Loukkaannutko, jos sukulaisesi arvostelee asuntosi sijaintia syrjäiseksi, eikä voisi ikinä asua siellä?
Onko mielestäsi tämä ihan ok sanoa ääneen? Kerroin asiasta isälleni ja hän sanoi, että älä vaan ikinä kutsu kylään tätä arvostelijaa.
Kommentit (113)
En. Mutta pidän häntä hieman junttina ja tahdittomana, jos hän tuo näkökantansa asiaan noin näyttävästi esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne tylyt mielipiteet pitää kertoa asunnon omistajalle? Jos ei omaan mieleen niin eikö voi vain kertoa jotain positiivista huomiota tai olla sitten hiljaa.
Ja sitten loukkaannutaan siitä kun kukaan ei sano mitään.
Sen verran pitäisi sosiaalisia taitoja kehittää, että opettelisi keskustelutaitoja. Oman navan ympärille kiertyneet ihmiset ovat rasittavia. Minä ja minun mielipiteeni, ketä edes kiinnostaa typerät mielipiteet kun voisi vaikka vertailla ihan asioita eli faktoja, asumiskuluja, asumistavan vaivaa/helppoutta, välimatkoja yms. kiinnostavaa.
Kannattaa olla kohtelias ja miettiä mitä sanoo. Mutta syrjäinen sijainti on asumisen kannalta monelle ehdoton ei, turha tästä faktasta on suuttua.
Suomalaisilla on joku ihme tarve muuttaa jonnekkin hel..... korpeen ja sitten ihmetellään kun kukaan ei halua tulla kylään ja jos esim. kutsuu pikkujouluihin niin ei voi tulla kun taksi maksaa liikaa jne. jne. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla kohtelias ja miettiä mitä sanoo. Mutta syrjäinen sijainti on asumisen kannalta monelle ehdoton ei, turha tästä faktasta on suuttua.
Nämä ihmiset kyllä tietää, mitä työtä teen ja miten asunnon syrjäisyydellä ole mitään vaikutusta työhöni.
Ap
Meille sanottu monesti enkä loukkaannu. Joidenkun mielestä 500 ihmisen kylä jossa palvelut 12 km päässä on syrjäseutua. Ei meidän mielestä. Itse en voisi edes ajatella asuvani kaupungissa. Täällä on vapaus ja luonto, mukavat naapurit jne.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on joku ihme tarve muuttaa jonnekkin hel..... korpeen ja sitten ihmetellään kun kukaan ei halua tulla kylään ja jos esim. kutsuu pikkujouluihin niin ei voi tulla kun taksi maksaa liikaa jne. jne. En ymmärrä.
Tunnen näitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu mitä työtä teet. Mun työssä ei ole yksityisyyttä, tai työrauhaa, ja ulkoilu minimaalista.
Todellakin luonto on mun henkireikä.
Ap
En kyllä koskaan sanoisi ystävälle/sukulaiselle noin.
Ei tiedä vaikka elämässä tulisi päivä jolloin kys. Henkilön apua tarvitaan tulipalo, ero tms.
kun tarvitaankin sitä kattoa päänpäälle hetkeksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä koen että, mä olen huonompi ihminen. Se nainen muutenkin aina kun harvoin näemme, kyselee miksi teet noin tai näin. Ei löydy ymmärrystä ja kaiken huipuksi meni mun työpaikalle lörpöttelemään asioita.
Ap
Huhhuh. Aloita kohottamaan itsetuntoasi heti. Mitä luulet sukulaisteni sanoneen kun ostin sata vuotta wanhan maalaistalon Italian maaseudulta. Kivikasaksi nimittivät talon ja minut täyshulluksi. Kaksi vuotta meni remontoida ja nyt kadehtivat. Aikuinen nainen näet tekee ja elää kuten haluaa. En loukkaantunut ollenkaan, olin huvittunut. Nykyään tulisivat kylään mutta ohjaan heidät lähellä olevaan loma-asuntoon jonka saavat tietenkin maksaa itse.
Tuskin kukaan minut tunteva kyseenalaistaisi sitä jos asuisin jossain täysin korvessa. Luonteeni ymmärtäen myös tajuaisivat pysyä poissa.
Asun maalla, muutin vastavirtaan kaupungista tänne ja olen onnellinen.
Minulle on aivan sama muutenkin toisten ihmisten mielipiteet. Minä elän omaa elämääni, he elävät omaansa.
Kaikilla meillä on mielipide kaikesta, entä sitten? Mitä se minulle kuuluu? Tai toisten asiat minulle?
Jokainen meistä tekee omat ratkaisunsa elämässään. Ihan sama. Whatever.
Kuulostaa että sinun kohdallasi kyse on henkilöstä muutenkin, ei vain mielipiteistä. Jos et siedä ihmistä, älä ole yhteyksissä.
Näin pienten ongelmien ihmisen kannattaisi pitää mölyt mahassaan ja olla kiitollinen. Tulee sinulle vielä nekin elon päivät kun kaipaat näitä ongelmia.
Katsos kun kaikkea ei voi itse ratkaista omin päätöksin vaikka kuinka haluaisi. Kaikesta ei selviä valittamalla nettiin ja kysymällä apua viisaammilta.
On tilanteita joissa ihmisistä viisaimmatkin vaikenevat ja niidenkin keskellä meistä moni elää tänäkin päivänä, kun ei muutakaan voi.
Hah, näin on mulle käynyt, enkö todellakaan loukkaantunut moisesta!
Taustaa sen verran, että olen syntyperäinen helsinkiläinen, asunut oikeastaan koko elämäni (opiskeluvaihtia ulkomailla lukuunottamatta) nimenomaan Helsingin keskustan liepeillä. Oikein ytimessä. No, hieman alle kolmekymppisenä tapasin miehen johon salamaeakastuin, ja muutin hänen luokseen "landelle" hänen mökkiinsä. Kyseessä siis ihan kunta Uudenmaan sisällä :D lähikauppa ja apteekki 4km päässä, on siinä ostarilla myös joku pubi ja kahvila joka on auki tyylin 4h päivässä.
Nopealla aikavälillä saatiin kaksi lasta, ja onnellisena asutaan tässä metsän syleilyssä, lapsia hoidan kotona ja mies käy töissä. Tämähän on ollut aivan "shokki" liki kaikille mun tutuille, että minä olen "metsäläistynyt" tällä tavalla ja vieläpä nautin elämästäni :D
"OMG, siis ettekö te ikinä käy missään ihmisten ilmoilla?!" juu, kyllä me muita ihmisiä nähdään, mutta ei missään trendikahviloissa vaan ihan yhteisillä puisto- ja metsäretkillä, pulkkamäessä jne luonnon helmassa. Kotiinkin voi kutsua jengiä kun on iso piha.
Kun korona iski, täytyy myöntää että olin iloinen, etten enää asunut pikku yksiössä keskustassa.... Mä oon varmaan möläyttönyt vasta loukkauksen jollekin tuommoiselle sijaintikauhistelijalle, että huhhuh en voisi ikinä asua missään pikkukopperossa pakokaasujen armoilla :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää haukkua, kun kyse on jonkun muun asunnosta, ei omasta? Jos kyse olisi oman asunnon ostosta ja tarjolla olevista asunnoista, noin voisi kommentoida.
Eihän kaverin miesystävääkään kommentoida siten, että minulle ei insinöörinies ikinä kelpaisi tai en ottaisi miestä lainkaan.
Jotenkin ihmisiltä peruskäytöstavat hukassa. Jos kaveri voittaisi maailmanmestaruuden, nämä totuudentorvet varmaan kommentoisi, ettei ikinä harrastaisi kyseistä lajia, koska se on niin tyhmää puuhaa.
Siskoni miehineen on myös aina puhunut väheksyvästi meidän syrjäisestä kodista. Mutta meillä on täällä kaikki - iso talo, kunnon puitteet harrastuksille, minun ja mieheni työpaikat omalla tontilla, eläimiä, lapsia, meillä käy yllättävän paljon ihmisiä vaikka näin syrjässä ollaankin yli 20km kunnan keskustaan. Sisko perheineen asuu keskustassa, jännä vaan kun eivät tunnu kotonaan viihtyvän kun koko ajan pitää levottomasti säntäillä sinne ja tuonne.
En, meidän tuttavapiirissä on ihan hyvätahtoinen vitsi tulla kylään "landelle" tai "puolilandelle", kun lähempänä Helsingin keskustaa asuvat tulevat käymään täällä Torpparinmäen perukoilla. No, meiltä on umpimetsään parisataa metriä, lähimmälle viljapellolle noin kilometri ja lähimpiin lehmiin ja lampaisiin noin pari kilometriä, eli kyllähän täällä siinä mielessä landella ollaan :D. Hyvin ymmärrän, ettei tämä jokaiselle sovi, mutta me rakastamme tätä paikkaa, emmekä muuta pois ennen kuin on jostain syystä pakko. Eikä loukkaa yhtään tieto siitä, että jollekulle muulle tämä on sijaintina liian syrjäinen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä koen että, mä olen huonompi ihminen. Se nainen muutenkin aina kun harvoin näemme, kyselee miksi teet noin tai näin. Ei löydy ymmärrystä ja kaiken huipuksi meni mun työpaikalle lörpöttelemään asioita.
Ap
Ei se muiden vika ole että olet typistänyt itsesi lapsen asemaan, etkä ole ottanut sitä todellista vastuuta siitä miten sinua kohdellaan.
Miksi loukkaantuisin? Oma on valintani, jos korpeen muutan, en sinne muita kaipaakaan ja muut saavat olla mitä mieltä lystäävät.
Itse asun Helsingin lähiössä ja välillä kaverit puhuvat alueesta negatiiviseen sävyyn ja ihmettelevät miksi en muuta pois. No ei mulla ois varaa asua muualla ja sitä paitsi viihdyn täällä! Kyllä myönnän että välillä nuo loukkaavat.
Mulla harvoin käy myös kavereita kylässä kun "asun niin kaukana" eikä tänne asti jaksa tulla. Asun kuitenkin metroradan varrella enkä missään korvessa. Ja saman matkanhan mä joudun heille matkustamaan. Ois ihan reilua jos ne joskus tulis tänne, mutta ei ne tule.
Ap