164/59 ja vyötärön ympärys muka 84 cm!?
En tiedä mittaanko oikeasta kohdasta edes... En ole ennen mitannut. Vaatekoko S/M. Eikä mielestäni ole edes iso vatsa tai suuria makkaroita!?
Kommentit (58)
Pökkelömalli. Pukeudu makkarankuoriin, kuten muutkin pökkelöt.
Mulla on myös rakenteellisesti leveä vyötärö. Minulla alempien kylkiluiden ja lantioluun korkeimman kohdan väliin ei jää tilaa yhtään. Se tarkoittaa sitä, että jos katsoo navasta 5cm ylöspäin, niin mulla on jo kylkiluut siinä kohtaa. Eli keskivartalo on suora, vaikka mahaa ei ole yhtään.
Joo harmittaa, sillä keskivartalo on hyvin miehekäs, varsinkin kun vinot vatsalihakset lisää leveyttä entisestään.
Mulla oli 171/63 mitoissa vyötärö n. 83cm. Koskaan ei ole ollut alle 70cm vyötäröä sen jälkeen kun kasvoin lopulliseen pituuteen, vaikka painoin 48-49kg kevyimmilläni.
Mulla on leveä rintakehä ja hartiat, ja vyötärön kapein kohta ylempänä kuin yleensä. Ylipainoisena kropan kapein kohta on heti kylkiluiden alla.
Meitä on niin erilaisia, että se täytyy vaan hyväksyä.
Uskon vahvasti että pienellä jumpalla ja aktiivisuudella kuka tahansa saa pömppömahaa pienemmäksi + ryhdin kuriin. Sitten ruuat järkeviksi, eli ei limuja eikä energiajuomia. Myös hampparit ja muut vastaavat pois. Tilalle on saatavana ihan vaikka valmiita terveellisiä eineksiäkin(ellei jaksa tehdä. Esim itse en jaksa)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ihmeessä teillä on noin iso vyötärömitta? Olen 163, paino 50, liivimitta 70, lantio 90 ja vyötärö 64.
Ja olen ihan aikuinen.
Väität olevasi aikuinen, mutta et ole ikinä kuullut erilaisista vartalotyypeistä? Miten ison kiven alla olet elämäsi elänyt?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 171/63 mitoissa vyötärö n. 83cm. Koskaan ei ole ollut alle 70cm vyötäröä sen jälkeen kun kasvoin lopulliseen pituuteen, vaikka painoin 48-49kg kevyimmilläni.
Mulla on leveä rintakehä ja hartiat, ja vyötärön kapein kohta ylempänä kuin yleensä. Ylipainoisena kropan kapein kohta on heti kylkiluiden alla.
Meitä on niin erilaisia, että se täytyy vaan hyväksyä.
Kapein kohta on se mikä mitataan, vaikka se olisi vähän "ylempänä kuin tavallisesti".
Vierailija kirjoitti:
Olen 162cm ja minulla vyötärö löytyy n.5cm navan yläpuolelta. Jos sinulla on kokovartalopeili niin ryhdikkäästi sen eteen seisomaan ja katsot vartalosta kapeimman kohdan ja mittaat siitä. Minun vyötärö 75cm, vaakaa en omista niin painosta ei tietoa.
Oikeasti? Voiko näin olla? Aina neuvotaan mittaamaan vähän navan alta ja siinä on se paksuin kohta. Vasta kylkiluiden alta on aavistuksen kapeampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 162cm ja minulla vyötärö löytyy n.5cm navan yläpuolelta. Jos sinulla on kokovartalopeili niin ryhdikkäästi sen eteen seisomaan ja katsot vartalosta kapeimman kohdan ja mittaat siitä. Minun vyötärö 75cm, vaakaa en omista niin painosta ei tietoa.
Oikeasti? Voiko näin olla? Aina neuvotaan mittaamaan vähän navan alta ja siinä on se paksuin kohta. Vasta kylkiluiden alta on aavistuksen kapeampi.
Ei varmasti missään neuvota. Aina neuvotaan mittaamaan kapein kohta, joka on jonkin verran navan yläpuolella.
No jos on korkea lantio niin ei sen ja kylkiluiden väliin jää paljoakaan. Eikä ne luut jousta mittanauhan alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, vyötärö on vartalon kapein kohta, navan ja alimman kylkiluun välissä. Monesti näkee eri laihdutusohjelmissa että mitataan vyötäröä navan kohdalta, mutta se on väärä kohta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ihmeessä teillä on noin iso vyötärömitta? Olen 163, paino 50, liivimitta 70, lantio 90 ja vyötärö 64.
Ja olen ihan aikuinen.
Ja minä olen 164/52. Vyötärö 60cm ja lantio 88 cm. Liivien ympärys on 65, mutta pitäisi olla 60. Niitä vaan ei mistään löydä etenkään G kupissa. Ja ymmärrän hyvin, että mun mitat on pienet. Minun rintakehä on liiankin kapea, mutta minkäs teet. Joo kivan näköistä, ainakin miesten mielestä kun on isot rinnatkin. Tuottaa vaan ongelmia kun keuhkotkin on sitten liian pienet. Ja painavat rinnat lisänä hankaloittaa hengitystä.
Ja ap on luultavasti mitannut väärästä kohdasta, olin joskus 57kg ja mitoissa ei juuri eroa ollut. Minulla kertyy ensin reisiin ja takamukseen. Ja näin pienellä luustolla nykyinen paino on ihan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
No jos on korkea lantio niin ei sen ja kylkiluiden väliin jää paljoakaan. Eikä ne luut jousta mittanauhan alla.
Sen verran varmasti jää, että siinä se vyötärö kuitenkin on. Ei sitä alempaa mitata vain siksi että on "korkea lantio"...
Mä oon 170 cm ja 70 kiloa ja vyötärö 74 cm. Eli ei voi sun mitta pitää paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisillä vyötärö häviää, vaikka olisi normaalipainossa...
No ei ainakaan minulla. Vyötärö 63cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran varmasti jää, että siinä se vyötärö kuitenkin on. Ei sitä alempaa mitata vain siksi että on "korkea lantio"...
Ei mulla ainakaan jää yhtään väliä.
Eri
Tuo ohje että pitää mitata navan alapuolelta on todella huono naisille, koska ainakin mulla jäi vatsanahka raskauden jälkeen pysyvästi roikkumaan ja napa on ties missä.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on varmaan vartalon malli vaan sellainen, että vyötärö ei juurikaan erotu?
Olen sua ainakin 5 cm lyhyempi ja painan saman verran, eli mun BMI on isompi kuin sun. Mum vyötärö on silti 15cm kapeampi kuin sulla, koska vartalon malli nyt vaan on sellainen. Ei sille mitään mahda! Sinäkään et kuitenkaan ole ylipainoinen, nii en tiedä onko aihetta murehtia.
Mä oon 165 cm ja 73 kg. Valitettavasti vyötärö erottuu. Tahtoisin sen pois tuosta erottumasta.
Laihdutusohjelmissa mitataan viskeraalisen rasvan alkutilanne ja lopputilanne. Mittaus on siis "mahan ympärys", ei vyötärönympärys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi olla, että 1/2cm jää väliä. Siinä kohtaa mulla on napa.
Niin. Mehän ollaan kaikki saman muotoisia ja kokoisia. Eiku..
Miten ihmeessä sulla voi olla tommoset mitat, kun mulla on ihan eri? Ja ihan aikuinen olen.