Tiistaina toteutuu lapsuuteni haave, ostan oman hevosen!
Pitkään tätä pohdittiin ja laskettiin rahoja, etsittiin sopivaa hevosta ja tallipaikkaa. Nyt kaikki on kunnossa ja tiistaina heponen matkaa uuteen kotiin :) Jännittää!
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:51"]Olen iloinen puolestasi, mutta älä oikeasti anna kenenkään ratsastaa sillä.
Onnea uudesta hevosesta :)
T.15v
[/quote]
Siis mitä ihmettä sä selität, luuletko että kaikki ratsastustallien hevoset ovat piloilla jos silloin tällöin joku alkeiskurssilainen ratsastaa tunnin/pari? Sulla on uskomaton käsitys hevosista, ei ne ihan tosi hetkessä piloille mene.
[/quote]
Niillä onkin oikea ratsastuksenohjaaja lähellä.
T.15v
[/quote]
Mistä tiedät ettei APn hevosen tallilla ole ratsastuksen opettajaa taikka ap ole itse siinä ammatissa?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:39"]No osaatko huolehtia siitä? Ne vaatii enemmän kun silittelyjä ja heinää.
T.15v jolla on aina ollut omia hevosia.
[/quote]
Ei. Ihan varmasti ap luulee hevosten elävän heinällä ja pyhällä hengellä. Silittely on vain plussaa. Maksaa kovan hinnan hevosesta josta ei tiedä yhtään mitään. Urpo..
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:49"]Katsos kun minä olen nähnyt miten ne hevoset menee pilalle. 8v Terttu saa ratsastaa hevosta, vaikka ei tiedä mitään ratsastuksesta. Potkii hevosta kylkiin, pelkää koko hevosta ja lopulta alkaa itkemään selässä. Hevonen on ihmeissään, ja lopulta jos tuota jatkuu kauan niin hevonen voi hämmennyksissään muuttua agressiiviseksi.
T.15v
[/quote]
Eli et siis itsekään ratsastanut silloin kun olit "Terttu 8v"?
[/quote]
Ekan kerran satulassa 2 vuotiaana.
T.15v
[/quote]
Eli puhuit siis omasta kokemuksesta. "Pilasit" monia hevosia ja nyt varoittelet muita samasta. Hienoa.
[/quote]
Äiti on ratsastuksen ohjaaja. Osasi ehkä neuvoa.
T.15v
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:49"]Katsos kun minä olen nähnyt miten ne hevoset menee pilalle. 8v Terttu saa ratsastaa hevosta, vaikka ei tiedä mitään ratsastuksesta. Potkii hevosta kylkiin, pelkää koko hevosta ja lopulta alkaa itkemään selässä. Hevonen on ihmeissään, ja lopulta jos tuota jatkuu kauan niin hevonen voi hämmennyksissään muuttua agressiiviseksi.
T.15v
[/quote]
[/quote]
T.15v
[/quote]
Eli puhuit siis omasta kokemuksesta. "Pilasit" monia hevosia ja nyt varoittelet muita samasta. Hienoa.
[/quote]
T.15v
[/quote]
Ehkä
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:49"]Katsos kun minä olen nähnyt miten ne hevoset menee pilalle. 8v Terttu saa ratsastaa hevosta, vaikka ei tiedä mitään ratsastuksesta. Potkii hevosta kylkiin, pelkää koko hevosta ja lopulta alkaa itkemään selässä. Hevonen on ihmeissään, ja lopulta jos tuota jatkuu kauan niin hevonen voi hämmennyksissään muuttua agressiiviseksi.
T.15v
[/quote]
[/quote]
T.15v
[/quote]
[/quote]
T.15v
[/quote]
Ehkä
[/quote]
Niin osasi neuvoa. Et ymmärrä sarkasmia? Tai sitten vittuilet tahallasi.
T.15v
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:49"]Katsos kun minä olen nähnyt miten ne hevoset menee pilalle. 8v Terttu saa ratsastaa hevosta, vaikka ei tiedä mitään ratsastuksesta. Potkii hevosta kylkiin, pelkää koko hevosta ja lopulta alkaa itkemään selässä. Hevonen on ihmeissään, ja lopulta jos tuota jatkuu kauan niin hevonen voi hämmennyksissään muuttua agressiiviseksi.
T.15v
[/quote]
Tää oli ihan uskomattoman typerä kommentti. Kukaan ei varmasti pistä lasta joka pelkää hevosia niin ratsastamaan yksin. Eikä varmasti omistaja katso vierestä, kun hevostaan potkitaan kylkiin. Valoja päälle vähän.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:49"]Katsos kun minä olen nähnyt miten ne hevoset menee pilalle. 8v Terttu saa ratsastaa hevosta, vaikka ei tiedä mitään ratsastuksesta. Potkii hevosta kylkiin, pelkää koko hevosta ja lopulta alkaa itkemään selässä. Hevonen on ihmeissään, ja lopulta jos tuota jatkuu kauan niin hevonen voi hämmennyksissään muuttua agressiiviseksi.
T.15v
[/quote]
Jokainen aloittaa ratsastamisen jostain. Harvoimpa niitä ensikertalaisia laitetaan selkään yksin, vaan ootko huomannut että yleensä ekat tunnit on talutustunteja? Silloin tottuu heppaan ja liikkeeseen, eikä itkua tule sitten varsinaisilla ratsastustunneilla. Sitten vasta tutustutaan pohkeisiin ja muuhun ohjaukseen, silloinkin kokeneempi varmistamassa että annot sujuu kunnolla. Harvemmin niitä hevosia pilalle saa kokeneemman neuvoilla ja vahdinnalla. Niitä Terttuja ei isketä selkään ja jätetä omilleen, vaan ratsastamista vahditaan ja tarpeen tullen neuvotaan. Täällä landellakin on ammattilaisia, jotka ratsastaa hevosta tuntien välillä ja siten varmistetaan että hevonen muistaa oikeat tavat ja kouluttaa tarvittaessa. Tsiisus.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:49"]Katsos kun minä olen nähnyt miten ne hevoset menee pilalle. 8v Terttu saa ratsastaa hevosta, vaikka ei tiedä mitään ratsastuksesta. Potkii hevosta kylkiin, pelkää koko hevosta ja lopulta alkaa itkemään selässä. Hevonen on ihmeissään, ja lopulta jos tuota jatkuu kauan niin hevonen voi hämmennyksissään muuttua agressiiviseksi.
T.15v
[/quote]
[/quote]
T.15v
[/quote]
[/quote]
T.15v
[/quote]
Ja sinun äitisi on ainut ratsastuksen ohjaaja? Kukaan muu lapsi ei voi osata ratsastaa kuin sinä? Huhhuh..
onnea! On hienoa, kun pääsee toteuttamaan unelmia. Tosin toivottavasti tiedät, mihin olet ryhtymässä, hevosen omistaninen ei ole aina kivaa, mukavaa ja helppoa, vaikka hevonen hyvässä tallissa olisikin. Itse en hankkinut enää uutta hevosta sen jälkeen, kun hevoseni kuoli - älä käsitä väärin, oma hevonen antaa myös paljon, mutta hevosen omistamisessa on paljon puolia, joita ei tule ajatelleeksi ennen kuin se hevonen on :)
Ennen oman hevosen hankkimista suosittelisin vuokrausta: omasta hevosesta haaveileva vuokraisi hevosen ja eläisi sitä elämää hetkisen, ennen kuin tekee lopullisen pääätöksen. Aivan liian moni hevonen lähtee kiertoon, koska se ostetaan ilman sen syvempää tietämystä ja sitten huomataan, ettei tämä nyt niin idyllistä olekaan.
Nykyisin käyn tyytyväisenä tutun hevosella valmennuksessa pari kertaa viikossa + maastoilen aina kun huvittaa: taitavalle ratsastajalle löytyy aina hevosia liikutettavaksi, koska hevosten omistajille tulee aina esteitä.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:49"]Katsos kun minä olen nähnyt miten ne hevoset menee pilalle. 8v Terttu saa ratsastaa hevosta, vaikka ei tiedä mitään ratsastuksesta. Potkii hevosta kylkiin, pelkää koko hevosta ja lopulta alkaa itkemään selässä. Hevonen on ihmeissään, ja lopulta jos tuota jatkuu kauan niin hevonen voi hämmennyksissään muuttua agressiiviseksi.
T.15v
[/quote]
[/quote]
T.15v
[/quote]
[/quote]
T.15v
[/quote]
Ja sinun äitisi on ainut ratsastuksen ohjaaja? Kukaan muu lapsi ei voi osata ratsastaa kuin sinä? Huhhuh..
[/quote]
En kyllä tuota tarkoita mutta antaapa olla.
T.15v
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:51"]Olen iloinen puolestasi, mutta älä oikeasti anna kenenkään ratsastaa sillä.
Onnea uudesta hevosesta :)
T.15v
[/quote]
Siis mitä? Minulle ei tulisi mieleenkään olla aina vain ainut ratsastaja hevosellani! Aina voi tapahtua jotakin etten itse pääse ratsastamaan. Vaikka sairastuminen taikka jalan murtuminen. Ennakointi on hyväksi tälläisen eläimen omistamisessa. Hevosella kannattaa aina olla varalla hoitaja jolle voi hätätilassa soittaa. Hyvä omistaja pitää huolen siitä, miten hevosella ratsastetaan, tutustuu hoitajaan että hänen hoitotyyleihinsä. Kukaan ei päästä lasta hevosen selkään siinä tilassa, kun lapsi paniikissa itkee sekä potkii hevosta!
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:12"]
onnea! On hienoa, kun pääsee toteuttamaan unelmia. Tosin toivottavasti tiedät, mihin olet ryhtymässä, hevosen omistaninen ei ole aina kivaa, mukavaa ja helppoa, vaikka hevonen hyvässä tallissa olisikin. Itse en hankkinut enää uutta hevosta sen jälkeen, kun hevoseni kuoli - älä käsitä väärin, oma hevonen antaa myös paljon, mutta hevosen omistamisessa on paljon puolia, joita ei tule ajatelleeksi ennen kuin se hevonen on :)
Ennen oman hevosen hankkimista suosittelisin vuokrausta: omasta hevosesta haaveileva vuokraisi hevosen ja eläisi sitä elämää hetkisen, ennen kuin tekee lopullisen pääätöksen. Aivan liian moni hevonen lähtee kiertoon, koska se ostetaan ilman sen syvempää tietämystä ja sitten huomataan, ettei tämä nyt niin idyllistä olekaan.
Nykyisin käyn tyytyväisenä tutun hevosella valmennuksessa pari kertaa viikossa + maastoilen aina kun huvittaa: taitavalle ratsastajalle löytyy aina hevosia liikutettavaksi, koska hevosten omistajille tulee aina esteitä.
[/quote]Jäi vielä epäselväksi, että mistä eläimestä nyt olikaan kyse?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:49"]Katsos kun minä olen nähnyt miten ne hevoset menee pilalle. 8v Terttu saa ratsastaa hevosta, vaikka ei tiedä mitään ratsastuksesta. Potkii hevosta kylkiin, pelkää koko hevosta ja lopulta alkaa itkemään selässä. Hevonen on ihmeissään, ja lopulta jos tuota jatkuu kauan niin hevonen voi hämmennyksissään muuttua agressiiviseksi.
T.15v
[/quote]
[/quote]
T.15v
[/quote]