164/59 ja vyötärön ympärys muka 84 cm!?
En tiedä mittaanko oikeasta kohdasta edes... En ole ennen mitannut. Vaatekoko S/M. Eikä mielestäni ole edes iso vatsa tai suuria makkaroita!?
Kommentit (58)
Mulla pituus 158 ja paino jotain 65-66 varmaan tällä hetkellä. Mitat 98/78/98 eli ei oo edes tiimalasivartaloa. Eipä se aina taida kannata bmi:tä tuijotella.
Olen aina mitannut vyötäröni navan yläpuolelta, kun joskus luin, että siitä pitäisi mitata :D siitä olen saanut 73cm ja mitat on 162/57. Pitääpä huomenna tarkistaa oikeasta kohdasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisillä vyötärö häviää, vaikka olisi normaalipainossa...
Ei se normaalipaino pelasta vyötärölihavuudelta.
Kannattaa pitää rasvaprosentti normaalina, niin ei tarvitse lölleröitä kannella.
Lipsahti ehkä väärään ketjuun toi mun vastaus.😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittanauha ei valehtele...ja kyllähän tuo selvästi on jo vatsakas henkilö. Varsinkin sinun mittaisella...
No, sitä minä juuri ihmettelen, kun en mielestäni ole erityisen vatsakas. Täytyy kokeilla mitata uudestaan taas, kun saan mittanauhan käsiini (mittasin vanhemmillani). Ehkä mittasin liikaa lantiolta.
Miten sen voi mitata väärin? Ellet ole keskivartalolihava niin etsit vaan kapeimman kohdan ja mittaat siitä. Yleensä vähän navan yläpuolella.
Mittanauha voi olla kierteellä.
Voi mitata navan kohdalta eikä kapeimmalta kohdalta. Ei voi mitata "liika lantiolta", kun mittaa kapeimmasta kohdasta, jos ei ole niin vatsakas, että kapein kohta on kaukana vyötäröstä, vaikka rintojen alla.
Mittanauhasta voi puuttua pätkä eikä sitä huomaa.
Nämä ovat kai ne tavallisimmat virheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittanauha ei valehtele...ja kyllähän tuo selvästi on jo vatsakas henkilö. Varsinkin sinun mittaisella...
No, sitä minä juuri ihmettelen, kun en mielestäni ole erityisen vatsakas. Täytyy kokeilla mitata uudestaan taas, kun saan mittanauhan käsiini (mittasin vanhemmillani). Ehkä mittasin liikaa lantiolta.
Se voi olla niin. Naisilla joskus lantio nousee yllättävän korkealle ja leventää vatsan seutua varsinkin jos sen mittaa navan alapuolelta. Ehkä tuo navan korkeus sopisi mittaus kohdaksi...
Vyötärö mitataan muutama sentti navan yläpuolelta, joten olet todennäköisesti mitannut väärästä kohdasta, ja siksi luku on noin iso.
Eihän tuo ole edes iso luku. Mulla on isompi vyötärönympärys ja olen langanlaiha.
Suomalaiset vartalot ovat keskimääräistä leveämpiä. Monet suomalaiset ovat persjalkaisia, eikä vyötäröä ole juurikaan. Mulla on lantion ja kylkiluiden välillä muutama sentti väliä eli muotoja ei ole juurikaan.
Vyötäröä ei mitata kapeimmasta kohdasta, navan kohdalta eikä rinnan alta vaan 2 cm navan yläpuolelta.
Ja on kyllä jättimäinen vyötärö painonsa puolesta hoikalle ihmiselle. Minulla on sama vyötärömitta samalla pituudella ja olen 17 kiloa painavampi.
Vyötärölihavuutta arvioitaessa vyötärön ympärys mitataan leveimmästä kohdasta, ei kapeimmasta - toisin kuin tuolla aikaisemmin joku väitti. Käytännössä siis reilusti navan alapuolelta, siitä kohtaa missä on mahan uloin pömppä.
Mietin vaan sitä, että oisitko mitannut nauhan väärällä päällä? Mittanauha on yleensä 150cm ja 66cm kuulostaisi todenmukaisemmalta sun mitoilla (joka olisi siis mitta, jos oisitkin tulkinnut mittaa väärästä päästä). Itselläni paljon painavampana oli vyötärönympärys 82cm ja mä olen sellaista suoraa laatikkomallia, joten mulla on aina leveä vyötärö, vaikka olisin normaalipainoinenkin.
Mulla on myös lantio todella korkealla ja mahan ympärys on isompi versus paino/pituus. Eli paino on 53,6 pituus 167 ja vyötärö 68-70 cm. Ei meitä kaikkia lykästä ampiaisvyötäröllä
Oliko kyseessä 150cm mittanauha? Niissä kun on mitta molemmilla puolilla eri päin. Jos mittasit 84cm niin toisella puolella on 66cm, mikä on ihan mahdollinen jos sinulla on kapea vyötärö.
Minä llen 158 cm ja 52 kiloa. Ja vaikka se monelle on uskomatonta, niin minullakin vyötärönympärys on 81 cm.
Silloin kun BMI oli 18, niin silloin vyötärönympärys oli 78 cm.
Leveä vyötärönympärys ei tarkoita aina läskiä. Minullakin kylkiluiden ja lantion välissä on jotain kolme senttiä tilaa. Ei siihen kummoisia vyötäröitä mahdu mitenkään.
Kaikilla ihmisillä ei vain ole vyötäröä, vaikkei viskeraalista rasvaa olisi yhtään ylimääräistä.
Nuoruudessa minulla oli ystävä, joka oli hyvin lyhyt ja hoikka. Hän harrasti tanssia ja oli vahva ja jäntevä, mutta hänellä vain oli todella lyhyt keskivartalo. Kylkikaaret tekivät hänestä melkein tynnyrimäisen, ja yhdessä tanssijan ryhdin ja lihaksikkaiden käsivarsien kanssa se oli oikeastaan aika kadehdittava kroppa. Kauneutta on monenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Minä llen 158 cm ja 52 kiloa. Ja vaikka se monelle on uskomatonta, niin minullakin vyötärönympärys on 81 cm.
Silloin kun BMI oli 18, niin silloin vyötärönympärys oli 78 cm.
Leveä vyötärönympärys ei tarkoita aina läskiä. Minullakin kylkiluiden ja lantion välissä on jotain kolme senttiä tilaa. Ei siihen kummoisia vyötäröitä mahdu mitenkään.
Tämä. En tajua miten voi olla niin vaikea uskoa, että joillain vyötärönympärys on vain rakenteellisesti suuri, vaikka olisi kuinka hoikka. Itse olen saman pituinen kuin aloittaja, ja reilusti alipainoisena vyötärönympärys oli 79 cm. Ei se siitä enää mihinkään kapene.
Ihan mahdolliset nuo ap:n mitat ovat.
Olen 160/50, vyötärönympärys 60 cm. 57-kiloisena, gluteenia syödessä vyötäränympärys oli 77 cm.
Tästä tulikin heti mieleen, että onko sulla ap suolisto kunnossa? Onko maha litteä vai pallo? Itse sain vyötärön esiin vasta, kun jätin gluteenin ja tulehdus suolistossa lakkasi.
Itse ainakin mittaan vyötärön siitä mihin alimmat kylkiluut loppuu. Eli kapein kohta.
Jos mittaisin navan päältä niin luku olisi heti isompi. Jos taas vielä alempaa, niin sitten mitta olisikin jo jenkkakahvoissa.
Luulen, että olet joko mitannut väärästä kohtaa. Mahanympärys ei ole vyötärönympärys.
Minä olen 165/55. Olen hoikka ja urheilullinen. Olen tasapaksu/suora ja minulla on vyötärö ja lantio suunnilleen samalla leveydellä. Ei ole mitään kaunista lantionkaarta, vaan suoraa :D olen silti ylpeä kropastani, joka on lihaksikas ja kiinteä! Ei kaikilla vaan ole mitään erottuvaa 60 cm vyötäröä, itse asiassa aika harvalla on.
Jos sulla on kaksipuoleinen mittanauha, saatoit mitata ns. lopusta alkuun eli mitta olisi 150 cm - 84 cm = 66 cm. Pidän tätä tulosta todennäköisempänä sun ilmoittamilla mitoilla.