Miksi jotkut katsovat raskausmahaa todella pahasti?
Olen nyt taas kolmannen lapsen kanssa huomannut tämän, että jotkut (varsinkin naiset) katsovat vauvamahaa pahasti. Ei tähän joka päivä törmää, mutta silloin tällöin. Miksi näin?
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 14:45"]Onks mussa jotain vinksallaan, muiden lapsista en välitä, mutta omia haluan joskus. Ihailen aina raskausmahoja, tai no jos sätkä huulessa tai sille taaperolle huudetaan niin en. Mikä voisi olla kauniimpaa ja luonnollisempaa. :)
[/quote]
Siis raskaus on luonnollista ja kaunista, ei sätkän vetely tai taaperolle huutaminen :'D
Koska vähänkään fiksummat ihmiset tiedostavat sen, ettei tähän maailmaan kannattaisi pukata enää yhtäkään ihmistä lisää.
Tosin en mä tuijottelijoita siltikään ymmärrä. Tai ymmärrän - he kuvittelevat että katse voi tappaa. Minä tiedostan sen, että en pysty joitain asioita muuttamaan ja siksipä annankin olla. Onneksi voin kuitenkin itse valita, mitä itse haluan itselleni ja tälle maailmalle tuottaa - tai olla tuottamatta.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 14:44"]
Onpa täällä katkeraa ja elämäänsä kyllästynyttä porukkaa tänään(kin)! Ap, anna ihmisten katsoa, jos katsovat. Mulla on monta lasta ja en muista yhtään kertaa, että ois rumasti katsottu. Tai sit en vain huomaa semmoista. Itsekään en kyllä juuri kiinnitä kenekään vauvavatsoihin huomiota, jos ei nyt iholle tule..lisääntyminen on maailman luonnollisin asia. Ja jos jollekin ei ole, niin sitten ei ole.
[/quote]
No niin on ripulikin, suolistomadot, kasvaimet jne.
On ne silti oksettavia, vaikka ovatkin luonnollisia.
Ja en itse katso pahasti raskausmahoja, mutta en voi sille mitään, että niistä tulee vähän huono olo. Tulee mieleen se alienkohtaus.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 14:01"]
Minäkin veikkaan, että kuvittelet vaan. Jos joku sattuu vähän pidempään katsomaan eikä ihastelekaan mahaa suureen ääneen, luulet heti että katsoo "pahasti".
Miksi raskausvatsan pitäisi ylipäätään herättää huomiota, suuntaan tai toiseen? Se lienee kuitenkin aika luonnollinen ilmiö, eivätkä kaikki jaksa siihen reagoida yhtään mitenkään.
[/quote]
Kuka normaali ihminen menee ihastelemaan jonkun ventovieraan randomin mahaa? Ja miksi edes menisi? Meneekö joku ihastelemaan jonkun niistämistä? Tai finniä? Aivan yhtä tavallisia ja normaaleja asioita kuin lisääntyminen.
En todellakaan ole koskaan ymmärtänyt niitä, joiden mielestä ihmisten joka puolella olisi oltava ihastelemassa jonkun mahaa. Kysehän on sentään niinkin harvinaisesta asiasta, että sitä on tehty maailmansivu että ohhoh eikun ihmettelemään ja ihastelemaan.
Minusta raskausmaha ei ole kaunis joten pyrin välttelemään sen katselemista. Eräälläkin naisella oli päällä joku vähän liian pieni paita kun maha näkyi puoliksi sieltä alta. Tulee mieleen kaljamahaiset ukot joilla on myöskin joskus taipumusta 'esitellä' mahaansa paidan alta. Ei jatkoon.
Odotatko ihmisiltä jotakin tiettyä (ihastelevaa?) reaktiota vai miksi edes vaivaudut kiinnittämään huomiota siihen, katsooko joku vai ei ja miten katsoo? Miksi edes katsoisi? Suurinta osaa ei vieraat ihmiset kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 14:01"]
Minäkin veikkaan, että kuvittelet vaan. Jos joku sattuu vähän pidempään katsomaan eikä ihastelekaan mahaa suureen ääneen, luulet heti että katsoo "pahasti".
Miksi raskausvatsan pitäisi ylipäätään herättää huomiota, suuntaan tai toiseen? Se lienee kuitenkin aika luonnollinen ilmiö, eivätkä kaikki jaksa siihen reagoida yhtään mitenkään.
[/quote]
Kuka normaali ihminen menee ihastelemaan jonkun ventovieraan randomin mahaa? Ja miksi edes menisi? Meneekö joku ihastelemaan jonkun niistämistä? Tai finniä? Aivan yhtä tavallisia ja normaaleja asioita kuin lisääntyminen.
En todellakaan ole koskaan ymmärtänyt niitä, joiden mielestä ihmisten joka puolella olisi oltava ihastelemassa jonkun mahaa. Kysehän on sentään niinkin harvinaisesta asiasta, että sitä on tehty maailmansivu että ohhoh eikun ihmettelemään ja ihastelemaan.
[/quote]
Kyllä noita ihmisiä on tullut itsellänikin vastaan. Muutaman kerran kaupungilla ihan randomtyypit tulivat silittämään vatsaa ja lässyttämään kaikenlaista. Olin niin hämilläni etten osannut edes sanoa mitään :D
Ja kun vauva syntyy niin sitten alkoikin randomien utelut imettämisestä sun muista. En minäkään ventovierailta kysele että mitäs tänään söit ja kuinka paljon. Mutta ilmeisesti naisesta tulee vapaata riistaa heti kun raskaustesti näyttää kahta viivaa.
No eipä toi tuijottaminen vielä haittaisi, mutta istuin eräs päivä junassa ison raskausvatsani kanssa. Kun istuuduin niin vieressä oleva nainen tuijotti mahaani. Sitten alkoi keskustella ystävälleen, että tyttärensä oli käynyt turkissa lomalla ja hänellä oli siellä lomaromanssi. Toivottavasti muisti käyttää ehkäisyä, ettei vaan mitään vahinkoa sattunut. Teki mieli sanoa sille lehmälle, että olen naimisissa ja lapsi on suunniteltu ja haluttu. Ehkä sitten luuli mua nuoremmaksi kuin olenkaan.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 15:49"]
No eipä toi tuijottaminen vielä haittaisi, mutta istuin eräs päivä junassa ison raskausvatsani kanssa. Kun istuuduin niin vieressä oleva nainen tuijotti mahaani. Sitten alkoi keskustella ystävälleen, että tyttärensä oli käynyt turkissa lomalla ja hänellä oli siellä lomaromanssi. Toivottavasti muisti käyttää ehkäisyä, ettei vaan mitään vahinkoa sattunut. Teki mieli sanoa sille lehmälle, että olen naimisissa ja lapsi on suunniteltu ja haluttu. Ehkä sitten luuli mua nuoremmaksi kuin olenkaan.
[/quote]
Jos et huomannut niin sehän puhui TYTTÄRESTÄÄN, ei sinusta. Olisi niillä ollut hauskaa kun olisit alkanut selittää jostakin naimisissaoloistasi.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 15:49"]
[/quote]
Jos et huomannut niin sehän puhui TYTTÄRESTÄÄN, ei sinusta. Olisi niillä ollut hauskaa kun olisit alkanut selittää jostakin naimisissaoloistasi.
[/quote]
Nainen selvästi tuijotti mun mahaa ja heti piti alkaa puhua ehkäisystä. Joo varmaan ihan sattumalta
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 15:49"] No eipä toi tuijottaminen vielä haittaisi, mutta istuin eräs päivä junassa ison raskausvatsani kanssa. Kun istuuduin niin vieressä oleva nainen tuijotti mahaani. Sitten alkoi keskustella ystävälleen, että tyttärensä oli käynyt turkissa lomalla ja hänellä oli siellä lomaromanssi. Toivottavasti muisti käyttää ehkäisyä, ettei vaan mitään vahinkoa sattunut. Teki mieli sanoa sille lehmälle, että olen naimisissa ja lapsi on suunniteltu ja haluttu. Ehkä sitten luuli mua nuoremmaksi kuin olenkaan. [/quote] Jos et huomannut niin sehän puhui TYTTÄRESTÄÄN, ei sinusta. Olisi niillä ollut hauskaa kun olisit alkanut selittää jostakin naimisissaoloistasi. [/quote] Nainen selvästi tuijotti mun mahaa ja heti piti alkaa puhua ehkäisystä. Joo varmaan ihan sattumalta
[/quote]
Siitä huolimatta se EI puhunut sinusta, vaan tyttärestään ja toivoi ettei tämän lomaromanssilla ole seurauksia. Ehkä tytär opiskelee tai hänellä on kunnon ura hyvässä nosteessa. Asia tuli sille mieleen kun se näki sinut. Se on eri asia kuin puhua sinusta.
Vähän sama kuin näkee kaupassa jollakulla kärryssä tuotteen x ja muistaa, että ai niin meidänkin on ostettava tuotetta x.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 14:10"]
Ehkä ovat kateellisia? Tai jos luulevat että olet vain lihava ja katsovat siksi pahasti?
[/quote]
Miksi monet haluavat kuvitella kaiken aina tarkoittavan kateutta? Jos katson jotakin kaameaa rämisevää autonromua liikennevaloissa, olen siis kateellinen. Jos katson jonkun naisen käsipuolessa örveltävää känniääliötä, olen siis kateellinen. Jos katson jonkun röllyköitä ja tursoja narutopissa, olen siis kateellinen.
Jos kyse onkin vastakkaisesta ajattelusta siinä katsomisessa? Onko sellainen mahdollisuus käynyt mielessä?
[quote author="shatteredslashK" time="06.06.2015 klo 18:23"]Muiden lisääntyminen ei minulle kuulu, mutta aina en voi peittää inhoani, vaikka usein olenkin ihan normaalisti vauvamahaisten kanssa. Minusta ihmisten ei pitäisi lisääntyä, mutta se nyt vain on minun mielipiteeni. Ja kyllä, katson todella pahasti, nainen jos juo tai polttaa raskaana. Olen siis mies.
[/quote]
Sama juttu. Olen antinatalisti, ja minusta lisääntyminen on julminta, mitä ihminen voi tehdä.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 14:10"]
Ehkä ovat kateellisia? Tai jos luulevat että olet vain lihava ja katsovat siksi pahasti?
[/quote]
Miksi monet haluavat kuvitella kaiken aina tarkoittavan kateutta? Jos katson jotakin kaameaa rämisevää autonromua liikennevaloissa, olen siis kateellinen. Jos katson jonkun naisen käsipuolessa örveltävää känniääliötä, olen siis kateellinen. Jos katson jonkun röllyköitä ja tursoja narutopissa, olen siis kateellinen.
Jos kyse onkin vastakkaisesta ajattelusta siinä katsomisessa? Onko sellainen mahdollisuus käynyt mielessä?
[/quote]
Jep. Minussa raskausmahaiset naiset aiheuttavat inhoa ja halveksuntaa, eivät suinkaan kateutta.
Voi että jaksaa huvittaa nämä päivästä toiseeen palstalla yököttelevät lastenvihaajat ja vanhempien syyllistäjät.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 18:16"]Koska sulla on sidukka kädessä ja rööki huulessa.
[/quote]
Tätä olin tulossa sanomaan. En peittele inhoani jos tällaisen iljetyksen jossakin näen.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 18:15"]
Olen nyt taas kolmannen lapsen kanssa huomannut tämän, että jotkut (varsinkin naiset) katsovat vauvamahaa pahasti. Ei tähän joka päivä törmää, mutta silloin tällöin. Miksi näin?
[/quote]
Älä höpsi, kukaan ole kiinnostunut raskausmahastasi. Onhan se pettymys ja siksi täytyy keksiä jotain.
Onks mussa jotain vinksallaan, muiden lapsista en välitä, mutta omia haluan joskus. Ihailen aina raskausmahoja, tai no jos sätkä huulessa tai sille taaperolle huudetaan niin en. Mikä voisi olla kauniimpaa ja luonnollisempaa. :)