Exäni (nainen) ei osaa päästää irti
Halusin eron kk sitten ja siitä lähtien hän on pommittanut minua tekstiviestein ja puheluin. Olin tunnin ilman puhelinta tänään ja hän oli soittanut 10 kertaa sinä aikana. Anelee takaisin, kyselee miksi (olen selittänyt) ja haukkuu paskaksi. Viimeisin tempaus oli uhkailla soitoilla läheisilleni haukkuakseen minua heille. Esim. vanhemmilleni aikoi sanoa heidän kasvattaneen paskan pojan (lol!).
Mitä hittoa? Suhteessa vaikutti täysipäiseltä, vaikkakin itsekkäältä. Sanoo käyttäytyvänsä näin, koska välittää minusta. Ei kyllä siltä tunnu. Ensimmäinen eroni pitkästä suhteesta. Onko tämä normaalia?
Kommentit (37)
Minulle ero oli todella kova paikka, mutta arvaa mitä tein? Poistin exän numeron ja suljin puhelimen aina, kun teki mieli soittaa tai laittaa viestiä (seurusteltiin pari vuotta niin numeron muistin ulkoa). Exä vaihtoi minut parin vuoden seurustelun jälkeen lennossa toiseen naiseen, voitte uskoa, että olisi tehnyt mieli sanoa pahasti. Mutta niin, mun sisko haki minun tavarat exältä ja jouluna (osasi valita hyvän päivän jättämiselle, ihan päivä pari ennen joulua...) käveltiin pari tuntia ympäriinsä exän kanssa ja vain juteltiin. Exä itki, minä en. Lopuksi halattiin ja sen jälkeen ei nähty, tai viestitelty kertaakaan kahteen vuoteen. Kaksi vuotta, eli nyt talvesta/keväästä, myöhemmin exä laittoi viestiä ja vaihdettiin n. viisi viestiä ja siinä se.
Ei me kaikki naiset seota erotilanteissa.
N20
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:17"]
Nykyisen mieheni ex täysin samanlainen tapaus. Mieheni ja hänen ex ovat kuitenkin täysin eri maailmoista, enkä ymmärrä kuinka heidän tiensä ovat kohdanneet. Ehkä silloin teininä mieheni ei vielä ymmärtänyt, ettei spurgujen kanssa kannata kaveerata. Mutta jokatapauksessa, kyseessä oli ensirakkaus/-ihastus ja alkoivat seurustella 17 -vuotiaina. Suhde kuitenkin rakoili kummankin toimesta usein. Lopulta, kun olivat taas eronneet, mieheni tapasi minut. Voi Luoja sitä sekoilun määrää, jota jopa minä ja MINUN TUTTAVANI saivat kokea tuolta hullulta. Tässä vaiheessa siis olivat 20 -vuotiaita. - Nainen luonnollisesti vainosi miestäni, mutta lähetteli tosiaan useille ystävilleni facebookissa uhkausviestejä (joo o, en tosiaan tiedä tänäkään päivänä että miksi) ja soitteli minullekin useasti uhkailupuheluita, varsinkin öisin ja kännissä. Näin viiden vuoden jälkeenkin, välillä mieheni saa tältä psykolta viestejä, josko voisi sopia. - Jopa tunnen sääliä, kun tämä ex ei ole päässyt elämässään eteenpäin. Tuskin töitäkään tekee, sen olen ymmärtänyt että ravaa edelleen teinibaareissa niin viikonloppuisin kuin arkenakin. Onneksi me pääsimme hänestä eroon, kummatkin valmistumme kohta yliopistosta ja aloitimme rakentamaan taloa. Naimisiin menimme joulukuussa. Tämä siis vain vertaukseksi, että tämä ex tosiaan elää niitä teinivuosia edelleen, ei tuollaiset sekopäät mihinkään muutu. - Eli neuvoni on, tee tutuillesi tilanne selväksi. Sen jälkeen tee naiselle selväksi, ettei hänellä ole enää mitään oikeutta olla sinuun yhteyksissä. Jos vainoaminen jatkuu, puhalla peli heti poikki soittamalla poliisille. Toki voit itsekin infota hänen perhettään sekoilusta, jos se jotain auttaisi. N25
[/quote]
olen itse ex ja olen kokenut sen, miten uusi tyttöystävä kavereineen tulkitsee tahallaan väärin kaiken, saadakseen väittää hulluksi ja uhkailijaksi. En todellakaan voi ottaa tosissani tuollaisia väitteitä uuden tyttöystävän tai tyttöystävän kaverin suusta, vaan tulkitsen ne mustasukkaisuudeksi ex:stä. Uusi pelkää aina, että exillä on vielä tunteita ja vetoa toisiinsa. Niinkuin yleensä onkin. Ex on silti ex. Ex on useimmiten kuitenkin jo luopunut suhteesta, eikä yhteydenpitoa kannata kokea uhkana vaan tukea sitä. Se edistää surutyötä ja irrottautumista lopullisesti, sekä on uuden suhteen kannalta hedelmällistä. Usko pois ja lopeta exän mustamaalaaminen.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:58"]Pelkään, että tulee ovikelloa soittelemaan tai viiltelemään renkaitani, jos ei saa pauhattua puhelimen kautta. Toisaalta välillä hänen kanssaan on hetkittäin voinut järkevästikin keskustella asiasta. Olen toivonut, että palaisi järkiinsä, ettei tarvitsisi täysin katkaista yhteyksiä. Kuitenkin monta vuotta oltiin yhdessä.
[/quote]
Pelottavan tuttua. Hanki ovisilmä tai -kamera, älä vastaa viesteihin mitään, kerro työpaikalla ettei häntä saa päästää sisälle, varoita sukulaisia ja esimiestä (ettei levitä mitään paskapuheita). Ja vie auto kauemmaksi parkkiin. Tai osta uusi. Mun piti kolmannen eturenkaan silpomisen jälkeen perustaa firma ja ostaa auto sen nimiin ettei omistaja selviä puhelimella. Hullu akka.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 08:57"]
Tää palsta on kyllä hassu; jos tänne tulee sata kommenttia, että "vittu mikä sekopää" ja yksi kommentti, että "hoidit eron huonosti", alkaa aina jankutus siitä kuinka "TIETYSTI MAMMOJEN MIELESTÄ VIKA MIEHESSÄ". Sen yhden kommentin perusteella. Kadonnutta oikolukutaitoa etsimässä? Yleistäminen lähellä sydäntä? :D
[/quote]
Palstallahan kaikki on miesten vikaa, jopa naisten kuukautiset. Miten se menee noin niinkun omasta mielestä?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:34"]Minulle ero oli todella kova paikka, mutta arvaa mitä tein? Poistin exän numeron ja suljin puhelimen aina, kun teki mieli soittaa tai laittaa viestiä (seurusteltiin pari vuotta niin numeron muistin ulkoa). Exä vaihtoi minut parin vuoden seurustelun jälkeen lennossa toiseen naiseen, voitte uskoa, että olisi tehnyt mieli sanoa pahasti. Mutta niin, mun sisko haki minun tavarat exältä ja jouluna (osasi valita hyvän päivän jättämiselle, ihan päivä pari ennen joulua...) käveltiin pari tuntia ympäriinsä exän kanssa ja vain juteltiin. Exä itki, minä en. Lopuksi halattiin ja sen jälkeen ei nähty, tai viestitelty kertaakaan kahteen vuoteen. Kaksi vuotta, eli nyt talvesta/keväästä, myöhemmin exä laittoi viestiä ja vaihdettiin n. viisi viestiä ja siinä se.
N20
[/quote]
... Eli erositte 18 -vuotiaina? Mahtanut olla pitkä ja aikuismainen suhde oikein :D
Minä kärsin samanlaisesta tilanteesta. Paitsi, että kyseessä oli ystävä, nainen. Siis ehjä vuoden ollut ystävä, joka sitten alkoi olemaan sellainen taakka, että piti laittaa ystävyyssuhde jäihin. Noin puoli vuotta jaksoin niitä viestejä tai soittoja. Aina välillä väheni, sitten taas enemmän. Lopulta loppui, kun vetosin kotirauhan rikkomiseen. Eli Uhkasin poliisilla. En koskaa ilmoitusta joutunut tekemään, uhkailu auttoi. Jos ei auta, niin suurin osa tulee järkiinsä, jos saa puhelun tai kirjeen poliisilta. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:17"]
Nykyisen mieheni ex täysin samanlainen tapaus. Mieheni ja hänen ex ovat kuitenkin täysin eri maailmoista, enkä ymmärrä kuinka heidän tiensä ovat kohdanneet. Ehkä silloin teininä mieheni ei vielä ymmärtänyt, ettei spurgujen kanssa kannata kaveerata. Mutta jokatapauksessa, kyseessä oli ensirakkaus/-ihastus ja alkoivat seurustella 17 -vuotiaina. Suhde kuitenkin rakoili kummankin toimesta usein. Lopulta, kun olivat taas eronneet, mieheni tapasi minut. Voi Luoja sitä sekoilun määrää, jota jopa minä ja MINUN TUTTAVANI saivat kokea tuolta hullulta. Tässä vaiheessa siis olivat 20 -vuotiaita. - Nainen luonnollisesti vainosi miestäni, mutta lähetteli tosiaan useille ystävilleni facebookissa uhkausviestejä (joo o, en tosiaan tiedä tänäkään päivänä että miksi) ja soitteli minullekin useasti uhkailupuheluita, varsinkin öisin ja kännissä. Näin viiden vuoden jälkeenkin, välillä mieheni saa tältä psykolta viestejä, josko voisi sopia. - Jopa tunnen sääliä, kun tämä ex ei ole päässyt elämässään eteenpäin. Tuskin töitäkään tekee, sen olen ymmärtänyt että ravaa edelleen teinibaareissa niin viikonloppuisin kuin arkenakin. Onneksi me pääsimme hänestä eroon, kummatkin valmistumme kohta yliopistosta ja aloitimme rakentamaan taloa. Naimisiin menimme joulukuussa. Tämä siis vain vertaukseksi, että tämä ex tosiaan elää niitä teinivuosia edelleen, ei tuollaiset sekopäät mihinkään muutu. - Eli neuvoni on, tee tutuillesi tilanne selväksi. Sen jälkeen tee naiselle selväksi, ettei hänellä ole enää mitään oikeutta olla sinuun yhteyksissä. Jos vainoaminen jatkuu, puhalla peli heti poikki soittamalla poliisille. Toki voit itsekin infota hänen perhettään sekoilusta, jos se jotain auttaisi. N25
[/quote]
olen itse ex ja olen kokenut sen, miten uusi tyttöystävä kavereineen tulkitsee tahallaan väärin kaiken, saadakseen väittää hulluksi ja uhkailijaksi. En todellakaan voi ottaa tosissani tuollaisia väitteitä uuden tyttöystävän tai tyttöystävän kaverin suusta, vaan tulkitsen ne mustasukkaisuudeksi ex:stä. Uusi pelkää aina, että exillä on vielä tunteita ja vetoa toisiinsa. Niinkuin yleensä onkin. Ex on silti ex. Ex on useimmiten kuitenkin jo luopunut suhteesta, eikä yhteydenpitoa kannata kokea uhkana vaan tukea sitä. Se edistää surutyötä ja irrottautumista lopullisesti, sekä on uuden suhteen kannalta hedelmällistä. Usko pois ja lopeta exän mustamaalaaminen.
[/quote]
Ihan itse Hanna taitaa olla päässyt linjoille, sen kuuloista settiä että.. No ei vaan, ihmettelen suuresti kirjoitustasi. Millä tavoin MINÄ olen tehnyt väärin, kun autuaan tietämättömänä mistään existä (ja heidän ilmeisistä omistusoikeuksistaan miehiin?!) alan tapailla miestä? Millä tavoin minä tai tuttuni olemme oikeutettuja uhkauksiin (tappo, väkivallanteko yms)? Ja huorittelupuheluihin keskellä yötä? Tahallani tulkitsen väärin? Ihanko tosissaan niin väität?
-
Ei todellakaan ole normaalia täysjärkisen ihmisen toimintaa roikkua tuolla tavoin ja häiritä muiden elämää. Valoja päälle ihmiset
-
N25
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:31"]
Tää palsta on kyllä hassu; jos tänne tulee sata kommenttia, että "vittu mikä sekopää" ja yksi kommentti, että "hoidit eron huonosti", alkaa aina jankutus siitä kuinka "TIETYSTI MAMMOJEN MIELESTÄ VIKA MIEHESSÄ". Sen yhden kommentin perusteella. Kadonnutta oikolukutaitoa etsimässä? Yleistäminen lähellä sydäntä? :D
[/quote]Täällä on ilonamme lassukat, jotka aloittavat ketjuja sellaisista aiheista, kuten että naiset eivät osaa mitään, naiset ovat rahanahneita huoria ja lompakolla loisijoita, jne jne. Eli nämä lassukoiden viestit ja ketjut käsittelevät koko naissukupuolta eli ilmentävät vihaa koko sukupuolta kohtaan.
Ja jos jonkun naisen viesti käsittelee sitä, miten hänellä on ongelma jonkun tietyn yksittäisen miehen kanssa, lassukat syyttävät tätä naista miesvihasta eli vihasta koko sukupuolta kohtaan vaikka ko. nainen ei ole täällä puhunut kuin yhdestä miehestä. Tällaista täältä saa lukea päivästä toiseen.
[/quote]
Tussukalla paljon hiekkaa haarovälissä? Nainen on aina uhri! Paha patriarkaatti!
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:46"]
[/quote]Täällä on ilonamme lassukat, jotka aloittavat ketjuja sellaisista aiheista, kuten että naiset eivät osaa mitään, naiset ovat rahanahneita huoria ja lompakolla loisijoita, jne jne. Eli nämä lassukoiden viestit ja ketjut käsittelevät koko naissukupuolta eli ilmentävät vihaa koko sukupuolta kohtaan.
Ja jos jonkun naisen viesti käsittelee sitä, miten hänellä on ongelma jonkun tietyn yksittäisen miehen kanssa, lassukat syyttävät tätä naista miesvihasta eli vihasta koko sukupuolta kohtaan vaikka ko. nainen ei ole täällä puhunut kuin yhdestä miehestä. Tällaista täältä saa lukea päivästä toiseen.
[/quote]
Tussukalla paljon hiekkaa haarovälissä? Nainen on aina uhri! Paha patriarkaatti!
[/quote]Ja tässä on sitten lassukalle tyypillinen vastaus.
Jatka vaan elämääsi tuossa vihakuplassasi, se on oma valintasi.
Feminismillä ja miesvihalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, niin feministien kuin meidän kaikkien muidenkin joukossa on sairaita yksilöitä, joilla on tarve vihata toisia, sukupuolen, rodun, uskonnon tms. mukaan. Teidän lassukoiden joukossa se taitaa vain olla enemmänkin sääntö, mikäli te palstalassukat todella kuvastatte lassukoiden ajatusmaailmaa noin yleensä.
Onneksi valtaosa miehistä ei ajattele noin, vaan ovat tasapainoisia ja terveisiin ihmissuhteisiin kykeneviä, joilla on muutakin elämää kuin vihapuheen levittäminen jollain keskustelupalstalla. Minun kohdalleni on sattunut pääasiassa todella hyviä miehiä, eikä ainuttakaan naisia vihaavaa sovinistia ole tullut vastaan. Samoin en myöskään tunne ainuttakaan miehiä vihaavaa naista.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:46"]
[/quote]
[/quote]Ja tässä on sitten lassukalle tyypillinen vastaus.
Jatka vaan elämääsi tuossa vihakuplassasi, se on oma valintasi.
Feminismillä ja miesvihalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, niin feministien kuin meidän kaikkien muidenkin joukossa on sairaita yksilöitä, joilla on tarve vihata toisia, sukupuolen, rodun, uskonnon tms. mukaan. Teidän lassukoiden joukossa se taitaa vain olla enemmänkin sääntö, mikäli te palstalassukat todella kuvastatte lassukoiden ajatusmaailmaa noin yleensä.
Onneksi valtaosa miehistä ei ajattele noin, vaan ovat tasapainoisia ja terveisiin ihmissuhteisiin kykeneviä, joilla on muutakin elämää kuin vihapuheen levittäminen jollain keskustelupalstalla. Minun kohdalleni on sattunut pääasiassa todella hyviä miehiä, eikä ainuttakaan naisia vihaavaa sovinistia ole tullut vastaan. Samoin en myöskään tunne ainuttakaan miehiä vihaavaa naista.
[/quote]
Niin, on ihan normaalia toivoa miehensä kuolemaa, leveillä ex-miehille suoritetuista kostoista, haukkua kaikki miehet, ei kestetä minkäänlaista naisiin kohdistuvaa kritiikkiä, huudellaan pahaa patriarkaattia ja nainen-on-aina-uhri-mantraa. Tätä palsta on täynnä. Mutta eihän se ole miesvihaa.
Kaikki miehet tappaa-raiskaa-hakkaa.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:17"]
[/quote]
[/quote]
Pakko osallistua itsekin keskusteluun. Minulla on samankaltaisia kokemuksia kuin N25 kirjoitti. En ymmärrä sinun syyttelyä, että uusi mustamaalaisi exää. Miten ihmeessä pitäisi tukea yhteydenpitoa, jos ex lähettelee nykyiselle ala-arvoisia haukkumaviestejä? Sekö tervettä yhteydenpitoa ja irtautumista? Taidat itse olla tällainen katkera (ja hullu) ex? Mikään ei oikeuta ihmistä vainoamaan toista, oli sitten kuinka rakastanut aikoinaan. Itse tein rikosilmoituksen mieheni ex-naisesta, ja kaskummaa kun täyttyikin kunnianloukkauksen ja kotirauhan rikkomisen tunnusmerkit. Mene sinä hullu puolustelemaan sekopäistä toimintaa psykoterapeuutille.
Itsellä meni tasan vuosi päästä eroon exästä. Soitteli koko sukuni läpi, tuli oveni taakseni, otti yhteyttä jokaisesta mahdollisesta nykyajan viestintäkanavasta, vaikka järjestelmällisesti blokkasin hänet kaikista. Soitteli kavereiden/prepaid kännyköistä kun ei pystynyt omallaan soittamaan. Lopulta auttoi vain aika ja totaalijäähy. Neuvoni sinulle: ÄLÄ VASTAA, YH-TEEN-KÄÄN VIESTIIN TAI PUHELUUN. Oli niissä MITÄ HYVÄNSÄ. Provosoimalla hän yrittää saada sinut reagoimaan.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:50"]
No kyllä toi nyt vielä normaalin rajoissa on...mutta pikkuhiljaa pitäis kyllä yhteydenottojen vähentyä. Shokkiero saa kyllä mielen järkkymään ainakin hetkeksi. Ehdotan, että et enää vastaa hänelle.
[/quote]
ei varmasti ole normaalin rajoissa
sekopää
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 23:03"]Taisit hoitaa eron hyvin. Vai miten meni, niinku omasta mielestä :)
[/quote] Noniin, tulihan se sieltä. Miehen vika!
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 08:57"]Tää palsta on kyllä hassu; jos tänne tulee sata kommenttia, että "vittu mikä sekopää" ja yksi kommentti, että "hoidit eron huonosti", alkaa aina jankutus siitä kuinka "TIETYSTI MAMMOJEN MIELESTÄ VIKA MIEHESSÄ". Sen yhden kommentin perusteella.
Kadonnutta oikolukutaitoa etsimässä?
Yleistäminen lähellä sydäntä? :D
[/quote] Kyseisellä kommentilla on 40 yläpeukkua, mikä tarkoittaa sitä, että kyllä mammojen mielestä.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:34"]Minulle ero oli todella kova paikka, mutta arvaa mitä tein? Poistin exän numeron ja suljin puhelimen aina, kun teki mieli soittaa tai laittaa viestiä (seurusteltiin pari vuotta niin numeron muistin ulkoa). Exä vaihtoi minut parin vuoden seurustelun jälkeen lennossa toiseen naiseen, voitte uskoa, että olisi tehnyt mieli sanoa pahasti. Mutta niin, mun sisko haki minun tavarat exältä ja jouluna (osasi valita hyvän päivän jättämiselle, ihan päivä pari ennen joulua...) käveltiin pari tuntia ympäriinsä exän kanssa ja vain juteltiin. Exä itki, minä en. Lopuksi halattiin ja sen jälkeen ei nähty, tai viestitelty kertaakaan kahteen vuoteen. Kaksi vuotta, eli nyt talvesta/keväästä, myöhemmin exä laittoi viestiä ja vaihdettiin n. viisi viestiä ja siinä se.
N20
[/quote]
... Eli erositte 18 -vuotiaina? Mahtanut olla pitkä ja aikuismainen suhde oikein :D
[/quote]
Lähemmäksi 19-vuotiaana, täytän kohta 21-v, mutta kyllä. Ja on kaksi vuotta pitkä teinisuhteeksi :) Ero oli ainakin minun puoleltani aikuismainen.
N20