Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaannutko, jos sukulaisesi arvostelee asuntosi sijaintia syrjäiseksi, eikä voisi ikinä asua siellä?

Vierailija
01.02.2022 |

Onko mielestäsi tämä ihan ok sanoa ääneen? Kerroin asiasta isälleni ja hän sanoi, että älä vaan ikinä kutsu kylään tätä arvostelijaa.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit eivät kai myöskään arvosta sitä, että olen tämä koko helahoidon yksin ostanut kovalla työnteolla maksanut.

Vierailija
102/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidä kerrostaloasujia jotka vartavasten haluavat siellä asua pimeänä sakkina, ymmärrän jotenkin jos työn takia asuvat ja muuttavat heti pois stalinistimökistä kun kassa kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Ajattelisin että pitäisimme eri asioista, eikä sillä ole väliä. Itse en haluaisi asua kerrostalossa, tai lähiössä jossa asutaan vierivieressä postimerkin kokoisilla tonteilla.

Vierailija
104/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kiinnosta sukulaisten mielipide mun asunnon sijainnista pätkän vertaa, eiväthän he siellä asu.

Mieti nyt hetki ihan omilla aivollas ap.

Ei sukulaisten mielipiteellä ole väliä. Ihan oikeasti.

Vierailija
105/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä sillä syrjässä olemisella tarkoitetaan. Jos sitä että työmatka on yli 50 km niin on se syrjässä. Tai että lähimpään kauppaan, kouluun tai  yli 10 km, tai että  ei ole mitään ravintoloita tms kaupunkipalveluja  alle 20 km päässä.

Jotkut voivat väittää että Vantaan Korso on syrjässä kun se on yli 20 km Helsingistä,  mutta se on kuitenkin täyden palvelun lähiö, ja Tikkurilaan ja Keravalle joska ovat vielä isompia keskuksia vain n 5  km .

Aivan ja toisille koko Suomi on ylipäätään syrjässä.

Vierailija
106/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs serkku tuli mua säälimään, voi kun sä olet niin yksin siellä mökissäsi. Ne on ihan pihalla, kuinka mukavaa on asua rauhallisessa ympäristössä.

Vierailija
107/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, vaan olen todella surullinen, kun eivät tajua kuinka paljon vähemmän stressaavaa on asua omassa talossa isolla omalla tontilla verrattuna ahtaaseen ja kalliseen kennostoasuntoon, jossa joutuu olemaan sosiaalinen kaikkien naapureiden kanssa ja myös kuuntelemaan heidän ääniään myös silloin kun ei itse haluaisi.

Kaikilla on oma mielipiteensä itselleen parhaasta ja sopivimmasta asumismuodosta. Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi olla surullinen toisen valitsemasta ja pitämästä asumis- tai mistään muustakaan valinnasta. Jos joku tykkää kahvista, niin ei kai sitä tarvitse surra, kun ei raukka tajua tykätä teestä.

Vierailija
108/113 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi, ehkä vaan vastaisin jotain tyyliin "olen helpottunut koska en haluaisikaan sinun asuvan täällä". Seuraavalla kerralla kun menisin hänen luokseen varmaan kommentoisin jotain hänen asunnon sijainnista ja kuinka en voisi asua siellä. Exän sisko oli tuollainen kommentoija, ja sitten suurella draamalla loukkaantuja jos hänelle esitettiin vastaavia kommentteja - pidin sitä kovin huvittavana.

Vierailija
109/113 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että ei tää kaikille sovi mutta mulle sopii

Kyllä tää on syrjäinen

Vierailija
110/113 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on joku ihme tarve muuttaa jonnekkin hel..... korpeen ja sitten ihmetellään kun kukaan ei halua tulla kylään ja jos esim. kutsuu pikkujouluihin niin ei voi tulla kun taksi maksaa liikaa jne. jne. En ymmärrä.

Se riippuu mitä työtä teet. Mun työssä ei ole yksityisyyttä, tai työrauhaa, ja ulkoilu minimaalista.

Todellakin luonto on mun henkireikä.

Ap

Ei sun AP tartte puolustella valintojasi. Jos sulla on hyvä olla siellä missä asut, onko mitään väliä sillä mitä muut ajattelee? Enemmän alkaa ihmetyttää jatkuva puolustelusi ja perustelusi valinnallesi varsinkin täällä sivuilla ventovieraille ihmisille.

Vierailija
111/113 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäinen on niin suhteellinen kösite. Tuttuni muutti Krunikasta Kamppiin, koska Krunika oli hänen mielestään syrjässä. Kamppi lähiympäristöineen oli tämän 1930-luvulla syntyneen daamin lapsuuden kasvupaikka.

Vierailija
112/113 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ydinkeskustassa, kaupungin kalleimmassa talossa. Toki Helsingistä katsottuna syrjässä.

Vierailija
113/113 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan voi olla tosiasia, josta ei pidä loukkaantua. Jos henkilöllä ei ole ajokorttia eikä autoa, niin on järkevää, ettei muuta syrjäiseen paikkaan, josta ei pääse kauppaan eikä töihin omin avuin.

Tietenkin riippuu miten asia on ilmaistu. Mutta on luultavaa, ettei kyseinen henkilö ole ajatellut ilmaisutapaansa sen kummemmin, vaan on töksäyttänyt oman mielipiteensä enempiä miettimättä. Jos hän on puhunut tarkoituksellisen ilkeästi, niin silloin syynä voi olla hyvinkin kateus. Yhtä sanomista ei pitäisi jäädä miettimään. Yelinen asenne ratkaisee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi