Mies kohtelee minua kuin roskaa - ero harkinnassa
Hän solvaa minua kaikilla mahdollisilla tavoilla, huutaa, rähjää, saa raivokohtauksia käytännössä tyhjästä, tönii, heittelee minua tavaroilla ja rikkoo tavaroitani. Itse hän käyttää päivät lähinnä konsolipelaamiseen räiskintäpeleillä (viikonloput aamusta iltaan ja arkena töiden jälkeen yömyöhään saakka). Hän on kertomansa mukaan tyytyväinen elämäänsä, mutta myöntää, että olen täysin epäonnistunut yksilö, sillä minulla ei ole isoa osakesalkkua tai varallisuutta kuin hänellä.
Jos hän ei sattuisi pelaamaan, niin hän makaa sängyssään tai sohvalla ja komentelee ja passuuttaa sieltä käsin. Itse olen hoitovapaalla ja omat säästöni ovat kuluneet hoitovapaan vuoksi, joten olen todella jumissa tässä tilanteessa. Läheiseni ja sukulaiseni eivät tiedä parisuhdeongelmista, sillä en ole uskaltanut ja kehdannut heille siitä kertoa. Mies sen sijaan on haukkunut vuolaasti minua omille kavereilleen ja sukulaisilleen ja he pitävätkin minua mm. hulluna, outona (koska olen ujo ja epävarma, osittain miehen suorittaman nöyryyttämisen ja pilkkaamisen vuoksi) ja laiskana. Olen itse hoitovapaan ulkopuolella töissä käyvä, hoikka, ok-näköinen ja korkeakoulutettu.
Pelatessaan en saa kävellä olohuoneen poikki keittiöön, sillä mies pelaa reitin varrella ja hän uhkailee heitellä mua tavaroilla, jos luikahdan siitä ohitse. Tänään hän jopa tunnusti, että on harkinnut tekevänsä mulle jotain vielä kamalampaa, mutta yrittää hillitä huonot hermonsa.
Mä löysin periaatteessa parikin potentiaalista asuntoa, mutta tässä rahatilanteessa vuokra ja takuuvuokra ovat hyvin haasteellisia kerätä kokoon. En uskalla myöskään sanoa erosta esim. isälleni, joka voisi periaatteessa oikeasti lainata mulle rahaa. Mä pystyisin siis muuttamaan realistisesti vasta loppuvuodesta. Mies on kyllä menossa vanhemmilleen koko kesälomansa ajaksi heinäkuuksi, joten silloin voin itse olla kaupungissa sillä aikaa, kun mies on maalla. Mutta elokuussa pitäisi vielä kärvistellä sekä mahdollisesti ainakin syyskuu tämän kesäkuun lisäksi.
En tajua, miten kestän ja jaksan tätä painajaista sinne saakka. Mun pitäisi nyt olla kauaskatseinen ja fiksu sekä kärsivällinen. En voi avoimesti puhua asioista mieheni kanssa, sillä häntä ei kiinnosta eikä hänen kärsivällisyytensä riitä sellaiseen. Hänen mielestään mitään ongelmaa ei olekaan, sillä hänen pitäisi saada kiusata ja dominoida ympäristöään vapaasti. Jos puolustaudun tai yritän puhua järkeä, niin se on vain nalkuttamista.
Huh. :(
Kommentit (37)
Herraisä. Tämä voisi melkein olla mun kirjoittama, mutta mies ei sentään ole aina tuollainen tai pelaa kaiken aikaa. Muuten meininki on huonoina aikoina tismalleen samanlaista; mies puhuu minusta mitä sattuu. Ensin hän on kiusannut minut rikki ja sitten ihmettelee miksi olen omituinen. Uujee.
Oletko tietoinen lähimmistä turvakodeista? Soita sinne ja häivy sinne sillä aikaa kun mies on poissa. Lähde selittämättä ja viipymättä. Soita nyt alkuun ja soita myös auttavaan puhelimeen, jossa joku ammattilainen osaa antaa parempia neuvoja. Se turvakoti olisi ratkaisu. Ei tuollaisen uhan alla tarvitse uskaltaa elää. :o Kuinka monta lasta sinulla on?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:18"]
Olen tässä miettinyt seuraavia vaihtoehtoja:
- pidän kaikki mölyt mahassani ja vain passaan ja siedän sitä p*skaa, vaikka kuinka harmittaisi ja ärsyttäisi
- yritän vähistä rahoistani säästää kaiken mahdollisen kokoon eroa ajatellen
- pakkailen ja järjestelen arkipäivisin vähitellen valmiiksi tavaroitani
- en vahingossakaan itse menetä malttiani, niin ehkä mies voisi huomata oman typeryytensä
- teeskentelen, näyttelen ja valehtelen hänelle kaikki niin päin, että hän pysyy tyytyväisenä
Mies itsekin sanoi, että mun pitäisi vain osata olla hiljaa ja tehdä kotityöt. Mielestäni taas hommat pitäisi jakaa tasa-arvoisesti ja asioista pitäisi voida puhua avoimesti. Väkivaltainen ja aggressiivinen käytös on mielestäni todella väärin, enkä halua sallia sellaista häneltä silti kotonani. Tämä on täysin kelvoton ja huono parisuhde ja vihaan jokaista hetkeä, mutta yritän jaksaa. Hyvät neuvot ovat tervetulleita.
[/quote]
Mitä vit.. Oletko provo vai mitä saatanaa? Jollet, mene pliis nopeasti juttelemaan tilanteestasi muille ja lähde niin äkkiä kuin pystyt.
Yksi ongelma on myös se, että miestä ei lainkaan kolkuta omatunto mistään asiasta - siis yhtään mistään!! Hän käyttäytyy törkeästi myös muita ihmisiä kohtaan. Jos on joku konflikti jonkun kanssa, niin hän on aivan armoton ja todella käsittämättömän törkeä ihmisiä kohtaan - eikä häntä harmita mikään sellainen jälkikäteen. Hän on omasta mielestään aina oikeassa. Hän valehtelee aivan lämpimikseen joistain ihan turhistakin jutuista. Suhteen aluksi hän teeskenteli aivan erilaista ihmistä kuin mikä hän oikeasti on, joten menin halpaan. :(
Porvoossa ei tarvii lapsia hoitovapaan pitämiseen
Ensialkuun teet niin, että kerrot avoimesti läheisillesi tilanteesta. Sitten muutat hyvin nopeasti lapsen kanssa pois vaikka vanhemmillesi. Ota vain välttämättömät tavarat ensialkuun mukaan, loput voit hakea myöhemmin. Sitten kun olet asunut vanhemmillasi jonkun aikaa, alat katselemaan niitä asuntoja. Kaikki järjestyy. Nyt sinulle on vain tärkeintä päästä tuon hirviön luota pois.
Tee rikosilmoitus! Tuo on oikeasti laitonta! Hopi hopi, poliisilaitokselle!
Ap, voitko kertoa miksi ihmeessä edelleen asut tuollaisen paskakikkareen kanssa samassa kämpässä??
Jos et laita rajoja miehen käytökselle, käytös tulee vain pahenemaan. Miehesi on käyttäytyjä, sinä käytöksen mahdollistaja. Jos (ja kun) miehesi ei kuuntele sanallista rajojen asettamista, se tulee tehdä konkreettisesti poistumalla asunnosta lopullisesti. Jos et sitä tee, mies ei todennäköisesti edes ymmärrä kuinka pitkälle hän on mennyt! Toisena vaihtoehtona voisi olla tilanteenne tuominen muiden ihmisten tietoon jossakin molemmille tärkeässä sosiaalisessa kontekstissa, esim. sukujuhlissa, jos vain luotat sukulaisiinne siinä määrin että uskovat kertomuksesi eivätkä käänny sinua vastaan. Mies todennäköisemmin ymmärtää hävetä ja katua käytöstään, kun näkee sukulaisten tai tuttavien reaktioita siihen. Voisitko jutella tilanteesta miehen vanhemmille? Ehkä nämä voivat keskustella poikansa kanssa kun hän menee sinne kesällä?
Kuulostaa kyllä kaiken kaikkiaan niin pahalta jo tuo tilanne, tavaroiden heittelyineen ja vahingoittamisajatuksineen, että sinuna vain lähtisin ensin ja alkaisin vasta sitten selvittää tilannetta, jos miestä selvittäminen edes kiinnostaa.
Mul on sama tilanne! Oon ihan voimaton! Mies ei edes ymmärrä tekevänsä mitään väärää. Muiden edessä esittää aina nii kohteliasta ja antaa muiden käyttää jopa hyväksi "kiltteyttään" ja omalle perheelle puhutaan aivan järkyttäviä ja kohdellaan ku paskaa. En jaksa. Ahdistaa ja itkettää.
Ja voit aivan hyvin kertoa omalle isällesi tilanteesta. Miehesi kusipäinen käytös ei ole sinun häpeäsi, vaan miehesi häpeä!
t. 9
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:21"]
Yksi ongelma on myös se, että miestä ei lainkaan kolkuta omatunto mistään asiasta - siis yhtään mistään!! Hän käyttäytyy törkeästi myös muita ihmisiä kohtaan. Jos on joku konflikti jonkun kanssa, niin hän on aivan armoton ja todella käsittämättömän törkeä ihmisiä kohtaan - eikä häntä harmita mikään sellainen jälkikäteen. Hän on omasta mielestään aina oikeassa. Hän valehtelee aivan lämpimikseen joistain ihan turhistakin jutuista. Suhteen aluksi hän teeskenteli aivan erilaista ihmistä kuin mikä hän oikeasti on, joten menin halpaan. :(
[/quote]Psykopaatti. Lähde kun vielä olet hengissä. Turvakotiin, se on paras ratkaisu.
Hanki itsetunto ja lakkaa olemasta kynnysmatto. Säälittävää.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:32"]
Ap, voitko kertoa miksi ihmeessä edelleen asut tuollaisen paskakikkareen kanssa samassa kämpässä??
Jos et laita rajoja miehen käytökselle, käytös tulee vain pahenemaan. Miehesi on käyttäytyjä, sinä käytöksen mahdollistaja. Jos (ja kun) miehesi ei kuuntele sanallista rajojen asettamista, se tulee tehdä konkreettisesti poistumalla asunnosta lopullisesti. Jos et sitä tee, mies ei todennäköisesti edes ymmärrä kuinka pitkälle hän on mennyt! Toisena vaihtoehtona voisi olla tilanteenne tuominen muiden ihmisten tietoon jossakin molemmille tärkeässä sosiaalisessa kontekstissa, esim. sukujuhlissa, jos vain luotat sukulaisiinne siinä määrin että uskovat kertomuksesi eivätkä käänny sinua vastaan. Mies todennäköisemmin ymmärtää hävetä ja katua käytöstään, kun näkee sukulaisten tai tuttavien reaktioita siihen. Voisitko jutella tilanteesta miehen vanhemmille? Ehkä nämä voivat keskustella poikansa kanssa kun hän menee sinne kesällä?
Kuulostaa kyllä kaiken kaikkiaan niin pahalta jo tuo tilanne, tavaroiden heittelyineen ja vahingoittamisajatuksineen, että sinuna vain lähtisin ensin ja alkaisin vasta sitten selvittää tilannetta, jos miestä selvittäminen edes kiinnostaa.
[/quote]
Anteeksi, mutta näin ohiksena sanoisin, että ei tuossa ap:n tilanteessa enää kannata yrittää vedota miehen häpeäntunteeseen - sitä ei todennäköisesti ole. Mies on sairas, ainoa vaihtoehto on ero.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:21"]
[/quote]Psykopaatti. Lähde kun vielä olet hengissä. Turvakotiin, se on paras ratkaisu.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:33"]
Mul on sama tilanne! Oon ihan voimaton! Mies ei edes ymmärrä tekevänsä mitään väärää. Muiden edessä esittää aina nii kohteliasta ja antaa muiden käyttää jopa hyväksi "kiltteyttään" ja omalle perheelle puhutaan aivan järkyttäviä ja kohdellaan ku paskaa. En jaksa. Ahdistaa ja itkettää.
[/quote]
ja minulla. Tehdään jotain please! Pelottaa puhua miehelle erosta. Ja minulla ei ole läheisiä. Toivon että sinulla on ja että ainakin sinä ja ap pääsette pois!
Ap haluatko että lapsenne kasvaa tuollaisessa ympäristössä. Vai onko mies lapsen isä, toivottavasti ei.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:33"]
[/quote]
ja minulla. Tehdään jotain please! Pelottaa puhua miehelle erosta. Ja minulla ei ole läheisiä. Toivon että sinulla on ja että ainakin sinä ja ap pääsette pois!
[/quote]
Et puhu sairaalle ja väkivaltaiselle miehelle erosta vaan pyydät apua turvakodista, hommaat itsellesi kämpän, jätät lapun ja häivyt.
Sunnuntain miesvihanjulistusketju osa 489 ?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:29"]
Tee rikosilmoitus! Tuo on oikeasti laitonta! Hopi hopi, poliisilaitokselle!
[/quote]
Oma vitun typeryys? Poliisille ei kuulu, ehkä sossulle holhouksen aloittamiseksi.
Olen tässä miettinyt seuraavia vaihtoehtoja:
- pidän kaikki mölyt mahassani ja vain passaan ja siedän sitä p*skaa, vaikka kuinka harmittaisi ja ärsyttäisi
- yritän vähistä rahoistani säästää kaiken mahdollisen kokoon eroa ajatellen
- pakkailen ja järjestelen arkipäivisin vähitellen valmiiksi tavaroitani
- en vahingossakaan itse menetä malttiani, niin ehkä mies voisi huomata oman typeryytensä
- teeskentelen, näyttelen ja valehtelen hänelle kaikki niin päin, että hän pysyy tyytyväisenä
Mies itsekin sanoi, että mun pitäisi vain osata olla hiljaa ja tehdä kotityöt. Mielestäni taas hommat pitäisi jakaa tasa-arvoisesti ja asioista pitäisi voida puhua avoimesti. Väkivaltainen ja aggressiivinen käytös on mielestäni todella väärin, enkä halua sallia sellaista häneltä silti kotonani. Tämä on täysin kelvoton ja huono parisuhde ja vihaan jokaista hetkeä, mutta yritän jaksaa. Hyvät neuvot ovat tervetulleita.