihan hyvin nukuin. Yöllä kävin kyllä vessassa ja maha on ollut eilisestä asti sekaisin. Näin unta, että olin synnyttämässä = ).

Joku kyseli koirista: Meillä on 2v rottweileruros ja 1v ranskanbulldoggiuros. Kilttejä ovat ja lapsista pitävät. En usko ongelmia tulevan = ).

Uusia galluppejakin oli: Äitiyspäivärahasta... Saan palkkaa vuoden loppuun ja äitiysrahasta ei tietoa.

Kotona olosta... Kahdesta edellisestä olen läjtenyt töihin lasten ollessa reilu vuoden vanhoja. Nyt olisin mielelläni kotona vaikka koko kolme vuotta = ). Esikko menee kouluun syksyllä -08 ja olisi kiva olla kotona.

Mutta nyt aamupalan tekoon ja pyyhe pois päästä!

Effica ja Pyry-Aapeli 34+4, V 5v2kk ja P 2v10kk

Vierailija
45/58 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin taas väsyneenä kun jälleen yksi levoton yö takana. Ikävintä öisin on se kun vatsa on aina todella kipeä :( Noh, muuten täällä asiat on ihan hyvin! Eilen oli miehen veli perheineen kylässä. Se on mukavaa kun joskus käy vieraita, mutta minä ihan kuukahdin sohvalle kun sain ruoat tehtyä :P Kokeilin myös mokkapalareseptiä ja hienosti onnistui!

Lemmikeistä oli puhetta ja meillä on kaksi Chihuahuaa sekä yksi kissa (Maine Coon) asuu meillä ja toinen (Pyhä Birma) joka asustaa äidilläni. Koirien kanssa tuskin tulee ongelmia, toinen painaa 2kg ja toinen 3kg. Eri asia on sitten kun vauva alkaa kävelemään ja ehkä nostelemaan koiria hännästä... Niin ja sylipaikan menetys saattaa koiruuksia harmittaa :)

Tänään pitäisi mennä tontille keräämään omenoita. Huomenna on taas synnytysvalmennus, se synnytys onkin pyörinyt kovasti mielessä tämän viikon! Onneksi torstaina on ultra, josta sitten saamme taas kokoarvion.

Huoh, on tämä olo jotenkin niin tukala. Mulla tuo vauva painaa jotain laskimoita tai hermoja niin kovasti kun nousen seisomaan, että jalat puutuu ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa. Sain eilen kaupoilla kunnon katseita kun huohotin syvään, pitelin vatsaani ja nojailin jokaiseen tiskiin mikä eteeni osui :D Onkohan tämä raskaus ihan terveellistä hommaa...

the-masu ja pikkuakka 34+3

Vierailija
46/58 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, huomenna ois jo koulua, enkä ole tervehtynyt vieläkään. Poissaoloja kertyy oikein urakalla..

Eilen tuli sarja supistuksia, oikein aaltoilevia, mut onneks eivät kestäneet pitkään. Yön nukuin hyvin. Vauveli on kyllä vilkas.

Galluppiin: Opiskelijana mun äitiyspäiväraha on se minimi. Eihän se paljoa ole, mut on kuitenkin parempi kuin opintotuki, joten eiköhän tässä pärjätä.

ja opiskelemaan palaan v. 2008 syksyllä. Esikoinen aloittaa koulun 2007 syksyllä, joten olen sitten kotona, mikä on mulle tärkeätä. Onneksi on mahdollisuus tehdä näin.

BB:tä olen minäkin nyt viimeaikoina seurannut, vaikka aluksi ärsytti koko ohjelma. Aika hurjaa on touhu siellä talossa ja tapahtumat varmasti jakavat mielipiteitä. Ihmetyttää miten ne käyttävät alkoholia niin paljon? jatkuvaa juomista vaan ja sitten tyhmyyksiä.

Mulla on ajatukset kääntyneet jo synnytykseen ja vauva/tämä raskaus on ajatuksissa jatkuvasti. Olen nähnyt vauvasta unta monena yönä ja synnytyksiäkin on tullut monta kymmentä :D

Voi ku aika kuluis nopeammin ja olis jo lokakuun loppu! Silloin alkais leikkausaika olla lähellä ja sastais vaavi syliin.

Ihanaa seurata miten hartaasti mies myös odottaa vauvaa. Saa nähdä antaako mun hoitaa vaavia sitten ollenkaan :D Tämä vauva on miehelleni ja minulle ensinmäinen yhteinen lapsi. Ja vaikka mieheni pitää esikoista kuin omana lapsenaan, Vauva on kuitenkin eriasia kun lapsi on bologisesti miehen oma. Kylläpä selitin hankalasti., mut jospa ymmärrätte.

t.Vaavaa ja vaavi 32+4

Vierailija
47/58 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

remppa on käynnissä ja appivanhemmat täällä heilumassa joten pikaiset moikat.

rahasta- minä saan 3kk palkan ja ä-rahaa puolen vuoden tulojen perusteella. mielenkiintoista vaan että kesän aikaan meillä on töissä lyhennetty työpäivä ja siten myös pienempi palkka. ja sen pohjalta sitten maksetaan ä-raha. kelasta silloin kyselin että mikä on homman nimi kun raha lasketaan tuolta alennetulta kaudelta vaikka todelliset vuosiansiot ovat korkeammat kuin puolen vuoden tulot antaisivat olettaa. he kuulemma tekevät sen näin ja sillä hyvä. rohkenivat vielä todeta että olis kannattavampi tulla raskaaksi eri aikaan vuodesta.

noh, itselleni on kuitenkin aika luksusta, kun aiemmin olen aina minimillä ollut koska opiskelut kesken vaikka ei se kovinkaan korkea se mun ä-raha ole. :-)

mrsCruiserille vieläkin sanoisin että nyt nainen jätä ne siivoomiset. ei ole hyvä merkki jos aina alkaa supistaa. kuukauden kun jaksasit olla leväperäinen ja sietää törkyä niin sitten ei olisi niin paniikki vaikka supisteliskin... Koita jaksaa siivottomuutta vaikka raskaanaoleville naisille jostain asiasta kierrokset saaminen onkin melkein elämäntehtävä ;-)

Swehina: ihana mies sulla kun suklaalajitelmaa hakee. Meillä mies ei kyllä koskaan ole erikseen kaupaan lähtenyt mulle mitään hakemaan. Toisaalta se kyllä hoitaa kodin ja lapset joten en ilkeä valittaa suolakurkkuhimoja tai suklaan tarvetta..

No joo. Sunnuntai jatkuu..

mom rv33+2

Vierailija
48/58 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olo ok, mutta tuntuu kerrassaan inhottavia tuntemuksia alaosastossa. Vauva ruuvailee päätään ees taas jossakin tuolla kohdunkaulan likellä. Ikäviä vihlontoja kerta kaikkiaan.

Yöllä kävin pariin kertaan pissalla. Rakko näköjään sietää kolmisen tuntia kerrallaan pissaamatta, mutta sitten onkin jo kiire...ilmeisesti vauva painaa nyt todella alas.

En minäkään ole vielä mitään ihmeitä vauvaa varten järkkäillyt, mutta kunhan ensi lauantaina saamme sen lipaston, alan laitella tavaroita paikoilleen. Ensi viikko on aikaa pestä ja silittää niitä pieniä nuttuja. Olettekos muuten pessyt sitä talvihaalaria? Katsoin siellä sisällä olevaa ohjelappua ja siinä lukee todella pienellä präntillä, että tuote on pestävä ennen käyttöä...en kyllä ajatellut. Eipä se nyt kuitenkaan heti käyttöön tule muutenkaan, kun se taitaa olla taaperokokoa ;-)

Eilen siivosin keittiön ja tänään olisi tarkoitus jatkaa siivoamista olohuoneen osalta. Pitäisi viedä tavaraa varastoon, kun sitä on taas kertynyt ihan liikaa. Kirjahyllyäkin pitäisi järjestellä, että sinne mahtuu taas noita DVD-elokuvia, joita meillä on muutenkin ihan liikaa. Ikkunatkin huutavat pesemistään...samoin pyykit...voi kun olisi niin paljon tekemistä ennen vauvan tuloa ja minä se vain en muuta kuin päivittelen.

Appiukko on tulossa viikon puolivälin tienoilla kylään ja on ihan pakko siivota, kun ei tänne kehtaa muuten ketään vastaanottaa. Sattuu olemaan kaiken lisäksi juuri se aika viikosta, kun juoksemme lasten harrastusten vuoksi iltaseitsemään saakka kaupungilla ja sitten tosiaan pitäisi leipoakin varmaan jotakin. Yleensä tykkään kun meillä käy vieraita, mutta nyt tuntuu ihan järkyttävältä pakkopullalta. En jaksaisi seurustella kenenkään kanssa, saati alkaa värkkäämään mitään herkkuja, muutenkin kiireisenä päivänä.

Kanelisokeri 32+1

Vierailija
49/58 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutki nähneet unta vauvasta/synnytyksestä. mä nään usein öisin unta että saatiin vauva, missään vaiheessa ikinä ei ole mitään synnytystä, se vauva vaan tulee. en tiiä juontaako tää sitä et se synnytys pelottaa. usein myös vauvan sukupuoli vaihtuu, nyt viime aikoina syntyy poika joka kasvaa tytöksi. vauvakuumeen aikana synty tyttö joka kasvoi pojaksi. menee niin sekavaksi et parempi olla miettimättä! :)

yö meni kai ihan hyvin, vaan yhellä vessareissulla.

nyt aamupalaa, sit teen pommin tonne sänkyyn et ukko heräis vihdoin.

ootellaan 34+2

Vierailija
50/58 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve!

Tänään meidän karvainen poika täyttää 5v (dalmatialainen). Mentiin mökille touhaamaan ja sattumalta huomasin että hän pissaa verta. =( Noh, soitin päivystävälle eläinlääkärille ja nyt pitäis lähteä metsästämään pissanäyte purkkiin. Ja kuinkahan se mahtaa onnistua?! Ja sen kans sit tohtoriin. Ressukka on jotenki niin allapäin. Kyseessä on varmaan tavallinen pissatulehdus tai sit sille on tullu virtsakiviä. Ei kiva kuitenkaan.

Koirista on muuten ollut puhetta täällä. Meillä siis dalmatialainen joka tulee erinomaisesti toimeen lasten kanssa, mutta kun meillä ei lapsia ennestään niin saa nähdä tuleeko mustasukkaisesksi kun vauva on talossa ympäri vuorokauden. Epäilen. Enemmän mua pelottaa se että jos lapselle esim tulee koira-allergia ja koira laitettava pois sen takia. Toivottavasti ei! Tuollaisia turha järkeillä etukäteen.

Oma napa voi hyvin! Huomenna taas lääkäri ja th. Jee, pääsee tiiraileen vatsaan, jos sattumalta näkyis myös sukupuoli se kun meillä ei vielä tiedossa. Toisalta haluais tietää ja toisalta ei. Kinkkistä.

Nyt tekeen ruokaa! Sitten metsästään koiralta pissanäyte... Kuinkahan käy... =/

Rusina rv 31+3

Vierailija
51/58 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Momentille : minulla on ollut loppuviikolla elämäntehtävänä ärsyttää kaikkia lähelläolevia ihmisiä kun on ottanut se koiranketale niin pannuun, onneksi se lähti eilen ja on helpottanut jonkun verran. Pitäisi lähteä käymään äidin luona (asuu 100 metrin päässä) kun suutuin hänellekin loppuviikosta kun oli huolissaan voinnistani ja minä taas olin itselleni vihainen kun en saanut hänen laajakaistayhteyttään toimimaan.... tosi aikuismaista käytöstä 31-vuotiaalta.

Anoppi toi minulle tuliaisiksi puolen litran pullon 38 prosenttista likööriä, vähän ihmettelin tuliaisia kun anoppi vielä sanoi että ei kannata kovin paljoa maistaa vielä ainakaan - siis häh? Liekö hänellä unohtunut raskausajan rajoitukset vai eikö niitä ole 70-luvun alussa korostettu millään lailla, kuulemma supistuksiin määrättiin lääkkeeksi konjakkia - siis lääkäri kirjoitti ihan reseptillä konjakkia.

Renniestä : syöttekö sitä pitkin päivää vaiko vain illalla? Minä olen yrittänyt jättää nukkumaanmenon yhteyteen mutta tuntuu nyt että ei oikein pysty syömään mitään enää niin ettei närästäisi. Taas alkaisi olla ruoka-aika mutta kupu on niin täynnä että tuntuu että ei mahdu yhtään mitään vielä pitkään aikaan.

MrsCruiser 30+4

Vierailija
52/58 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut vähän huono olo - masu painaa, olo muutenkin raskas, ehkä väsynytkin. Sit viel kivasti päivällä sain nuo pukamat taas aukeamaan - kiva mennä seuraavina päivinä sille suuremmalle tarpeelle, kun tietää sen kirvelyn :/

Masukki myllää entiseen malliin. Olis kiva jaksaa tehdä jotain kivaa, mut ehkä toisaalta välillä kiva köllötellä sohvalla ja keskittyä pikkusen mylläykseen....

Tänään sain kuitenkin ommeltua muutaman liivinsuojan lisää, jos jaksais viikolla tehdä muutamia kuivaliinoja vauvan vaippoihin... Eilen ahersin tyttärille fleeceliivit, se varmaan osittain aiheutti tuon paineen tunteen ylämahalla, kun ompeluasento aina välillä " valuu" , siis löytää itsensä huonosta ryhdistä...

ENs viikolla jos hakis sen vauvan sängyn, samalla pitäis ottaa sellainen isompi rahi (isoisäni tekemä) jonka sisälle saa laittaa vaikka lankoja säilytykseen. Siihen pitää vain ensin vaihtaa kankaat - onneksi kangas on helppo laittaa, kun käyttää sitä nitojasysteemiä...

BB:sta, itse silloin tällöin katson, mut nytkään en ole katsonut kuin alkuviikosta. Itsekin ihmettelen sitä juomista - pitääkö se olla joka päivä jotain ottamassa, eikö voi olla normaalisti tai eikö voi olla kivaa ilman sitä?????! Toisaalta, olihan siinä Miljonääri-Jussissakin neidot aina kessuttelemassa jne. Suomalaiset ilmeisesti hakee tuollaista??? ;)

Nyt vois yrittää sohvalle mennä, jos nuo neidot leikkis nätisti....

--Mirpa ja masukki--

Vierailija
53/58 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli rahaa saan jotain pikkuisen päälle 50e/pvä, päätöstä ei ole vielä kotiin tullut ja tuolta Kelan sivuilta näkyi vain se kuukausittain maksettava summa. Mutta tuli jotain 51 euroa, kun laskin itse päivärahan määrän. 6kk tulojen perusteella minäkin sitä saan, esikoisesta sain minimin, joka silloin oli reilut 11 euroa/pvä. Joten huomattava parannus siihen!

Kotona olo: meinaan töihin tammikuussa 2008. Tämä siis jos kaikki menee suunnitelmien mukaan... Mutta koskaan ei tiedä. Mammaloma loppuu 9.8.08, sen jälkeen pidän loppukuun kesälomaa, syys-marraskuun kotihoidontuella ja joulukuun puolivälissä aloitan talviloman, jonka lasken loppumaan loppiaisen jälkeen sopivasti. Eli sillä pienellä 300 eurolla joudun olla vain 3 kokonaista kuukautta. Sekin tekee ihan varmasti todella tiukkaa!!! Laina kun ei itsestään lyhene, eikä meillä mies todellakaan tienaa niin paljon, että pystyisi perheen yksinään elättämään. Tienataan molemmat tällä hetkellä yhtä paljon, joten mun palkkapussin puuttuminen todellakin on merkittävä asia.

Mutta eipäs nyt muuta...

Marrastoive rv 35 tasan :)

Vierailija
54/58 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kertyykäö äitiysloman aikana kesä- ja talvilomaa?

Vierailija
55/58 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava pino! Täällä on taas vietetty päivää jäähallilla, ihanan viileä paikka, Piti mennä ulos syömään koko perhe harjoitusten jälkeen mutta keskimmäinen alkoi matkalla oksentamaan joten kotiin tultiin vauhdilla. On nyt oksentanut muutaman kerran ihan kunnolla mutta on kuitenkin omituisen pirteä. Huomenna saa kyllä olla pois eskarista.

Äippärahasta en ole saannut päätöstä mutta 50 euron paremmalle puolelle laskin sen menvän, 72 päivää työnantaja maksaa täyttä palkkaa. Kotona olen suunnitellut olevani vuoden 2008 loppuun ainakin, kotihoidon tuella ollessani aion tehdä keikkaa viikonloppuisin (jota hoitoalalla riittää) vanhempia lapsia hoidin kotona kunnes nuorimmainen oli täyttänyt 3 v, kävin arki iltaisin, kun mies tuli kotiin siivoamassa läheisessä firmassa (oli 4h alue mutta käytännössä ei mennyt niin kauaa) palkka ei vaikuttanut hoitorahaan ja hoitolisä on meidän kohdalla niin pieni ettei käytännössä siihenkään myöskään silloiseen kuntalisään ei palkka vaikuttanut. Siitä kuntalisästä en tiedä maksetaanko sellaista enään. Muutenkaan en ihan tarkkaa ole vielä ottanut selvää kotihoidon tuen määristä ym kuinka paljon voi tienata niin ettei menetä tukea mutta olettaisin systeemin olevan sama edelleen että vain hoitolisän määrään vaikuttaa, siihenhän lasketaan koko perheen tulot yhteensä. Meidän perheelle se järjestely oli mitä parhain silloin, lapsia ei tarvinut laittaa hoitoon ja käteen jäävä raha oli suunilleen sama kun olisin ollut kokopäivä töissä ja maksanut siis täyttä päivähoitomaksua kahdesta lapsesta.

Tsemppiä meille uusi viikko jälleen alkamassa ja tervetuloa uusille. Olinkohan viimeinen viikonlopun pinoutuja, kukaan enää käy lukemassakaan...

silvain 30+7

Vierailija
56/58 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirpa : Mistä kankaasta teet liivinsuojat? Entä kuivaliinat? Onko liivinsuojille jonkinmoinen ohje vai miten ompelet?

Lomien kertymine äitiysloman aikana: lomat kertyvät normaalisti äitiys+vanhempainloman aikana.

MrsCruiser

Vierailija
57/58 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla lievästi koukussa näihin marrasmurujen juttuihin...

Vierailija
58/58 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen yhtenä kappaleena, mutta piikin olen taas tarvinnut suppareihin. Mieletön hiki on päällä koko ajan ja ikkunastakin tuulee vain helteistä ilmaa.. Iltakäyrät ja paineet on otettu ja kohta osastolla aletaan yöpuulle. Vauva voi todella hyvin, syke on vahva ja painoa jo n. 2 kiloa!

Elo synnärillä on mielenkiintoista, äitejä vauvoineen saapuu salista tämän tästä ja hentoiset rääkäisyt/ mieletön parku kuuluu sieltä täältä. Näin ensisynnyttäjänä voin todeta, että kaikki synnytyspelot ovat kaikonneet kun olen viikon jutskaillut synnyttäjien ja kätilöiden kanssa sekä seurannut paikan arkea. Tunnelma on kodinomainen ja rauhallinen, henkilökunta mielettömän ihanaa. Täältä ei ainakaan kauhukertomuksia saa aikaiseksi. Otan tämän tällaisena syväluotaavana tutustumiskäyntinä...

Joku kyseli umpihihaisista paidoista. Täällä ainakin käytetään sellaisia käsistä umpinaisia paitoja vauvoilla (MKS). Voisivat olla käteviä kotonakin, mutta en ole sellaisia missään bongannut. Täytyy kysellä, mistä niitä hankkivat.

Nyt hyvää yötä!

Waimoke 31+5 (!)