Te, joilla on ollut suhde varatun miehen kanssa, miten mies on selittänyt vaimonsa pettämistä
Kommentit (1041)
Jos mies haluaa olla moniavioinen, niin käytännössä joutuu valehtelemaan vaimolleen. Sitten kiinni jäädessä hän on kollektiivisesti oksettava sika. Jos sen sijaan nainen haluaa olla moniavioinen, niin kyse on henkilökohtaisesta seksuaalisesta suuntautumisesta, jolloin asiaa ei voi tuomita. Esimerkiksi M Nuorgam ilmoitti lapsensa isälle ettei aio elää monogaamisessa liitossa, koska hän ei ole monogaaminen ihminen. Koitappa miehenä selittää samaa.
Itse kyllä uskon että ihminen on yksiavioinen eikä jatkuvaan pettämiseen tai moniavioisuuteen perustuvat suhdemallit ole niin kestäviä. Se moraali on koodattu useimpien ihmisten moraaliin jo syntymälahjana.
Tapailemani mies ei saa vaimolta rakkautta eikä lämpöä,näin kertoi kun netissä tutustuttiin. Takana yhteistä ihanaa aikaa meillä n.5v
En ymmärrä käsitettä ”varattu” mies tai nainen. Missä ja miten ihmisiä voi varata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään sairasta siinä, että mies hakee hyvää oloa muualta jos sitä ei kotoa saa.
On siinä! Moraalisesti ja eettisesti toimiva _ihminen_ etsii silloin sen _kodin_ muualta.
Noin jos toimii koko elämänsä, niin ei saa koskaan pitkää parisuhdetta. Toiset ihmiset nyt vain arvostavat vakaata suhdetta, mutta eivät halua luopua "hauskuudesta" toisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi v*ttu. Katson niin alaspäin pettäviä ihmisiä ja näitä ”kakkosia”. Molemmilla olematon moraali. Nykypäivänä on harvinaista löytää ihminen, jolta löytyy edes pieni moraali.
Minusta tuntuu monesti että minä kakkonen olen monesti se ykkönen,niin ihanasti mies minua kohtelee <3
Olivat asuneet työn takia eri paikkakunnilla jo hetken kun tavattiin, mutta se ei ollut pääasiallinen syy vaan juurikin seksittömyys, vaimon vihamielinen asenne, nalkutus ym. Nämä siis miehen suusta mutta vaimo oli kyllä kieltämättä melkoinen ilmestys, sairaalloisen ylipainoinen ja poikatukkainen. Mies erosi vaimosta 3kk ensitapaamisemme jälkeen. Olivat lapsettomia.
Sittemmin jätin tuon miehen (olimme naimisissakin). Tuo suhteen alku ei ollut se syy, mutta kieltämättä joskus se kaiveli taustalla huonoina päivinä ja riidan jälkeen, ja jotenkin inhotti, että olen pettäjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään sairasta siinä, että mies hakee hyvää oloa muualta jos sitä ei kotoa saa.
On siinä! Moraalisesti ja eettisesti toimiva _ihminen_ etsii silloin sen _kodin_ muualta.
Noin jos toimii koko elämänsä, niin ei saa koskaan pitkää parisuhdetta. Toiset ihmiset nyt vain arvostavat vakaata suhdetta, mutta eivät halua luopua "hauskuudesta" toisten kanssa.
Kuka edes haluaa pitkää parisuhdetta ja miestä, joka pettäää. Pettävä mies ei haittaa, kun siitä on jotain hyötyä vaikka seksi, mutta muuten olkoon ja menköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse käräyttänyt kaksi pettävää miestä. Toisen vaimolle kerroin face to face, toisen vaimon auton tuulilasiin jätin viestin. Kumpikin pari erosi, ja toinen naisista on nyt hyvä ystäväni.
Pettävät miehet ja naiset ovat alinta ihmissaastaa.
Tuttu harrastus, aina kun kuulen töissä huhun työpaikkaromanssista, niin laitan viestin petetyille. Ja saan suurta tyydytystä kun kuulen että ovat eronneet.
Niin varmaan :-D Voi sinua pientä... Mutta olisihan tuo ihan äärettömän surullista, jos joku noin tekisi. Tuhoaisi ihmisten elämiä, seuraukset voisivat olla hyvinkin traagiset. Ja täysin ulkopuolisena.
Mutta kyllä sinulla jo olisi työyhteisössä sellainen maine, että enpä usko, että pääsisit koskaan edes tietämään muiden tekemisistä.
Joka leikkiin ryhtyy, leikin kestäköön. Kukaan ei pakota pettämään ja kyllä, juorut aina leviävät.
Tämän takia ei pidä syödä omasta kuormasta. Kyllä niitä mukavia ja halukkaita ukkomiehiä löytyy työpaikan ulkopuoleltakin. Netin seuranhakupalstoilla muuten jotkut miehet etsivät salaseuraa oman kotikaupunkinsa ulkopuolelta, niin kiinnijäämismahdollisuus pienenee huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes haluaa pitkää parisuhdetta ja miestä, joka pettäää. Pettävä mies ei haittaa, kun siitä on jotain hyötyä vaikka seksi, mutta muuten olkoon ja menköön.
Tarkoitinkin että se mies voi haluta pitkän parisuhteen, JA lisäksi muuta sutinaa siihen sivuun. Se on sen miehen elämä, ja hän pyrkii elämään sen niin kuin itselleen on paras. Jos tällainen mies alkaa elämään kuten moralistit haluavat, niin hän elää silloin sen moralistin haluamaa elämää, ei sellaista elämää mitä itse haluaa elää.
Vierailija kirjoitti:
Olivat asuneet työn takia eri paikkakunnilla jo hetken kun tavattiin, mutta se ei ollut pääasiallinen syy vaan juurikin seksittömyys, vaimon vihamielinen asenne, nalkutus ym. Nämä siis miehen suusta mutta vaimo oli kyllä kieltämättä melkoinen ilmestys, sairaalloisen ylipainoinen ja poikatukkainen. Mies erosi vaimosta 3kk ensitapaamisemme jälkeen. Olivat lapsettomia.
Sittemmin jätin tuon miehen (olimme naimisissakin). Tuo suhteen alku ei ollut se syy, mutta kieltämättä joskus se kaiveli taustalla huonoina päivinä ja riidan jälkeen, ja jotenkin inhotti, että olen pettäjän kanssa.
No sanoppa ja kuule muuta! Kysyin, että miten voi koskea toiseen jos tunteet on jo ihan kuolleet niin vastaus oli, että pakko, ettei olisi epäillyt mitään ja sitten ei pitänyt kuulemma niin "fyysisesti vastenmielisenäkään". No ei kai, tässä tapauksessa ei nyt mikään sairaalloisen ylipainoinen vaan vain pullava, ehkä 163/85 silmävakiolla, ja muuten ihan tavallisen nätti keski-ikäinen, mutta edelleen; jos tunteet on kuolleet niin miten saattaa olla sängyssä?? Ihan kun jotain i n s e s t i ä minusta. Ja on vaikea päästä yli kuinka vastenmielistä tuo on :p
Jotenkin vastenmielinen ajatus että joku pystyy uittamaan m---aansa omassa ja vieraassa pildessä vuorotellen. Ja tietty näillä polygamisilla jako ras ioilla, kai niillä on kimppakivaakin, ja mielestäni sellainen on ok miehille, vaikka olis 5 saman reijän kimpussa vuorotellen, sehän on vain reikä. Nainen voi kuvitella kaikenlaisia polygaameja itsestään mutta jotenkin en jaksa uskoa että mieskään olisi polygaaminen kun se oikea löytyy. Ja eikö ole mukavampaa olla yhden kanssa, vaihtaa sitten järkeään uuteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kommentoinut aiemminkin tämäntyylisiin ketjuihin ja en ymmärrä näitä jotka ylpeilevät elämäntyylistään tapailla varattuja. Itse siis olen ollut ”toinen nainen” ja sain varatulta mieheltä siis seksiä, ja tiesin kyllä että muuta ei tule, enkä sitä hakenutkaan. Olin tuolloin joku parikymppinen nainen, ja sen jälkeen olen kasvattanut moraalin ja pysynyt kaukana varatuista.
Joku täällä ainakin mainitsi että ”Tapailen vain varattuja”. Millainen ihminen valitsee lähtökohdaksi ihmissuhteeseen sen että hyötyy vain itse, eikä tarvitse ajatella muita ihmisiä, joihin tämä ihmissuhde kuitenkin negatiivisesti vaikuttaa?:D
Ei mene minun ymmärrykseeni se että tuollaisesta asiasta on pokkaa ylpeillä.
Joo, sinua ei kiinnosta ehkä muiden osat siinä sopassa ja ajattelet vain itseäsi mutta totuus on se että vain hyvin kapeakatseinen, itsekäs ihminen voi aidosti kokea olevansa tyytyväinen tuollaiseen tilanteeseen.
Miten niin hyötyy vain itse? Hyötyyhän se salakumppanikin siitä tilanteesta ihan yhtälailla. Vai meinaatko että ne jotka tapailevat varattuja, tapailevat heitä väkisin, ilman sen toisen suostumusta?
Meitä on aika paljon, jotka emme koe olevamme muiden, meille tuntemattomien ihmisten suhteista ja ylipäätään elämästä vastuussa, vaan jokainen on vastuussa omasta elämästään ja suhteestaan.
Et myöskään voi sanoa muiden puolesta, että jos he haluavat elää elämänsä tietyllä, sinun mieltymyksistäsi poikkeavalla tavalla, niin he eivät ole AIDOSTI tyytyväisiä. Tottakai ihmiest ovat tyytyväisiä kun heidsän elämänsä on sellaista kuin he ITSE haluavat. Sinun halusi eivät merkkaa siinä mitään. Mikä oikein kuvittelet olevasi? Sinun mitättömillä mielipiteilläsi ei ole lähdes sadalle prosentille ihmisistä mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kommentoinut aiemminkin tämäntyylisiin ketjuihin ja en ymmärrä näitä jotka ylpeilevät elämäntyylistään tapailla varattuja. Itse siis olen ollut ”toinen nainen” ja sain varatulta mieheltä siis seksiä, ja tiesin kyllä että muuta ei tule, enkä sitä hakenutkaan. Olin tuolloin joku parikymppinen nainen, ja sen jälkeen olen kasvattanut moraalin ja pysynyt kaukana varatuista.
Joku täällä ainakin mainitsi että ”Tapailen vain varattuja”. Millainen ihminen valitsee lähtökohdaksi ihmissuhteeseen sen että hyötyy vain itse, eikä tarvitse ajatella muita ihmisiä, joihin tämä ihmissuhde kuitenkin negatiivisesti vaikuttaa?:D
Ei mene minun ymmärrykseeni se että tuollaisesta asiasta on pokkaa ylpeillä.
Joo, sinua ei kiinnosta ehkä muiden osat siinä sopassa ja ajattelet vain itseäsi mutta totuus on se että vain hyvin kapeakatseinen, itsekäs ihminen voi aidosti kokea olevansa tyytyväinen tuollaiseen tilanteeseen.Misään tähän että tunnen edelleenkin suurta myötähäpeää ja huonoa omaatuntoa siitä että sekaannuin jonkun toisen tunteet omaavan ihmisen parisuhteeseen. Aina voi selitellä että ”Mieshän siinä pettää, ei toinen nainen”, mutta oletko yhtään sen parempi ihminen? Moraali on kaunis asia ihmisessä ja niinkuin tästäkin ketjusta huomaa, sitä ei kaikilla ole.
Ihmisillä on erilaisia moraalikäsityksiä. Moraali ei tarkoita sanana sitä että sinä määrittelet mikä on moraalisesti oikein ja mikä ei. Jokainen määrittelee sen omalta kohdaltaan.
En ole koskaan kysynyt mitään syytä. Emme puhu hänen perheestään. Joskus saattaa ohi mennen mainita, että "Suski" teki jonkun suunnitelman tai vastaavaa. Tiedän siis vaimonsa nimen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä käsitettä ”varattu” mies tai nainen. Missä ja miten ihmisiä voi varata?
Tämä! En itsekään koe että seurustelukumppanini olisi avovaimonsa omaisuutta. Sitä paitsi miehestä riittää useammalle naiselle.
Olen tapaillut erästä miestä kohta vuoden ajan. Itse olen yh, joten onneksi on vapaita viikonloppuja.
Mies itse sanoo, että vaimonsa kanssa ovat enemmän kavereita. Minulle asia on tuontaivaallinen, koska en halua mieheltä muuta kuin fyysistä läheisyyttä. Hän käy kylässä viikonloppuisin ja joskus saatetaan vaihtaa jotain viestejä viikon aikana.
Itse en halua enempää. Mies on maininnut, että voisi jättää vaimonsa. Mies itse on komea ja hyvä sängyssä, se riittää minulle.
Toi typerä lainaaminen pilaa koko ketjun.
Jos aikuiset ihmiset osaisivat lainata vain sitä viestiä johon on vastaamassa eikä koko aiempaa keskustelua. 🙄
Ovat muka juuri eroamassa jne.
Kaukaa viisaat aikuiset eivät elä monogamian kuristamissa parisuhteissa, jolloin myöskään pettämistä ei tarvitse selitellä - koska mitään pettämistä ei tapahdu. Happi kulkee ja voi hengittää, eikä kaikki pyöri enää seksin tai sen puutteen ympärillä. Suosittelen!
Ei kuulemma kiinnostanut enää tuo tyyppi parisuhdemielessä ja kun harvoin näkivät niin kuulumisten vaihtaminen viestitse oli kai muodostunut kivaksi ajanvietteeksi. Pikkaisen hyväksikäyttöähän se on, että kun ei kestä yksinäisyyttä niin pitää toista vähän väärässä uskossa suhteen tilasta, että saa viihdyttää itseään illat puhelimessa. Ja kuka yleensä edes on niin kiinni puhelimessaan, että tuommoinen on kovinkin tärkeä elämänsisältö..?
Kaveria se olisi toisesta toivonut jatkossa, mutta hän oli jo tehnyt selväksi, että pelkkä ystävyys ei käy. Vähän sellainen mexican stand-off tilanne siis, hetken.