Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaannutko, jos sukulaisesi arvostelee asuntosi sijaintia syrjäiseksi, eikä voisi ikinä asua siellä?

Vierailija
01.02.2022 |

Onko mielestäsi tämä ihan ok sanoa ääneen? Kerroin asiasta isälleni ja hän sanoi, että älä vaan ikinä kutsu kylään tätä arvostelijaa.

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä koen että, mä olen huonompi ihminen. Se nainen muutenkin aina kun harvoin näemme, kyselee miksi teet noin tai näin. Ei löydy ymmärrystä ja kaiken huipuksi meni mun työpaikalle lörpöttelemään asioita.

Ap

Eli kyse on huonosta itsetunnostasi eikä mistään muusta.

Ne ihmiset puolustaa kyllä omiaan hanakasti, sen huomaa siitä että heidän touhujaan ei saa arvostella.

Ap

Niin se kuuluu aikuisuuteen pitää puoliaan.

Aikuisuuteen pitäisi kuulua myös käyttäytymisen taito mutta ei se vain aina kuulu.

Tuossa ihmissuhteessa onkin kaksi aikuista lasta. Toinen oikeuttaa ja toinen alistuu.

Vierailija
82/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asutaan Helsingin kantakaupungissa.

Tuttavani laittoi erikseen viestiä ei ikinä voisi asua noin keskellä. Täynnä saastetta jne.

Tuli korona. Kysyi voisiko hänen miehensä tulla päivisin meidän vierashuoneeseen tekemään töitä. Perheen kotona ei ole tilaa. 2 aikuista, 5 lasta, 60 neliötä.

Kysyin mitä maksaisi vuokraa. Jos tarjoaa alle 500 e / kk, ei tule kauppoja.

En oo sen jälkeen kuullut. Ei ole ikävä.

Tiedän viettää täällä aikaa.

Siis miksi se mies olisi halunnut tulla teidän pikkuasuntoonne ja miksi he asuivat jossain Keravalla noin ahtaasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha opiskelukaveri halusi tulla kylään. Haukkui syrjäisen sijainnin, koirat, seinien värin. Lopuksi kuitenkin kehui että ei täällä kuitenkaan haise niin pahalta kuin olisi odottanut :DD meillä on siis lehmiä. Ei saanut uutta kutsua ja yhteydenpitokin on jostain syystä jäänyt.

Vierailija
84/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne tylyt mielipiteet pitää kertoa asunnon omistajalle? Jos ei omaan mieleen niin eikö voi vain kertoa jotain positiivista huomiota tai olla sitten hiljaa. 

Pitäisi valehdella?

Tarvittaessa kyllä. Aivan kuten jos toinen kysyy mitä mieltä hänen ostamastaan vaatteestaan tai uusista hiuksista. Tarvittaessa valehtelen silloinkin enkä kerro ettei minun mieleen jos niin ajattelen. Kyse minun mielipiteestä ja sillä ei mitään merkitystä koska hänen asuntonsa/vaatteensa/hiuksensa. Aina löytyy jotakin positiivista mitä voi sanoa, 

Nämä on just niitä tekopyhiä ihmisiä, jotka kehuu ja ihastelee ja kun päästään autoon alkaa se miehelle haukkuminen ja vaahtopallot pöksyissä odotetaan, että päästään aihe vapaalle.

Miksi minä haukkuisin myöskään selän takana jonkun siitä että hän pitää erilaisista asioista kuin minä? Sinusta on vain kaksi vaihtoehtoa: haukkua päin naamaa tai selän takana. Ok se on sinun tapasi elää.

Vierailija
85/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset jotka on tai tulee meidän elämään saattaa loukata ja satuttaa, jne. Voimme päättää vain sen ketkä pidämme elämässämme. Kyseinen provo on ollut tosin tällä jo useasti.

Vierailija
86/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä koen että, mä olen huonompi ihminen. Se nainen muutenkin aina kun harvoin näemme, kyselee miksi teet noin tai näin. Ei löydy ymmärrystä ja kaiken huipuksi meni mun työpaikalle lörpöttelemään asioita.

Ap

Eli kyse on huonosta itsetunnostasi eikä mistään muusta.

Ne ihmiset puolustaa kyllä omiaan hanakasti, sen huomaa siitä että heidän touhujaan ei saa arvostella.

Ap

Niin se kuuluu aikuisuuteen pitää puoliaan.

Onko se sitten ok mennä vielä sun työpaikalle kertomaan asioita joita sinä voisit aivan itse kertoa, tai olla kertomatta? Ap

No, ei todellakaan ole ok ja sukulainen saisi kuulla kunniansa. Mitä sinun sukulaisesi sanoi, kun kerroit että nyt hän meni liian pitkälle? Et sinä nyt tässä mikään lapsen tasolle typistetty viaton uhri ole vaan ihan toimiva subjekti.

Ihmissuhteet on kahden kauppa, joissa tulisikin aina pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan miettiä olisiko kummassakin vikaa.

No mä sanoin sille, että tämä on mun yksityiselämä ja sitten on työelämä. Että ei sinne voi mennä avoimesti kertomaan mun asioita. Ilmeisesti hän olettaa että sieltä työmaalta jotain ystäviä haetaan. Ei se toimi niin. Sitten Kun olen vapaalla, hän ei ymmärrä miksi olen aina yksin tai kävelen yksin. Mä sanoin hänelle en ole valtavan sosiaalinen koska työssä kohtaan niin hitosti ihmisiä ja kova stressi.

Ap

Vierailija
87/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiselle täräyttäjälle voi vastata: Luuletko, että mielipiteesi on kiinnostava?

Vierailija
88/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse ajattelen noin sekä kaupungista että paikoista, jotka ovat esim. yli tunnin päässä lähimmästä kaupungista. Pääasia, että jokainen löytää tiensä sinne, missä viihtyy. Toki on epäkohteliasta arvostella toisen asumusta, jos ei ole pyydetty mielipidettä.

Vierailija
89/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mua haittaa sukulaisen mielipide? Älytön kysymys :D Asun syrjässä ja just sen vuoksi, että saan olla rauhassa. Suurin osa ihmisistä ei voisi asua täällä missä asun ja se on hyvä juttu se.

Vierailija
90/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan suuttuisi. Ei kaikki halua asua syrjässä ja miksi sitä ei voi sanoa ääneen. Minusta hän puhuu enemmän itsestään kuin sinun asunnostasi. 

Vierailija
91/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne tylyt mielipiteet pitää kertoa asunnon omistajalle? Jos ei omaan mieleen niin eikö voi vain kertoa jotain positiivista huomiota tai olla sitten hiljaa. 

Pitäisi valehdella?

Tarvittaessa kyllä. Aivan kuten jos toinen kysyy mitä mieltä hänen ostamastaan vaatteestaan tai uusista hiuksista. Tarvittaessa valehtelen silloinkin enkä kerro ettei minun mieleen jos niin ajattelen. Kyse minun mielipiteestä ja sillä ei mitään merkitystä koska hänen asuntonsa/vaatteensa/hiuksensa. Aina löytyy jotakin positiivista mitä voi sanoa, 

Nämä on just niitä tekopyhiä ihmisiä, jotka kehuu ja ihastelee ja kun päästään autoon alkaa se miehelle haukkuminen ja vaahtopallot pöksyissä odotetaan, että päästään aihe vapaalle.

Miksi minä haukkuisin myöskään selän takana jonkun siitä että hän pitää erilaisista asioista kuin minä? Sinusta on vain kaksi vaihtoehtoa: haukkua päin naamaa tai selän takana. Ok se on sinun tapasi elää.

Mielipiteeni ei ole = tapa jolla elän.

Mitä ap teistä nyt tekee? Puhuu pahaa selän takana. Sukulainen sentään antaa mahdollisuuden puolustautua. Meillä on tässä nyt asiat esitettynä yhden osa puolen lasien läpi katsottuna ja pitäisi sitten kauhistella sitä.

Vierailija
92/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesämökkiäkään ei kannata haukkua jos seuraavana kesänä on taas änkemässä sinne kiireellä kutsumattomana vieraana. Näinkin tyhmiä löytyy ja olemme tehneet selväksi että mökkivierailut ovat heidän osaltaan menneisyyttä kuten muutkin vierailut.

Vierailija
93/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla särähtäisi korvaan ja saattaisin hieman loukkaantuakin. En loukkaantuisi hänen mielipiteestään vaan siitä, että miksi se yleensä pitää edes sanoa?

Jos ystäväni olisi ostanut uuden ison punaisen sohvan, niin en todellakaan sanoisi hänelle, että "en voisi ikinä ostaa tuollaista punaista sohvaa!" Jos pitäisi sanoa jotakin, niin ehkä sanoisin, että ystäväni uusi sohva sopii juuri hänen asuntoonsa.

Ihmisten väliset suhteet ja kanssakäymiset sujuisivat ehkä vähän paremmin jos osattaisiin olla kohteliaita ja miettiä sanomisia niin, että miltä ne tuntuisi jos joku sanoisi niin minulle. Itse en ainakaan halua loukata ketään varta vasten.

Vierailija
94/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiselle täräyttäjälle voi vastata: Luuletko, että mielipiteesi on kiinnostava?

Minä sanon aina niin minäkin sinua.

Vierailija
95/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuo tuollaiset kommentoijat ole aika höpsöjä? Mitäs noista jos itse tykkäät.

Vierailija
96/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon aina niin minäkin sinua.

Ihmisistä on tullut liian tosikoita, eikä he osaa tässä uhrautumisen kulttuurissa enää vastata huumorilla. Jokainen kokee olevansa jollakin tapaa uhri ja liioittelee niitä itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita.

Vierailija
97/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei sitä asuntoa heidän mieltymystensä mukaan ole valittu vaan ihan omien tarpeideni, joten siinähän kitisevät. Kylään saavat toki tulla, jos syrjäinen sijainti ei haittaa vierailuja. Ja oma suku ja ystävät kyllä tietää, että jos alkaa liikaa laukomaan mielipiteitä eikä osaa jättää yhteen kertaan, niin samalla mitalla tulee takaisin. Ei minua ole kynnysmatoksi kasvatettu.

Vierailija
98/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan tuohon 89/89 vielä, että itse olen mm. hyvin avoin siitä, etten voisi asua kaupungissa. Haukun kaupunkiasumista hyvin vuolaasti ja koen syrjässä maalla asumisen aivan ylivertaisen mukavaksi ja ylelliseksi siihen verrattuna. Aivan älytöntä miten ihmiset asuvat kaupungeissa kylki kyljessä ja päällekkäin kaiken melun ja saasteen keskellä. Lähiöissä postimerkin kokoisia tontteja, eikä yksityisyydestä mitään toivoa missään.

En myöskään voi sietää nykyaikaisia rakennuksia, betonia, valkoisuutta, kiiltoa, moderniutta ym. kliinisyyttä, miten ihmiset nykyään elävät. 

Jos joku tulee sanomaan mulle, ettei voisi asua täällä missä asun, niin ei voisi vähempää kiinnostaa. Suurin osa kaupunki-ihmisistä on niin mukavuudenhaluista ja laiskistunutta, sekä uusavutonta ja kyvytöntä, että tietenkään eivät voisi asua täällä oikean luonnon keskellä.

Vierailija
99/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa olla kohtelias ja miettiä mitä sanoo. Mutta syrjäinen sijainti on asumisen kannalta monelle ehdoton ei, turha tästä faktasta on suuttua.

Miksi pitää haukkua, kun kyse on jonkun muun asunnosta, ei omasta? Jos kyse olisi oman asunnon ostosta ja tarjolla olevista asunnoista, noin voisi kommentoida.

Eihän kaverin miesystävääkään kommentoida siten, että minulle ei insinöörinies ikinä kelpaisi tai en ottaisi miestä lainkaan.

Jotenkin ihmisiltä peruskäytöstavat hukassa. Jos kaveri voittaisi maailmanmestaruuden, nämä totuudentorvet varmaan kommentoisi, ettei ikinä harrastaisi kyseistä lajia, koska se on niin tyhmää puuhaa.

No ei minusta tuo yhtään haukkumista ja sanoiko tämä ap:n kaveri, että on tyhmää  muuttaa syrjään vaan totesiko, että olisi hänelle liian syrjässä. Yhtä hyvin voisin sanoa maailmanmestarille, että ei kyllä olisi minusta tämän lajin harrastajaksi eikä se tarkoita, että se on tyhmää puuhaa. 

Vierailija
100/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi valehdella?

Omassa tuttavapiirissäni on pari tälläistä selän takana puhujaa, neutraaleja joiden naamasta kyllä näkee mitä ne ajattelee. Jostain kumman syystä tulemme niiden kanssa paremmin toimeen, jotka puhuu suoraan. Ja erilainen mielipide ei minusta ole haukkumista. Myötäily ei synnytä keskustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi