Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko opiskelija maksaa vuokraa?

Vierailija
07.06.2015 |

Paljonko maksat parhaillaan, tai mitä maksoit kun opiskelit?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:36"]

Muistaakseni oli 350mk/kk. Alivuokralaishuone.

Jännää muuten: minulla ei ole ikinä ollut niin paljon rahaa käytettäväksi turhuuteen kuin opiskellessa. Oli varaa syödä ja juoda ravintolassa, käydä kampaajalla milloin huvittaa ja ostaa vaatteita ja kenkiä vaikkei oikeasti tarvinnutkaan. Sitten kun menin töihin, alkoi kitkutus, joka paheni kun tuli lapsia. 

[/quote]

Sama, tai oikeastaan niin, että kun en turhuuteen paljon käyttänyt, niin minulla oli isot säästöt opintojen loputtua. Tosin minulla oli aina palkallista kesätyötä ja siihen aikaan ei tulorajoja ollut. Lainaa otin täysmääräisenä, lainojen maksuhan se  sitten alkoi aika pian. Minulla opintotuki oli alle vuokran suuruinen ja silloin yksin asuva sai korotettua vuokraa, jos vuokrasumma oli korkea, tämän varmaan moni ikäisistäni on autuaasti unohtanut. Mutta solu- ja alivuokralaiasuminen oli nykyistä yleisempää. Itse en siihen pystynyt. 

Vierailija
22/28 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:01"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:36"]

Muistaakseni oli 350mk/kk. Alivuokralaishuone.

Jännää muuten: minulla ei ole ikinä ollut niin paljon rahaa käytettäväksi turhuuteen kuin opiskellessa. Oli varaa syödä ja juoda ravintolassa, käydä kampaajalla milloin huvittaa ja ostaa vaatteita ja kenkiä vaikkei oikeasti tarvinnutkaan. Sitten kun menin töihin, alkoi kitkutus, joka paheni kun tuli lapsia. 

[/quote]

Sama, tai oikeastaan niin, että kun en turhuuteen paljon käyttänyt, niin minulla oli isot säästöt opintojen loputtua. Tosin minulla oli aina palkallista kesätyötä ja siihen aikaan ei tulorajoja ollut. Lainaa otin täysmääräisenä, lainojen maksuhan se  sitten alkoi aika pian. Minulla opintotuki oli alle vuokran suuruinen ja silloin yksin asuva sai korotettua vuokraa, jos vuokrasumma oli korkea, tämän varmaan moni ikäisistäni on autuaasti unohtanut. Mutta solu- ja alivuokralaiasuminen oli nykyistä yleisempää. Itse en siihen pystynyt. 

[/quote]

korotettua asumistukea...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

600 e + vesi, sähkö, netti. Oma osuuteni on puolet tuosta.

Vierailija
24/28 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 195e/kk 10 hengen solu. Sitten lähti vuokrat nousuun ja lopulta oli jotain 220e.

Vierailija
25/28 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

430 e ja sähkö ja vesi kuuluu hintaan. Yksiö Nuorisosäätiöltä.

Vierailija
26/28 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

290€ solu, sen jälkeen 270€ yksiö opiskelija asunto. Kunto sellainen että itkettää asua siellä 

Vierailija
27/28 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

300€, 270€, 385€, kämppisten kanssa olen asunut Helsingissä.

Vierailija
28/28 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

470€, sis. veden. Yksiö keskustassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi