Te, joilla on ollut suhde varatun miehen kanssa, miten mies on selittänyt vaimonsa pettämistä
Kommentit (1041)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on niin, että olemme senverran traumaattisia ilmeisesti kummatkin, että yhdessä eläminen ei onnistuisi. Mutta kuitenkin olemme niin samantyylisiä ajatusmaailmoiltamme kuin seksuaalisestikin, että olen se toinen nainen. Olemme oppineet tuntemaan toisemme ja olemme rennosti kun tapaamme. Seksi ei ole pääasia, vaikka sekin on tietysti tärkeänä osana suhdetta.
Mies on siis varattu.
Olemme tästä keskustelleet paljon. Emme halua "pilata" hyvää suhdetta.
Vaimolle on tärkeää kulissit, hyvä toimeentulo ja vanha, tuttu elämä. Hänelle on erittäin tärkeää mitä muut ajattelevat ja että hänellä on nyt vaimon status.
Hän ilmeisesti kärsisi enemmän erosta kuin nyt olemassaolevasta tilanteesta. Hän ei tiedä suhteestamme.
Tämä hyvä tiivistelmä siitä mitä toinen nainen ajattelee vaimosta (pelkkien varatun miehen kertomusten perusteella). Tottakai mies sepostaa tilanteen menevän itselleen kaikkein edullisimmin. Vaimo muka kärsisi enemmän erosta kuin nykytilanteesta. Juujuuu.
Semmoinen pointti, että kun kyseessä pelkkä seksisuhde, sen pitää olla naiselle erityisen tyydyttävää, koska muuten koko suhteella ei ole enää mitään syytä. Siksi mies panostaa siihen eri tavalla kuin kotona. Vaimon kanssa asialla ei niin väliä kun on lapset ja asuntolainat.
No ei halunnut puhua kotielämästä. Tyypillinen itsekeskeinen kusipäähän tämä mies oli, ja varmasti seksi oli tyttöystävänsä kanssa kivempaa kuin minun (ainakin näytön perusteella toivon niin).
Usein vain työvuorojen päätteeksi mentiin minun luokseni ja sitten lähti kotiin.
Mitään syvempää ei syntynyt kummallekaan. Mies vaikutti vähän siltä että purki jotain muita paineita minuun kuin itse sitä seksistä syntyvää lastiaan.
Poppis-80 kirjoitti:
Vaimo luuli, että talo ja mersu pitää miehen kiinni hänessä, niin pitikin hetken, mutta tunteen tasolla hän olikin jo aivan muualla. Oikea rakkaus ei toimi kiristämällä ja kontrolloimalla.
Ei niin! Oikea rakkaushan toimii pettämällä ja salailemalla 😍
Pitäisin aika luuserina, jos ulkopuolisen seksin ja suhteen syynä olisi kurjat kotiolot tai ylipäätään selittelisi. Sen verran pitää olla ryhtiä, että jos tekee mitä haluaa suhteen ulkopuolella, niin on ainakin itselleen ja ehkä myös sille ulkopuoliselle kumppanille rehellinen.
Epäilen, että ne joilla seksiä suhteen ulkopuolella, on sitä myös suhteessaan. He pitävät seksistä ja ovat hyviä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on vaimon kanssa vain lasten takia, oikea rakkaus ja intohimo on varattu minulle.
Kaikenlaiset uuvatit näitäkin uskoo. Himo voi olla sinua varten, rakkaus ei.
Eli rakastaa vaimoaan, kun panee muita?🤣
Eli juurikin muodikasta polyamoriaa ihan tavan rivari-iskälle myös! (Tässä versiossa sen rouvan ei ole pakko tietää)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on niin, että olemme senverran traumaattisia ilmeisesti kummatkin, että yhdessä eläminen ei onnistuisi. Mutta kuitenkin olemme niin samantyylisiä ajatusmaailmoiltamme kuin seksuaalisestikin, että olen se toinen nainen. Olemme oppineet tuntemaan toisemme ja olemme rennosti kun tapaamme. Seksi ei ole pääasia, vaikka sekin on tietysti tärkeänä osana suhdetta.
Mies on siis varattu.
Vaimolle on tärkeää kulissit, hyvä toimeentulo ja vanha, tuttu elämä. Hänelle on erittäin tärkeää mitä muut ajattelevat ja että hänellä on nyt vaimon status.
Hän ilmeisesti kärsisi enemmän erosta kuin nyt olemassaolevasta tilanteesta. Hän ei tiedä suhteestamme.
Miehelle luultavasti yhtä tärkeää nuo kulissit sekä tuttu ja turvallinen arki.
Erossa kaatuu kaikki ja on aloitettava tavallaan alusta. Lusikkojen laittaminen jakoon aiheuttaa paljon työtä, ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kanssani oli kuulemma niin helppo puhua ja vaimo ei ymmärrä. Kummasti siltä vaimolta sitten löytyikin ymmärrystä kun mies jäi kiinni ja kipitti yhdessä vaimon kanssa käsi kädessä terapiaan.
Sittemmin olen kasvattanut itsetunnon ja moraalin, ei ikinä enää.
Miten sussa näkyy nyt sit toi itsetunto? Tässähän kävi niin, että sinua kismittää, kun vaimo ei ollutkaan hirviö. Miksi se sua kismittää edelleen?
What? Kyllähän se omaa hölmöyttään huijatuksi tuleminen aina "kismittää", ja nimenomaan siltä kantilta että sai minut huijattua/suostuteltua kuvioon mikä oli omien arvojeni vastainen. Siinä kohtaa kun herran siviilisääty selvisi olin jo korviani myöten rakastunut ja naiiviuttani ihan vietävissä. Sillä minkälainen se vaimo oikeasti oli tai ei ollut, oli merkityksetön seikka, se ukkohan siinä oli valehtelva liero.
En oikein ymmärrä mikä tämän viestisi pointti on, mutta jälkimmäiseen kysymykseesi en voi vastata, sillä oletuksesi on kokonaisuudessaan virheellinen. Tästä on jo yli 20 vuotta aikaa enkä tiedä onko kyseinen pariskunta hengissäkään enää, saati naimisissa.
Vastaan tähän, vaikka olen nainen, jolla on avioliiton ulkopuolinen suhde. Uskoon ken tahtoo, mutta rakastan puolisoani enkä koe, että yhteiselossamme on erityisesti mitään vialla ja seksikin toimii. Lapsiakin on useampi. Mutta rakastan myös tätä toista miestä. Tilanne on jatkunut tämmöisenä jo vuosia eikä muutosta ole äkkiseltään luvassa. En selittele toimintaani toiselle miehelle yhtään mitenkään, tunteeni ovat aitoja. En ole siis myynyt hänelle tarinaa kuivasta avioliitosta yms. enkä myöskään ole seksin perässä, vietän hänen kanssaan aikaa myös ilman seksiä. En ole erityisesti polyamorian kannattaja julkisesti, enkä olisi ikinä ajatellut olevani joskus itse tämmöisessä tilanteessa.
Seksi on ihan yhtä yleinen riippuvuus kuin alkoholismi ja joillain ihmisillä irtosuhteet ja holtiton seksielämä tuovat samanlaista hetkittäistä helpotusta masennukseen, ongelmiin, stressiin kuin alkoholi, huumeet tai vaikka pelikoneet.
Itse elin vuosia harrastaen holtitonta seksielämää ja kappas eipä se elämä muutenkaan luistanut silloin. Kun elämä tasapainoittui muilla osa-alueilla, sitä turhaa jännitystä yms ei tarvinutkaan enää hakea vaan oma rakas riittää. Ei varmastikaan siis aina näin pettäjien kohdalla eikä kaikki halua yksiaviollista suhdetta mutta uskoisin että monella on kyse siitäkin että seksistä on tullut jonkunlainen pakokeino muista elämän ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräällä tapailemallani miehellä on kaunis, häntä 10 vuotta nuorempi vaimo ( juu, katsoin facesta). Matkustelevat, harrastavat jne yhdessä, seksiä joka toinen päivä. Täydellinen suhde. Mutta, mies haluaa välillä kakkosta ja muuta vähän kinkympää, kimppaa, jne. Vaimo on hoitajana vuorotyössä, joten helppo sopia omia menoja.
Hyi mikä pervo sä oot varmaan maksullinen kun lähdet tollasiin mukaan.
On totta, että vanhempi ja rumempi nainen suostuu pervompaan seksiin. Tuomas Enbuskekin tämän totesi, hänen missinaisensa ei välttämättä kakkosta anna, mutta joku rumempi tai lähellä Enbusken omaa ikää oleva antaa.
Olen joskus miettinyt, kun jotkut ihan kerskailevat, että mies hakee toiselta naiselta sellaista, mitä eivät vaimoltaan saa. Minusta se ainakin kuulostaa nöyryyttävältä, että vaimon kanssa harrastetaan seksiä ja jaetaan arki, mutta kakkosen luona sitten käydään tuuppaamassa kakkoseen ja leikkimässä ties mitkä pissaleikit. Itse en ainakaan koskaan suostuisi olemaan joku, jolta saa an aa lia, jos oma vaimo ei sitä halua.
Vaikka tykkäisit juuri siitä a-hommasta tai muista? Ei kaikki miehetkään niitä "tarjoile".
Mies on kertonut, ettei heillä ole kotona ollut seksiä nuorimman lapsen syntymän jälkeen, eli 10 vuoteen. Toisaalta, asia ei juuri kiinnosta minua, olen tässä suhteessa täysin itsekkäistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräällä tapailemallani miehellä on kaunis, häntä 10 vuotta nuorempi vaimo ( juu, katsoin facesta). Matkustelevat, harrastavat jne yhdessä, seksiä joka toinen päivä. Täydellinen suhde. Mutta, mies haluaa välillä kakkosta ja muuta vähän kinkympää, kimppaa, jne. Vaimo on hoitajana vuorotyössä, joten helppo sopia omia menoja.
Heh, alkoi naurattamaan. Myös minun salarakkaan puoliso on hoitaja. Tekee vuorotyötä, paljon töissä myös viikonloppu iltaisin niin käy miehellä aika pitkäksi. Puoliso tekee usein myös 12 tunnin ylityövuoroja niin johan siinä kerkiää vaikka mitä : D
Ettei vaan ole sama mies kyseessä? En nyt muista oliko heilläkin 10 vuotta ikäeroa vai vähemmän ,,,On teillä erikoinen huumorintajukin. Mikä ihme tuossa naurattaa? Hoitajia on aika paljon tässä maassa ja aika monet heistä tekevät vuorotyötä.
Lisäänpä tähän, että kaiken lisäksi (jo ennen koronaakin) tekevät niska limassa ja perse ruvella raskasta ja alipalkattua työtä, jossa väkivallan uhkakin on tietyissä tehtävissä suurempi kuin poliisilla. Rikkovat elimistönsä vuorotyössä ja joskus kirjaimellisesti hukkuvat paskaan. Huono johtaminen on hoitotyössä sisäänrakennettu ominaisuus. Hoh hoh hoo kun naurattaa.
Jos minä olisin hoitotyöläisen puoliso, koittaisin pitää mahdollisimman hyvänä ja vähän edes silitellä pahimpia työssäsattuneita rosoja. En paneskelisi ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Mies on kertonut, ettei heillä ole kotona ollut seksiä nuorimman lapsen syntymän jälkeen, eli 10 vuoteen. Toisaalta, asia ei juuri kiinnosta minua, olen tässä suhteessa täysin itsekkäistä syistä.
Näissäkin tilanteissa kiinnostaisi tietää mitä mies on oikeasti tehnyt seksin eteen. Puutteessa se vaimokin elää. Ellei sitten petä miestään myöskin. Nuo keski-ikäiset miehet usein ovat itsekkäitä sängyssä koska heidän sukupolvensa eivät ole mitään kummoisia rakastajia, jyystäjiä enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Näitä kun lukee ,ei ikinä aloita enää suhdetta. Kun et voi tietää kuka tai millainen kukin on ja pettäjä pettää aina, ennemmin tai myöhemmin vaikka kaikki olisi kuinka hyvin... koska asiat voivat olla myös liian hyvin ja se stressaa, tämä on koettu.
Eli ihan sama mitä teet tai et tee suhteessa, aina on mahdollista että toinen pettää ja jättää.Tämä on henkilökohtainen omiin kokemuksiin perustuva mielipide.
en petä ,en juo, en polta, käyn työssä ,maksan laskut, annan seksiä, kuuntelen ja keskustelen,ihan ok näköinen (vaikka itseä on vaikea kehua) olen iloinen ja puhelias ,tehtiin kaikkea yhdessä, kunnes mies jätti viestillä vuosien suhteen jälkeen.en ole täydellinen mutta tein kaikkeni suhteen eteen ja toinen jätti kuin lehmä kasansa. se satuttaa, se arvottomuus.
Kyllä ihmisen pitää tuntea sen verran itseään ,että tietää haluaako sitoutua vai ei.se että muutumme ei ole riittävä syy jättää kaikki silloinhan mikään ei kestäisi,kaikki me vanhenemme ja muutumme.
Pettäjä satuilee salarakkaalleen ja puolisolleen vuorotellen ja ihan oman edun kannalta.
Suhteesta lähteminen olisi toiselle hyvä perustella jotenkin, syyttelemättä kertoa vaan se miltä itsestä tuntui, mikä sai ajattelemaan, että yksin ois parempi. Saattaisi helpottaa montaa kuulla, ettei olisi voinut tehdä mitään tavallaan toisinkaan tai paremmin. Yleensä se rakkauden sammuminen ei pidä taustallaan mitän erityistä syytä tai yksittäistä asiaa, jossa toinen olisi epäonnistunut, vaan on monen asian summa. Itsestä ja toisesta johtuen.
Mutta erota on jokaisella kuitenkin oikeus, siitäkin huolimatta, että toinen olisi yrittänyt kaikkensa, eikä olisi tehnyt mitään "väärin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissäkin tilanteissa kiinnostaisi tietää mitä mies on oikeasti tehnyt seksin eteen. Puutteessa se vaimokin elää. Ellei sitten petä miestään myöskin. Nuo keski-ikäiset miehet usein ovat itsekkäitä sängyssä koska heidän sukupolvensa eivät ole mitään kummoisia rakastajia, jyystäjiä enemmänkin.
Mieheni on todella hyvä rakastaja. Entinen vaimonsa ei häntä enää halunnut koska rakastui toiseen. Naisystäväänsä hän ei enää halunnut, koska ei rakastanut enää. Halu kulkee ihan oikeasti käsi kädessä tunteen kanssa, valtaosalla meistä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin aika luuserina, jos ulkopuolisen seksin ja suhteen syynä olisi kurjat kotiolot tai ylipäätään selittelisi. Sen verran pitää olla ryhtiä, että jos tekee mitä haluaa suhteen ulkopuolella, niin on ainakin itselleen ja ehkä myös sille ulkopuoliselle kumppanille rehellinen.
Epäilen, että ne joilla seksiä suhteen ulkopuolella, on sitä myös suhteessaan. He pitävät seksistä ja ovat hyviä siinä.
epäile pois vaan. ei ollut kotona enää mitään vuoteessa ollut useampaan kuukauteen ja harvakseltaan sitäkään aiemmin. Ja kyllä, pidän seksistä kovasti, en vaan halunnut sitä silloisen kumppanin kanssa joka tuntui sisarukselta.
Huvittaa kyllä suuresti nämä toisten naisten selittelyt.
Ettekö tiedä, että mies, joka pettää vaimoaan kanssanne, pettää mitä todennäköisimmin myös teitä jonkun toisen lu nt un kanssa? Vai ettekö välitä siitä(kään)?
Tervemenoa vaan sukupuolitautien poliklinikalle! 😆 Ja ehkä myös jonkinlaiseen itsetuntoa kohottavaan terapiaan...😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvasi avopuolisoaan aina kauniisti mutta vastahakoisesti. Halusi jotenkin pitää eron minun ja hänen välillään. Piti minua seksiinkelpaavana ei muuna. Selitti sitä että hakee jännitystä. Mies kertoi avopuolisonsa olevan hänen elämänsä rakkaus, tärkein henkilö maailmassa, mutta kaipaa toisinaan jännitystä makkarinpuolella. Utelin monta kertaa siitä että eikö hän kotona sitten saa seksiä, ja mies vastasi että naisensa haluaa jopa häntä enemmän seksiä.. Kaikinpuolin jäi sellainen kuva että miehen naisystävässä ei ollut ”mitään vikaa” eli siis että vaikutti ihan jopa täydelliseltä😅 Opiskeli jotain psykologiaan liittyvää ja oli erittäin mukava ihminen. Tämän tiedän vielä varmaksi koska kun suhteemme loppui miehen kanssa, olin puhelimessa ja jopa tapasin kerran tämän miehen avopuolison. Hän oli hyvännäköinen nuori nainen, erittäin mukava ja kaikinpuolin fiksunoloinen.
Seksihalutkin katossa ja mies pettää… Itse ajattelin aina ennen että jos pettää siinä kotona odottavassa kumppanissa on jotain vikaa tai siinä parisuhteessa.
Tämän parin kohdalla jouduin laajentamaan näkemyksiäni. Mies tosiaan kosi myöhemmin tuota naista ja ovat edelleen yhdessä. Kävivät läpi terapian ja uskon että naisen paykologian opinnoista oli apua
essä.Tässä vois olla sellainen tilanne taustalla, että tuo mies koki naisensa olevan jopa "liian hyvä", ehkä jopa miestä itseään "kadehduttavalla" tavalla, ja miehen (häiriintyneessä) päässä mies halusi ikään kuin "tasata tilit" ja pettää päästäkseen jotenkin henkisesti naisensa yläpuolelle. Tyyliin "sinä voit olla kaunis ja menestynyt, mutta minulla on salaisuus ja valta kävellä ylitsesi". Mies kokee näin olevansa tasapainossa, ja varmaan siksi myös vaikutti ihan tasapainoiselta. Sairas kuvio kuitenkin, ja pohjautuu miehen heikkoon itsetuntoon.
Tämä teoria on ihan varteenotettava ja ainakin meillä mies petti aikanaan koska koki riittämättömyyden tunnetta ja alemmuudentuntoa (psykologin mukaan) siitä että itse olin elänyt villiä nuoruutta ja kokenut seksissä, olin menestyvä uranainen, jolla ei varmaan hänen silmiinsä näyttämyt olevan ongelmia tai heikkouksia (vaikko tottakai minulla on niitä ja paljon).
Eli käytännössä aina ne eivät ole sen petetyn kumppanin puutteita tai edes parisuhteessa olevia puutteita, vaan usein pettävän ihmisen omia puutteita, itsetunto-ongelmia, joita sitten ei osaa hallita ja sortuu esimerkiksi sänkyyn toisen kanssa vaikka parisuhteessa.
Onneksi meillä terapia toimi, mies sai sieltä apua.
siis häh? Oliko teillä joku järjestetty avioliitto, tunsitteko toisianne ollenkaan? Ja mitä porukka suhteissaan oikein keskustelee jos tuollaiset alemmuudentunteet tulee ihan puskista? Minä kai ainakin olen kumppanilleni kertonut ja näyttänyt kaikki säälittävimmät ja alhaisimmatkin ajatukseni ja temppuni, joten ei varmasti olisi syytä kokea alemmuuttaa vaikka olisin ulkoisesti kuinka menestynyt ja upea
Mies on siis varattu.