Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

15v taitoluistelija anorektikko.

Vierailija
06.06.2015 |

No niin. Minä olen se 15v taitoluistelija, jota sanottiin täällä anorektikoksi, koska mittani oli 170cm ja 48kg.
No muutin isäni luokse, ja minut vietiin lääkäriin. Kai ne nyt totesi minulle sen anoreksian, tai ainakin joudun nyt jonnekkin terapiaan jne.
Olin toissapäivästä eiliseen poikaystävällä yötä, joka asuu tästä _1 kilometrin_ päässä, ja arvatkaa mitä? En saanut kävellä sitä matkaa! Siis aivan naurettavaa. Minut haettiin autolla. Lopetin nyt luistelun ainakin parantumisen ajaksi, ja menen uudelleen fysioterapiaan. Äiti ei ole sanonut mihinkään mitään.
Nyt kaikki poikaystävästä lähtien yrittää suunnilleen survoa ruokaa kurkustani alas.

Ei tässä muuta, mites teillä? Miten näin niiku omasta mielestä?

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 22:00"]Näytän tälläiseltä: http://aijaa.com/S3lXvV Voitte pitää minua sairaana, tai sitten ette. En tiedä itsekkään olenko. -Ap [/quote] Älä kuseta, tolla painoindeksillä et mitenkään voi vielä näyttää tuolta.

[/quote]

Vitun hullu! Ap on edellisessä ketjussaan kertonut olevansa 170 cm ja 48 kg. Tuo paino olisi juuri ja juuri ok (18,7 bmi:llä), jos ap olisi 160 cm.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Painoindeksi

Paino jaettuna pituus x2 = 16,2

Sinä olet edesvastuuttoman typerä tai kenties hirviömäisen PAHA ihminen, kun tuommoista paskaa lähdet syöttämään sairaalle lapselle. t. ex anorektikko
[/quotei[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 22:00"]Näytän tälläiseltä: http://aijaa.com/S3lXvV Voitte pitää minua sairaana, tai sitten ette. En tiedä itsekkään olenko. -Ap [/quote] Älä kuseta, tolla painoindeksillä et mitenkään voi vielä näyttää tuolta.

[/quote]

Vitun hullu! Ap on edellisessä ketjussaan kertonut olevansa 170 cm ja 48 kg. Tuo paino olisi juuri ja juuri ok (18,7 bmi:llä), jos ap olisi 160 cm.

Sinä olet edesvastuuttoman typerä tai kenties hirviömäisen PAHA ihminen, kun tuommoista paskaa lähdet syöttämään sairaalle lapselle. t. ex anorektikko
[/quote]
No ei toi ap mikään superlaiha vielä oikeesti ole, vaikkakin alipainoinen, mutta tuolla painolla hoito voidaan varmaan painottaa enemmänkin psyykkeen hoitamiseen kuin pakkosyöttöön. Itse olin pahimmillani 48-kiloinen myös, mutta sillä erolla, että pituutta on 178cm, enkä silti ollut ihan mahdottoman laiha näin myöhemminkään ajatellen sen ajan kuvia katsoessa. Toki jotkut tarvitsee luonnostaan lihaa luiden ympärille enemmän kuin toiset. Mutta itse en apua saanut laihimmillani vaikka pyysinkin (koska ongelmani oli kääntynyt juuri ahmimiseksi ja pelkäsin painon nousua hullun lailla) ja olen katkera siitä hoitohenkilökunnalle. Itsekseen parantuminen vei multa kolme vuotta ja suhtautumiseni ruokaan on jossain määrin kiero vieläkin. Sentään nykyään painan terveelliset 69kg.

Vierailija
82/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on täydellinen esimerkki siitä, kuinka anoreksia on mielen sairaus, ja anoreksiaa sairastavat käyttäytyvät kuin mielisairaat. Toki nuori ikäkin vaikuttaa, mutta tämä keskustelu kuulostaa aivan vähä-älyisten väittelyltä. Ilmeisesti teidän kehonne tosiaan ovat jo alkaneet käyttää aivoja ravintonaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysäytti tuo kuva. Omat mittani olivat vielä kolmekymppisenä 53/178, enkä ole ikinä näyttänyt tuollaiselta. Painoindeksi siis likimain sama. Ja ihan normaalisti olen aina syönyt. Lasten saamisen jälkeen on tullut viitisen kiloa lisää.
Toivottavasti saat sellaista apua, josta on sinulle hyötyä ja suhteesi ruokaan/syömiseen/painontarkkailuun normalisoituu.

Vierailija
84/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 23:50"] [quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 22:00"]Näytän tälläiseltä: http://aijaa.com/S3lXvV Voitte pitää minua sairaana, tai sitten ette. En tiedä itsekkään olenko. -Ap [/quote] Älä kuseta, tolla painoindeksillä et mitenkään voi vielä näyttää tuolta. [/quote]

Sinä olet edesvastuuttoman typerä tai kenties hirviömäisen PAHA ihminen, kun tuommoista paskaa lähdet syöttämään sairaalle lapselle. t. ex anorektikko [/quotei[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 23:50"] [quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 22:00"]Näytän tälläiseltä: http://aijaa.com/S3lXvV Voitte pitää minua sairaana, tai sitten ette. En tiedä itsekkään olenko. -Ap [/quote] Älä kuseta, tolla painoindeksillä et mitenkään voi vielä näyttää tuolta. [/quote]

Sinä olet edesvastuuttoman typerä tai kenties hirviömäisen PAHA ihminen, kun tuommoista paskaa lähdet syöttämään sairaalle lapselle. t. ex anorektikko [/quote] No ei toi ap mikään superlaiha vielä oikeesti ole, vaikkakin alipainoinen, mutta tuolla painolla hoito voidaan varmaan painottaa enemmänkin psyykkeen hoitamiseen kuin pakkosyöttöön. Itse olin pahimmillani 48-kiloinen myös, mutta sillä erolla, että pituutta on 178cm, enkä silti ollut ihan mahdottoman laiha näin myöhemminkään ajatellen sen ajan kuvia katsoessa. Toki jotkut tarvitsee luonnostaan lihaa luiden ympärille enemmän kuin toiset. Mutta itse en apua saanut laihimmillani vaikka pyysinkin (koska ongelmani oli kääntynyt juuri ahmimiseksi ja pelkäsin painon nousua hullun lailla) ja olen katkera siitä hoitohenkilökunnalle. Itsekseen parantuminen vei multa kolme vuotta ja suhtautumiseni ruokaan on jossain määrin kiero vieläkin. Sentään nykyään painan terveelliset 69kg.

[/quote]

Onnea "toipumisesi" johdosta, mutta toipumista vastustavalle anorektikkolapselle ei voi mitään muuta kuin runnoa sitä ruokaa alas kurkusta ja vertaistuekseen ne tuppaavat ominpäin löytämään kaltaisiasi vähättelijöitä, koska " kyl mä olin paremmin sairas hullu, ei toi sulla oo paha". Tuo on sairaalle bensaa liekkeihin ja sinä tiedät tämän. Tulit vertailemaan omaa massaasi sairaan ihmisen kanssa ja vähättelet hänen tilaansa, koska et ole itsekään vielä selvillä vesillä.

Vierailija
85/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ap, että isäsi otti sinut luokseen. Ja hyvä vain, että kuljet lyhyetkin matkat autolla jo sen murtumasi takia. Lähimmäisesi yrittävät vain auttaa sinua tuputtamalla ruokaa. Sekään ei ole ihan oikein, vaan terapian avulla saat oikean avun. Muistuta tästä myös lähimmäisiäsi, jos koet sen hampurilaisen syömisen täydellisen vastenmieliseksi.

Edessäsi tulee olemaan pitkä prosessi ja se vaatii aikaa. Se on jo ensi askel, että suostuit vapaaehtoisesti ottamaan avun vastaan. Se tarkoittaa sitä, että jossain sisimmässäsi tiedät olevasi sairas, vaikka oletkin vielä epävarma asiasta. Anoreksia on hirveä tauti juuri sen takia, että se on niin salakavala. Oma ystäväni parantui vasta sen jälkeen, kun joutui sairaalaan letkuihin. Toivottavasti sinulle ei tarvita niin pahaa herättäjää.

Muista myös puhua tuntemuksesi ääneen. Ihmisen ei ole hyvä pitää asioita sisällään.

Vierailija
86/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 21:23"]En usko sanaakaan, sorry. 48 kiloinen ei ole anorektikko. Piste. .
[/quote]
Tiedätkö sä edes mikä on anoreksia?

Vierailija
87/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:33"]Ihanaa ap, että isäsi otti sinut luokseen. Ja hyvä vain, että kuljet lyhyetkin matkat autolla jo sen murtumasi takia. Lähimmäisesi yrittävät vain auttaa sinua tuputtamalla ruokaa. Sekään ei ole ihan oikein, vaan terapian avulla saat oikean avun. Muistuta tästä myös lähimmäisiäsi, jos koet sen hampurilaisen syömisen täydellisen vastenmieliseksi.

Edessäsi tulee olemaan pitkä prosessi ja se vaatii aikaa. Se on jo ensi askel, että suostuit vapaaehtoisesti ottamaan avun vastaan. Se tarkoittaa sitä, että jossain sisimmässäsi tiedät olevasi sairas, vaikka oletkin vielä epävarma asiasta. Anoreksia on hirveä tauti juuri sen takia, että se on niin salakavala. Oma ystäväni parantui vasta sen jälkeen, kun joutui sairaalaan letkuihin. Toivottavasti sinulle ei tarvita niin pahaa herättäjää.

Muista myös puhua tuntemuksesi ääneen. Ihmisen ei ole hyvä pitää asioita sisällään.
[/quote]

Tänään on isän synttärit, niin leivoin kakun..söin itsekin pienen palan, enkä mennyt lenkille.
-Ap

Vierailija
88/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 21:55"]Minä jouduin liikuntakieltoon ollessani 162cm/47kg. Eli melkein 10cm sinua lyhyempänä ja silti suunnilleen saman painoisena. Rytmihäiriöt alkoivat niin pahoiksi, että pelkäsin sydämen luovuttavan ihan just. En saanut kävellä edes keittiöön hakemaan ruokaa ja jokainen ruokatilanne valvottiin. Lähemmäks 40-kiloisena jouduin tiputukseen ja sen jälkeen osastolle missä olin useamman viikon täydessä kiinnipidossa. Vessaan sain mennä, mutta ohjaaja vahti, etten oksenna (en ikinä oksentanut, silti). Siinä kaikki mun liikunta parin viikon ajalta, vessaan ja takas huoneeseen/sohvalle.

Mutta anna itsellesi nyt aikaa. Älä anna tuon mennä pahemmaksi.

N17
[/quote]

Häh? Noin pahaan kuntoon 47 kg painoisena?? Olen 165 cm ja 48 kg tälläkin ja voin oikein hyvin, liikun paljon.
[/quote]

Sinä varmaan treenaatkin kuusi kertaa päivässä, teet tuhansia vatsalihaksia, tuhansia kyykkyjä, tuhansia selkälihasliikkeitä yms yms yms/treeni ja juokset jokaisen lenkin aikana niin pitkälle, että joko oksennat, tai jalat romahtavat alta? Eli et lopeta lenkkiä silloin, kun väsyttää, vaan silloin, kun kroppasi romahtaa ja kaadut maahan ihan loppuun asti vedettynä. Niin. Ei enää ikinä tuota samaa, en edes jaksaisi treenata noin paljoa enää.

N17

Vierailija
89/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 21:55"]Minä jouduin liikuntakieltoon ollessani 162cm/47kg. Eli melkein 10cm sinua lyhyempänä ja silti suunnilleen saman painoisena. Rytmihäiriöt alkoivat niin pahoiksi, että pelkäsin sydämen luovuttavan ihan just. En saanut kävellä edes keittiöön hakemaan ruokaa ja jokainen ruokatilanne valvottiin. Lähemmäks 40-kiloisena jouduin tiputukseen ja sen jälkeen osastolle missä olin useamman viikon täydessä kiinnipidossa. Vessaan sain mennä, mutta ohjaaja vahti, etten oksenna (en ikinä oksentanut, silti). Siinä kaikki mun liikunta parin viikon ajalta, vessaan ja takas huoneeseen/sohvalle.

N17
[/quote]

Häh? Noin pahaan kuntoon 47 kg painoisena?? Olen 165 cm ja 48 kg tälläkin ja voin oikein hyvin, liikun paljon.
[/quote]

Sinä varmaan treenaatkin kuusi kertaa päivässä, teet tuhansia vatsalihaksia, tuhansia kyykkyjä, tuhansia selkälihasliikkeitä yms yms yms/treeni ja juokset jokaisen lenkin aikana niin pitkälle, että joko oksennat, tai jalat romahtavat alta? Eli et lopeta lenkkiä silloin, kun väsyttää, vaan silloin, kun kroppasi romahtaa ja kaadut maahan ihan loppuun asti vedettynä. Niin. Ei enää ikinä tuota samaa, en edes jaksaisi treenata noin paljoa enää.

N17
[/quote]

En tee tuollaista, olen ihan normaalisti tällainen. Liikun muutaman kerran viikossa mutta en pakonomaisesti, lähinnä muutaman kilometrin lenkki. Ja sitten hyötyliikunta päälle.

Vierailija
90/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 21:55"]Minä jouduin liikuntakieltoon ollessani 162cm/47kg. Eli melkein 10cm sinua lyhyempänä ja silti suunnilleen saman painoisena. Rytmihäiriöt alkoivat niin pahoiksi, että pelkäsin sydämen luovuttavan ihan just. En saanut kävellä edes keittiöön hakemaan ruokaa ja jokainen ruokatilanne valvottiin. Lähemmäks 40-kiloisena jouduin tiputukseen ja sen jälkeen osastolle missä olin useamman viikon täydessä kiinnipidossa. Vessaan sain mennä, mutta ohjaaja vahti, etten oksenna (en ikinä oksentanut, silti). Siinä kaikki mun liikunta parin viikon ajalta, vessaan ja takas huoneeseen/sohvalle.

N17
[/quote]

[/quote]

N17
[/quote]

En tee tuollaista, olen ihan normaalisti tällainen. Liikun muutaman kerran viikossa mutta en pakonomaisesti, lähinnä muutaman kilometrin lenkki. Ja sitten hyötyliikunta päälle.
[/quote]

Et tainnut tajuta ponttia..

Vierailija
91/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 21:55"]Minä jouduin liikuntakieltoon ollessani 162cm/47kg. Eli melkein 10cm sinua lyhyempänä ja silti suunnilleen saman painoisena. Rytmihäiriöt alkoivat niin pahoiksi, että pelkäsin sydämen luovuttavan ihan just. En saanut kävellä edes keittiöön hakemaan ruokaa ja jokainen ruokatilanne valvottiin. Lähemmäks 40-kiloisena jouduin tiputukseen ja sen jälkeen osastolle missä olin useamman viikon täydessä kiinnipidossa. Vessaan sain mennä, mutta ohjaaja vahti, etten oksenna (en ikinä oksentanut, silti). Siinä kaikki mun liikunta parin viikon ajalta, vessaan ja takas huoneeseen/sohvalle.

N17
[/quote]

[/quote]

N17
[/quote]

[/quote]

Niin. Sen takia et varmaan ole yhtä huonossa kunnossa mitä minä tuolloin liikuntakiellossa rytmihäiriöiden kanssa.

N17