::: MARRASMURUJEN VIIKONLOPPU(LA-SU) :::
Kommentit (58)
Ihan hyvin nukuttu yö takana, vaikka kummasti väsyttääkin. Mä yritän aina asettua kylkiasentoon, mutta väkisinkin herään pari kertaa yössä ja löydän itseni selältään makaamasta. No sitähän sanotaan, ettei siitä olis haittaa jos itelle ei tuu huonoa oloa. Enkä ole kyllä kovin pitkään niin nukkunut, koska muuten olis selkä kipee. Nukkuukos teistä muuten moni selällään?
Tänään pitäis käydä kattoon esikolle jotain lenkkareita tai muuta... kauheeta vauhtia kasvaa jalka, keväällä ostetut nauhakengät alkaa olla jo tiukat.
Tunteilusta on välillä ollut puhetta. Äskettäin kävin lukemassa iltiksen sivut ja heti tirautin ku joku HPK:n pelaaja oli lähtenyt kesken pelin sairaalaan... sen vaimo oli lähtenyt katsomosta ekalla erätauolla synnyttään. Meillä on ollu sillai, että mies kun oli ennen työhommissa, niin aina mun tehdessä plussatestin tai esikoisen synnytyksenkin käynnistyessä hän oli reissussa. Eilen pohdittiinkin, että josko nyt sattuis mies oleen samassa kaupungissa synnytyshetkellä kuin minä. Mulla on kyllä toi synnytys alkanu kovasti pyöriin mielessä....
Sarafan rv 32+2
Huomenta!
Nyt kuuluu niin huonoa et ei toivois kellekkään. Suonenvetokramppi iski jo edellisenä yönä ja kipu vaan jatkuu. Viime yönä nukuin varmaan tuniin nyt sentäs 3h. Laitoin jo viestiä tonne jos joku tietää apukeinoja. Olin lääkärissäkin eilen ja sanoi et syö magnesiumia, pähkinöitä ja mantelia. Ite mietin et oonko juonu tarpeeks. Kipu on nyt niin kova et särkee koko pohjetta. Maanantaina saan tukisuka. Ite vaan lin jo veritulpasta ja oireet on ihan samat, mut onko kellään tietoo kuinka monta päivää kipua voi kestää suonenvedon jälkeen. Pienikin virheliike niin alkaa kramppaan tosi lujaa. Sillon ei auta kun jalka maahan ja taivuttaa jalkaterää niin loppuu mut kipu jää. Se tässä nyt aikalailla pelottaa.
Kauheeta valitusta ja olo täällä kotona on tuskaa kun lapset ei oikein tajua et oon nyt tosi kipee ja en pysty auttaan arjessa.
Help, auttakaa kanssasisaret!
Suonenvedosta: Täällä on *kärsitty* siitä joka raskaudessa vaihtelevasti. Yleensä öisin. Onneksi melko helpolla on päässyt. En ole mitään sen kummempaa käyttänyt/tehnyt. Kipu voi tosin rankemman suonenvedon jälkeen kestää muutaman päivän (oma kokemus). Lähinnä venytän lihaksen krampin aikana ja jälkihoitona hieron. Urheiluaikana puhuttiin joskus suolojen vähyyden aiheuttavan kramppeja... tiedä sitten. Näillä turvotuksilla en ainakaan suolaa menisi popsimaan =P Mutta varmasti se magnesium on ihan aiheellista ottaa yhtä lailla kuin juodakin. Itselläni tuo hieronta on aika tehokas, sillä suonenvedossa lihas kramppaa (supistuu voimakkaasti) ja siksi juuri se vastavenytys helpottaa. Jälkikipu johtuu siis siitä, että lihas ei ole vielä palautunut *normaalipituuteen* ja siten venytys ja hieronta helpottavat siihen hommaan. Näin minun kokemuksellani ja tiedollani.
Masussa täällä on alkanut hiukan kivuliaammat ajat. Tiitiäinen liikkuu kyllä, vaikka muutama päivä onkin ollut hiljaisempaa. Liikkeet ovat tosin muuttuneet enemmän möyrimiseksi. Ja sattuvat sisuskaluihin =( Jotenkin vauva painaa nyt tosi paljon rakkoa, selkään on alkanut koskea eri tavalla samoin kuin muualle alamasuun. Onneksi *kivut* ovat vielä aika lieviä, joten varmaan vain valmistautumista.
Nyt on taas riennettävä! Pyykit ja siivous odottavat. Iltapäivällä on lähdettävä yksille kekkereille.
Aurinkoista lauantaita Muruset =)
TalviSalama + Tiitiäinen 34+2
Kirjoitin pitkän tekstin ja sitten esikoinen tuli ja teki jotain joka hävitti koko jutun :D joten tyydynpä nyt sitten vain toivottamaan oikein hienoa lauantaipäivää kaikille muruille :) Ehkä mä jossain vaiheessa saan kirjoittaakin jotain :D
Swehina rv 32+6
Mä olen kärsinyt joka raskaudessa noista yöllisistä suonenvedoista ja krampeista ja tiän mitä helvettiä ne on! Nyt vasta tässä kolmannessa olen syönyt magnesiumia ja oon huomannu et tota pitää ottaa tosi säännöllisesti, kostautuu heti jos unohtelee ja vaikka säännöllisesti olen ottanut niin silti on krampannu ja ykski yö kesti niiiin pitkään ja sattu ihan sikana et huusin ja itkin :( välillä, esim tänä aamuna aikasin oli semmone lievä joka pisti vaan vähä voihkimaan, yleensä nousen äkkiä ylös ja venytän lihasta ja hieron, joskus jää kipu joka kestää pari kolme päivää, joskus ei jää mitään kipua. Toi minkä tos aikasemmin mainittin et sattu niin helkkaristi nii sillon en päässy mihkää, ei toivookaa ylös nousemisesta.
Huh ku tuli kovasti tekstiä aiheesta, en muuta osaa sanoo ku et todellakin kokemusta on ja en tiä mikä auttas niin et ne pysyy pois kokonaan, no synnytys mut senkää aika ei viä ole.
Hitto, nukahdin eilen olkkarin sohvalle ja heräsinpähän keskellä yötä anoppini soittoon, oli koiransa kanssa meidän alaovella ja koitti saada koiraa meille väkipakolla hoitoon siis joo, KESKELLÄ YÖTÄ, klo taisi olla jotain 1.30.
Mies näki kanssa ihan outoja unia viime yönä; totesi vaan aamupöhnässä jotain unestaan, kuten mitä meidän poika keräili siinä unessa; ei voinut kun nauraa " kusisia patsaita" oli kerännyt.
Oma: viime yönä taisi sitten alkaa kohdunsuu avautumaan, ajattelen näin koska vuodan ihan pikkaisen verta, ei vakavaa ainakaan vielä, jos enemmän lähtee vuotamaan niin tottakai otan yhteyttä Kättäriin ja menen näytille, muuten olo on melkoisen loistava jopa; harvinaista minulla.
Muuta: Piti lähteä käväsemään kirpparilla katsomassa vauvan vaatteita hiukka kaverilleni, soitti aamulla 9:n maissa ja hehkutti raskaana oloaan, oli eilen tehnyt testin; heillä tyttö ennestään ja pitkään koittivat tätä toista saada alulle, tai heille pitkään, n.1v, tuleepahan meidän lapsille jälleen kerran pieni ikäero. Kirpparille meno sitten kuitenkin jäi kun kuulin että kummipoikani on tuossa tien toisella puolella EA:ssa tutkimuksissa, samanikäinen kuin oma poikani eli 1½v; ei pysy pystyssä kävellessä vaan kaatuilee koko ajan ja oksentaa kaikki ulos mitä syö; no kohta saan tietää mitä kummipojalleni kuuluu että joutuuko vielä lähtemään tuosta Jorviin hoidettavaksi.
Nyt laittamaan TAAS pyykkiä koneeseen; ihan kun en sitä muutenkin joka pvä tarpeeksi jo pesisi =D ja sitten ilta lepoa
Kai nyt vielä on aamu :) Nukuin taas työviikon päätteeksi kevyet 11,5 tuntia yön aikana - tosin heräilin tasaiseen tahtiin tuttuun tapaan läpi yön.
KIRSIKKA: Krampeista oli kait puhetta tälläkin palstalla muutama kuukausi sitten. Joku kertoi, että suonenveto voi johtua paitsi magnesiumin, myös kalsiumin puutteesta (tai näiden kahden epätasapainosta). Vaikka en asiasta mitään tiedä, kannattaa siis syödä myös kalkkitabletteja! Toinen kokeilemisen arvoinen vinkki on upottaa jalkoja vuorotellen kylmään ja kuumaan veteen. Sen pitäisi vilkastuttaa verenkiertoa ja auttaa siten. Mullakin on noita yöllisiä kramppeja ollut silloin tällöin, ei tosin ONNEKSI kovin usein. Mulle jää myös nimittäin tosi kova kipu krampista moneksi päiväksi.
( . ): kiristää ja kutisee! Rasvaa löträän kilokaupalla, jotta välttyisin enemmiltä arvilta ( takapuoli on kirjaimellisesti revennyt :( ) Synnytys on mielessä päivittäin, ja viime yönä tuli uniinkin. Pikkukaverin liikkeet eivät haittaa edelleenkään yhtään. Musta on vaan hauskaa, kun maha hytkyy ja heiluu! Itse asiassa koko raskauden aikana vauva on muksaissut vain kerran kipeästi! Maanantaina on neuvola, ja aoin ilmoittaa haluavani sairauslomaa (töitä olisi jäljellä 10 päivää...). En vain enää yksikertaisesti pysty selkäsäryltäni istumaan ja seisomaan koko päivää ilman, että pääsen välillä makuulle! Enää siis toivottavasti yksi päivä töitä jäljellä...sitten ehdin ehkä tännekin kirjoitella vähän useammin.
Hyvät viikonloput!
Allu 32+6
Oon yhtä hymyä.... Olen tapellut kelan kanssa nyt noin kolme kuukautta kun heidän mielestään en ole selvittänyt tulojani joka kuukaudelta aina riittävän tarkasti.. nyt sitten kun viimein vein kaikki laput taas uudestaan toimistoon niin kiltti virkailija sanoi että nyt on kaikki kunnossa.. noh päätöstä ei silti kuulunut ja soitin sitten eilen että mikä maksaa.. vastaus oli; olemme lähettäneet työnantajillenne (kaksi työpaikkaa) tuloselvityspyynnön, minä siihen että miksi? kaiken piti olla kunnossa?? virkailija; no sinun tuomat lappuset ei vaan riitä.. minä; no minulle kyllä sanottiin että kaikki on kunnossa. Virkailija; älä takerru siihen mitä luukulla on sanottu.. Minä; no saisinko asiaani käsittelevän virkalijan nimen jotta voin soittaa ja kysyä häneltä? Virkailija; se ei käy, näkemiin.
Minä kiehuin ja itkin kun vieläkään ei kerrottu mitä saan rahaa äippälomalla.. no sitten soitetaan kelasta varttia vaille neljä että olemme tehneet päätöksen.. En muista tarkkaa summaa mutta jotain vähän yli 40e päivä..... jes jes jes... kyllä kannatti raataa kesällä, jos joku muistaa minun itkujani kun sai vain nukkua pari tuntia vuoron välillä.. kun olin kahdessa työmaassa.. jes.. oikeus voitti.. :) kerrankin.
potkut kyllä sain toisesta paikasta kun kerroin olevani raskaana mutta.. tarkoitus ei ole enää mennä vuorotyöhön ravintolaan..
tittuska rv32
Aamutoimet suoritettu, kaupassa käyty, koira lenkitetty, nyt odotan että mies pääsee töistä ja ruokaa saa alkaa tehdä.
pia-marika: harmi, että synnytät seinäjoella, olis ollu kiva kun olis ollu joku " puolituttu" samassa sairaalassa. Olishan tässä ollut aikaa tutustua hieman netin välityksellä.. =)
Joku kyseli selällään nukkumisesta. Kyllä täällä ainakin vielä nukutaan välillä selällä. Olen samaa mieltä, että niin kauan kuin itse pystyy nukkua niin eikä tunnu pahalta, tuskin siitä sit haittaa on.
Suonenvedoista en ole kärsinyt kuin kerran. Onneksi! Oli kyllä kaamea tunne. Tosiaan, siitä magnesiumista pitäis olla apua. Tsemppiä!
Maanantaina on lääkäri ja neuvola heti perään. Silloin näen taas masussa temmeltävän asukin. =) Vointi ollut ihan ok, närästys vaan vaivaa päivittäin. Ällöä!
Nyt laittamaan viimeiset pestyt vauvanvaatteet lipastoon odottamaan. Alkaa se puoli olla valmista. Peitto ja lakanat on vielä pesemättä.
Kivaa päivänjatkoa!!
Rusina 31+2
Heipparallaa, marrasmuruset!
En ole juurikaan aiemmin kirjoitellut, lukenut kylläkin ahkerasti. Nyt minulla on aikaa palstailla, sillä makaan synnytysvuodeosastolla pelkäämässä ennenaikaista synnytystä. Lasken tunteja, sillä minulle on annettu tuo 32 viikon rajapyyki, jonka jälkeen lapsella ei pitäisi olla mitään hätää. Nyt viikkoja kasassa 31+4.
Tähän saakka raskaus on sujunut täydellisesti, mutta tiistaina epäilykseni heräsivät verensekaisen liman vuoksi. Äpolilla minut komennettiin samantien osastolle tarkkailuun liiallisen lapsiveden määrän vuoksi. syyksi epäillään tavallista virusperäistä flunssaa. Paine aiheuttaa supistuksia, joihin saan välillä piikin pyllyyn. Kortisonia olen saanut vauvan keuhkoja kehittämään ym. Näin nopeasti tilanne voi muuttua! Neuvolassa kävin ma ja kaikki oli ok.
Kotona kaikki on täydellisen kesken, tarvikkeet hankkimatta jne. Mitään sairaalakassia en ollut tietenkään tajunnut vielä pakata, tyypillistä. Täällä ottavat ainakin supistelut vakavasti, vaikka paikat eivät olisikaan pehmenneet, joten malttakaa makoilla, jos supistelee!
Nyt alkoi taas supistaa, joten saatan joutua kohta synnytyssaliin tippaan. Pitäkää peukkuja, yritän ehtiä raportoimaan. Onneksi mies toi minulle tämän läppärin tänne sairaalaan, niin olen edes vähän maailmassa kiinni...
Waimoke 31+4 jalat ristissä
Ja Waimokkeelle tsemppiä, toivotaan, että pikkuinen vielä vähän aikaa pysyisi masussa! Nopeasti tosiaan tilanteet muuttuvat, itse taas olen ns. palannut lähes normaalielämään eilisen polikäynnin jälkeen, jossa alapään kypsymiseen suhtauduttiin paljon vähemmän hysteerisesti kuin neuvolassa. Tänä aamuna on sitten ulkoiltu poikien kanssa ja tehty ruokaa seurauksella, että nyt alapäätä vihloo tosi pahasti ja pinna on kireellä...:(. Eli kai sitä on vaan kuitenkin luotettava omiin tuntemuksiinsa ja otettava vähän tavallista rauhallisemmin. Miehelle on iskenyt valtaisia pesänrakennusvietti, meillä kun ei ole tätä kolmannen tuloa valmisteltu lainkaan. Tänä aamuna avattiin lasten kanssa äitiyspakkaus ja isoveljet innolla tutkailivat vauvan vaatteita. Erityisesti helistin sai suuren suosion, siihen kuulemma meidän vauva " ihastuu" :). Aikansa pieniä vaatteita katseltuaan mies totesi, että nyt täytyy ruveta tyhjentämään meidän makkaria tietokoneesta, jotta mahtuu pinnasänky ja ostaa vaatelipasto näille vaatteille. Huonekalukauppoihinhan tuo nyt lähti kiiruusti lounaan jälkeen:). Täytyy ruveta lepuuttamaan noita lapsosia, toivottavasti edes pienempi (2,5v) nukahtaa kirjanlukuun, niin sais itsekin vähän kuorsattua... Viikonloppuja kaikille!
Toivottavasti pikkuinen jaksaisi vielä vähän aikaa pysytellä masussa.
On meillä marrasmuruilla kyllä ollut paljon ylä-ja alamäkiä, toivottavasti kaikki kuitenkin sujuisi parhainpäin.
Kiitos Momentille siitä lapsivesipaperi-selvityksstä :) Tietää sitten, mitä lähtee hakemaan jos alkaa siltä tuntumaan. Tässä vaiheessa raskautta alkaa hermolla yhtä sun toista asiaa...
Mullakin on Kelan päätös kestänyt, mutta perjantaina oli vihdoin se tehty. Liittyiskö mitenkään siihen, että kävin torstaina Kelassa asian perään kyselemässä...? Monesti siellä on just noin, asia makaa jossain ja mitään ei tapahdu ennen kuin itse käyt kysymässä. Esikoisen kanssa oli kotihoidontuen kanssa noin, olin jättänyt jonkun liitteen laittamatta siihen, mutta he ei suinkaan sitä pyytäneet multa! Antoivat vain papereiden maat odottamassa. Ei ihan kuulu hyvään hallintoon tuollainen, tiedän itsekin sen kun valtiolla virkamiehenä häärin.
Sain aamupäivällä iskettyä kukkasipulit maahan, tiedä sitten tuleeko niistä keväällä mitään. En tosiaan ole mikään viherpeukalo ja näytti tuo kukkapenkin multa olevan aika kehnoa. No, tulee mitä tulee...
(.), supistelee aikas lailla, mutta ei nyt kipeästi. Ja selkä on taas aika pahana (pakkoko oli mennä puutarhatöihin...) ja turvotukset oireilee inhottavasti. Kai tähän sormien kipeyteenkin tottuu... Vielä 5 viikkoa ainakin saa tästä kärsiä! Ja eilen vauva teki jotain ihme temppuja mahassa, kääntyili ja vääntyili niin, että meinas kyllä vatsanahka revetä. Yrittää kai vähän saada lisää tilaa kohtua venyttämällä :)
Mutta mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti :)
hehee.. tartuin imurin varteen, vuorokauden myöhässä mut mitä pienistä:) mies autto, pestiin lattiat ja kaikki :)
pakkasin sairaalakassin.
mulla on vaan ongelma kun en tiedä mitä vauvalle otan. voisko joku ihan listata alusvaatteista villasukkiin ja haalariin että mitä sinne pitää ja kannattaa ottaa mukaan? mulla on ongelma enkä saa sitä muotoiltua... hitto!
sanottiin että ottakaa sukat tai hanskat ettei vauva raavi itseään. no otin hanskat ja pipon samaan sarjaan. pari bodya, ne on vaan lyhyt hihasia, joten sit piti ottaa myös pitkän hihanen. sit otin housut ja sukkia. nää siis ajattelin ottaa mukaan sairaalaan.
kotiin lähtöä varten otin kypärähatun ja ulkopipon, tumput, sellasen haalarin mikä on kyl sisävaate mut ku en tiedä kuinka paljon sen toppahaalarin alla tarvii tavaraa? siinä on fleese vuori ja tuulikangasta ulkoa, paksu ja tuulenpitävä. sit jossain oli vielä ohje että peitto vauvalle.. otin sellasen pienen huovan varmuudeksi.
nää ajattelin vaan laittaa valmiiksi, en oikeen tiedä osaako tuo mies muakaan paremmin sit miettiä vauvalle kotiutumistarvikkeet.
argh! vaikeeta!
itelle kotiutumisvaatteet on aika vaikee ottaa ku ei tiiä mahtuuko omiin vai mammoihin ja onko kylmä... plaah..
jos jollain on ylimäärästä aikaa ni jos voit listata vauvalle sairaalakamppeet ja sit kotiinmenoa varten kans... maalaisjärki ei toimi saati sit kaupunkilais!
nyt lukee subia ja sit jos keksis jotain kehittävää..
ootellaan 34+1
Ja huomenna lähtee uudet viikot käyntiin- enää maksimissaan mulla jäljellä se 6viikkoa. Ei oo pitkä! Olo kyllä sen mukainen että kohta jo saisi olla se kuus viikkoa mennyt! Väsyttäisi, mutta uni ei piru vie tuu. On se kumma.
Niin siitä sairaalakassia. Vauvalle (toki riippuu nyt vähän että onko pakkasia jo kovasti marraskuun alussa) pistä matkaan pitkähihasen bodyn, sukkahousut ja housut, sitten pipon ja jotkut tumput käteen, sitten riippuen ilmasta mutta luultavammin otan sen toppapuvun siihen päälle. Autolla mennään niin ei kyllä ulkona juuri joudu olemaan. Ja voin lohduttaa kaikkia vaatepähkäilijöitä- yleensä sitä vaatetta on liikaa eikä liian vähän =) Esikoisen kohdalla huomasin, ihme kun ei uni maittanut hikipäässä rattaissa. On nimittäin hieman lämmin siellä kaikissa toppakerroksissa tuulensuojassa. Siihen jo nyt vinkki ekakertalaisille- miksei muillekkin- eli kannattaa kokeilla pistää sinne makuupussin sisään lämpömittari- saattaa yllättää. Vaikka olis pakkasta paljonkin, siellä ei kyllä lämpötila laske! Itselle otan kyllä mammahousut- kokemuksesta tiedän että ikävä kyllä mulla ei mahdu päälle muut siinä vaiheessa, ja se leikkausarpi saattaa painaa, niin jotkut mukavat lökäpökät jalkaan vaan.
Nyt oon vetänyt eilisestä tuplasti sitä rautaa, toivotaan että jotain tapahtuu. Meinasivat eilen polilla että kyllä ehkä joutuu sitten tankkaukseen ennen leikkausta jos ei tästä arvot nouse. Toki hyvä niin, viimeksi meni leikkauksessa kuitenkin 1,5l verta ja hemo oli 70. Kuitenkin lähtöarvo oli paljon korkeampi kuin nyt. Mutta ehkä se tästä.=) Energiaa vain kaipaisi lisää. Ja myös välillä niitä hermoja!!
Nyt tilaa muille. Ja mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti!
ihmettelen suunnattomasti miten et saanut ataraxia reseptillä. Itse lähdin juuri eilen tayssista reseptin kera ja hain apteekista 25kpl sisältävän atarax-paketin. Ihana lääke kyllä kun auttaa kutinaan nopeasti ja unettaa samalla. Itse kun olen kärsinyt hyvinkin vähäunisista öistä. Mutta piti vaan kommentoida sitä kun on aika outoa...
syksy79 rv34+3
Vauvalle pakkaan lähtöä varten pitkähihaisen bodyn, puolipotkarit/sukkikset, potkarin, tumput, myssyn ja haalarin. Ehkä otan omaan kassiin jo mukaan sellaset ohuet tumput, ettei pieni raavi itseään. Viimeksi oli kyllä sairaalassa erinomaisia ne vauvojen sairaalavaatteet, niissä kun oli sellaset käsitaskutkin, ettei pienet itseään terävillä kynsillään vahingoittaisi.
Onkos täällä muita, jotka on käyneet kauan sitten viimeksi neuvolalääkärilla ja jos ei mitään kummia tuu, niin uudestaan " ei tartte mennä" ? Mä oon viimeksi käyny (ylimääräinen kerta) viikoilla 25, normaalisti virallinen käynti ois ollu viikoilla 28. Ton rv 25 käynnin jälkeen mulla ei sitten vissiin enää mitään oo. Mitään hätäähän tässä ei oo... kiva ois vaan tietää, että onko paikat yhtään kypsyneet...
Masentunut ja väsynyt olen minä..
Sairaalakassisista: olen pakannut pieniä juttuja kuten liivinsuojia, pienen shampoopullon,naamarasvaa,ponnarin.. Muut sitten myöhemmin,minulla riittää aina sitä mukaanotettavaa ison kassillisen verran koska otan omat vaatteet jne mukaan.
Vauvalle kotiintuloa varten: pitkähihainen body,kokopotkarit, puuvillamyssy,plyyshinen kevythaalari. En tiedä miten tulemme kotiin, mutta otan pienen villapeiton mukaan. Älkää pukeko vauvalle liikaa, tuo talvihaalari kuulostaa hieman liian lämpöiseltä varsinkin automatkalle.Kädetkin pysyvät siellä haalareiden alla piilossa.
Nyt karkkiostoksille lasten kanssa,jippii..
Jas ja pikkuneiti 33+1
Poikien vaatepussiin olen pakannut pitkähihaiset bodyt ja potkuhousut, ei villasukkia/töppösiä tai tumppuja, koska haalareissa jalat ja kädet jää joko sisään, tai haalareissa on ne valmiina. Ohuet kypärälakit on molemmille ja ehkä niillä pärjää, kun laittaa haalarien hupun päälle. Haalarit on toppahaalarit, mutta saapa noita aukaistua autossa, jos kuuma on. Esikoinen ei ainakaan itseään raapinut, ja eiköhän sairaalasta jotain tumppuja löydy, jos niin tekevät.
Ehkä munkin pitäisi jotain nakella omaan kassiin. Voihan tilanne muuttua äkkiäkin. Esikoisestakaan en ollut yhtään kypsynyt, kun vedet vain poksahti. Eipä tuonne tosin voi valmiiksi paljon laittaa, mitä nyt imetysliivit, -suojat ja rintakumit (rintakumitkin kyllä saa sairaalasta). Niin ja vauvoille tutit (en tykkää sairaalan tuteista) ja itselle rintapumppu (se sairaalan sähköinen " lypsykone" on aika hurja masiina).
pohti Alia ja pikkuoravat rv33+5
ajattelin jo kirjoitella heti aamusta aikaiseen kun kerran taas ylhäällä jo olen.
Mulla auttoi viime yönä unen saamiseen atarax kutina lääke jonka sain sairaalasta mukaani.
Kotiin eivät reseptillä sitä määrää koska odotusta jäljellä vähemmän kuin sata päivää ja tuossa paketissa jota aptekissa myydään on vähintään se 100 tablettia.
Jos siis olisi aijemmin iskenyt tämä hepatoosi niin olisin saanut kutina lääkkeet kotiokkin...
Nyt vaan kärsittävä kutinat enne kuin lääkkeet alkavat vaikuttamaan tuohon kutinaan asti.
Aamupalaa tekis jo mieli nyt on alkanut tälle äitillekkin välillä tulla oikea nälkä,eli tekee mieli ruokaa kun aikaisemmin odotuksen aikana melkein aina on pitänyt pakottaa itseni syömään edes jotain tasaisin väliajoin.
Joten kahvin keittoon ja aamupalaa syömään...
RV 31+5