Asunnon avaimet lapdilla
Asun mieheni kanssa omakotitalossa. Hänen lapsensa asuivat siellä ennen mutta ovat jo opiskelijoita ja muuttaneet omilleen. Silti heillä on avaimet meille. He tulevat kuin kotiinsa vaikka isänsä on työmatkalla ja tietävät sen. En voi koskaan tietää tuleeko jompikumpi vähän saunomaan ja syömään jääkaapin tyhjäksi. Ja toki jäävät koko viikonlopuksi. Ollaan tästä puhuttu miehen kanssa, mutta hankala on kieltääkään tulemasta.
Kommentit (30)
No meillä vaihdettiin turvallisuussyistä vasta lukot ja uudet avaimet annettiin opiskeleville lapsilleni. Tämä on heidän kotinsa vieläkin. Heillä kolmet avaimet: omiin asuntoihinsa, minun taloon ja isänsä taloon. leensä kyllä ilmoittavat etukäteen koska ovat tulossa. Minusta kiva kun käyvät.
Vierailija kirjoitti:
No meillä vaihdettiin turvallisuussyistä vasta lukot ja uudet avaimet annettiin opiskeleville lapsilleni. Tämä on heidän kotinsa vieläkin. Heillä kolmet avaimet: omiin asuntoihinsa, minun taloon ja isänsä taloon. leensä kyllä ilmoittavat etukäteen koska ovat tulossa. Minusta kiva kun käyvät.
Syövätkö he jääkaapista puolisosi ostamat ruuat)?
Ok, mut toihan on kiva kun on seuraa ja aina mukavampi kokkailla kun tietää että jollekin maistuu, niin ei tartte pelkästään itselle tehdä.
En voisi kuvitella, ettei meidän lapset saisi tulla kotiin ja keittää vaikka halutessaan kahvia, mutta kun asuu muualla voi tulosta ilmoittaa. Jääkaapin sisällöstä teidän kyllä kannattaa sopia ja ehdottaa, että toisivat mukana ruokatarpeita.
Lapsille sinun voi olla huono alkaa suoraan sanomaan. Miehen kanssa on sovittava ainakin sen verran, ettei hän lupaa hetken päästä jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syövätkö he jääkaapista puolisosi ostamat ruuat)?
Syövät kun heitä pyydetään syömään ja jos on nälkä etsivät kaapista itsekin jotain syömistä. Kun ovat viikonloppuna täällä jos itse olemme mökillä tai muuten reissussa jätän jääkaappiin perusjuttuja, ostavat itse lisää. Ja meillä puolison kanssa yhteinen ruokatili, jääkaapin täyttää jompi kumpi. Eipä koskaan olla laskettu paljonko kukakin syö. Ja kun miehen lapset tulevat perheineen syömään ei lasketa silloinkaan. Molempien lapset ovat osa meidän laajennettua perhettämme, osa elämäämme.
Ja sitten jotkut kysyvät, miksi lapseton ei halua lapsellista kumppania... kun se erillisyys ei kaikilla kehity edes omilleen muutossa ja vanhempikin on sitä mieltä, ettei oman puolison rajoja tarvitse kunnioittaa...
En ikinä ottaisi avaimia pois lapselta hänen lapsuudenkotiin.
Sen sijaan samalla lailla hänellä ei olisi oikeuksia, kun hänen asuessa jo omillaan muuttaisimme miehen kanssa yhteiseen asuntoon.
Ratkaisu: myykää tuo ja ostakaa yhteinen.
Vaikka kuinka musta tuntuu, että ap ei pysty ostamaan asuntoa. Eihän kukaan muuten tuollaiseen suostu muuttamaan. Ja luulen että lapsetkin kokevat, että hän elää siellä heidän isänsä siivellä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten jotkut kysyvät, miksi lapseton ei halua lapsellista kumppania... kun se erillisyys ei kaikilla kehity edes omilleen muutossa ja vanhempikin on sitä mieltä, ettei oman puolison rajoja tarvitse kunnioittaa...
Kyllä oikeasti kannattaa keskustella millaiset arvot toisella on. Jos seurustelukumppani on vanhempi niin kyllä hyvin moni kokee omat lapset hyvin tärkeiksi osiksi elämäänsä, eikä tuo häviä vaikka lapset aikuistuvat. Parempi katsella vain lapsettomia tai pysyä sinkkuna jos elämään ei sovi mahdollista kumppania enempää ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oikeasti kannattaa keskustella millaiset arvot toisella on. Jos seurustelukumppani on vanhempi niin kyllä hyvin moni kokee omat lapset hyvin tärkeiksi osiksi elämäänsä, eikä tuo häviä vaikka lapset aikuistuvat. Parempi katsella vain lapsettomia tai pysyä sinkkuna jos elämään ei sovi mahdollista kumppania enempää ihmisiä.
Se, mahtuuko ihmisiä elämään on vähän eri asia kuin se, millaisia suhteiden aikuisiin ihmisiin haluaa olevan.
Joidenkin arvomaailmaan tosiaan kuuluu, että aikuisten lasten kanssa haluttaisiin olla rajattomassa symbioosisuhteessa.
Laita nyt ensi alkuun turvaketju oveen etteivät sisään pääse. Puhu sitten miehen kanssa lukkojen vaihdosta tai kerätkää avaimet yhteistuumin pois.