Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

15v taitoluistelija anorektikko.

Vierailija
06.06.2015 |

No niin. Minä olen se 15v taitoluistelija, jota sanottiin täällä anorektikoksi, koska mittani oli 170cm ja 48kg.
No muutin isäni luokse, ja minut vietiin lääkäriin. Kai ne nyt totesi minulle sen anoreksian, tai ainakin joudun nyt jonnekkin terapiaan jne.
Olin toissapäivästä eiliseen poikaystävällä yötä, joka asuu tästä _1 kilometrin_ päässä, ja arvatkaa mitä? En saanut kävellä sitä matkaa! Siis aivan naurettavaa. Minut haettiin autolla. Lopetin nyt luistelun ainakin parantumisen ajaksi, ja menen uudelleen fysioterapiaan. Äiti ei ole sanonut mihinkään mitään.
Nyt kaikki poikaystävästä lähtien yrittää suunnilleen survoa ruokaa kurkustani alas.

Ei tässä muuta, mites teillä? Miten näin niiku omasta mielestä?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:52"] Minä olin 15-vuotiaana 165 cm ja 46 kg ja ihan hyvin voin, sen ikäisethän ovat monesti varsamaisen hoikkia luonnostaan. [/quote]

Sinäkin olet ollut aliravittu. Matematiikka ja statistiikka eivät valehtele. Voit olla aivan rauhassa juuri niin harhainen kuin lystäät, mutta älä pilaa toisen elämää. Se, että maailmassa on ollut muitakin riutuneita kersoja ei paranna ap:n tilannetta tai tee sitä yhtään vähemmän vakavaksi. Jos lopettaisit tuon "minäminä"-ruikutuksen, kun toinen on hakemassa apua? [/quote] Nyt minusta tuntuu että en edes ole sairas, jos kerta moni muukin on tämän painoinen. Minut huijattiin jonnekkin terapiaan tämän takia...? Ei olisi pitänyt avata suuta vaan jatkaa luistelua. -Ap

[/quote] 

Ajatuksesi ovat täysin normaaleja ihmiselle, jolla ei ole sairaudentuntoa. Olet selvästi tunteellinen ja herkkä ihminen, joten tällä hetkellä tunteesi saavat niskalenkin siitä terveestä järjestäsi. Lue kommenttini 56. Anoreksiasi omaa ihan omat puolustusjärjestelmät ja vähättelee itseään. Syömishäiriöt ovat loisia, jotka tekevät kaikkensa, ettei niistä hankkiuduttaisi eroon. Sinä et itseasiassa ajattele, että olisi pitänyt pitää pää kiinni ja jatkaa luistelua. Sitä puhetta tuottaa se sinun epävarma osa psyykkeessä, joka kaipaa entistä. Vaikka tilanteesi oli ikävä, niin se oli sinun tilanne, mihin olit tottunut. Uudet mullistukset pelottavat ja takapakki tuntuu nyt helpommalta. Se ei siltikään ole oikea ratkaisu.
[/quote]

Mutta jos kerran monet painaa samanverran kuin minä, niin eihän minulla silloin mitään anoreksiaa ole?
-Ap
[/quote]

No jos sinä olet jotenkin erityinen? Monet ovat pieniä ja siroja luonnostaan ja painavat vähän ilman mitään anoreksiaa.
[/quote]

No minulle sanotaan koko ajan että minulla on anoreksia. Kuulemma 3x päivässä juoksulenkki ja ruoan syömättä jättäminen ei ole normaalia.
-Ap

Vierailija
42/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:07"] [quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:52"] Minä olin 15-vuotiaana 165 cm ja 46 kg ja ihan hyvin voin, sen ikäisethän ovat monesti varsamaisen hoikkia luonnostaan. [/quote]

Sinäkin olet ollut aliravittu. Matematiikka ja statistiikka eivät valehtele. Voit olla aivan rauhassa juuri niin harhainen kuin lystäät, mutta älä pilaa toisen elämää. Se, että maailmassa on ollut muitakin riutuneita kersoja ei paranna ap:n tilannetta tai tee sitä yhtään vähemmän vakavaksi. Jos lopettaisit tuon "minäminä"-ruikutuksen, kun toinen on hakemassa apua? [/quote] Nyt minusta tuntuu että en edes ole sairas, jos kerta moni muukin on tämän painoinen. Minut huijattiin jonnekkin terapiaan tämän takia...? Ei olisi pitänyt avata suuta vaan jatkaa luistelua. -Ap [/quote] 

Ajatuksesi ovat täysin normaaleja ihmiselle, jolla ei ole sairaudentuntoa. Olet selvästi tunteellinen ja herkkä ihminen, joten tällä hetkellä tunteesi saavat niskalenkin siitä terveestä järjestäsi. Lue kommenttini 56. Anoreksiasi omaa ihan omat puolustusjärjestelmät ja vähättelee itseään. Syömishäiriöt ovat loisia, jotka tekevät kaikkensa, ettei niistä hankkiuduttaisi eroon. Sinä et itseasiassa ajattele, että olisi pitänyt pitää pää kiinni ja jatkaa luistelua. Sitä puhetta tuottaa se sinun epävarma osa psyykkeessä, joka kaipaa entistä. Vaikka tilanteesi oli ikävä, niin se oli sinun tilanne, mihin olit tottunut. Uudet mullistukset pelottavat ja takapakki tuntuu nyt helpommalta. Se ei siltikään ole oikea ratkaisu. [/quote] Mutta jos kerran monet painaa samanverran kuin minä, niin eihän minulla silloin mitään anoreksiaa ole? -Ap

[/quote]

Se vain tarkoittaa, että muutkin ihmiset kärsivät samasta taudista ja käyvät samaa taistelua läpi kuin sinäkin. Tautia se ei sinusta tai heistä poista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä olet urheilija ja tiedät itsekin lihasten painavan. Nuo kevyet teinit ovat niitä tikku-ukkoja, joilla ei ole mitään lihasmassaa. Jos et urheilisi, olisi sinunkin painosi paljon alempi. Korjaa vaan tilannetta jo nyt, äläkä anna sen mennä huonommaksi.

Vierailija
44/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:07"] [quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:52"] Minä olin 15-vuotiaana 165 cm ja 46 kg ja ihan hyvin voin, sen ikäisethän ovat monesti varsamaisen hoikkia luonnostaan. [/quote]

Sinäkin olet ollut aliravittu. Matematiikka ja statistiikka eivät valehtele. Voit olla aivan rauhassa juuri niin harhainen kuin lystäät, mutta älä pilaa toisen elämää. Se, että maailmassa on ollut muitakin riutuneita kersoja ei paranna ap:n tilannetta tai tee sitä yhtään vähemmän vakavaksi. Jos lopettaisit tuon "minäminä"-ruikutuksen, kun toinen on hakemassa apua? [/quote] Nyt minusta tuntuu että en edes ole sairas, jos kerta moni muukin on tämän painoinen. Minut huijattiin jonnekkin terapiaan tämän takia...? Ei olisi pitänyt avata suuta vaan jatkaa luistelua. -Ap [/quote] 

Ajatuksesi ovat täysin normaaleja ihmiselle, jolla ei ole sairaudentuntoa. Olet selvästi tunteellinen ja herkkä ihminen, joten tällä hetkellä tunteesi saavat niskalenkin siitä terveestä järjestäsi. Lue kommenttini 56. Anoreksiasi omaa ihan omat puolustusjärjestelmät ja vähättelee itseään. Syömishäiriöt ovat loisia, jotka tekevät kaikkensa, ettei niistä hankkiuduttaisi eroon. Sinä et itseasiassa ajattele, että olisi pitänyt pitää pää kiinni ja jatkaa luistelua. Sitä puhetta tuottaa se sinun epävarma osa psyykkeessä, joka kaipaa entistä. Vaikka tilanteesi oli ikävä, niin se oli sinun tilanne, mihin olit tottunut. Uudet mullistukset pelottavat ja takapakki tuntuu nyt helpommalta. Se ei siltikään ole oikea ratkaisu. [/quote] Mutta jos kerran monet painaa samanverran kuin minä, niin eihän minulla silloin mitään anoreksiaa ole? -Ap [/quote] No jos sinä olet jotenkin erityinen? Monet ovat pieniä ja siroja luonnostaan ja painavat vähän ilman mitään anoreksiaa. [/quote] No minulle sanotaan koko ajan että minulla on anoreksia. Kuulemma 3x päivässä juoksulenkki ja ruoan syömättä jättäminen ei ole normaalia. -Ap

[/quote]

Kuulostan katkeralt kouluterkkarilta nyt: et ole erikoinen. Tapasi eivät ole normaaleja. Ympärilläsi on ihmisiä, jotka rakastavat sinua ja haluavat sinulle pelkkää hyvää. Syö ja säily heidän seurassaan elossa. Katso esimerkkiä vaikka urheilijoista. Pitää syödä järkyttävät määrät ruokaa, että voi olla hyvässä kunnossa, timmi ja fyysisesti kykeneväinen raskaisiin urheilulajeihin. Murrat luita kaatuessasi. Niinkuin seniori. Sinun pitäisi olla siinä kunnossa vasta 60 vuoden päästä. 

Vierailija
45/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:52"]

Minä olin 15-vuotiaana 165 cm ja 46 kg ja ihan hyvin voin, sen ikäisethän ovat monesti varsamaisen hoikkia luonnostaan.

[/quote]

Sinäkin olet ollut aliravittu. Matematiikka ja statistiikka eivät valehtele. Voit olla aivan rauhassa juuri niin harhainen kuin lystäät, mutta älä pilaa toisen elämää. Se, että maailmassa on ollut muitakin riutuneita kersoja ei paranna ap:n tilannetta tai tee sitä yhtään vähemmän vakavaksi. Jos lopettaisit tuon "minäminä"-ruikutuksen, kun toinen on hakemassa apua?
[/quote]

Nyt minusta tuntuu että en edes ole sairas, jos kerta moni muukin on tämän painoinen. Minut huijattiin jonnekkin terapiaan tämän takia...? Ei olisi pitänyt avata suuta vaan jatkaa luistelua.
-Ap
[/quote]

Olet alipainoinen. Huomattavan. Suhde ruokaan ja kehonkuvaan vinoutunut. Olet sairas, onneksi saat mahd.hoitoon.

Vierailija
46/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 09:52"] Minä olin 15-vuotiaana 165 cm ja 46 kg ja ihan hyvin voin, sen ikäisethän ovat monesti varsamaisen hoikkia luonnostaan. [/quote]

Sinäkin olet ollut aliravittu. Matematiikka ja statistiikka eivät valehtele. Voit olla aivan rauhassa juuri niin harhainen kuin lystäät, mutta älä pilaa toisen elämää. Se, että maailmassa on ollut muitakin riutuneita kersoja ei paranna ap:n tilannetta tai tee sitä yhtään vähemmän vakavaksi. Jos lopettaisit tuon "minäminä"-ruikutuksen, kun toinen on hakemassa apua? [/quote] Nyt minusta tuntuu että en edes ole sairas, jos kerta moni muukin on tämän painoinen. Minut huijattiin jonnekkin terapiaan tämän takia...? Ei olisi pitänyt avata suuta vaan jatkaa luistelua. -Ap

[/quote] 

Ajatuksesi ovat täysin normaaleja ihmiselle, jolla ei ole sairaudentuntoa. Olet selvästi tunteellinen ja herkkä ihminen, joten tällä hetkellä tunteesi saavat niskalenkin siitä terveestä järjestäsi. Lue kommenttini 56. Anoreksiasi omaa ihan omat puolustusjärjestelmät ja vähättelee itseään. Syömishäiriöt ovat loisia, jotka tekevät kaikkensa, ettei niistä hankkiuduttaisi eroon. Sinä et itseasiassa ajattele, että olisi pitänyt pitää pää kiinni ja jatkaa luistelua. Sitä puhetta tuottaa se sinun epävarma osa psyykkeessä, joka kaipaa entistä. Vaikka tilanteesi oli ikävä, niin se oli sinun tilanne, mihin olit tottunut. Uudet mullistukset pelottavat ja takapakki tuntuu nyt helpommalta. Se ei siltikään ole oikea ratkaisu.
[/quote]

Mutta jos kerran monet painaa samanverran kuin minä, niin eihän minulla silloin mitään anoreksiaa ole?
-Ap
[/quote]

No jos sinä olet jotenkin erityinen? Monet ovat pieniä ja siroja luonnostaan ja painavat vähän ilman mitään anoreksiaa.
[/quote]

No minulle sanotaan koko ajan että minulla on anoreksia. Kuulemma 3x päivässä juoksulenkki ja ruoan syömättä jättäminen ei ole normaalia.
-Ap
[/quote]

Tiedät itsekin että eivät ole normaalia käytöstä. Miksi jankkaat selvästä asiasta?

Vierailija
47/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 21:23"]En usko sanaakaan, sorry. 48 kiloinen ei ole anorektikko. Piste. .
[/quote]

Älä puhu asiasta mistä et tiedä. T anorektikkoja työkseen hoitava

Vierailija
48/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet pidempi kuin nämä muut, joten ei teitä voi verrata. Olet sairas, alipainoinen anorektikko.
Vänkäät samanlailla kuin mummoni, jolla on Alzheimerin tauti. Se ei muista mitään eikä osaa hoitaa asioitaan, mutta silti vänkää olevansa terve. Olette molemmat sairaudentunnottomia.

Vierailija
49/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lihaksikas urheilija tai romuluinen niin varmaan kuuluu painaa enemmän. Toiset ovat pieniä ja siroja luonnostaan ilman mitään anoreksiaa, siksi he painavat vähän.

Vierailija
50/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 11:25"]Jos olet lihaksikas urheilija tai romuluinen niin varmaan kuuluu painaa enemmän. Toiset ovat pieniä ja siroja luonnostaan ilman mitään anoreksiaa, siksi he painavat vähän.
[/quote]

En minä ole romuluinen :( Kiitoksia vaan.
-Ap

Vierailija
51/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 11:25"]Jos olet lihaksikas urheilija tai romuluinen niin varmaan kuuluu painaa enemmän. Toiset ovat pieniä ja siroja luonnostaan ilman mitään anoreksiaa, siksi he painavat vähän.
[/quote]

-Ap
[/quote]

No mutta et sirokaan. Pitää hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, jos kehon kuuluu painaa enemmän kuin 48 kiloa niin sen pitää, ihan sairasta yrittää väkisin olla laihempi kuin luonnostaan on. Toiset ovat vaan kevyitä ilman mitään anoreksioita yms. häiriöitä.

Vierailija
52/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan miksen minä näytä noin luurangolta vaikka mitat 168/43?

Vierailija
53/91 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 11:25"]Jos olet lihaksikas urheilija tai romuluinen niin varmaan kuuluu painaa enemmän. Toiset ovat pieniä ja siroja luonnostaan ilman mitään anoreksiaa, siksi he painavat vähän.
[/quote]

-Ap
[/quote]

No mutta et sirokaan. Pitää hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, jos kehon kuuluu painaa enemmän kuin 48 kiloa niin sen pitää, ihan sairasta yrittää väkisin olla laihempi kuin luonnostaan on. Toiset ovat vaan kevyitä ilman mitään anoreksioita yms. häiriöitä.
[/quote]

Etkö idiootti tajua että ap:n painoindeksi on 16.6!! Ei ap saa painaa noin vähän! Normaali painoindeksin alaraja on 18.5!!

Vierailija
54/91 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
55/91 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Toivottavasti alat parantua. Ja toivottavasti äitisi sekä valmentajasi miettivät asiaa.

Vierailija
56/91 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 20:57"]Hyvä. Toivottavasti alat parantua. Ja toivottavasti äitisi sekä valmentajasi miettivät asiaa.
[/quote]

En vaan koe itseäni sairaaksi, vaikka tiedän olevani pakkomielteinen ruokaa kohtaan. Jos se terapia auttaa.
-Ap

Vierailija
57/91 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nyt vain että sait apua. Koita nyt vain keskittyä itsesi huoltamiseen. On luonnollista, että läheiset huolehtivat ja se saattaa joskus tuntua jopa liioittelulta.

Vierailija
58/91 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 178cm/49,5kg voimistelija ja vältin diagnoosin. Tsemppiä parantumiseen, yleensä iän myötä helpottaa kun elämä alkaa maistua :)

Vierailija
59/91 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttöni oli sairaalassakin syömishäiriön talkia. Mitat 166/42kg. Ahdistava asia.

Vierailija
60/91 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 21:02"]Hyvä nyt vain että sait apua. Koita nyt vain keskittyä itsesi huoltamiseen. On luonnollista, että läheiset huolehtivat ja se saattaa joskus tuntua jopa liioittelulta.
[/quote]

Niin. Tuntuu vaan oudolle, kun yhtä äkkiä hirveä haloo.
-Ap