Meille ei saada kesäextroja sesonkiaikaan, kun ei ole tekijöitä??
Mitä helvattia? Kesäsesonki on jo alkanut ja lisää työntekijöitä piti ottaa 2 + 2 sekä yksi kokki. Ja kuinka ollakaan ei ole vieläkään saatu kuin yksi kokki,kun ei ole ihmisiä tulemaan töihin.
Homma on talousapulaisen nimikkeellä; siivoamista, pöytien pyyhkimistä, blokkaamista, hyttien siivoamista. Ei tarvi osata mitään tietokoneohjelmia, ei tarvi osata kuin tehdä se mitä käsketään ja tulla ajoissa töihin.
Miten voi olla mahdollista ettei koko kesäksi tarjottu kokopäivätyö,josta käteen n. 1800 euroa, ei löydy tekijöitä.
Että terveisiä vaan uudelle hallitukselle. Tämmöistä tää on nyt. Kysymys kuuluu, että miksi.
Nyt sitten vakituiset väsyy ja ottaa saiket. Eli tarvitaan lisää sijaisia.
Kommentit (112)
Mua lähinnä ihmetyttää että miksi ihmiset ei löydä näitä työpaikkoja?? Juuri nämä täällä kerrotut kaksikieliset, jotka haluaa töitä ja osaa siis sitä ruotsia ja jopa kaikenlainen työ kävisi.
Niin minkä takia ne ei löydä isoja laivoja useista eri satamista, jotka seilaa suomen ja ruotsin väliä, ja joissa tarvitaan lasten leikkitädeistä tiskariin ja siivoojaan ihmisiä kahteen eri vuoroon töihin? Ja kesäsesongilla triplataan miehistö.
Itse arvelin aikoinaan, että laivoilla voisi olla hommia.Ihan itse tuumailin näin. Soitin ihan puhelinluettelon mukaan, sanotaan nyt vaikka että viking line. Sieltä vastattiin ihan asiallisesti, että viking line on markkinointinimi ja jos laivalle haluat niin pitää ottaa yhteyttä varustamoon. En ollut ikinä kuullutkaan mistään varustamoista, ja koko laiva-ala oli ihan tuntematonta.
Mutta ihme: niin vaan sain HETI koko kesäksi hyvinpalkattua kesäduunia. Työt jatkui syksyllä viikonloppuextrana, joulut ja pääsiäiset. Pitkät kesäsijaisuudet, viikko töissä ja viikko lomilla.
Kyllä pitää vähän itse osata olla aktiivinen, pitää ottaa yhteyttä työnantajiin ja kysyä että tarvitaanko. Tiedän ihan varmasti etta laivolla on koko ajan pula hyvistä sijaisista.
"Hyvä sijainen" tarkoittaa sellaista joka tulee töihin silloin kun pitää tulla. Selvinpäin ja pysyy töissä selvänä. Tekee mitä käsketään tehdä. Ei ala nyrpistelemään että "en mä voi tehä tota kun se haisee/näyttää oudolta/ei sovi mulle".
- Pystyy olemaan koko viikon työtörinin töissä. Eikä ala 3 päivän jälkeen vinkumaan, että mun pitää päästä kotiin/frendien luo/poikkis pääsee intistä lomalle.
-Löytää messistä itselleen jotain syötäväksi kelpaavaa eli pystyy syömään ruokaa ja siten jaksaa tehdä töitä. Normaali lämmin ruoka sekä messin jääkaapeissa olevat voileipä-leikkele-tarvikkeet ovat siis hänestä syömäkelpoisia.
-Pystyy nukkumaan hytissa, jonka jakaa työkaverin kanssa. Pystyy myös käyttämää vessaa, vaikka hytissä on joku toinen, samoin peseytymään.
Ja kyllä tosiaan työnantajalla on oikeus vaatia, että työntekijä osaa ruotsia. Siellähän on puolet matkustajista ruotsalaisia, siinähän munaa vaan itsensä ja muutkin jos alkaa jotain englantia solkkaamaan. Asiakkaita pitää pystyä palvelemaan heidän kielellään.
Olin norjassa töissä enkä todellakaan alkanut mitään englantia siellä tarjoomaan, pakko oli alkaa norskia vääntämään samoin tein.
Aktiivisuudella kyllä pitäis töitä löytyä.
Juu meilläkin ollut kokkirekry käynnissä jo kohta 6kk, mutta päteviä ei tunnu löytyvän. Hakijoita on ollut kymmeniä, mutta osaaminen haastattelujen perusteella on ihan älyttömän pientä! Eikö ne koulussa enää opeta YHTÄÄN MITÄÄN! Vai eikö harjoittelupaikat anna valmistaa lautasannoksia?
Oletko varma, ettei teillä ole laskettu sesonkilaisen palkkaa?
Epäilen, että vika on paskassa rekryssä eikä työntekijöiden puutteessa. Tai sitten firmallanne on tosi paska maine ja puskaradio pauhaa isolla volyymilla.
Ongelma on se että tuo on ns. paskaduuni, kaikilla on nykyään joku koulutus ja tuollainen piikapesti ei houkuttele. Oletteko valmiit ottamaan 16-17-vuotiaita, heistä saattasi löytyä?
Mä voisin tulla. Missä päin työpaikka on? Ai niin, ei mua huolitakaan kun olen yli nelikymppinen.
Missä paikka on? Hyvä firma saa aina työntekijöitä. Jos nykyaikana ei kesätyöntekijää löydä, firmassa on jotain todella pahasti vialla. Aina sanotaan, että kyllä hyvälle työntekijälle töitä löytyy, mutta asia on täysin päinvastoin, hyvälle firmalle löytyy aina tekijöitä. Verratatan vaikka hautausmaa, palkka jotain 7 euroa tuntia ja läheskään kaikki halukkaat ei pääse. Täällä on rajattu niin, että peräkkäsinä kesänä ei oteta samoja ja paikat on pääasiassa 2 viikkoa, että mahdollisimman moni pääsee. Ap, miksi hautausmaille haetaan enemmän kuin teille, ulkotöihin? Yksi syy on ainakin se, että seurakunta on 100 % turvallinen työnantaja palkanmaksun suhteen.
Haluavat, että pärjäätte keskenään, jotta ei tule lisää kuluja.
Kyllä mun pojalle kelpais, 22-v opiskelija yliopistossa. Ei haittaa vaikka tulisi tuplakulut asunnosta, koska tuo on joka tapauksessa enemmän kuin ei mitään, mitä nyt saa. Jos ei opiskelijoitakaan löydy, jotain on paikassa pahasti vialla, sillä moni opiskelija on jäänyt ilman kesätöitä ja ei heillä juuri mitään tuloja ole, joku voi saada sossusta jotain jos käyttää ensin tilinsä täysin tyhjäksi. Mieluummin he töitä tekevät. Ap, mikä on vikana firmassa? Miksi toisiin paikkoihin haetaan valtavasti, ihan hanttihommiin, ja toisin taas ei. Aina se vika paikasta löytyy, ehkä maine on siinä, että luvataan joku palkka, jota ei makseta.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:22"]Kyllä mun pojalle kelpais, 22-v opiskelija yliopistossa. Ei haittaa vaikka tulisi tuplakulut asunnosta, koska tuo on joka tapauksessa enemmän kuin ei mitään, mitä nyt saa. Jos ei opiskelijoitakaan löydy, jotain on paikassa pahasti vialla, sillä moni opiskelija on jäänyt ilman kesätöitä ja ei heillä juuri mitään tuloja ole, joku voi saada sossusta jotain jos käyttää ensin tilinsä täysin tyhjäksi. Mieluummin he töitä tekevät. Ap, mikä on vikana firmassa? Miksi toisiin paikkoihin haetaan valtavasti, ihan hanttihommiin, ja toisin taas ei. Aina se vika paikasta löytyy, ehkä maine on siinä, että luvataan joku palkka, jota ei makseta.
[/quote]
No mistä helvetistä sinä tiedät haittaako 22-vuotiasta poikaasi asuntojen tuplakulut
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:22"]Kyllä mun pojalle kelpais, 22-v opiskelija yliopistossa. Ei haittaa vaikka tulisi tuplakulut asunnosta, koska tuo on joka tapauksessa enemmän kuin ei mitään, mitä nyt saa. Jos ei opiskelijoitakaan löydy, jotain on paikassa pahasti vialla, sillä moni opiskelija on jäänyt ilman kesätöitä ja ei heillä juuri mitään tuloja ole, joku voi saada sossusta jotain jos käyttää ensin tilinsä täysin tyhjäksi. Mieluummin he töitä tekevät. Ap, mikä on vikana firmassa? Miksi toisiin paikkoihin haetaan valtavasti, ihan hanttihommiin, ja toisin taas ei. Aina se vika paikasta löytyy, ehkä maine on siinä, että luvataan joku palkka, jota ei makseta. [/quote] No mistä helvetistä sinä tiedät haittaako 22-vuotiasta poikaasi asuntojen tuplakulut
[/quote]
Hän osaa puhua ja olemme hyvissä väleissä.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:22"]Kyllä mun pojalle kelpais, 22-v opiskelija yliopistossa. Ei haittaa vaikka tulisi tuplakulut asunnosta, koska tuo on joka tapauksessa enemmän kuin ei mitään, mitä nyt saa. Jos ei opiskelijoitakaan löydy, jotain on paikassa pahasti vialla, sillä moni opiskelija on jäänyt ilman kesätöitä ja ei heillä juuri mitään tuloja ole, joku voi saada sossusta jotain jos käyttää ensin tilinsä täysin tyhjäksi. Mieluummin he töitä tekevät. Ap, mikä on vikana firmassa? Miksi toisiin paikkoihin haetaan valtavasti, ihan hanttihommiin, ja toisin taas ei. Aina se vika paikasta löytyy, ehkä maine on siinä, että luvataan joku palkka, jota ei makseta. [/quote] No mistä helvetistä sinä tiedät haittaako 22-vuotiasta poikaasi asuntojen tuplakulut
[/quote]
Hän osaa puhua ja olemme hyvissä väleissä.
[/quote]
Joo'o
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:09"]
Miten voi olla mahdollista ettei koko kesäksi tarjottu kokopäivätyö,josta käteen n. 1800 euroa, ei löydy tekijöitä.
[/quote]
Ei se olekaan mahdollista, jätät nyt jotakin oleellista kertomatta.
Mä voisin tulla heti. Harmi ettei ole Pirkanmaalla, kai? Teillä on varmaan tilanne se ettei kesähessuja oteta vaikka toisin väitetään.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:24"] [quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:22"]Kyllä mun pojalle kelpais, 22-v opiskelija yliopistossa. Ei haittaa vaikka tulisi tuplakulut asunnosta, koska tuo on joka tapauksessa enemmän kuin ei mitään, mitä nyt saa. Jos ei opiskelijoitakaan löydy, jotain on paikassa pahasti vialla, sillä moni opiskelija on jäänyt ilman kesätöitä ja ei heillä juuri mitään tuloja ole, joku voi saada sossusta jotain jos käyttää ensin tilinsä täysin tyhjäksi. Mieluummin he töitä tekevät. Ap, mikä on vikana firmassa? Miksi toisiin paikkoihin haetaan valtavasti, ihan hanttihommiin, ja toisin taas ei. Aina se vika paikasta löytyy, ehkä maine on siinä, että luvataan joku palkka, jota ei makseta. [/quote] No mistä helvetistä sinä tiedät haittaako 22-vuotiasta poikaasi asuntojen tuplakulut [/quote] Hän osaa puhua ja olemme hyvissä väleissä. [/quote] Joo'o
[/quote]
Viimeksi eilen sanoi puhelimessa, että jos 1500 saisi, niin silloin kannattaisi jo lähteä mihin tahansa Suomessa, jos vaan joku luukku löytyy mistä ei tarvitse tonnia maksaa. Toki neuvoin, että ota taustoista vähän ensin selvää...
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:09"]
[/quote]
Ei se olekaan mahdollista, jätät nyt jotakin oleellista kertomatta.
[/quote]
Juuti näin.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 10:15"]
Ongelma on se että tuo on ns. paskaduuni, kaikilla on nykyään joku koulutus ja tuollainen piikapesti ei houkuttele. Oletteko valmiit ottamaan 16-17-vuotiaita, heistä saattasi löytyä?
[/quote]
Olen toiminut lähihoitajana eri yksiköissä ja juuri tuollaista se työ on. Palkkaa sain käteen noin 1500 plus lisät. Ei taida työttömyys olla ongelma, jos on varaa sanoa työtä paskaduuniksi.
Mä uskon kyllä tuohon. Ilmeisesti on tosiaan niin, että kysyntä ja tarjonta eivät vaan kohtaa.
Mä olen IT-alalla. Huolimatta kaikesta, Sap-konsultteja on vaikea saada jos pitää kriteerinä suomen kielen taitoa. Heitä vaan yksinkertaisesti ei ole. Nyt palkataan sitten maailmalta, joko vakituisiin työsuhteisiin tai konsulteiksi. Palkat on hyviä, aika junnuillekin maksetaan viiden tonnin pintaan.
Täällä on vähän väliä valitusta, että edes IT-alan ihmisille ei löydy työtä. No ei löydy jos ei osaa mitään. Sappi on kohta 30 v vanhaa teknologiaa, abap-ohjelmointia voi itseopiskella.
Samoin ohjelmistoarkkitehdit on ihan saantosaaliissa. Pitää tosiaan osata.
Työmarkkinat ovat nyt näin: joko pitää olla kovaa osaamista tai sitten valmis tekemään tiskarina duunia 1800 palkalla. Helppoja sisähommia ilman osaamista: ne on kiven alla.
Tässäpä tämä, här är vi igen. Ei osanneet av-mammat tätä pähkinää ratkaista, ei lähellekään. Edelleen on pulaa sijaisista. Homma on edelleenkin sitä samaa. Siivousta ja blokkausta.
Tässähän kyllä jo muistaakseni tuli selväksi se, että sitä vaadittua ruotsin kielen taitoa ei löydy. Ja ei, missään nimessä mitään työnohjausta tai työkieltä aleta muuttamaan englanniksi tai sen puoleen miksi muuksikaan.Se on på svenska tai ei ollenkaan.
Lukekaa kulkaa sitä pakkoruotisia ihan tosissaan. Se ei ole niin että kyllä mää englannilla pärjään missä vaan. Ei se niin mene kuten tässä nyt esim. nähdään.