Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaannutko, jos sukulaisesi arvostelee asuntosi sijaintia syrjäiseksi, eikä voisi ikinä asua siellä?

Vierailija
01.02.2022 |

Onko mielestäsi tämä ihan ok sanoa ääneen? Kerroin asiasta isälleni ja hän sanoi, että älä vaan ikinä kutsu kylään tätä arvostelijaa.

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä loukkaantuisin siitä, että joku toinen tykkää asua erilaisessa ympäristössä kuin minä? Eihän se syrjäinen ole edes mikään haukkumasana.

Vierailija
22/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vastannut, että onneksi sun ei tarviikaan asua täällä. Ja nauran päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sukulainen ei ole sanonut ainuttakaan kohteliaisuutta tästä asunnosta ja se puhuu tai siis arvostelee aikuisten tyttäriensä kanssa mun valintoja.

Ap

Miksi kaipaat heidän hyväksyntää?

Vierailija
24/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä sukulainen ei ole sanonut ainuttakaan kohteliaisuutta tästä asunnosta ja se puhuu tai siis arvostelee aikuisten tyttäriensä kanssa mun valintoja.

Ap

Niin entä sitten? Heidän puutteellisuuden piikkiin vai etkö ole sujut omien valintojesi kanssa?

Se nainen asuu noin kolmen kilometrin päässä. En ymmärrä miten voi sanoa tyttäriensä kanssa että mä asun syrjässä.

Ap

Vierailija
25/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ystäväni luona kylässä, oli ihana koti syrjässä kaikesta. Hain huonoja puolia, ja kun en mitään huonoa  keksinyt, haukuin hänen kotinsa sijainnin ja samalla ystäväni höperöksi kun asuu mehtässä.

Nyt kaduttaa sillä huomasin hänen loukkaantuvan. Välimme eivät ole enää ennallaan, eikä hän ole enää kutsunut kyläilemäänkään koska asuu "mehtässä".

Vierailija
26/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se elämä rankkaa, kun pitää kaikesta loukkaantua - miksi asut korvessa?

Edullinen asunto, Käteiskauppa ja Tykkään luonnosta.

Ap

Ja nyt sitten muidenkin pitäisi tykätä? Miksi erilainen mielipide olisi uhka?

Vierailija
27/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin entä sitten? Heidän puutteellisuuden piikkiin vai etkö ole sujut omien valintojesi kanssa?

Se nainen asuu noin kolmen kilometrin päässä. En ymmärrä miten voi sanoa tyttäriensä kanssa että mä asun syrjässä.

Ap

No, meistä 3 km päässä ei ole esim katuvaloja, lasten kouluun on nyt 3km ja se olisi 5km ja kauppaan on nyt noin 1km ja se olisi 4km. Mielummin sitä kävelee esim kauppaan pari kilsaa kuin kahdeksan.

Vierailija
28/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostelelijoita aina löytyy. On välittämästä niistä niin se on paras keino. Jos arvostelut kohdallaan niin onhan heillä silloin sentään peruste mutta noloa silti ääneen niitä kertoa etenkin asunnon omistajalle. Omakin sukulainen haukkui kaiken mahdollisen kun ostimme asunnon. Puolisoni sanoi tälle suoraan että kaupungin vuokramurjussa asuvan ei kannattaisi ehkä arvostella toisten asumisratkaisuja. Sen jälkeen sukulainen ei ole onneksi tullut enää kylään.

Vierailija
29/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No, meistä 3 km päässä ei ole esim katuvaloja, lasten kouluun on nyt 3km ja se olisi 5km ja kauppaan on nyt noin 1km ja se olisi 4km. Mielummin sitä kävelee esim kauppaan pari kilsaa kuin kahdeksan.

Lasken kouluun siis 2km.

Vierailija
30/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne tylyt mielipiteet pitää kertoa asunnon omistajalle? Jos ei omaan mieleen niin eikö voi vain kertoa jotain positiivista huomiota tai olla sitten hiljaa. 

Vierailija
31/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne tylyt mielipiteet pitää kertoa asunnon omistajalle? Jos ei omaan mieleen niin eikö voi vain kertoa jotain positiivista huomiota tai olla sitten hiljaa. 

Ja sitten loukkaannutaan siitä kun kukaan ei sano mitään.

Vierailija
32/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi valehdella?

Vierailija
33/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, vaan olen todella surullinen, kun eivät tajua kuinka paljon vähemmän stressaavaa on asua omassa talossa isolla omalla tontilla verrattuna ahtaaseen ja kalliseen kennostoasuntoon, jossa joutuu olemaan sosiaalinen kaikkien naapureiden kanssa ja myös kuuntelemaan heidän ääniään myös silloin kun ei itse haluaisi.

Heh heh, kaikkea ne ihmiset olettaakin kun yrittää puolustella omia valintojaan…joutuu olemaan sosiaalinen.

Keskariako näytät, kun samaan hissiin mehet tai portaikossa kohtaat? Lisäksi on yhtiökokouksia, talkoita ym...

Vierailija
34/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaisi loukkaantua tuosta. Tietenkin äänensävyllä on paljon merkitystä, mutta muuten koen tuon olevan neutraali toteamus. Samaan kastiin kuin 'itse koen automaattivaihteiston miinuksena autossa'. Mielipiteitä on monia. Minä arvostan syrjäisyyden rauhaa ja toinen voi arvostaa ihmishälinää tai suurempia palveluita lähempänä.

Vierailija
35/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, vaan olen todella surullinen, kun eivät tajua kuinka paljon vähemmän stressaavaa on asua omassa talossa isolla omalla tontilla verrattuna ahtaaseen ja kalliseen kennostoasuntoon, jossa joutuu olemaan sosiaalinen kaikkien naapureiden kanssa ja myös kuuntelemaan heidän ääniään myös silloin kun ei itse haluaisi.

Heh heh, kaikkea ne ihmiset olettaakin kun yrittää puolustella omia valintojaan…joutuu olemaan sosiaalinen.

Keskariako näytät, kun samaan hissiin mehet tai portaikossa kohtaat? Lisäksi on yhtiökokouksia, talkoita ym...

Äärestä harvoin sitä kehenkään rapussa törmää, talkoisiin ja kokouksiin en osallistu.

Vierailija
36/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihan OK sanoa ääneen. Minä ole tosin sanonut appivanhemmilleni että en halua asua heidän talossaan ainakaan ympärivuotisesti jos he joskus luopuvat siitä. Kesämökiksi se kelpaa mutta ei kiinosta asua landella koko vuoden.

Vierailija
37/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tuosta loukkaantumaan, sen kun sanoo ihmettelijälle, että onneksi sun ei tarvitse asua täällä ja riittää kun itse tykkään.

Vierailija
38/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyile nätisti ja vastaa, että olet onnellinen siitä, ettei hän asu täällä. Win-win.

Vierailija
39/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi valehdella?

Tarvittaessa kyllä. Aivan kuten jos toinen kysyy mitä mieltä hänen ostamastaan vaatteestaan tai uusista hiuksista. Tarvittaessa valehtelen silloinkin enkä kerro ettei minun mieleen jos niin ajattelen. Kyse minun mielipiteestä ja sillä ei mitään merkitystä koska hänen asuntonsa/vaatteensa/hiuksensa. Aina löytyy jotakin positiivista mitä voi sanoa, 

Vierailija
40/113 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä sillä syrjässä olemisella tarkoitetaan. Jos sitä että työmatka on yli 50 km niin on se syrjässä. Tai että lähimpään kauppaan, kouluun tai  yli 10 km, tai että  ei ole mitään ravintoloita tms kaupunkipalveluja  alle 20 km päässä.

Jotkut voivat väittää että Vantaan Korso on syrjässä kun se on yli 20 km Helsingistä,  mutta se on kuitenkin täyden palvelun lähiö, ja Tikkurilaan ja Keravalle joska ovat vielä isompia keskuksia vain n 5  km .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän