Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiistaina toteutuu lapsuuteni haave, ostan oman hevosen!

Vierailija
07.06.2015 |

Pitkään tätä pohdittiin ja laskettiin rahoja, etsittiin sopivaa hevosta ja tallipaikkaa. Nyt kaikki on kunnossa ja tiistaina heponen matkaa uuteen kotiin :) Jännittää!

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:51"]Olen iloinen puolestasi, mutta älä oikeasti anna kenenkään ratsastaa sillä.
Onnea uudesta hevosesta :)
T.15v
[/quote]

Siis mitä? Minulle ei tulisi mieleenkään olla aina vain ainut ratsastaja hevosellani! Aina voi tapahtua jotakin etten itse pääse ratsastamaan. Vaikka sairastuminen taikka jalan murtuminen. Ennakointi on hyväksi tälläisen eläimen omistamisessa. Hevosella kannattaa aina olla varalla hoitaja jolle voi hätätilassa soittaa. Hyvä omistaja pitää huolen siitä, miten hevosella ratsastetaan, tutustuu hoitajaan että hänen hoitotyyleihinsä. Kukaan ei päästä lasta hevosen selkään siinä tilassa, kun lapsi paniikissa itkee sekä potkii hevosta!
[/quote]

Minä näin sellaisen tilanteen, missä lapsi pelkäsi jo valmiiksi, ja sitten alkoi kamala kylkien hakkaus ja itku. Hevonen säikähti ja hypähtä sivu askeleen, jolloin tytön äiti nappasi tytön selästä ja haukkui hevosen maanrakoon. Ratsastuksenohjaajaa ei ollut paikalla. Oltiin kylässä tutuilla, ilman äitiä eli äitikään ei voinut neuvoa. Nykyään se hevonen on meillä ja toimii hyvin. Kuulemma on niin vaarallinen eläin, että eivät halua sitä enää edes nähdä.
T.15v

Vierailija
2/53 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap! Meiltä löytyy tällä hetkellä vain pikkuponeja mutta joskus vielä se hevonenkin tulee. Se on mahtava tunne kun hevonen on oma :)

Ja 15v! Eiköhän ap ole harkinnut hevosta. Ap on hevosen omistaja joten hän päättää kuka ratsastaa hevosella ja kuka ei. Pakko vielä näpäyttää että moni aloittaa ratsastuksen vasta aikuisena. Jokainen joka aloittaa ratsastuksen tekee paljon virheitä. Myös koko ikänsä ratastaneet tekevät virheitä selässä ja maassakin hevosen kanssa.

Ei ne hevoset mene pilalle kun perus meininki on niiden kanssa järkevää ja eläintä kunnioittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:22"]Onnea ap! Meiltä löytyy tällä hetkellä vain pikkuponeja mutta joskus vielä se hevonenkin tulee. Se on mahtava tunne kun hevonen on oma :)

Ja 15v! Eiköhän ap ole harkinnut hevosta. Ap on hevosen omistaja joten hän päättää kuka ratsastaa hevosella ja kuka ei. Pakko vielä näpäyttää että moni aloittaa ratsastuksen vasta aikuisena. Jokainen joka aloittaa ratsastuksen tekee paljon virheitä. Myös koko ikänsä ratastaneet tekevät virheitä selässä ja maassakin hevosen kanssa.

Ei ne hevoset mene pilalle kun perus meininki on niiden kanssa järkevää ja eläintä kunnioittavaa.
[/quote]

Niin, jos ratsastuksenohjaaja on lähellä niin kaikki ok. Mutta minä olen nähnyt tapauksen jossa ratsastuksenohjaajaa ei ollut, ja hevonen oli täysin rääkättävissä.
T.15v

Vierailija
4/53 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:51"]Olen iloinen puolestasi, mutta älä oikeasti anna kenenkään ratsastaa sillä.
T.15v
[/quote]

Siis mitä? Minulle ei tulisi mieleenkään olla aina vain ainut ratsastaja hevosellani! Aina voi tapahtua jotakin etten itse pääse ratsastamaan. Vaikka sairastuminen taikka jalan murtuminen. Ennakointi on hyväksi tälläisen eläimen omistamisessa. Hevosella kannattaa aina olla varalla hoitaja jolle voi hätätilassa soittaa. Hyvä omistaja pitää huolen siitä, miten hevosella ratsastetaan, tutustuu hoitajaan että hänen hoitotyyleihinsä. Kukaan ei päästä lasta hevosen selkään siinä tilassa, kun lapsi paniikissa itkee sekä potkii hevosta!
[/quote]

Minä näin sellaisen tilanteen, missä lapsi pelkäsi jo valmiiksi, ja sitten alkoi kamala kylkien hakkaus ja itku. Hevonen säikähti ja hypähtä sivu askeleen, jolloin tytön äiti nappasi tytön selästä ja haukkui hevosen maanrakoon. Ratsastuksenohjaajaa ei ollut paikalla. Oltiin kylässä tutuilla, ilman äitiä eli äitikään ei voinut neuvoa. Nykyään se hevonen on meillä ja toimii hyvin. Kuulemma on niin vaarallinen eläin, että eivät halua sitä enää edes nähdä.
T.15v
[/quote]

Näit tilanteen? Miten puutuit siihen? Miksi et itse tuonut ilmi asioita mitkä häiritsi heidän käytöksessään?

Vierailija
5/53 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittanut ratsastuksen 8-vuotiaana ja matkan varrella on ollut hoitohevosia ja pari vuokrahevosta. Nyt mulla on ikää 29.
Hevoselleni en ole hommannut mitään hoitajaa, haluan nyt aluksi ihan rauhassa tutustua siihen ja löytää yhteisen sävelen. Mulla on pari tuttua, jotka voi hätätapauksessa mennä heppaa liikuttamaan ja hoitamaan, minäkin olen heidän hevosiaan liikuttanut aiemmin :)

Ap

Vierailija
6/53 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:51"]Olen iloinen puolestasi, mutta älä oikeasti anna kenenkään ratsastaa sillä.
T.15v
[/quote]

[/quote]

T.15v
[/quote]

Näit tilanteen? Miten puutuit siihen? Miksi et itse tuonut ilmi asioita mitkä häiritsi heidän käytöksessään?
[/quote]

Sanoin monta kertaa aitauksen laidalta neuvoja, mutta minua ei kuunneltu koska olin 14v. Ihan oikeasti syrjäyttivät minut kokonaan ja sanoivat
"Joo kyllä me aikuiset tämä hoidetaan."
T.15v

Vierailija
7/53 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:51"]Olen iloinen puolestasi, mutta älä oikeasti anna kenenkään ratsastaa sillä.
T.15v
[/quote]

[/quote]

T.15v
[/quote]

[/quote]

Sanoin monta kertaa aitauksen laidalta neuvoja, mutta minua ei kuunneltu koska olin 14v. Ihan oikeasti syrjäyttivät minut kokonaan ja sanoivat
T.15v

[/quote]

Nyt varmaan ymmärrätte asenteeni jos joku lapsi päästetään selkään ilman oikeanlaista ohjausta.
T.15v

Vierailija
8/53 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti ymmärrä mistä päättelit apn tunkevan hevosensa selkään panikoivan lapsen? :D

Vierailija
9/53 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:36"]En silti ymmärrä mistä päättelit apn tunkevan hevosensa selkään panikoivan lapsen? :D
[/quote]

En kuvitellutkaan. Sanoin sen silti.
T.15v

Vierailija
10/53 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:36"]En silti ymmärrä mistä päättelit apn tunkevan hevosensa selkään panikoivan lapsen? :D
[/quote]

En kuvitellutkaan. Sanoin sen silti.
T.15v
[/quote]

Sanotko myös liikenteessä käveleville ihmisille "varo autoja" taikka muuta yhtä ilmiselvää?

Vierailija
11/53 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:51"]Olen iloinen puolestasi, mutta älä oikeasti anna kenenkään ratsastaa sillä.
T.15v
[/quote]

[/quote]

T.15v
[/quote]

[/quote]

T.15v

[/quote] Niin ensin kirjoitit, ettei pentuja pitäisi päästää hevosen selkään. Nyt kyse onkin aikuisista. Miten nyt on? Tarinasi alkaa rakoilla.

Vierailija
12/53 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:47"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:45"]Vaikutat tosi ärsyttävältä :D Puhut pennuista, vaikka itse olet 15-vuotias. [/quote] Pennut= 1-10v ihmispennut. T.15v

[/quote]

Pennut 0-25v

Vierailija
13/53 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:49"]Katsos kun minä olen nähnyt miten ne hevoset menee pilalle. 8v Terttu saa ratsastaa hevosta, vaikka ei tiedä mitään ratsastuksesta. Potkii hevosta kylkiin, pelkää koko hevosta ja lopulta alkaa itkemään selässä. Hevonen on ihmeissään, ja lopulta jos tuota jatkuu kauan niin hevonen voi hämmennyksissään muuttua agressiiviseksi. T.15v [/quote] Eli et siis itsekään ratsastanut silloin kun olit "Terttu 8v"? [/quote] Ekan kerran satulassa 2 vuotiaana. T.15v [/quote] Eli puhuit siis omasta kokemuksesta. "Pilasit" monia hevosia ja nyt varoittelet muita samasta. Hienoa. [/quote] Äiti on ratsastuksen ohjaaja. Osasi ehkä neuvoa. T.15v [/quote] Ja sinun äitisi on ainut ratsastuksen ohjaaja? Kukaan muu lapsi ei voi osata ratsastaa kuin sinä? Huhhuh..

[/quote]

Joopa joo. Tiedän yhdet ratasastuksen opettajan tyttäret jotka oli ratsastanut 2 vuotiaasta asti mutta eivät osanneet ratsastaa. Aloivat ottaa tunteja joskus 15 vuotiaana kun tajusivat itsekkin että paljosta ratsastamisesta ja kisamenestyksestä huolimatta eivät osanneet ratsastaa. Äippä oli vaan valinnut niin hyviä hevosia että sukkakin kuski pärjäsi.

Vierailija
14/53 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:49"]Katsos kun minä olen nähnyt miten ne hevoset menee pilalle. 8v Terttu saa ratsastaa hevosta, vaikka ei tiedä mitään ratsastuksesta. Potkii hevosta kylkiin, pelkää koko hevosta ja lopulta alkaa itkemään selässä. Hevonen on ihmeissään, ja lopulta jos tuota jatkuu kauan niin hevonen voi hämmennyksissään muuttua agressiiviseksi. T.15v [/quote] Eli et siis itsekään ratsastanut silloin kun olit "Terttu 8v"? [/quote] Ekan kerran satulassa 2 vuotiaana. T.15v [/quote] Eli puhuit siis omasta kokemuksesta. "Pilasit" monia hevosia ja nyt varoittelet muita samasta. Hienoa. [/quote] Äiti on ratsastuksen ohjaaja. Osasi ehkä neuvoa. T.15v [/quote] Ja sinun äitisi on ainut ratsastuksen ohjaaja? Kukaan muu lapsi ei voi osata ratsastaa kuin sinä? Huhhuh..

[/quote]

Joopa joo. Tiedän yhdet ratasastuksen opettajan tyttäret jotka oli ratsastanut 2 vuotiaasta asti mutta eivät osanneet ratsastaa. Aloivat ottaa tunteja joskus 15 vuotiaana kun tajusivat itsekkin että paljosta ratsastamisesta ja kisamenestyksestä huolimatta eivät osanneet ratsastaa. Äippä oli vaan valinnut niin hyviä hevosia että sukkakin kuski pärjäsi.
[/quote]

Nii sitten?

Vierailija
15/53 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:12"]

[/quote]

[/quote]

Mihin tää ny liitty?

Vierailija
16/53 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea AP sinulle ja hevosellesi :) Toivottavasti saatte monta hyvää vuotta keskenänne! Toivottavasti itse saan vielä joku päivä myöskin haaveeni hevosesta toteutumaan. :)

Vierailija
17/53 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kadehdin sinua ap, toisaalta tiedän, ettei itsestäni olisi omistajaksi. Haluan harrastaa muutakin ja perheelle ei jäisi aikaa. Mutta kunhan lapset kasvaa, saatan itsekin harkita samaa. Toivottavasti löydät hyvän vuokraajan avuksesi. Itse en vuokraisi omaa heppaani muuta kuin aikuiselle.

Vierailija
18/53 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uudelle hevosenomistajalle! Toivottavasti sinä puolestasi annat sille hevoselle aihetta olla tyytyväinen kaupoista. Nyt voitkin siirtyä jollekin hevospalstalle. Etsi sieltä mieluummin mummola, sillä teinit ovat sielläkin vallanneet ne palstat, joilla ei ole raviäijiä.

En halua mitenkään masentaa, mutta älä unohda sanontaa "huoleton on hevoseton".

Terveisin hevosen myyjä, joka on kyllä onnellinen varsasta vaikka yö menikin eläinlääkäriä odotellessa ja hoitotoimenpiteissä sen syntyessä.

Vierailija
19/53 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon päästä saa ähkyn ja heittää henkensä....

Vierailija
20/53 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:32"]Viikon päästä saa ähkyn ja heittää henkensä....
[/quote]

Olipa kiva ja kannustava kommentti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä