Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kohtelee minua kuin roskaa - ero harkinnassa

Vierailija
07.06.2015 |

Hän solvaa minua kaikilla mahdollisilla tavoilla, huutaa, rähjää, saa raivokohtauksia käytännössä tyhjästä, tönii, heittelee minua tavaroilla ja rikkoo tavaroitani. Itse hän käyttää päivät lähinnä konsolipelaamiseen räiskintäpeleillä (viikonloput aamusta iltaan ja arkena töiden jälkeen yömyöhään saakka). Hän on kertomansa mukaan tyytyväinen elämäänsä, mutta myöntää, että olen täysin epäonnistunut yksilö, sillä minulla ei ole isoa osakesalkkua tai varallisuutta kuin hänellä. 

Jos hän ei sattuisi pelaamaan, niin hän makaa sängyssään tai sohvalla ja komentelee ja passuuttaa sieltä käsin. Itse olen hoitovapaalla ja omat säästöni ovat kuluneet hoitovapaan vuoksi, joten olen todella jumissa tässä tilanteessa. Läheiseni ja sukulaiseni eivät tiedä parisuhdeongelmista, sillä en ole uskaltanut ja kehdannut heille siitä kertoa. Mies sen sijaan on haukkunut vuolaasti minua omille kavereilleen ja sukulaisilleen ja he pitävätkin minua mm. hulluna, outona (koska olen ujo ja epävarma, osittain miehen suorittaman nöyryyttämisen ja pilkkaamisen vuoksi) ja laiskana. Olen itse hoitovapaan ulkopuolella töissä käyvä, hoikka, ok-näköinen ja korkeakoulutettu.

Pelatessaan en saa kävellä olohuoneen poikki keittiöön, sillä mies pelaa reitin varrella ja hän uhkailee heitellä mua tavaroilla, jos luikahdan siitä ohitse. Tänään hän jopa tunnusti, että on harkinnut tekevänsä mulle jotain vielä kamalampaa, mutta yrittää hillitä huonot hermonsa.

Mä löysin periaatteessa parikin potentiaalista asuntoa, mutta tässä rahatilanteessa vuokra ja takuuvuokra ovat hyvin haasteellisia kerätä kokoon. En uskalla myöskään sanoa erosta esim. isälleni, joka voisi periaatteessa oikeasti lainata mulle rahaa. Mä pystyisin siis muuttamaan realistisesti vasta loppuvuodesta. Mies on kyllä menossa vanhemmilleen koko kesälomansa ajaksi heinäkuuksi, joten silloin voin itse olla kaupungissa sillä aikaa, kun mies on maalla. Mutta elokuussa pitäisi vielä kärvistellä sekä mahdollisesti ainakin syyskuu tämän kesäkuun lisäksi. 

En tajua, miten kestän ja jaksan tätä painajaista sinne saakka. Mun pitäisi nyt olla kauaskatseinen ja fiksu sekä kärsivällinen. En voi avoimesti puhua asioista mieheni kanssa, sillä häntä ei kiinnosta eikä hänen kärsivällisyytensä riitä sellaiseen. Hänen mielestään mitään ongelmaa ei olekaan, sillä hänen pitäisi saada kiusata ja dominoida ympäristöään vapaasti. Jos puolustaudun tai yritän puhua järkeä, niin se on vain nalkuttamista.

Huh. :(

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:07"]

Miehellä Paksu lompakko millä loisit?

[/quote]

Hei oikeasti. En todellakaan loisi hänen lompakollaan. Vaikka tuloni tällä hetkellä ovat minimaaliset, niin mies itse asiassa hyötyy minusta, sillä maksan hänelle hänen koko vastikkeensa + pari kymppiä extraa. Lisäksi maksan puolet kaikista ruoista, vaikka syön huomattavasti vähemmän kuin lihaa ja leikkeleitä runsaasti syövä mieheni.

Vierailija
22/37 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:06"]

Sunnuntain miesvihanjulistusketju osa 489 ?

[/quote]

En vihaa miehiä yleisesti tietenkään. Omasta mielestäni sekä miehet että naiset ovat yksilöitä. Mutta omaa miestäni valitettavasti vihaan, sillä hän on julma, ilkeä, loukkaava ja aggressiivinen minua kohtaan. Olen toisaalta realisti ja tiedän, että en tule eron jälkeen kelpaamaan välttämättä muille miehille, mutta en sen vuoksi vihaa heitä. Tiedän itse, että olen vajavainen ja epämiellyttävä, kuten mieheni on minua haukkunut, mutta se on minun oma häpeäni - ei niiden muiden miesten syy. Näytän mieheni mielestä mm. ikäiseltäni (=vanhalta, kun olen yli 30-v. ja miehen mielestä pitäisi olla nuoremman näköinen) ja venäläiseltä yms., mutta minkä minä voin ulkonäölleni? Olen tällaiseksi syntynyt, mutta yritän syödä terveellisesti ja pitää kuntoa yllä. Jos se ei riitä, niin en voi mitään - voin vain hävetä ja harmitella itseäni. Mutta ei se minun "ällöttävyyteni" ole muiden miesten vika tietenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kaksi sanaa: eroa heti.

Loppukaneettina: kaikki järjestyy kyllä ja mikään ei takaa, että odottamalla saat paremman lopputuloksen tai pääsisit helpommalla.

Vierailija
24/37 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:07"]

Miehellä Paksu lompakko millä loisit?

[/quote]

Hei oikeasti. En todellakaan loisi hänen lompakollaan. Vaikka tuloni tällä hetkellä ovat minimaaliset, niin mies itse asiassa hyötyy minusta, sillä maksan hänelle hänen koko vastikkeensa + pari kymppiä extraa. Lisäksi maksan puolet kaikista ruoista, vaikka syön huomattavasti vähemmän kuin lihaa ja leikkeleitä runsaasti syövä mieheni.

[/quote]

Paljonko mies maksaa sun ylläpidosta? Rehellisesti ? Vittuako ruikutat , jos olet itse paskan miehen valinnut?

Vierailija
25/37 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet heti huomenna aamulla turvakotiin ja kerrot kaiken ja esim näytät tänne lähettämäsi aloitustekstin. Turvakodista autetaan hankkimaan asunto. Kun haet omat ja lapsen tavarat kotoa niin ota mukaan aikuisia miehiä tai esim poliisi.

Vierailija
26/37 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaikka mies maksaisi kaiken. Mikään EI oikeuta olemaan ilkeä ja julma toiselle! Rahaa ei saisi käyttää valtana. Pitäisi ajatella yhteistä hyvää. Ap:n kannattaa todella lähteä vaikja turvakotiin ensin. 

Vierailija
27/37 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:35"]

Huorrra vittuilee, loisii ja mäkättää ?

Ei ihme jos saat paskaa paskastasi takaisin

[/quote]

No eikö se ero ole sitten kummallekin se paras vaihtoehto. Idiootti.

Vierailija
28/37 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tämäkö ei sitten ole naisvihaa? Huorittelet pelkän naiseuden vuoksi. Eipä muuhun taida olla sulla rahkeita rassukka.

Vierailija
29/37 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siellä taas tuo palstan Vanha Tuttu Miesasiamies, joka ihmettelee kun hänen kaltaisensa "kiltit ja kunnolliset miehet" eivät kelpaa naisille :'D

Ja jos joku kirjoittaa tälle palstalle psykopaattisesti käyttäytyvästä yksittäistapauksesta joka nyt sattuu sukupuoleltaan olemaan mies, niin sama miesasiamies alkaa huutaa: MIESVIHAA, MIESVIHAA! ja sen jälkeen haukkua ja huoritella naisia. Miehet eivät kai hänen mielestään voi olla yksilöitä, naisista nyt puhumattakaan.

Vierailija
30/37 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos mies jo tönii, heittelee tavaroita, saa raivokohtauksia, niin kohta sellaisen sattuessa voi jo käydä pahemmin. Kun mies ei ole kotona, kerää tarvittavat tavarat jal lähde lapsen kanssa turvakotiin. Ettei saada lukea taas lehdestä perhesurmasta. 

Vierailija
31/37 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakodissa voi käydä myös vain puhumassa työntekijän kanssa. Etsi lähin turvakoti, soita sinne ja varaa aika työntekijälle, ja kerro tilanteestasi.

Sieltä saat apua ja neuvoja, miten toimia tilanteessasi. Takuuvuokrat ym. järjestyvät mahdollisesti sosiaalityön kautta.

Älä usko miehesi puheita sinusta, hän on saanut itsetuntosi murskattua. Et ole mitenkään vajavainen ja todellakin kelpaat eron jälkeen, ero antaa sinulle mahdollisuuden löytää arvoisesi kumppani.

Miehelle ei kannata sanoa sanaakaan erosta, vaan käyttäydy niin kuin mitään ei olisi tapahtumassakaan.

Tsemppiä! Selviät kyllä, sinun täytyy löytää itsestäsi rohkeutta ja määrätietoisuutta, arvosta itseäsi ja omaa sekä lastesi elämää.

Vierailija
32/37 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun se on 'muuten niin ihana' ja sinä rakastat sitä niin kovasti. Ja sitten sinä vielä pelkäät jääväsi yksin, kun et kelpaa kenellekään. Sekin tiedetään, että kyllä lupasi hoitaa lasta ja kaikkea muutakin... Vasta lapsen synnyttyä sinulle valkeni totuus.

Ajattele nyt oikeasti, voisiko mikään asia olla huonommin, kun lähdet ja elät yksinhuoltajana? Lapsesi isä määrätään maksamaan elatusmaksut, joten siinäkään ei mene heikommin. Sinä hoidat (yhteistä?) lasta ja tulosi ovat siksi olemattomat, mutta silti sinä maksat kaikesta puolet? Nyt ei mene hyvin!

Aloita nyt siitä, että kerrot totuuden läheisillesi. He varmaan haluavat sinulle kaikkea hyvää ja auttaisivat mielellään. Mitä menetettävää sinulla oikeastaan on, vaikka kertoisitkin isällesi tilanteen? Pahimmassa tapauksessa eivät uskoisi, mutta oma moka, itsehän sinä  olet niin tyytyväistä esittänyt.

Usko vaan, mutta totuus miehestäsi on valjennut monelle muulle paljon ennen kuin sinulle. Muistelepa nyt, kuinka moni piti sinua suorastaan pöljänä kun vielä lapsen mokoman kanssa teit. Onko sinulla enää ystäviä? Jos sellaisia on joskus ollut, voit aivan hyvin juuri tänään tunnustaa heille, että olivat miehesi suhteen oikeassa.

Vierailija
33/37 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti puhut vanhemmillesi tästä ja pyydät heidän apuaan, miehesi on aivan hirviö! Sairas, narsisti, mitä lie. Odotatko että tapahtuu jotain niin pahaa että menetät esim.työkykysi? Kun mies lähtee lomalle, muuta kaikessa hiljaisuudessa, ota yhteys sossuun ja selitä tilanne. Saat lastenvalvojalle ajan elatusapua varten ja pärjäät kyllä yksin paljon paremmin, saat as.tuen ym. Syksyllä as. hakijoita on paljon kun opisklijat aloittavat joten toimi heti, pyydä vanhemmiltasi rahat ja hoida asiat valmiiksi kaikessa hiljaisuudessa. Tarvit nyt henkistä tukea omilta sukulaisiltasi. Puhu rohkeasti tilanteesta.

Vierailija
34/37 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:18"]

Olen tässä miettinyt seuraavia vaihtoehtoja:

- pidän kaikki mölyt mahassani ja vain passaan ja siedän sitä p*skaa, vaikka kuinka harmittaisi ja ärsyttäisi

- yritän vähistä rahoistani säästää kaiken mahdollisen kokoon eroa ajatellen

- pakkailen ja järjestelen arkipäivisin vähitellen valmiiksi tavaroitani

- en vahingossakaan itse menetä malttiani, niin ehkä mies voisi huomata oman typeryytensä

- teeskentelen, näyttelen ja valehtelen hänelle kaikki niin päin, että hän pysyy tyytyväisenä

Mies itsekin sanoi, että mun pitäisi vain osata olla hiljaa ja tehdä kotityöt. Mielestäni taas hommat pitäisi jakaa tasa-arvoisesti ja asioista pitäisi voida puhua avoimesti. Väkivaltainen ja aggressiivinen käytös on mielestäni todella väärin, enkä halua sallia sellaista häneltä silti kotonani. Tämä on täysin kelvoton ja huono parisuhde ja vihaan jokaista hetkeä, mutta yritän jaksaa. Hyvät neuvot ovat tervetulleita.

[/quote] Tähän kohtaan sanoisin vielä että mies ei myös voi sitten käyttää sinun hermostumista aseena. Mielestäni lista kuulostaa hyvältä - jos vaan uskallat jäädä kunnes saat asiat järjestykseen. Mutta pakkaa kuitenkin valmiiksi johonkin piiloon nyssykkä missä on kaikki tarvittava jos tuleekin äkkilähtö. Laita sinne tärkeät paperit, pankkitunnukset, vähän vaatetta, hygieniatuotteita, laturi, tärkeät muistitikut ym.

Vierailija
35/37 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:18"]

Olen tässä miettinyt seuraavia vaihtoehtoja:

- pidän kaikki mölyt mahassani ja vain passaan ja siedän sitä p*skaa, vaikka kuinka harmittaisi ja ärsyttäisi

- yritän vähistä rahoistani säästää kaiken mahdollisen kokoon eroa ajatellen

- pakkailen ja järjestelen arkipäivisin vähitellen valmiiksi tavaroitani

- en vahingossakaan itse menetä malttiani, niin ehkä mies voisi huomata oman typeryytensä

- teeskentelen, näyttelen ja valehtelen hänelle kaikki niin päin, että hän pysyy tyytyväisenä

Mies itsekin sanoi, että mun pitäisi vain osata olla hiljaa ja tehdä kotityöt. Mielestäni taas hommat pitäisi jakaa tasa-arvoisesti ja asioista pitäisi voida puhua avoimesti. Väkivaltainen ja aggressiivinen käytös on mielestäni todella väärin, enkä halua sallia sellaista häneltä silti kotonani. Tämä on täysin kelvoton ja huono parisuhde ja vihaan jokaista hetkeä, mutta yritän jaksaa. Hyvät neuvot ovat tervetulleita.

[/quote] Tähän kohtaan sanoisin vielä että mies ei myös voi sitten käyttää sinun hermostumista aseena. Mielestäni lista kuulostaa hyvältä - jos vaan uskallat jäädä kunnes saat asiat järjestykseen. Mutta pakkaa kuitenkin valmiiksi johonkin piiloon nyssykkä missä on kaikki tarvittava jos tuleekin äkkilähtö. Laita sinne tärkeät paperit, pankkitunnukset, vähän vaatetta, hygieniatuotteita, laturi, tärkeät muistitikut ym.

[/quote] paitsi että hetkinen, teillä on lapsi? Joo sitten lähtekää ja vähän äkkiä. Voitko käydä turvakodissa juttelemassa?

Vierailija
36/37 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sosiaalitoimeen ja kerro tilanteesi. Siellä autetaan taloudellisesti, jotta pääset mahdollisimman pian muuttamaan. Jo lapsesi tähden sinun on muutettava pois!
T: sosiaalityöntekijä joka auttanut samassa tilanteessa olevia

Vierailija
37/37 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:26"]Menet heti huomenna aamulla turvakotiin ja kerrot kaiken ja esim näytät tänne lähettämäsi aloitustekstin. Turvakodista autetaan hankkimaan asunto. Kun haet omat ja lapsen tavarat kotoa niin ota mukaan aikuisia miehiä tai esim poliisi.
[/quote]

Älytön ajatus aina. Näytä täällä tekemäsi aloitus