Millaisia asioita olet opettanut kumppanille vuosien varrella?
Joo, tiedän jo millaisia vastauksia tähän tulee joiltain ja hihihi jo etukäteen teille. Mutta siis niin, tarkoitan lähinnä esim. siivousrutiineja, auton huoltoa, jotain hygieniajuttuja tms? Tai mitä olette itse oppineet kumppanilta? Kaikki me ollaan opittu aikuisina jotain muilta, kaikkea ei vanhemmat onnistuneet iskostamaan nuoriin aivoihin.
Kommentit (19)
Että kannattaa istua pissatessa, jos aamuisin suihku ei osu pönttöön.
Kv.politiikkaa, erityisesti realistisen koulukunnan näkemyksiä esim Ukrainan sodasta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Kumppanille sähkönkulutus on tärkeä juttu ekonomisesti, niin sitä olen oppinut miettimään enemmän päivittäisessä elämässä ja valinnoissa.
Valitkaa parempi sähköyhtiö. Meidän ei ole tarvinnut miettiä sähkönkulutusta, kun on edullinen sähkösopimus.
Olen opettanut vaimolle pikajuoksun perustekniikkaa,kyntämistä ,äestämistä ja trukilla ajoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tärkeä.
Pienimunaiselle sopii.
Että suihkussa käydään joka päivä. Ja, että kylpyhuone pestään useammin kuin kerran vuodessa. Ja, että hampaat pestään aamulla ennen kuin lähdetään töihin tai ihmisten ilmoille. Joillekin äiti ei ilmeisesti opeta näitä perusasioita. Muuten kyllä aivan ihana mies.
Vaimo opetti tekemään metatöitä. Itse yritän opettaa, mikä on paitsio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tärkeä.
Siis todella tärkeä, ja samalla se pöntön istuinosa pysyy alhaalla ja loppuu sen nostelu ja laskeminen. Parisuhteen toimivuuden kannalta erittäin tärkeä asia. Yli 20 vuotta jo asuttu yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tärkeä.
Pienimunaiselle sopii.
Höpö, höpö. Minun miehelläni on iso muna. Kyllä sinäkin isommalla hädällä pöntöllä istut.
Olen opettanut vosulle että keltaista lunta ei kannata syödä.
Tyhmä vosu.
Monenlaista Suomeen liittyvää. Olen auttanut suomenkielen opinnoissa, byrokratiaviidakossa toimimista ja taitoja, joita tarvitaan sähköttömällä kesämökillä saaressa muutamia mainitakseni.
Minä puolestani olen oppinut paljon japanilaisesta kulttuurista ja ajattelutavasta.
Vierailija kirjoitti:
Olet ottanut toivottoman tehtävän.
Pohjanmaan joet ja kirosanoja lähinnä
Vaikeista asioista puhumisen. Mies olisi vältellyt niitä hamaan tappiin asti. Ja kahvin keittämisen.
Hän on opettanut mulle siisteyttä ja kaikkia pikkuniksejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ottanut toivottoman tehtävän.
Niin. Metatöitä ei ihan niin vain opitakaan.
Vierailija kirjoitti:
En keksinyt mitä mies olisi mulle opettanut, mutta sinä sen sanoit: mikä on paitsio. Paitsi jääkiekosta en tiedä. Mä olen yrittänyt opettaa paljonkin lähinnä siisteydestä, toistaiseksi on oppinut ettei ostoskoria lasketa ruokapöydälle.
Kumppanille sähkönkulutus on tärkeä juttu ekonomisesti, niin sitä olen oppinut miettimään enemmän päivittäisessä elämässä ja valinnoissa.